CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ

2017 Honda Civic Type R vs. 2017 Ford Focus RS! 18/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η παραγωγή υψηλής ισχύος είναι απλώς μία εναλλακτική στην κίνηση με ταχύτητα. Το υψηλότερο κλιμάκιο των επιδόσεων, το οποίο καταλαμβάνεται από τα παντοδύναμα γερμανικά μοντέλα, τις μυώδεις Corvette μαζί με τις άλλες... διαβολογυναίκες και, φυσικά, τις εξωτικές Ιταλίδες, εξαρτάται στην εποχή μας από τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, τα launch control, τα ελαστικά που έχουν σχεδιαστεί για την πίστα, αλλά και την ύπαρξη ή μη συστήματος τετρακίνησης.

Το ίδιο φαινόμενο αρχίζει να επηρεάζει τη δημοφιλή κατηγορία των... καυτών hatch, που αποτελεί ένα πρώτο βήμα στη βαθμίδα των γρήγορων εργοστασιακών προτάσεων, στην οποία η ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία κυλά αργά αργά, αλλά απόλυτα ασφαλώς. Με τα πιο καυτά hatch, λοιπόν, να αποδίδουν περίπου 300 PS, οι πιο σημαντικοί παίκτες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν... κόλπα σαν τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, ώστε οι εμπρόσθιοι να... ανακουφιστούν κάποια στιγμή. Στο αμερικανικό τεύχος του Μαΐου του 2016, το Ford Focus RS διεκδίκησε τα πρωτεία με την επικράτησή του επί του Volkswagen Golf R και του Subaru WRX STI (εντάξει, το Subaru δεν είναι hatch, αλλά θα έπρεπε να είναι ένα από αυτά).

Παρόλα αυτά, η Honda βλέπει κάποια θετικά χαρακτηριστικά στις αυθεντικές προσθιοκίνητες προτάσεις. Με το εργοστασιακό, νέο Civic Type R, οι Ιάπωνες έχουν να αντιπαρατάξουν το χαμηλό βάρος και τη χαμηλότερη τιμή, προκειμένου να βρεθούν σε θέση ισχύος απέναντι στην αυξημένη πρόσφυση, που διαθέτουν τα τετρακίνητα μοντέλα. Για να δούμε, λοιπόν, αν αυτή η επιλογή έχει κάποια θετικά στοιχεία, θέσαμε το Type R απέναντι στον πρωταθλητή της τρέχουσας περιόδου σε μια μάχη ανάμεσα σε τετρακύλινδρα hatchback, που οι κινητήρες τους υποστηρίζονται από turbo. Ο δίλιτρος κινητήρας της Honda αποδίδει 320 PS, ενώ αυτός των 2,3 λίτρων της Ford 350.

Η τιμή του Type R πλησιάζει στις ΗΠΑ τα 30.000 ευρώ (στην Ελλάδα έχει οριστεί στα 49.740 ευρώ). Ο κατάλογος του εξοπλισμού του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δορυφορικό ραδιόφωνο, κλειδί με ρύθμιση εγγύτητας και διζωνικό σύστημα κλιματισμού. Το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα και ορισμένα από τα χειριστήρια του κλιματισμού ελέγχονται μέσω της standard οθόνης 7 ιντσών, ενώ το σύστημα μετάδοσης, ένα κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, κρατά το υπερτροφοδοτούμενο Type R δεμένο με τον αναλογικό κόσμο. Το Honda Type R είναι προσκολλημένο στην πιο απλή και αυθεντική συνταγή των καυτών hatch με την υποστήριξη μόνο μίας μοντέρνας βοήθειας: ένας αλγόριθμος, που προσαρμόζει τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα παρεμβάλλεται στην πεταλούδα του γκαζιού κατά τα «κατεβάσματα» σχέσεων. Εμείς προτιμήσαμε να απενεργοποιήσουμε αυτό το σύστημα τόσο προς χάριν της δοκιμασίας όσο και της δικής μας απόλαυσης κατά το κατέβασμα σχέσεων με «μύτη-τακούνι» (λόγω του “Η”).

Το Ford Focus RS θα τερματίσει σύντομα την τρίχρονη παραγωγή του με 1.500 special edition μοντέλα του 2018, τα οποία θα εφοδιάζονται με ένα μπροστινό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και μία μαύρη οροφή, σε ό,τι αφορά τις... διακοσμητικές αλλαγές. Ωστόσο, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν είναι το νεότερο Focus RS. Αντ’ αυτού είχαμε στη διάθεσή μας το μοντέλο των περίπου 34.000 ευρώ (στις ΗΠΑ), που εφοδιάζεται με το «πακέτο» RS2 (περίπου 2.400 ευρώ στις ΗΠΑ), το οποίο διαθέτει θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού και σύστημα πλοήγησης. Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές του RS μπορούν να επενδύσουν και περίπου 1.800 ευρώ (ΗΠΑ), ώστε να αποκτήσουν και τα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, που ενδείκνυνται για την πίστα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας «φορούσε» τα standard και πιο φιλικά για το δημόσιο δρόμο Michelin Pilot Super Sport. Στην Ελλάδα η τιμή του είναι στα 50.205 ευρώ.

Μεταφερθήκαμε στον εθνικό δρυμό Allegheny στην Pennsylvania -λίγο πιο βόρεια από το εργοστάσιο του Westmoreland, όπου η Volkswagen άναψε την πρώτη... σπίθα των καυτών hatch πριν από 34 χρόνια με την κατασκευή των πρώτων GTI για τις ΗΠΑ- ώστε να δούμε ποιο από τα δύο αυτοκίνητα είναι ο νικητής.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ