CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2018 FORD

Δοκιμάζουμε τα Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS & 1.0 EcoBoost 125 PS 10/1

Εσωτερικός διάκοσμος

 

Κι αν το εξωτερικό σχήμα, οι φόρμες και οι αναλογίες έχουν απλά δεχθεί κάποιες σημαντικές αλλαγές, το εσωτερικό είναι κάτι…εντελώς άλλο σε σχέση με το παρελθόν του Fiesta. Δείχνει πιο ευρύχωρο, πιο απλό στις φόρμες αλλά συνάμα κορυφαία ποιοτικό συγκριτικά με τα ειωθότα της κατηγορίας. Τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό και τον γενικότερο διάκοσμο είναι συνδυασμός από μαλακά και σκληρά πλαστικά, τα δεύτερα σε μια πληθώρα από διαφορετικές υφές. Η δε έκδοση Titanium που εδώ έχουμε προς δοκιμή ενσωματώνει πάμπολλες λεπτομέρειες πολυτέλειας αλλά και τεχνολογίας όπως είναι η αιωρούμενη αλά tablet κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών (όπως προστάζει άλλωστε η σύγχρονη τάση). Επίσης, έχουμε την υπερ-εξαιρετική προσθήκη ενός θρυλικού ονόματος από τον χώρο των ηχοσυστημάτων, την Bang&Olufsen. Είναι η πρώτη φορά που ένας hi-end κατασκευαστής περνάει το κατώφλι ενός supermini ευρείας παραγωγής. Με κεντρικό ηχείο επάνω στο ταμπλό και με εξαιρετικά απόδοση είτε σε surround είτε σε stereo Mode, η B&O πρόσφερε την τεχνογνωσία της σε επίπεδο ρυθμίσεων και τοποθέτησης ηχείων για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Κατά τα λοιπά η θέση οδήγησης είναι άριστη, η εργονομία είναι υψηλού επιπέδου έχοντας πλέον ξεπεράσει τις οποίες –γνωστές- αδυναμίες του παλαιότερου Fiesta, με όλα τα υποσυστήματα να είναι σε σωστή διάταξη. Το πολυλειτουργικό τιμόνι με 18 κουμπιά δε φαίνεται τόσο μπερδεμένο όσο ακούγεται. Μόνο έχει ένα μικρό θέμα καθώς τα κουμπιά που βρίσκονται εδώ, προεξέχουν περισσότερο από όσο θα έπρεπε με αποτέλεσμα να μπορεί να πατηθούν χωρίς τη θέλησή μας σε κάποια λίγο αδέξια μανούβρα. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι μάλλον τυπικοί για την κατηγορία χωρίς να υπάρχει κάποιο θεαματικό πλεονέκτημα αν και συγκριτικά με το παρελθόν οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα γόνατα κατά 16 mm χάρη στη χρήση νέων καθισμάτων με πιο λεπτές πλάτες. Οι θήκες για ποτήρια και μικροαντικείμενα είναι επίσης τυπικές (άλλωστε μόνο οι Ιάπωνες έχουν «διδακτορικό» στον τομέα), ενώ και οι θήκες στις πόρτες εμπρός χωρούν στενά αντικείμενα. Κάτι που πάντως είναι “φάουλ” αφορά το θέμα του SYNC3 που ενώ έχει βελτιωθεί εργονομικά με μεγάλα virtual κουμπιά ακόμη δεν υποστηρίζει ελληνικά. Οι δε φωνητικές εντολές πρέπει να γίνονται στα αγγλικά.

Σε επίπεδο ψηφιακών παροχών υπάρχει ένα “μπουκέτο” 15 τεχνολογιών ασφαλείας (γνωστό από μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας) όπως τα Pre-Collision Assist, παραμετροποιήσιμο Traffic Sign Recognition και Speed Limiter, Lane keeping System, Driver Alert, Cross Traffic Alert, Hill Start Assist, Adaptive Cruise Control, Rear Park Pilot, Forward Collision Warning, Active Braking και Distance Indication.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ