CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΤΑ «ΘΥΜΑΤΑ» ΤΗΣ ΝΟΡΜΑΣ EURO 6D ΜΕ ΤΑ WLTP ΚΑΙ RDE

Ποια μοντέλα των BMW και VW καταργούνται; 5/5

  • img

Ο νέος, πιο αυστηρός κύκλος οδήγησης WLTP έχει ήδη ρίξει τη βαριά σκιά του στις δυναμικές εκδόσεις πολλών εταιρειών. Οι περισσότερες από αυτές σύντομα θα πάψουν να υφίστανται...

Οι φανατικοί φίλοι της BMW θα πρέπει αυτές τις μέρες να δείξουν ιδιαίτερα δυνατοί. Γιατί, εν πρώτοις, από την γκάμα των μοντέλων της βαυαρικής εταιρείας θα αφαιρεθούν οι εκδόσεις, που εφοδιάζονται με V8 κινητήρα. Φυσικά, όχι για πάντα, αλλά τουλάχιστον έως τον Ιούλιο, αφού έως τότε οφείλει κάθε βενζινοκινητήρας να εφοδιάζεται με ένα φίλτρο μικροσωματιδίων, με τη σχετική μετασκευή να διαρκεί αρκετά. Πάντως, στην αρχική σελίδα της BMW στο internet υπάρχουν ακόμη μοντέλα, όπως η M4 (φωτ.) ή η Σειρά 6 Cabrio, ακόμα και η Σειρά 6 Gran Coupe! Στη γερμανική ιστοσελίδα της φίρμας, πάντως, η προσπάθεια διαμόρφωσης του αυτοκινήτου (configuration) οδηγεί σε αδιέξοδο.

Βέβαια, είναι γνωστό ότι κάποια από αυτά τα μοντέλα, όπως για παράδειγμα η Σειρά 6 Gran Coupe, θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία πιο νωρίς απ’ όσο είχε αρχικά προγραμματιστεί, καθώς το προαναφερθέν μοντέλο θα... αναγεννηθεί σύντομα ως Σειρά 8. Από την άλλη, η Σειρά 6 GT, που λανσαρίστηκε τον προηγούμενο Νοέμβριο ως διάδοχος της Σειράς 5 GT, θα παραμείνει στην γκάμα της BMW. Σε ό,τι αφορά τα υπό απόσυρση μοντέλα, εκπρόσωπος της BMW δήλωσε ότι μοντέλα, όπως η M3 ή η 640i Coupe, φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, επομένως δεν προβλέπεται κάποια μετατροπή τους στις... επίμαχες εκδόσεις με φίλτρο μικροσωματιδίων. Ωστόσο, για τους λόγους, που ήδη αναφέρθηκαν, το τέλος τους θα έρθει πιο σύντομα και από τον Ιούνιο του 2018 δε θα παράγονται πια για τις αγορές της Ε.Ε.!

 

Πάρα πολλά τα έξοδα – 2 εκατομμύρια οι εκδοχές του Golf!

Το ερώτημα «ποια μοντέλα και ποιες εκδόσεις τους θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία;» δεν απασχολεί μόνο τους πελάτες της BMW. Στο κάτω κάτω, απάντηση στην προηγούμενη ερώτηση δε δίνεται εύκολα, αφού ό,τι δεν μπορεί κανείς να παραγγείλει σήμερα, μπορεί κάλλιστα αύριο να είναι και πάλι διαθέσιμο. Αυτό ισχύει, για παράδειγμα, στις BMW X5, X6 και Σειρά 7, με τους φίλους των βενζινοκίνητων εκδόσεων να... περιπλανώνται στο κενό. Με δεδομένο ότι πλησιάζει ο καιρός για το facelift της Σειράς 7, είναι θέμα χρόνου, να επανέλθουν οι βενζινοκινητήρες στην γκάμα αυτού του μοντέλου. Επιπλέον, λίγο πιο κάτω, η 430i xDrive αποχαιρετά τις αγορές, ενώ, και στη Σειρά 5, η M550i δε θα είναι πια διαθέσιμη.

Στον... οίκο της Volkswagen τα πράγματα έχουν πάρει ανάλογη τροπή με την πρώτη ματιά. Όχι, πως υπάρχει κάποιο «θέμα» με τους κινητήρες V8, αφού αυτοί -βέβαια-δεν υφίστανται. Ωστόσο, οι... φίλοι μας από το Wolfsburg θα σταματήσουν να παράγουν τις εκδοχές, που έχουν τη μικρότερη ζήτηση. Κι όταν αναφερόμαστε σε εκδοχές, ο λόγος γίνεται για τους αναρίθμητους συνδυασμούς κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων. Έτσι, λοιπόν, οποιαδήποτε εκδοχή βρεθεί εμπορικά κάτω από το 2% του όγκου των παραγγελιών, δε θα πάρει την homologation του WLTP και θα σταματήσει να παράγεται. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι εκδόσεις, που από το εργοστάσιο παράγονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG και γι’ αυτές φτιάχνονται extra και κάποιες με χειροκίνητο κιβώτιο. Αυτές τις extra εκδόσεις, λοιπόν, αποχαιρετήστε τις! Την ίδια στιγμή, στο... θρίλερ της παύσης της παραγωγής μπαίνουν και κάποιες εκδόσεις, που διαθέτουν πλούσιο εξοπλισμό, αφού εξαιτίας του αυξάνεται το βάρος, επηρεάζεται η κατανάλωση και, συνεπώς, η απόδοση του αυτοκινήτου στον κύκλο WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Σκεφθείτε ότι μόνο στο Golf υπάρχουν σήμερα περίπου 2.000.000 διαφορετικές εκδοχές, οι οποίες έχουν -προφανώς- και διαφορετικά αποτελέσματα στις μετρήσεις κατανάλωσης, κάτι που φαίνεται και στον configurator!

 

Το Golf GTI χάνει το πιο αδύνατο ήμισυ του

Σε συνάρτηση με τα ακριβώς παραπάνω σημειώστε τα εξής για το up!: Στη βασική έκδοση 1.0 MPI 60 PS διατίθενται τρεις εκδοχές: μία με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και stop/start, μία με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς stop/start και μία με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων ASG. Με βάση τη ζήτηση από πλευράς καταναλωτικού κοινού, θα είναι διαθέσιμη στο μέλλον μόνο η εκδοχή με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και το stop/start. Σε ό,τι αφορά το Golf, o 1.4 TSI των 125 PS θα αντικατασταθεί από τον κατά σχεδόν 5 PS ισχυρότερο και κατά 10 γραμμάρια CO2 λιγότερο ρυπογόνο κινητήρα, τον 1.5 TSI, που εφοδιάζεται με σύστημα ενεργής διαχείρισης κυλίνδρων.

Από την πλευρά σας, εσείς οι οπαδοί των GTI, έχετε το νου σας: Η VW θα διαθέτει το Golf GTI μελλοντικά αποκλειστικά με τον κινητήρα των 245 PS, δηλαδή στην εκδοχή Performance. Για ποιο λόγο; Απλούστατα, γιατί αυτή η εκδοχή είναι προτιμότερη από τους πελάτες. Κάτι αντίστοιχο ισχύει για το Tiguan. Το 2.0 TDI με τα 150 PS και την τετρακίνηση 4Motion διατίθεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων όσο και με DSG. Ωστόσο, εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης θα μείνει στον τιμοκατάλογο μόνο η εκδοχή με το DSG. Μόνο οι μη τετρακίνητες εκδοχές με αυτόν τον κινητήρα θα παραμείνουν διαθέσιμες είτε με το ένα είτε με το άλλο κιβώτιο ταχυτήτων. Σε ό,τι αφορά το Passat, καταργείται η έκδοση 1.6 TDI 120 PS χωρίς SCR (selective catalytic reduction).

Η μεγάλη υπόσχεση της Volkswagen

Σημαντικές για όλους τους πελάτες της VW είναι σε κάθε περίπτωση αφ’ ενός η κουβέντα γύρω από την κατάργηση κάποιων μοντέλων και, αφ’ ετέρου η παρακάτω υπόσχεση της εταιρείας: «Κατά βάση ισχύει ότι οι επιβεβαιωμένες παραγγελίες θα πραγματοποιηθούν και τα αυτοκίνητα θα παραδοθούν.» Τώρα, από πότε και τι ακριβώς θα βγει εκτός πλάνων θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των εισερχόμενων παραγγελιών. Εφόσον η εκάστοτε εκδοχή εξαντληθεί, δε θα λαμβάνονται περαιτέρω παραγγελίες και δε θα έχει κανείς τη δυνατότητα να... ελιχθεί μέσω του configurator.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • Η PERSONA ELON MUSK 23/7

    Μήπως το... παρακάνετε

    Ο Elon Musk είναι ο CEO της Tesla, της πασίγνωστης εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, αυτός ο κύριος δεν περιορίζεται αποκλειστικά στα περί των αυτοκινήτων καθήκοντά του και δε χάνει ευκαιρία να προβάλλεται σε όλον τον κόσμο με κάθε -θετικό ή αρνητικό- τρόπο...

  • ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ CABRIO 18/7

    Να γιατί είναι αυξημένη η κατανάλωση των cabrio

    Σύμφωνοι, δε ζούμε τις οικονομικά πιο άνετες ημέρες της ζωής μας, αλλά υπάρχουν κάποιοι τυχεροί, οι οποίοι είναι σε θέση να αγοράσουν και να διατηρήσουν ένα ανοικτό αυτοκίνητο, ένα cabrio. Ωστόσο, υπάρχει ακόμα ένας παράγοντας, εξαιτίας του οποίου η χρήση τους είναι πιο ακριβή...

  • ΟΔΗΓΗΣΗ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ 30/6

    Πόσο μακριά θα φτάσετε με τη «ρεζέρβα»;

    Όλοι μας το γνωρίζουμε! Αυτό το λαμπάκι δίπλα από το ταχύμετρο, που όταν ανάβει, ενημερώνει τον οδηγό ότι αυτός κινείται με τη 'ρεζέρβα'. Πόσο λίγο καύσιμο υπάρχει στην πραγματικότητα στο ρεζερβουάρ ακόμη και για πόσα km ακόμη μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε...

  • ΑΞΙΖΕΙ ΤΟ DIESEL ΑΚΟΜΗ; 25/6

    ΕΡΕΥΝΑ: Αυτό είναι το μέλλον των κινητήρων diesel σε Ελλάδα και Ευρώπη!

    Οι απαντήσεις που όλοι περιμένατε για το μέλλον των κινητήρων diesel στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Ποιά θα κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεων, που θα γίνουν οι απαγορεύσεις, τι θα γίνει με τα Euro5 και παλαιότερα οχήματα...

  • ΠΟΣΟ ΑΠΕΧΕΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ; 15/6

    Οι τιμές είναι... φανταστικές

    Εννοείται πως η λέξη 'φανταστικές' έχει ειρωνικό τόνο και στην περίπτωσή μας δε σημαίνει 'πολύ καλές, εξαιρετικές κτλ.'. Στην πράξη, η πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων μπορεί να απέχει από την τιμή, που ανακοινώνουν τα εργοστάσια, ακόμα και κατά...

  • ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ; 8/6

    Τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες για το κάπνισμα στο ΙΧ

    Το κάπνισμα βλάπτει την υγεία, ακόμα και μέσα στο αυτοκίνητο. Γι' αυτόν το λόγο, και εφόσον είστε... θεριακλήδες, δείτε τι ισχύει τόσο στη χώρα μας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη...

  • ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΟΔΗΓΟΙ; 1/6

    Μάθε... πατέρα γράμματα!

    Δείξε μου την ταυτότητά σου, να σου πω τι οδηγός είσαι... Η ικανότητα της οδήγησης εξαρτάται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό από την ηλικία του οδηγού. Αυτό δείχνουν τουλάχιστον οι ανά την Ευρώπη στατιστικές ατυχημάτων.

  • ΤΑ «ΘΥΜΑΤΑ» ΤΗΣ ΝΟΡΜΑΣ EURO 6D ΜΕ ΤΑ WLTP ΚΑΙ RDE 5/5

    Τα μοντέλα των BMW και VW που καταργούνται λόγω ρύπων!

    Ο νέος, πιο αυστηρός κύκλος οδήγησης WLTP έχει ήδη ρίξει τη βαριά σκιά του στις δυναμικές εκδόσεις πολλών εταιρειών. Οι περισσότερες από αυτές σύντομα θα πάψουν να υφίστανται...

  • Η BUGATTI CHIRON SPORT ΠΕΡΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ! 28/4

    Βελτιώνοντας το κορυφαίο!

    Πόσο εύκολο είναι να κάνεις το ήδη καλό ακόμα καλύτερο; Ο όμιλος Volkswagen δεν είχε πρόβλημα να κατασκευάσει μία πολύ πιο ισχυρή Bugatti Chiron και να την εφοδιάσει με 1.500 PS! Ας δούμε μερικά στοιχεία για την Bugatti Chiron Sport.

  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΣΙΤΑΤΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 13/4

    «Ένα γκαράζ χωρίς μία Porsche 911 είναι μια βαρετή

    'Το αυτοκίνητο είναι μία παροδική παρουσία. Εγώ πιστεύω στο άλογο.' Είτε το πιστεύετε είτε όχι, τάδε έφη ο Γερμανός αυτοκράτορας Γουλιέλμος ο 2ος, ο οποίος στα τέλη του 19ου αιώνα είχε... ποντάρει στο λάθος άλογο.

  • ΠΩΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΙΔΑΝΙΚΑ; 3/4

    Η καλύτερη... εκτόξευση

    Όλοι καταλαβαίνουμε ότι μία επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h κατά την κίνησή μας σε φυσιολογικούς ρυθμούς μέσα στην κυκλοφορία σημαίνει πολύ λίγα πράγματα. Ωστόσο, η φυσική, που κρύβεται πίσω από αυτήν τη διαδικασία είναι συναρπαστική. Πώς επιταχύνει ιδανικά ένα αυτοκίνητο...

  • ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ CUPRA ΩΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 23/3

    Η νεοσύλλεκτη...

    Το όνομα “Cupra” δεν είναι νέο στο χώρο του αυτοκινήτου, αφού εδώ και αρκετά χρόνια γνωρίζουμε πως οι εκδόσεις Cupra ήταν οι sportive εκδοχές διάφορων μοντέλων της SEAT. Ωστόσο, εδώ και λίγο καιρό η Cupra είναι πλέον μία ξεχωριστή μάρκα!

  • V10 ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 1/3

    Το «10»

    Οι V10 κινητήρες ανήκουν φυσικά στις εξωτικές δημιουργίες, σε ό,τι αφορά βέβαια τα επιβατικά αυτοκίνητα, αφού εμφανίζονται επίσης σε pick up και διάφορα φορτηγά. Ωστόσο, εδώ και καιρό τους βλέπουμε σε εκτός δρόμου οχήματα, αλλά και σε sport προτάσεις. Πάρτε μία γεύση από V10...

  • 9/3

    Τα 7 λάθη που κάνουν οι κακοί οδηγοί

    Οι καταστάσεις που εγκυμονούν κινδύνους κατά την οδήγηση προκύπτουν ακόμα κι αν τηρεί κανείς ευλαβικά όλους τους κανόνες του ΚΟΚ. Δείτε 7 τυπικά λάθη οδηγών, οι οποίοι δεν είναι σίγουρα οι πιο ασφαλείς.

  • 16/2

    Οι μοτοσικλετιστές είναι φίλοι μας!

    Όλοι εμείς, οι οδηγοί των αυτοκινήτων, έχουμε τοποθετήσει σε μία συγκεκριμένη θέση της καρδιάς μας τους οδηγούς των μοτοσικλετών. Κάποιοι τους έχουμε βάλει στο... ράφι με τους καλούς, ενώ άλλοι σε αυτό με τους κακούς και τους αντιπαθείς. Εσείς, ως οδηγοί αυτοκινήτου, έχετε...