Αφιέρωμα: Τι αλλάζει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι 2018!


Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι πήρε εκκίνηση στο Μόνε Κάρλο. Τι έχει αλλάξει σε ομάδες και οδηγούς, τι σημαίνει η επιστροφή του Sebastian Loeb. 

  • 28/1/2018

Ξεκίνησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα του ράλι με πολλές αλλαγές στους οδηγούς και τις ομάδες. Μια από της σημαντικότερες είναι η επιστροφή του Sebastian Loeb, ενός οδηγού που έχει αφήσει το δικό του στίγμα στον θεσμό. Τον Leob ετοιμαστείτε να τον ξαναδείτε σφιχτά δεμένο στο αριστερό μπάκετ ενός Citroen C3 WRC, μιας και η μεγάλη επιστροφή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι είναι γεγονός. Το υποπτευόμασταν, είναι αλήθεια, από τη στιγμή που είχε γίνει γνωστό ότι ο Loeb έκανε δοκιμές εξέλιξης με το φετινό «όπλο» της γαλλικής ομάδας. Όμως πλέον είναι πραγματικότητα. Και μιας και πιάσαμε τα του κινηματογράφου, σε τούτη την επιστροφή του Αλσατού στο WRC θα μπορούσε κανείς να προσθέσει και το «μόνο για λίγες εμφανίσεις» που συνηθίζουν οι θεατράνθρωποι να προσθέτουν στη μαρκίζα, όταν η παράσταση «ανεβαίνει» για μικρό χρονικό διάστημα.

Κι έτσι είναι τα πράγματα και για τον Loeb, μιας και το comeback του θα είναι μόνον για τρεις από τους 13 φετινούς αγώνες. Στα χώματα του Μεξικού από τις 8 έως τις 11 Μαρτίου, στην άσφαλτο της Κορσικής από τις 5 έως τις 8 Απριλίου και στη μικτή διαδρομή της Καταλονίας από τις 25 έως τις 28 Οκτωβρίου, ο Loeb θα έχει έναν και μοναδικό στόχο: να περάσει καλά, να διασκεδάσει και να θυμηθεί τα παλιά! Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Γιατί όχι και το να διεκδικήσει ή ακόμα και να πανηγυρίσει την 79η, την 80ή η και την 81η νίκη της καριέρας του στο WRC, μιας και το κοντέρ έχει σταματήσει στο «78».

H παρουσία του 43άχρονου Loeb έστω και σε αυτούς τους τρεις αγώνες, προσδίδει κύρος στη διοργάνωση.
H παρουσία του 43άχρονου Loeb έστω και σε αυτούς τους τρεις αγώνες, προσδίδει κύρος στη διοργάνωση.

Κάτω και από το όριο κίνησης στις… απλές διαδρομές του WRC, δηλαδή! Γιατί, όμως, οι συγκεκριμένοι τρεις αγώνες. Την εξήγηση την έδωσε ο ίδιος ο Loeb, τονίζοντας πως «θα είχε ιδιαίτερο νόημα η συμμετοχή μου στον αγώνα της πατρίδας μου. Πάντα μου άρεσε η άσφαλτος, αν και δεν γνωρίζω καλά τις καινούριες ειδικές στην Κορσική. Η Ισπανία ήταν επίσης μια καλή εναλλακτική, ενώ ήθελα να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου και σε έναν χωμάτινο αγώνα. Κι επιλέξαμε το Μεξικό, αφενός διότι έχω πολύ καλές αναμνήσεις από εκεί, αφετέρου διότι η διαδρομή του αγώνα δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα σε σχέση με την εποχή που αγωνιζόμουν».

 

Αναπαλαίωση;

Πολλά στηρίζει η Hyundai για την πορεία της στο WRC στον Hayden Paddon.
Πολλά στηρίζει η Hyundai για την πορεία της στο WRC στον Hayden Paddon.

Φυσικά, όταν μιλάμε για επιστροφή του «θρύλου» των εννέα συνεχόμενων παγκόσμιων τίτλων στο WRC, ουδείς θα μπορούσε να μείνει ασυγκίνητος. Γεγονός, ωστόσο, είναι πως αυτή η κίνηση θα πρέπει να γεμίζει προβληματισμό τους ανθρώπους της διοργάνωσης. Για πολλούς και διαφόρους λόγους. Προφανώς η παρουσία του 43άχρονου Loeb έστω και σε αυτούς τους τρεις αγώνες, προσδίδει κύρος στη διοργάνωση. Όμως πόσο «φτωχό» είναι πλέον το WRC, ώστε να χρειάζεται την «επιστράτευση» του κορυφαίου σύγχρονου (και βάσει και των αριθμών, διαχρονικά) οδηγού που πέρασε από το σπορ; Προφανώς η απάντηση δεν θα αρέσει σε πολύ κόσμο. Το WRC έχει αλλάξει. Δεν θυμίζει σε τίποτα το ένδοξο παρελθόν του. Οι αγώνες «σπαστήρια» έχουν θυσιαστεί στον βωμό των… ράλι σπριντ, όπως έχει καταντήσει πλέον το WRC, με τις επαναλαμβανόμενες ειδικές σε όσο το δυνατόν πιο ήπιες συνθήκες από πλευράς οδοστρώματος. Κι αυτό δεν αρέσει καθόλου στους θεατές, ο αριθμός των οποίων χρόνο με τον χρόνο μειώνεται. Ίσως γι’ αυτό ο Yves Matton να σκέφτηκε πως καλό θα ήταν να ξαναγυρίσει ο Loeb στην ενεργό δράση, έστω και για τρεις αγώνες. Ώστε να δώσει λίγη λάμψη στο WRC, μα κυρίως στη Citroen, η οποία από το 2012 κι ένθεν αγνοεί τη λέξη «επιτυχία». Τέσσερα χρόνια απόλυτης κυριαρχίας της Volkswagen τα διαδέχθηκε η περυσινή χρονιά-έκπληξη, με την μη εργοστασιακή M-Sport να κερδίζει τους τίτλους και στους οδηγούς και στις ομάδες!

Τοπίο στην ομίχλη…

Για την έναρξη του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, μιας και στις 25 Ιανουαρίου τα πληρώματα με τα αυτοκίνητά τους ανέβηκαν στη ράμπα της εκκίνησης στο Πριγκιπάτο του Μονακό για το 86ο Ράλι Μόντε Κάρλο. Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει 13 αγώνες, με μοναδική αλλαγή την αποχώρηση της Πολωνίας (για λόγους ασφαλείας) και την αντικατάστασή της με τον αγώνα της Τουρκίας που θα φιλοξενηθεί στη περιοχή της Μαρμαρίδας. Αλλαγή σειράς αγώνων είχαμε και στο φινάλε του Πρωταθλήματος, μιας και η Ουαλία θα φιλοξενήσει το 74ο Ράλι της ιστορίας της στις αρχές Οκτωβρίου, με την Ισπανία να είναι πλέον προτελευταία στη σειρά, πριν από την αυλαία στην Αυστραλία. Σε ό,τι αφορά στις ομάδες, και το 2018 θα συμμετάσχουν οι τέσσερις που είδαμε και την περασμένη σεζόν.

Η M-Sport κατάφερε να διατηρήσει στο δυναμικό της τον πεντάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, Sebastien Ogier (φωτό), ο οποίος θα οδηγήσει το ένα Fiesta WRC, με τον Elfyn Evans να είναι teammate του.
Η M-Sport κατάφερε να διατηρήσει στο δυναμικό της τον πεντάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, Sebastien Ogier (φωτό), ο οποίος θα οδηγήσει το ένα Fiesta WRC, με τον Elfyn Evans να είναι teammate του.

Η M-Sport κατάφερε να διατηρήσει στο δυναμικό της τον πεντάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, Sebastien Ogier, ο οποίος θα οδηγήσει το ένα Fiesta WRC, με τον Elfyn Evans να είναι teammate του αλλά να πείσει και τη Ford να συμμετάσχει ενεργά στην ομάδα η οποία από φέτος θα ονομάζεται M-Sport Ford World Rally Team. Στη Citroen ο Loeb θα τρέξει στους τρεις αγώνες που προαναφέραμε, με τον Craig Breen να χρησιμοποιεί το C3 WRC στα υπόλοιπα 10 ράλι της χρονιάς. Για τη γαλλική ομάδα θα οδηγήσουν επίσης ο Kris Meeke και ο Khalid Al-Qassimi. Ψηλά έχει βάλει τον πήχη φέτος και η Hyundai, η οποία διατήρησε την περυσινή της τριάδα οδηγών, όμως από φέτος τους Thierry Neuville, Hayden Paddon και Dani Sordo θα πλαισιώσει ο Andreas Mikkelsen.

Για την Toyota τα τρία εργοστασιακά Yaris WRC της GAZOO Racing WRT θα οδηγήσουν οι Φινλανδοί Jari-Matti Latvala (φωτό) και Esapekka Lappi, και το «νέο αίμα» της ομάδας, ο Ott Tanak.
Για την Toyota τα τρία εργοστασιακά Yaris WRC της GAZOO Racing WRT θα οδηγήσουν οι Φινλανδοί Jari-Matti Latvala (φωτό) και Esapekka Lappi, και το «νέο αίμα» της ομάδας, ο Ott Tanak.

Όσο για την Toyota τα τρία εργοστασιακά Yaris WRC της GAZOO Racing WRT θα οδηγήσουν οι Φινλανδοί Jari-Matti Latvala και Esapekka Lappi, και το «νέο αίμα» της ομάδας, ο Ott Tanak, ο οποίος έφυγε από την M-Sport για να αντικαταστήσει τον Juho Hanninen.

 

Το πρόγραμμα, οι ομάδες και οι οδηγοί

 

Ψηλά έχει βάλει τον πήχη φέτος και η Hyundai, η οποία διατήρησε την περυσινή της τριάδα οδηγών, όμως από φέτος τους Thierry Neuville (φωτό), Hayden Paddon και Dani Sordo θα πλαισιώσει ο Andreas Mikkelsen
Ψηλά έχει βάλει τον πήχη φέτος και η Hyundai, η οποία διατήρησε την περυσινή της τριάδα οδηγών, όμως από φέτος τους Thierry Neuville (φωτό), Hayden Paddon και Dani Sordo θα πλαισιώσει ο Andreas Mikkelsen

                                           ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟ 2018
Hμερομηνία Αγώνας            Οδόστρωμα
1.  25-28/1   Μόντε Κάρλο  Μικτό
2.  16-18/2    Σουηδία            Χιόνι
3.  9-11/3 Μεξικό  Χώμα
4.  6-9/4     Κορσική Άσφαλτος
5.  27-29/4 Αργεντινή        Χώμα
6.  18-20/5   Πορτογαλία     Χώμα
7.  8-10/6  Σαρδηνία         Χώμα
8.  27-29/7  Φινλανδία        Χώμα
9.   17-19/8 Γερμανία          Άσφαλτος
10.  14-16/9        Τουρκία     Χώμα
11.  5-7/10   Ουαλία             Χώμα
12. 26-28/10  Ισπανία            Μικτό
13. 16-18/11 Αυστραλία       Χώμα

 

                                   ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΙ

Ομάδα  Αυτοκίνητο       Οδηγοί
Citroën             Citroën C3 WRC

Khalid Al-Qassimi, Craig Breen, Sébastien Loeb, Kris Meeke

Hyundai            Hyundai i20 Coupe WRC Andreas Mikkelsen, Thierry Neuville, Hayden Paddon, Dani Sordo
M-Sport Ford World Rally Team Ford Fiesta WRC Elfyn Evans, Sébastien Ogier
Toyota  Toyota Yaris WRC   Esapekka Lappi, Jari-Matti Latvala, Ott Tänak