2018 WRC

Τι σημαίνει η επιστροφή Loeb στο WRC 13/2

  • img

Τι κοινό μπορεί να έχει ο Danny DeVito με τον… Sebastien Loeb; Θεωρητικά, κανένα. Πέραν του ότι ο πρώτος, το μακρινό 1995 ενσάρκωσε τον ρόλο του «κοντού» στην μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία «Get Shorty», ελληνιστί «Πιάστε τον κοντό», που βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο του αείμνηστου Elmore Leonard. Κι ότι ο δεύτερος είναι εδώ και χρόνια ο… κοντός του WRC!

Κείμενο: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Ε, αυτόν τον κοντό ετοιμαστείτε να τον ξαναδείτε σφιχτά δεμένο στο αριστερό μπάκετ ενός Citroen C3 WRC, μιας και η μεγάλη επιστροφή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι είναι γεγονός. Το υποπτευόμασταν, είναι αλήθεια, από τη στιγμή που είχε γίνει γνωστό ότι ο Loeb έκανε δοκιμές εξέλιξης με το φετινό «όπλο» της γαλλικής ομάδας. Όμως πλέον είναι πραγματικότητα. Και μιας και πιάσαμε τα του κινηματογράφου, σε τούτη την επιστροφή του Αλσατού στο WRC θα μπορούσε κανείς να προσθέσει και το «μόνο για λίγες εμφανίσεις» που συνηθίζουν οι θεατράνθρωποι να προσθέτουν στη μαρκίζα, όταν η παράσταση «ανεβαίνει» για μικρό χρονικό διάστημα. Κι έτσι είναι τα πράγματα και για τον Loeb, μιας και το comeback του θα είναι μόνον για τρεις από τους 13 φετινούς αγώνες.

Στα χώματα του Μεξικού από τις 8 έως τις 11 Μαρτίου, στην άσφαλτο της Κορσικής από τις 5 έως τις 8 Απριλίου και στη μικτή διαδρομή της Καταλονίας από τις 25 έως τις 28 Οκτωβρίου, ο Loeb θα έχει έναν και μοναδικό στόχο: να περάσει καλά, να διασκεδάσει και να θυμηθεί τα παλιά! Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Γιατί όχι και το να διεκδικήσει ή ακόμα και να πανηγυρίσει την 79η, την 80ή η και την 81η νίκη της καριέρας του στο WRC, μιας και το κοντέρ έχει σταματήσει στο «78». Κάτω και από το όριο κίνησης στις… απλές διαδρομές του WRC, δηλαδή! Γιατί, όμως, οι συγκεκριμένοι τρεις αγώνες. Την εξήγηση την έδωσε ο ίδιος ο Loeb, τονίζοντας πως «θα είχε ιδιαίτερο νόημα η συμμετοχή μου στον αγώνα της πατρίδας μου. Πάντα μου άρεσε η άσφαλτος, αν και δεν γνωρίζω καλά τις καινούριες ειδικές στην Κορσική. Η Ισπανία ήταν επίσης μια καλή εναλλακτική, ενώ ήθελα να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου και σε έναν χωμάτινο αγώνα. Κι επιλέξαμε το Μεξικό, αφενός διότι έχω πολύ καλές αναμνήσεις από εκεί, αφετέρου διότι η διαδρομή του αγώνα δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα σε σχέση με την εποχή που αγωνιζόμουν».

Αναπαλαίωση;

Φυσικά, όταν μιλάμε για επιστροφή του «θρύλου» των εννέα συνεχόμενων παγκόσμιων τίτλων στο WRC, ουδείς θα μπορούσε να μείνει ασυγκίνητος. Γεγονός, ωστόσο, είναι πως αυτή η κίνηση θα πρέπει να γεμίζει προβληματισμό τους ανθρώπους της διοργάνωσης. Για πολλούς και διαφόρους λόγους. Προφανώς η παρουσία του 43άχρονου Loeb έστω και σε αυτούς τους τρεις αγώνες, προσδίδει κύρος στη διοργάνωση. Όμως πόσο «φτωχό» είναι πλέον το WRC, ώστε να χρειάζεται την «επιστράτευση» του κορυφαίου σύγχρονου (και βάσει και των αριθμών, διαχρονικά) οδηγού που πέρασε από το σπορ; Προφανώς η απάντηση δεν θα αρέσει σε πολύ κόσμο.

Το WRC έχει αλλάξει. Δεν θυμίζει σε τίποτα το ένδοξο παρελθόν του. Οι αγώνες «σπαστήρια» έχουν θυσιαστεί στον βωμό των… ράλι σπριντ, όπως έχει καταντήσει πλέον το WRC, με τις επαναλαμβανόμενες ειδικές σε όσο το δυνατόν πιο ήπιες συνθήκες από πλευράς οδοστρώματος. Κι αυτό δεν αρέσει καθόλου στους θεατές, ο αριθμός των οποίων χρόνο με τον χρόνο μειώνεται. Ίσως γι’ αυτό ο Yves Matton να σκέφτηκε πως καλό θα ήταν να ξαναγυρίσει ο Loeb στην ενεργό δράση, έστω και για τρεις αγώνες. Ώστε να δώσει λίγη λάμψη στο WRC, μα κυρίως στη Citroen, η οποία από το 2012 κι ένθεν αγνοεί τη λέξη «επιτυχία». Τέσσερα χρόνια απόλυτης κυριαρχίας της Volkswagen τα διαδέχθηκε η περυσινή χρονιά-έκπληξη, με την μη εργοστασιακή M-Sport να κερδίζει τους τίτλους και στους οδηγούς και στις ομάδες!