Δοκιμάζουμε το νέο Seat Arona 1.0 ECO TSI 115 PS


Μπορεί ένα κόμπακτ διαστάσεων και με μικρό κινητήρα crossover να αντεπεξέλθει τα οικογενειακά βάρη;

  • 24/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.

Τον τελευταίο χρόνο, η SEAT εμφανίζει μια ανοδική εμπορική πορεία η οποία είναι αξιοσημείωτη. Το παρόν επιχειρηματικό σχέδιο για την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε επί της ουσίας από το 2010. Τότε τέθηκαν τα ερωτήματα τι είναι και τι αντιπροσωπεύει η SEAT, τι διαφορετικό μπορεί να προσφέρει, τόσο μεταξύ των υπολοίπων εταιρειών που απαρτίζουν τον Όμιλο, όσο και σε σχέση με τους υπόλοιπους εμπορικούς ανταγωνιστές της.

Η σπορ «εικόνα» που είχε ως τότε αλλά και αυτή του κατασκευαστή οχημάτων που ξεχωρίζουν για τον σχεδιασμό τους και την πρακτικότητά τους δεν απέδιδε εμπορικά τα αναμενόμενα. Έτσι, αποφασίστηκε να επανεξεταστεί συνολικά η «ταυτότητα» της εταιρείας. Στο νέο σχέδιο αποφασίστηκε αρχικώς να δημιουργηθούν λιγότερα σε αριθμό μοντέλα τα οποία να είναι καλοκατασκευασμένα και χρηστικά και κατόπιν να επεκταθεί η γκάμα, αλλά σε πεπερασμένο εύρος. Η τοποθέτηση του κ. Luca de Meo στη θέση του προέδρου της SEAT τον Νοέμβριο του 2015 εδραίωσε με τον καλύτερο τρόπο τη αλλαγή αλλά και την πρόθεση των  στελεχών του Ομίλου VAG να κάνουν την ισπανική εταιρεία κερδοφόρα με μεγαλύτερο βαθμό.

Η σχεδίασή του Arona συνδυάζει στοιχεία από ένα SUV και ένα crossover όχημα, με σκοπό να είναι δυναμικό σε εμφάνιση. για τη δημιουργία του επενδύθηκαν περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ τόσο για την έρευνα και εξέλιξή του όσο και για τις απαραίτητες προσαρμογές στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Martorell.
Η σχεδίασή του Arona συνδυάζει στοιχεία από ένα SUV και ένα crossover όχημα, με σκοπό να είναι δυναμικό σε εμφάνιση. για τη δημιουργία του επενδύθηκαν περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ τόσο για την έρευνα και εξέλιξή του όσο και για τις απαραίτητες προσαρμογές στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Martorell.

Το Arona

Είναι ένα από τα έξι νέα μοντέλα που θα παρουσιαστούν ως το 2020, βάσει του προγραμματισμού ο οποίος ανακοινώθηκε στις αρχές του 2017. Το σχετικά μικρών διαστάσεων crossover όχημα διακρίνεται για τη σχεδίασή του η οποία το πιστοποιεί αμέσως ως ένα δημιούργημα της SEAT αλλά και το διακρίνει σαφώς από τα υπόλοιπα μοντέλα της. Για τη δημιουργία του, χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα «MQB» στην εκδοχή της «Α0», δηλαδή αυτή που προορίζεται για τα mini και supermini οχήματα του Ομίλου. Αυτό σημαίνει αυτομάτως ότι δεν θα υπάρξει τετρακίνητη έκδοση του Arona (κάτι τέτοιο απαιτεί τη χρήση άλλης εκδοχής της εν λόγω πλατφόρμας).

?Arona, το μικρών διαστάσεων crossover όχημα που βασίζεται στο νέο Ibiza. Οι ομοιότητες, κατασκευαστικές και σχεδιαστικές, μεταξύ των δύο είναι πολλές. Υπάρχει όμως μια καίρια διαφορά. Το Arona δεν είναι μόνο το πρώτο αυτής της κατηγορίας για τη SEAT, είναι το πρώτο για όλο τον Όμιλο Volkswagen.

Ως «crossover πόλης», το καινούργιο μοντέλο έχει σχετικά μικρές διαστάσεις για να ταιριάζει στον αστικό «χαρακτήρα» του. Βάσει ερευνών έχει αποδειχθεί ότι σε αυτή την κατηγορία οχημάτων σημαντικό ρόλο στην επιλογή διαδραματίζει το συναίσθημα που προκαλεί στον υποψήφιο αγοραστή το αυτοκίνητο. Κατά συνέπεια, το αμάξωμα του Arona σχεδιάστηκε ώστε να προκαλεί έντονα το ενδιαφέρον σε αυτόν τον τομέα. Η φόρμα του πλαϊνού μέρους του κάνει την οροφή να δείχνει χαμηλότερη από όσο είναι πραγματικά (ιδίως όταν επιλεγεί η διχρωμία). Οι αδρές γραμμές και οι ακμές του αμαξώματος, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω και η υιοθέτηση LED φώτων ημέρας του προσδίδουν μια ιδιαίτερη εμφάνιση.

Εσωτερικά, θετική εντύπωση προκαλεί η ευρυχωρία του. Πέντε επιβάτες θα χωρέσουν με σχετική άνεση ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός. Λόγω του «χαρακτήρα» του Arona, τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένα και η ορατότητα καλή. Τα πλαστικά που συντελούν το ταμπλό είναι σκληρά και δείχνουν καλής ποιότητας αλλά κάποιος πρέπει να αγοράσει τουλάχιστον τη μεσαία εξοπλιστική έκδοση του μοντέλου για να έχει τη δυνατότητα να βλέπει και κάποιο άλλο χρωματισμό πλην του μαύρου.

Η θέση οδήγησης κρίνεται καλή σε ό,τι αφορά την πλευρική στήριξη και η γενικότερη εργονομία το ίδιο. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, χωρίς να προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο σε ό,τι αφορά τη χρηστικότητά τους. Η γενικότερη εικόνα εντός του Arona είναι γενικά λιτή, τυπική για ένα όχημα της SEAT. Το «σημείο αναφοράς» είναι η κεντρική οθόνη αφής (διαγωνίου πέντε ιντσών στη βασική έκδοση και οκτώ ιντσών στις καλύτερα εξοπλισμένες), το πλαίσιο της οποίας ορίζει τη διαμόρφωση σ’ εκείνο το τμήμα του ταμπλό.

Τέλος, η λεγόμενη «αντιληπτή ποιότητα» είναι καλή αν και σε ορισμένα τμήματα του εσωτερικού χώρου θα θέλαμε να υπάρχει καλύτερης ποιότητας πλαστικό (π.χ. στη βάση της κονσόλας ή τις πόρτες).

 

Εν κινήσει

Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή σε κάθε περίπτωση. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα ν’ αυξήσει τον ρυθμό κίνησής του αναμφίβολα.
Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή σε κάθε περίπτωση. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα ν’ αυξήσει τον ρυθμό κίνησής του αναμφίβολα.

Το Arona είναι ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση. Στη συγκεκριμένη έκδοση με τον 1.0 ECO TSI των 115 PS τόσο οι επιδόσεις όσο και το τρόπος κίνησης του οχήματος είναι σε ικανοποιητικότατο επίπεδο. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας έχει καλά χαρακτηριστικά λειτουργία για τα δεδομένα του αλλά η ροπή του αποδίδεται σε ψηλές rpm. Πάντως το σχετικά μικρό βάρος του οχήματος και η  «κοντή» κλιμάκωση των τριών πρώτων σχέσεων του (εξατάχυτου) κιβωτίου -όπως και της τελικής σχέσης μετάδοσης- επιτρέπουν στον οδηγό να κινείται με πιο σβέλτο ρυθμό όποτε το επιθυμεί. Εντός πόλης, οι σχετικά μικρές διαστάσεις του αμαξώματος επιτρέπουν τη εύκολη αλλαγή κατεύθυνσης και τη στάθμευση σε επαρκή χώρο ενώ οι καλές τιμές ρεπρίζ κάνουν το όχημα να επιταχύνει σε σύντομο χρόνο, όποτε χρειάζεται. Αντιστοίχως, και εκτός πόλης το Arona θα κινηθεί με ικανοποιητικό ρυθμό και με σχετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου, ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησής του. Η ηχομόνωση είναι καλή, όπως και η ποιότητα κύλισης.

Το νέο Arona δεν πρέπει να θεωρείται μόνο ως ένα «πιο ψηλό Ibiza» αλλά ως ένα όχημα το οποίο μπορεί να συνεχίσει την αναπάντεχα καλή πορεία του Ateca.
Το νέο Arona δεν πρέπει να θεωρείται μόνο ως ένα «πιο ψηλό Ibiza» αλλά ως ένα όχημα το οποίο μπορεί να συνεχίσει την αναπάντεχα καλή πορεία του Ateca.

Σε απαιτητικές διαδρομές η οδική συμπεριφορά του είναι πολύ καλή. Ιδίως όταν το αυτοκίνητο κινείται σε δρόμο με συνεχείς στροφές, προκαλεί θετική εντύπωση η γρήγορη αλλαγή κατεύθυνσης και το γεγονός ότι η ανάρτηση εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Η ρύθμιση της τελευταίας είναι σχετικά σφιχτή αλλά δεν κουράζει τους επιβάτες. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα «XDS» (προσομοίωση «μπλοκέ» διαφορικού) το οποίο συντείνει στην καλή οδική συμπεριφορά (σημ.: στάνταρ στις εκδόσεις με κινητήρες μέγιστης απόδοσης άνω των 100 PS).

Σε ό,τι αφορά το επίπεδο εξοπλισμού, το Arona διαθέτει πολλά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και πήρε πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του «EuroNCAP». Εκτός αυτών, ακόμα και στις βασικές εκδόσεις έχει ένα ικανοποιητικό εξοπλιστικό επίπεδο το οποίο γίνεται υψηλό στις ακριβότερες εκδόσεις του. Να σημειώσουμε ότι εντός του 2018 θα είναι διαθέσιμες η υπηρεσία «Amazon Alexa» καθώς και η οθόνη ψηφιακής απεικόνισης των δεδομένων στον πίνακα οργάνων.

 

Η χρονική συγκυρία

Βάσει των στοιχείων πωλήσεων, το πρώτο δεκάμηνο του 2017 οι παγκόσμιες πωλήσεις της SEAT σημείωσαν αύξηση 14,4% σε σχέση με αυτές του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2016. Το Arona είχε μικρή συμβολή σε αυτές λόγω του ότι παρουσιάστηκε στην αγορά προς το τέλος της προηγούμενης χρονιάς. Όμως, η δυναμική που έχει ήδη διαμορφωθεί σε αυτό το σύντομο διάστημα της από το ενδιαφέρον του κοινού κάνουν τους ανθρώπους της ισπανικής εταιρείας να αισιοδοξούν για την εμπορική πορεία του. Αν και άργησε να παρουσιαστεί, το νέο μοντέλο φαίνεται να έχει πολλά πλεονεκτήματα που θα του επιτρέψουν να βρει τον «ζωτικό χώρο» του στην αγορά. Είναι καλοκατασκευσμένο, έχει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού (στις ακριβότερες εκδόσεις του) και αξιοπρόσεκτη οδική συμπεριφορά. Το νέο Arona δεν πρέπει να θεωρείται μόνο ως ένα «πιο ψηλό Ibiza» αλλά ως ένα όχημα το οποίο μπορεί να συνεχίσει την αναπάντεχα καλή πορεία του Ateca. Μάλιστα, το γεγονός ότι οι άνθρωποι του Ομίλου VAG όρισαν το Arona ως τον πρωτοπόρο εκπρόσωπό τους στη συγκεκριμένη κατηγορία των crossover οχημάτων σημαίνει πολλά, τόσο για το μοντέλο όσο και για τη SEAT.

ΥΠΕΡ

  • ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ,
  • ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ,
  • «ΠΙΟΝΕΡΟΣ» ΓΙΑ ΤΗ SEAT ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ.

ΚΑΤΑ

  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΟΤΑΝ ΠΙΕΖΕΤΑΙ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ,
  • ΑΝΕΜΠΝΕΥΣΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.

               

 

TECH INFO

SEAT ARONA 1.0 ECO TSI 115 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
ΚΑΥΣΙΜΟBΕΝΖΙΝΗ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)999
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]85 (115)/5.000-5.500
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)200/2.000-3.500
ΚΙΒΩΤΙΟ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΚΙΝΗΣΗΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
  
ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ //ΠΙΣΩ) ΓΟΝΑΤΑ MacPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ //ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
  
EΛΑΣΤΙΚΑPIRELLI CINTURATO P7
ΔΙΑΣΤΑΣΗ205/55-R17
  
ΑΜΑΞΩΜΑ 
ΜXΠXΥ (mm)4.138x1.780x1.552
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)2.566
ΒΑΡΟΣ (kg)1.112
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max400/1.280
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)40
  
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*182
  
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ  
0-80 km/h7,3
0-100 km/h10,0
0-120 km/h14
0-400 m17,1
  
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ  
50-80 km/h (ΜΕ 3η)4,3
70-100 km/h (ΜΕ 4η)6,4
80-120 km/h (ΜΕ 5η)11,9
90-120 km/h (ΜΕ 6η)12,9
  
ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m) 
90-0 km/h30,2
120-0 km/h50,3
  
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*5,9/4,3
ΜEΙΚΤΗ*4,9
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ7,1
  
ΕΚΠΟΜΠΗCO2(g/km)*113
  
ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA) 
90 km/h (ΜΕ 4η)61
110 km/h (ΜΕ 5η)64
130 km/h (ΜΕ 6η)67
  
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)16.500 (115 PS, «STYLE»)
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ)110,74

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

SEAT ARONA 1.0 ECO TSI 115 PS

 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ   9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ        9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ  9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ  9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ9

VALUE FOR MONEY

9
ΣΥΝΟΛΟ       86