Πρωτοπόρος η Κίνα!


Εκπλήσσεστε; Δε νομίζω! Γιατί μιλάμε για μία από τις μεγαλύτερες χώρες του κόσμου και σίγουρα για την πολυπληθέστερη... Η κυβέρνηση της Κίνας, λοιπόν, απέσυρε από το πρόγραμμα κυκλοφορίας 553 αυτοκίνητα, ώστε αυτά να μη συνεχίζουν να κινούνται στους δρόμους της ως επιπλέον καταναλωτές καυσίμων.

Φαίνεται, δηλαδή, πως το Πεκίνο έχει λάβει σοβαρά υπόψη την υπόθεση «Ηλεκτροκίνηση» και προς όφελός της ωθεί ολόκληρη την αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα. Η Κίνα οδηγεί την αγορά του αυτοκινήτου! Όχι όντας στην παγκόσμια κορυφή των πωλήσεων ανάμεσα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά ως ο σημαντικότερος trendsetter για το σχεδιασμό της εξέλιξης και της πολιτικής της παραγωγής σημαντικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η BMW, η Mercedes-Benz και η Volkswagen κ.α.

Με αυτά τα δεδομένα, οι επιταγές της κινεζικής αγοράς αυτοκινήτου γίνονται για τις κατασκευάστριες εταιρείες... διαταγές. Εντωμεταξύ, ο καθένας μας θα πρέπει να το έχει ήδη καταλάβει: Η κινεζική κυβέρνηση έχει σοβαρές βλέψεις σε ό,τι έχει να κάνει με την ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα, τα λόγια για μεγαλειώδη οράματα ακολουθούν άμεσα οι πράξεις. Δεν αξίζουν ακόμη οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης; Κι όμως, οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν απελευθερωθεί από την υποχρέωση της πληρωμής τελών κυκλοφορίας έως και το τέλος του 2020! Ανησυχεί κάποιος από αυτούς ότι η προσφερόμενη αυτονομία από τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικού ρεύματος δεν είναι αρκετή;

Έως το 2020 η κινεζική κυβέρνηση θα έχει εγκαταστήσει σε όλην την επικράτεια 5.000.000 στήλες φόρτισης ηλεκτρικού ρεύματος! Μήπως υπάρχουν πολλά «συμβατικά» αυτοκίνητα στους δρόμους; Το Πεκίνο αποφάσισε την παύση της παραγωγής 553 μοντέλων και την πώληση στο εξωτερικό των ήδη αδιάθετων από αυτά... Ακούγοντας τον αριθμό «553» για πρώτη φορά, αυτός μοιάζει τρομακτικός. Γιατί, αν είχε κανείς μόνο ένα δείγμα από κάθε μοντέλο, τότε θα μπορούσε να γεμίσει έκταση ενός ολόκληρου εκταρίου (δηλαδή 10 στρεμμάτων)! Πάντως, πέρα από την παραπάνω απόφαση, στο ίδιο πλαίσιο κινείται επίσης η απαγόρευση, που επέβαλε το υπουργείο βιομηχανίας και τεχνολογίας των πληροφοριών εδώ και τέσσερα χρόνια. Ο λόγος γίνεται για τη... Βίβλο των εκπομπών ρύπων στη χώρα, στην οποία αναφέρονται με λεπτομέρειες τα όρια που ισχύουν εκεί.

Κι αν κανείς από τότε δε συγκινήθηκε από τα... στεγνά λόγια, τότε έρχονται οι πράξεις να βάλλουν τα πράγματα στη θέση τους, αφού η εποχή των κινητήρων diesel και βενζίνης φτάνει στο τέλος της και έρχεται αυτή των εναλλακτικών καυσίμων. Εμείς, εδώ στην Ελλάδα, έχουμε ακούσει τίποτε περί ηλεκτροκίνησης; Περί «συμβατικών» καυσίμων; Ξέρετε εσείς ποιους εννοώ «εμείς», έτσι;