CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Έρχεται το τέλος των Εκθέσεων Αυτοκινήτου; 4/10

  • img
  • img
  • img
  • img

Η πόλη του φωτός όμως φέτος δεν κατάφερε να τραβήξει το ενδιαφέρον όλων των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Το 2018 ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά –συμπεριλαμβανόμενης και της έκθεσης αυτοκινήτου του Detroit- υπήρχε μεγάλη αποχή. H FCA (Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Chrysler), η Aston Martin, η Bentley, η Ford, η Lamborghini, η Mazda, η MINI (η οποία δε θα εμφανιστεί σε καμία έκθεση αυτοκινήτου στην Ευρώπη), αλλά και οι Mitsubishi, Nissan, Volkswagen και Volvo (η τελευταία ξεκίνησε πριν από χρόνια τον χορό των αποχών από εκθέσεις) απείχαν από μια από τις σημαντικότερες και ιστορικότερες εκθέσεις παγκοσμίως (η πρώτη Έκθεση στο Παρίσι έγινε πριν ακριβώς 120 χρόνια!). Αναλυτές, διοργανωτές και λάτρεις της αυτοκίνησης αναζητούν τους λόγους αυτής της αποχής, οι οποίοι είναι πολλοί και σύνθετοι. Ας δούμε κάποιους από αυτούς τους λόγους.

Εκ πρώτης, οι καιροί αλλάζουν με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αναλαμβάνουν να "σύρουν το χορό" των παρουσιάσεων. Facebook, Instagram, και Twitter με «σερβιρισμένη» πληροφορία απευθείας σε στοχευμένο αγοραστικό κοινό μετατρέπει τη στιγμή της παρουσίασης σε στιγμή μαρκετινίστικου viral, κάνοντας συνάμα τις εταιρίες να εξοικονομήσουν μερικές δεκάδες εκατομμυρίων ευρώ (ένα «περίπτερο» πρώτης γραμμής σε καλό σημείο μεγάλης έκθεσης μπορεί να στοιχίσει μέχρι και 10 εκατ. ευρώ), χρήματα που μπορούν να διατεθούν για ακόμη πιο στοχευμένο marketing.

Από την άλλη, η αντίφαση είναι προφανής: Οι καιροί τρέχουν γρήγορα (ο Τσάρλι Τσάπλιν στους Μοντέρνους Καιρούς το είχε προαναγγείλει από το 1936). Είναι λοιπόν μάλλον παράταιρο για σχεδόν 1,2 εκατ. ανθρώπους (τόσοι ήταν οι επισκέπτες στην προηγούμενη Έκθεση Παρισιού το 2016) να περπατούν τεράστιες αποστάσεις και εξουθενωμένοι να δουν καινούργια, καλογυαλισμένα αλλά σταματημένα αυτοκίνητα (και που να δείτε τι σημαίνει η Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης σε επίπεδο…πεζοπορίας).

Την ίδια στιγμή σε μια «μάζωξη» που τείνει να γίνει το νέο must, το Goodwood Festival of Speed στη Μεγάλη Βρετανία, στις αρχές του καλοκαιριού ο κόσμος μπορεί να κάτσει να σταθεί ή να περπατήσει χαλαρά, βλέποντας, ακούγοντας, μυρίζοντας την αφρόκρεμα αυτοκινήτων (και οδηγών της F1) να οδηγούν dream cars στην ομώνυμη ανάβαση αλλά και σε παράλληλους αγώνες, να τα απολαύσουν εν δράσει και να τα συλλάβουν με τα smartphones τους ανεβάζοντάς τα στα κοινωνικά μέσα. Συνάμα, το μέλλον των αυτοκινήτων θα είναι πιο ηλεκτρονικό και λιγότερο… αισθαντικό. Σφραγισμένες μπαταρίες, σφραγισμένα καπό, αλλά πολλές οθόνες, πλατφόρμες και νέες τεχνολογίες χρειάζονται άλλου είδους εκθέσεις όπως η CES η μεγάλη έκθεση ηλεκτρονικών του Las Vegas ή η γερμανική CEBIT, εκθέσεις που λένε περισσότερα σε ένα κοινό έτοιμο και εκπαιδευμένο να δει το αύριο της αυτοκίνησης. Πόσο πιο…viral μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο;

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 4/10

    Έρχεται το τέλος των Εκθέσεων Αυτοκινήτου;

    Αυτές τις ημέρες γίνεται η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού 2018. Σημείο αναφοράς για πολλούς, σημείο συνάντησης για άλλους, μια από τις σημαντικές στιγμές για τις εταιρίες να δείξουν τα πλάνα τους, τα νέα τους μοντέλα και να τραβήξουν τα φώτα της δημοσιότητας.

  • 24/4

    Αναζητώντας προορισμό για το μέλλον της "Αυτοκίνησης"

    Με γοργά βήματα από ό,τι διαφαίνεται πλέον οδεύουμε προς τη νέα εποχή των μαζικών μετακινήσεων που δε θα λέγεται 'Αυτοκίνηση' αλλά 'Κινητικότητα'.

  • 10/3

    Οι οδηγοί που αντιστέκονται

    Είναι γεγονός: Η τάση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ορίζεται πλέον από τις 'πράσινες' τεχνολογίες, από τις εναλλακτικές μορφές αυτοκίνησης και μετακίνησης και από την γενικότερη αίσθηση ότι στα χρόνια που θα έρθουν το αυτοκίνητο θα είναι περισσότερο ένα...

  • 15/2

    Όταν τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα

    Πόσο μακριά είμαστε από τη μέρα που θα μπορούμε να στηρίξουμε συνανθρώπους μας με 'ειδικά χαρίσματα' να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα; O Austin Riley ζει το δικό του όνειρο.

  • 17/1

    Microchips/Megatrends

    Πόσο η τεχνολογία μπορεί να αλλοιώσει το χαρακτήρα της διαδικασίας της οδήγησης; Μήπως η έννοια της "οδηγικής απόλαυσης" ετοιμάζεται να μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας;

  • 3/1

    Αγοράζοντας με σύνεση το νέο σας αυτοκίνητο

    Στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής βρίσκεται υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων μεγάλης εισαγωγικής εταιρίας και συζητάμε επί ώρα για ένα και μοναδικό θέμα: με τι κριτήρια επιλέγει ο κόσμος γενικότερα το νέο του αυτοκίνητο. Ε, λοιπόν τον άκουγα και κατά βάθος του έδινα...

  • 27/12/2017

    Τέλη δίχως τέλος

    Και να, λίγο πριν τις γιορτές μια νέα πρόταση -που μεταξύ μας δεν είναι τόσο νέα- που αφορά σε μια ακόμη επιβάρυνση για το αυτοκίνητο είδε το φως της δημοσιότητας.

  • 20/12/2017

    Και μαζί και μόνοι

    Παλιός, καλός μου φίλος με τη 'μούρλα' του χαϊεντά (είναι η συνομοταξία συνανθρώπων μας που έχουν το μικρόβιο της απόλυτης ακουστικής πιστότητας σε μηχανήματα ήχου και ηχογραφήσεις) μου ανέφερε με κάποια μελαγχολία ότι σε πρόσφατη hi-end έκθεση ήχου το μηχάνημα που...

  • 21/11/2017

    Ας ξανασυστηθούμε

    Έχει περάσει ένα μικρό διάστημα κατά το οποίο είχαν σιγήσει οι κινητήρες, δεν ακούγονταν ελαστικά και 'κλικ' από τις φωτογραφικές μηχανές ή τα πληκτρολόγια των υπολογιστών. Το Car and Driver όμως είναι πάλι εδώ. Αξίζει λοιπόν μια μικρή αναφορά στο τι είναι αυτό το...