Με λένε Thierry και θέλω τον τίτλο!


Μέχρι το 2004 δεν το είχε κερδίσει ποτέ μη Σκανδιναβός. Ο Sebastien Loeb ήταν αυτό που τότε… έσπασε το ρόδι, καθώς έγινε ο πρώτος οδηγός προερχόμενος από χώρα εκτός Σκανδιναβίας που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

  • 18/2/2018

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Ακολούθησαν ακόμα τρεις γαλλικές νίκες, το 2013, το 2015 και στον… κουτσουρεμένο αγώνα του 2016, όλες από τον Sebastien Ogier.

Όμως σήμερα ήταν η σειρά του Thierry Neuville να γράψει ιστορία. Ο Βέλγος ήταν ο θριαμβευτής του δεύτερου φετινού αγώνα για το WRC, στις παγωμένες ειδικές της Σουηδίας, στέλνοντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα ενόψει της σεζόν που ακόμα βρίσκεται στα… σπάργανά της. Άλλωστε το γράφαμε και μετά τη νίκη του Ogier στο Μόντε Κάρλο, πως ο πρώτος αγώνας της σεζόν είναι «ειδικών συνθηκών» και πως κάθε συμπέρασμα θα ήταν τουλάχιστον πρόωρο.

Thierry Neuville, λοιπόν. Σταθερά γρήγορος, εσχάτως και πιο… προσεκτικός, μιας και προσπαθεί να αποφεύγει τις κακοκτοπιές. Προσπαθεί να στείλει το μήνυμα προς Michel Nandan πως επάνω του μπορεί να βασιστεί στην (ύστατη;) προσπάθεια της Hyundai να ανέβει στην κορυφή του κόσμου και να εξαργυρώσει μέρος της επένδυσης της τελευταίας πενταετίας.

Ο Βέλγος απέφυγε τα λάθη και πήρε μια νίκη που τον φέρνει νωρίς-νωρίς στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών. «Πολύ νωρίς» θα μου πείτε. Ναι, πολύ νωρίς, ειδικά από τη στιγμή που σε λιγότερο από έναν μήνα, στις χωμάτινες ειδικές του Μεξικού, τα δεδομένα θα διαφοροποιηθούν άρδην για ακόμα μία φορά. Το είδαμε, άλλωστε, τις προηγούμενες ημέρες ότι τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο στο WRC. Θα μπορούσατε, επί παραδείγματι, να σκεφτείτε πως μετά τη μεγαλειώδη νίκη του στο Μόντε, ο Ogier θα βρισκόταν εκτός δεκάδας;

Η νίκη του Neuville, όμως, είχε και συνέχεια. Ο Craig Breen, στον καλύτερο τερματισμό της καριέρας του, ανέβασε το Citroen C3 WRC δεύτερο στη ράμπα του τερματισμού, ,ε τον Andreas Mikkelsen να συμπληρώνει το βάθρο και να σώζει την… τιμή των Σκανδιναβών, μιας και λίγο έλειψε για πρώτη φορά στην ιστορία να είχαμε ένα αμιγώς μη Σκανδιναβικό πόντιουμ!

Δεν είναι και πολλές, άλλωστε, οι φορές κατά τις οποίες είδαμε δύο μη Σκανδιναβικά πληρώματα στο βάθρο του Ράλι Σουηδίας. Μόλις πέντε, μαζί με τη φετινή, με τους Carlos Sainz (2ος) και Colin McRae (3ος) να κάνουν την… αρχή το μακρινό 1997 και να ακολουθ

ούν τα «1-2» των Ogier-Loeb (2013), Ogier-Neuville (2015) και Ogier-Paddon (2016).

Ραντεβού, λοιπόν, στα χώματα του Μεξικού στις 11 Μαρτίου!

Ράλι Σουηδίας - Αποτελέσματα

1. Neuville-Gilsoul      Hyundai i20   2:52:13.1

2. Breen-Martin        Citroën C3      +19.8

3. Mikkelsen-Jaeger Hyundai i20   +28.3

4. Lappi-Ferm            Toyota Yaris  +45.8

5. Paddon-Marshall   Hyundai i20   +54.4

6. Ostberg-Eriksen   Citroën C3      +1:15.3

7. Latvala-Anttila     Toyota Yaris  +2:04.9

8. Suninen-Markkula Ford Fiesta    +2:52.2

9. Tanak-Jarveoja    Toyota Yaris  +3:44.4

10. Evans-Barritt      Ford Fiesta    +5:27.4

 

Βαθμολογία οδηγών

1. Neuville      41

2. Ogier          30

3. Latvala       23

4. Lappi           23

5. Tänak         21

6. Mikkelsen   21

7. Breen          20

8. Meeke        17

9. Paddon       10

10. Evans        9

 

Βαθμολογία κατασκευαστών

1. Hyundai      54

2. Toyota       53

3. Citroën       46

4. Ford           43