ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ 2018
ΠΟΣΟ ΑΠΕΧΕΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ;

Οι τιμές είναι... φανταστικές 15/6

  • img

Εννοείται πως η λέξη «φανταστικές» έχει ειρωνικό τόνο και στην περίπτωσή μας δε σημαίνει «πολύ καλές, εξαιρετικές κτλ.». Στην πράξη, η πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων μπορεί να απέχει από την τιμή, που ανακοινώνουν τα εργοστάσια, ακόμα και κατά 74%! Φανταστικά...

Η ανάλυση της γερμανικής εταιρείας Carly Connected Car χρησιμοποίησε τα δεδομένα από 1,2 εκατομμύρια οχήματα από τις αρχές του 2016 έως τους πρώτους μήνες του 2018. Τα αυτοκίνητα, στα οποία έγιναν μετρήσεις ήταν των VW, Audi, Seat, Skoda, BMW, Mini και Mercedes-Benz.

Οι μετρήσεις έδειξαν την πραγματική κατανάλωση

Η βάση των δεδομένων είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αφού προκύπτει από τις πληροφορίες, που παρέχει το ίδιο το αυτοκίνητο μέσω της εξόδου OBD. Βέβαια, η κατανάλωση, που παρουσιάζεται, εξαρτάται από το προσωπικό προφίλ οδήγησης του εκάστοτε χρήστη. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η κατανάλωση στην πόλη είναι κατά πολύ υψηλότερη σε σχέση με αυτήν κατά την κίνηση του αυτοκινήτου με σταθερή ταχύτητα σε μία επαρχιακή οδό ή σε έναν αυτοκινητόδρομο.

Οι αποκλίσεις στα μικρά αυτοκίνητα και στα SUV είναι πολλές

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πραγματική επιπλέον κατανάλωση το 2004 βρισκόταν μόνο κατά σχεδόν 5% πιο ψηλά σε σχέση με τις τιμές, που ανακοίνωναν οι κατασκευαστές. Ωστόσο, στην εποχή μας, αυτή η διαφορά έχει φτάσει πλέον έως και το 74%. Μάλιστα, οι μεγαλύτερες ανακολουθίες προκύπτουν στα μικρά αυτοκίνητα και στα SUV, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας. Λογικό, αφού το νομικό πλαίσιο για τις εκπομπές CO2 τα προηγούμενα χρόνια γινόταν όλο και πιο αυστηρό, ενώ -στη Γερμανία τουλάχιστον- η ζήτηση για πιο ισχυρά αυτοκίνητα αυξανόταν. Έτσι, η πραγματική κατανάλωση απομακρυνόταν όλο και περισσότερο από τις τιμές, που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές.

Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πολύ πρόσφατα τέθηκε σε ισχύ ο νέος κύκλος μετρήσεων WLTP, με τη βοήθεια του οποίου η ΕΕ σκοπεύει να επιτύχει τις μικρότερες δυνατές διαφορές ανάμεσα στην πραγματική κατανάλωση και στην «εργοστασιακή».

SUV: Κάποια από αυτά «πίνουν» πάρα πολύ – άλλα όχι

Η μεγαλύτερη ανακολουθία καταγράφηκε σε μία BMW X6 M του 2013, όπου η πραγματική κατανάλωση που μετρήθηκε έφτασε τα 19,3 l/100 km, δηλαδή ήταν αυξημένη κατά 74% σε σχέση με την τιμή που ανακοίνωσε ο κατασκευαστής της (11,1 l/100 km). Ανάλογα... ανησυχητική ήταν η κατάσταση και στη Mercedes G (έως και κατά 71% επιπλέον κατανάλωση), στο Mini Cooper D (έως και κατά 70%), αλλά και στο VW Golf TDI (έως και κατά 69%). Βέβαια, στα δύο τελευταία μοντέλα παίζει σημαντικό ρόλο το στιλ οδήγησης...

Τα Audi Q3 και BMW X1 είναι σαφώς πιο απαιτητικά

Με μία απόκλιση της τάξης του μόλις 18% το Audi Q3 ήταν ο απόλυτα θετικός πρωταγωνιστής ανάμεσα στα SUV. Πολύ χαμηλή επιπλέον κατανάλωση εμφάνισαν επίσης το VW Tiguan, η BMW X1 και το Audi Q5. Εξετάζοντας όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων, εντυπωσιάζει επίσης η μικρή απόκλιση του VW Polo και της Mercedes-Benz A-Class.

Κλείνοντας, πρέπει να σημειωθεί ότι οι αποκλίσεις ανάμεσα στην πραγματική κατανάλωση και τις τιμές των κατασκευαστών είναι μεγαλύτερες στα νέα αυτοκίνητα. Επίσης, υπάρχει ένα θετικό σημάδι στα diesel μοντέλα, παραγωγής 2017, τα οποία εμφάνισαν σε σχέση με τα μοντέλα του 2016 τη μικρότερη διαφορά μέσα στο χρονικό διάστημα, που ξεκίνησε από το 2004 και φτάνει έως τις μέρες μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ CABRIO 18/7

    Να γιατί είναι αυξημένη η κατανάλωση των cabrio

    Σύμφωνοι, δε ζούμε τις οικονομικά πιο άνετες ημέρες της ζωής μας, αλλά υπάρχουν κάποιοι τυχεροί, οι οποίοι είναι σε θέση να αγοράσουν και να διατηρήσουν ένα ανοικτό αυτοκίνητο, ένα cabrio. Ωστόσο, υπάρχει ακόμα ένας παράγοντας, εξαιτίας του οποίου η χρήση τους είναι πιο ακριβή...

  • ΟΔΗΓΗΣΗ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ 30/6

    Πόσο μακριά θα φτάσετε με τη «ρεζέρβα»;

    Όλοι μας το γνωρίζουμε! Αυτό το λαμπάκι δίπλα από το ταχύμετρο, που όταν ανάβει, ενημερώνει τον οδηγό ότι αυτός κινείται με τη 'ρεζέρβα'. Πόσο λίγο καύσιμο υπάρχει στην πραγματικότητα στο ρεζερβουάρ ακόμη και για πόσα km ακόμη μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε...

  • ΑΞΙΖΕΙ ΤΟ DIESEL ΑΚΟΜΗ; 25/6

    ΕΡΕΥΝΑ: Αυτό είναι το μέλλον των κινητήρων diesel σε Ελλάδα και Ευρώπη!

    Οι απαντήσεις που όλοι περιμένατε για το μέλλον των κινητήρων diesel στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Ποιά θα κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεων, που θα γίνουν οι απαγορεύσεις, τι θα γίνει με τα Euro5 και παλαιότερα οχήματα...

  • ΠΟΣΟ ΑΠΕΧΕΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ; 15/6

    Οι τιμές είναι... φανταστικές

    Εννοείται πως η λέξη 'φανταστικές' έχει ειρωνικό τόνο και στην περίπτωσή μας δε σημαίνει 'πολύ καλές, εξαιρετικές κτλ.'. Στην πράξη, η πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων μπορεί να απέχει από την τιμή, που ανακοινώνουν τα εργοστάσια, ακόμα και κατά...

  • ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ; 8/6

    Τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες για το κάπνισμα στο ΙΧ

    Το κάπνισμα βλάπτει την υγεία, ακόμα και μέσα στο αυτοκίνητο. Γι' αυτόν το λόγο, και εφόσον είστε... θεριακλήδες, δείτε τι ισχύει τόσο στη χώρα μας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη...

  • ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΟΔΗΓΟΙ; 1/6

    Μάθε... πατέρα γράμματα!

    Δείξε μου την ταυτότητά σου, να σου πω τι οδηγός είσαι... Η ικανότητα της οδήγησης εξαρτάται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό από την ηλικία του οδηγού. Αυτό δείχνουν τουλάχιστον οι ανά την Ευρώπη στατιστικές ατυχημάτων.

  • ΤΑ «ΘΥΜΑΤΑ» ΤΗΣ ΝΟΡΜΑΣ EURO 6D ΜΕ ΤΑ WLTP ΚΑΙ RDE 5/5

    Τα μοντέλα των BMW και VW που καταργούνται λόγω ρύπων!

    Ο νέος, πιο αυστηρός κύκλος οδήγησης WLTP έχει ήδη ρίξει τη βαριά σκιά του στις δυναμικές εκδόσεις πολλών εταιρειών. Οι περισσότερες από αυτές σύντομα θα πάψουν να υφίστανται...

  • Η BUGATTI CHIRON SPORT ΠΕΡΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ! 28/4

    Βελτιώνοντας το κορυφαίο!

    Πόσο εύκολο είναι να κάνεις το ήδη καλό ακόμα καλύτερο; Ο όμιλος Volkswagen δεν είχε πρόβλημα να κατασκευάσει μία πολύ πιο ισχυρή Bugatti Chiron και να την εφοδιάσει με 1.500 PS! Ας δούμε μερικά στοιχεία για την Bugatti Chiron Sport.

  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΣΙΤΑΤΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 13/4

    «Ένα γκαράζ χωρίς μία Porsche 911 είναι μια βαρετή

    'Το αυτοκίνητο είναι μία παροδική παρουσία. Εγώ πιστεύω στο άλογο.' Είτε το πιστεύετε είτε όχι, τάδε έφη ο Γερμανός αυτοκράτορας Γουλιέλμος ο 2ος, ο οποίος στα τέλη του 19ου αιώνα είχε... ποντάρει στο λάθος άλογο.

  • ΠΩΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΙΔΑΝΙΚΑ; 3/4

    Η καλύτερη... εκτόξευση

    Όλοι καταλαβαίνουμε ότι μία επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h κατά την κίνησή μας σε φυσιολογικούς ρυθμούς μέσα στην κυκλοφορία σημαίνει πολύ λίγα πράγματα. Ωστόσο, η φυσική, που κρύβεται πίσω από αυτήν τη διαδικασία είναι συναρπαστική. Πώς επιταχύνει ιδανικά ένα αυτοκίνητο...

  • ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ CUPRA ΩΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 23/3

    Η νεοσύλλεκτη...

    Το όνομα “Cupra” δεν είναι νέο στο χώρο του αυτοκινήτου, αφού εδώ και αρκετά χρόνια γνωρίζουμε πως οι εκδόσεις Cupra ήταν οι sportive εκδοχές διάφορων μοντέλων της SEAT. Ωστόσο, εδώ και λίγο καιρό η Cupra είναι πλέον μία ξεχωριστή μάρκα!

  • V10 ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 1/3

    Το «10»

    Οι V10 κινητήρες ανήκουν φυσικά στις εξωτικές δημιουργίες, σε ό,τι αφορά βέβαια τα επιβατικά αυτοκίνητα, αφού εμφανίζονται επίσης σε pick up και διάφορα φορτηγά. Ωστόσο, εδώ και καιρό τους βλέπουμε σε εκτός δρόμου οχήματα, αλλά και σε sport προτάσεις. Πάρτε μία γεύση από V10...

  • 9/3

    Τα 7 λάθη που κάνουν οι κακοί οδηγοί

    Οι καταστάσεις που εγκυμονούν κινδύνους κατά την οδήγηση προκύπτουν ακόμα κι αν τηρεί κανείς ευλαβικά όλους τους κανόνες του ΚΟΚ. Δείτε 7 τυπικά λάθη οδηγών, οι οποίοι δεν είναι σίγουρα οι πιο ασφαλείς.

  • 16/2

    Οι μοτοσικλετιστές είναι φίλοι μας!

    Όλοι εμείς, οι οδηγοί των αυτοκινήτων, έχουμε τοποθετήσει σε μία συγκεκριμένη θέση της καρδιάς μας τους οδηγούς των μοτοσικλετών. Κάποιοι τους έχουμε βάλει στο... ράφι με τους καλούς, ενώ άλλοι σε αυτό με τους κακούς και τους αντιπαθείς. Εσείς, ως οδηγοί αυτοκινήτου, έχετε...

  • 12/2

    Εσείς ακόμα τηλεφωνείτε όταν οδηγείτε;

    Εμείς, οι Έλληνες, έχουμε ένα πολύ κακό συνήθειο: να μη συμμορφωνόμαστε σε υποδείξεις και απαγορεύσεις, ακόμα και αν πρόκειται για το καλό μας, ακόμα κι αν ενδέχεται να τιμωρηθούμε με υψηλά χρηματικά πρόστιμα. Στην υπόλοιπη Ευρώπη; Tην 1η Φεβρουαρίου απαγορεύτηκε η χρήση του...