Advertisement
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
Η BUGATTI CHIRON SPORT ΠΕΡΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ!

Βελτιώνοντας το κορυφαίο! 28/4

  • img

Πόσο εύκολο είναι να κάνεις το ήδη καλό ακόμα καλύτερο; Ο όμιλος Volkswagen δεν είχε πρόβλημα να κατασκευάσει μία πολύ πιο ισχυρή Bugatti Chiron και να την εφοδιάσει με 1.500 PS! Ας δούμε μερικά στοιχεία για την Bugatti Chiron Sport.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: BUGATTI

Με την ευκαιρία της διεξαγωγής του φετινού Διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης στις αρχές του Απριλίου, η Bugatti παρουσίασε τη Chiron Sport, η οποία διαθέτει βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και είναι ακόμα πιο επιθετική. Η ανάρτησή της έγινε κατά 10% πιο σφικτή, ενώ τις σχετικές ρυθμίσεις δέχτηκε και το τιμόνι. Ο όμιλος Volkswagen προχώρησε και σε βελτιώσεις στο διαφορικό του πίσω άξονα, που φέρει πλέον τη λειτουργία Dynamic Torque Vectoring, η οποία κατανέμει τη ροπή ξεχωριστά στους τροχούς κάθε πλευράς του αυτοκινήτου και βελτιώνει την απόκριση του τιμονιού. Το βάρος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 18 kg, κατασκευάστηκαν νέες ζάντες ελαφρού κράματος, ενώ οι αντιστρεπτικές δοκοί, το κάλυμμα του ψυγείου του αέρα υπερπλήρωσης και οι νέοι υαλοκαθαριστήρες έχουν ενισχυθεί με ανθρακονήματα. Έτσι, η συγκεκριμένη Chiron κατάφερε να ολοκληρώνει το γύρο της πίστας του Nardo στη νότια Ιταλία 5 sec πιο γρήγορα σε σχέση με την απλή εκδοχή. Επομένως, η τιμή των 2,98 εκατομμυρίων ευρώ του αυτοκινήτου-εκθέματος στη Γενεύη μόνο «υπερβολική» δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.

 

Η τεχνολογία της Bugatti Chiron

Όπως στη Veyron, έτσι και στη Chiron κινητήρια μονάδα είναι ένας W16, 8 λίτρων με turbo, ο οποίος μεταφέρει την ισχύ του και στους τέσσερις τροχούς. Το έργο της μετάδοσης έχει αναλάβει ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Αντί συστήματος πολλαπλού ψεκασμού ο κινητήρας φέρει ένα σύστημα duplex με 32 βαλβίδες. Έτσι, πληροίται τελικά η νόρμα περί καυσαερίων Euro 6. Από πλευράς ισχύος, όπως αναφέρθηκε ήδη στην αρχή, αυτή φτάνει τα 1.500 PS, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 1.600 Nm. Με βάση τις προσομοιώσεις, που έχουν γίνει σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, η τελική ταχύτητα υπολογίζεται στα 463 km/h, ενώ η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h ανακοινώθηκε πως ολοκληρώνεται σε 4,93 sec! Όσο για την κατανάλωση, βάσει υπολογισμών πάντα, αυτή πλησιάζει τα 20 lt/100 km, τη στιγμή που η εκπομπή CO2 βρίσκεται στα 516 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σπορ υπεραυτοκίνητο της Bugatti ζυγίζει 1.995 kg, αν και το σασί του είναι από ανθρακονήματα. Επιπλέον, στο cockpit υπάρχει ο διακόπτης “Easy-to-Drift”, με τη βοήθεια του οποίου η Chiron είναι σε θέση να υπερστρέφει ελεγχόμενα, όποτε το θελήσει ο οδηγός της.

Εννοείται πως το ΔΣ του ομίλου Volkswagen προσβλέπει σε κέρδη από τις πωλήσεις του αυτοκινήτου, αφού μιλάμε για σχεδόν 3 εκατομμύρια ευρώ ανά... κομμάτι! Ωστόσο, τίθεται και θέμα «έξωθεν καλής μαρτυρίας», με δεδομένο ότι οι Γερμανοί θέλουν η Chiron Sport να καταρρίψει το ρεκόρ υψηλότερης ταχύτητας αυτοκινήτου παραγωγής, το οποίο κατέχει προς το παρόν η Bugatti Veyron 16.4 Super Sport εδώ και 6 χρόνια με 431 km/h. Το ρεκόρ θα γίνει εφικτό χάρη και στη συμβολή της Michelin, η οποία σχεδιάζει ειδικού τύπου ελαστικά, που αντέχουν το βάρος των σχεδόν 2 τόννων, την αυξημένη ισχύ και την εξίσου αυξημένη ροπή.

Κι αν πιστεύετε ότι όλα όσα αναφέρθηκαν για τη Chiron Sport είναι υπερβολικά, σημειώστε και το παρακάτω: Όποιος θέλει να εξασφαλίσει την απόκτηση του αυτοκινήτου, πρέπει να καταβάλλει μία προκαταβολή της τάξεως των 200.000 ευρώ, για την οριστική παραγγελία απαιτούνται 900.000 ευρώ και το υπόλοιπο ποσό απαιτείται από την εταιρεία το αργότερο με την παράδοση του οχήματος.

Είπατε τίποτα; Ή... θαφτήκατε κάτω από τον πακτωλό των ευρώ; Αυτά τα μεγέθη είναι σίγουρα δυσθεώρητα, αλλά, όπως και να το κάνουμε, υπάρχει και αυτός ο κόσμος... Εσείς, συνήλθατε ή είστε ακόμα ζαλισμένοι;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΠΟΣΟ ΑΠΕΧΕΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ; 15/6

    Οι τιμές είναι... φανταστικές

    Εννοείται πως η λέξη 'φανταστικές' έχει ειρωνικό τόνο και στην περίπτωσή μας δε σημαίνει 'πολύ καλές, εξαιρετικές κτλ.'. Στην πράξη, η πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων μπορεί να απέχει από την τιμή, που ανακοινώνουν τα εργοστάσια, ακόμα και κατά...

  • ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ; 8/6

    Τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες για το κάπνισμα στο ΙΧ

    Το κάπνισμα βλάπτει την υγεία, ακόμα και μέσα στο αυτοκίνητο. Γι' αυτόν το λόγο, και εφόσον είστε... θεριακλήδες, δείτε τι ισχύει τόσο στη χώρα μας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη...

  • ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΟΔΗΓΟΙ; 1/6

    Μάθε... πατέρα γράμματα!

    Δείξε μου την ταυτότητά σου, να σου πω τι οδηγός είσαι... Η ικανότητα της οδήγησης εξαρτάται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό από την ηλικία του οδηγού. Αυτό δείχνουν τουλάχιστον οι ανά την Ευρώπη στατιστικές ατυχημάτων.

  • ΤΑ «ΘΥΜΑΤΑ» ΤΗΣ ΝΟΡΜΑΣ EURO 6D ΜΕ ΤΑ WLTP ΚΑΙ RDE 5/5

    Τα μοντέλα των BMW και VW που καταργούνται λόγω ρύπων!

    Ο νέος, πιο αυστηρός κύκλος οδήγησης WLTP έχει ήδη ρίξει τη βαριά σκιά του στις δυναμικές εκδόσεις πολλών εταιρειών. Οι περισσότερες από αυτές σύντομα θα πάψουν να υφίστανται...

  • Η BUGATTI CHIRON SPORT ΠΕΡΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ! 28/4

    Βελτιώνοντας το κορυφαίο!

    Πόσο εύκολο είναι να κάνεις το ήδη καλό ακόμα καλύτερο; Ο όμιλος Volkswagen δεν είχε πρόβλημα να κατασκευάσει μία πολύ πιο ισχυρή Bugatti Chiron και να την εφοδιάσει με 1.500 PS! Ας δούμε μερικά στοιχεία για την Bugatti Chiron Sport.

  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΣΙΤΑΤΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 13/4

    «Ένα γκαράζ χωρίς μία Porsche 911 είναι μια βαρετή

    'Το αυτοκίνητο είναι μία παροδική παρουσία. Εγώ πιστεύω στο άλογο.' Είτε το πιστεύετε είτε όχι, τάδε έφη ο Γερμανός αυτοκράτορας Γουλιέλμος ο 2ος, ο οποίος στα τέλη του 19ου αιώνα είχε... ποντάρει στο λάθος άλογο.

  • ΠΩΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΙΔΑΝΙΚΑ; 3/4

    Η καλύτερη... εκτόξευση

    Όλοι καταλαβαίνουμε ότι μία επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h κατά την κίνησή μας σε φυσιολογικούς ρυθμούς μέσα στην κυκλοφορία σημαίνει πολύ λίγα πράγματα. Ωστόσο, η φυσική, που κρύβεται πίσω από αυτήν τη διαδικασία είναι συναρπαστική. Πώς επιταχύνει ιδανικά ένα αυτοκίνητο...

  • ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ CUPRA ΩΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 23/3

    Η νεοσύλλεκτη...

    Το όνομα “Cupra” δεν είναι νέο στο χώρο του αυτοκινήτου, αφού εδώ και αρκετά χρόνια γνωρίζουμε πως οι εκδόσεις Cupra ήταν οι sportive εκδοχές διάφορων μοντέλων της SEAT. Ωστόσο, εδώ και λίγο καιρό η Cupra είναι πλέον μία ξεχωριστή μάρκα!

  • V10 ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 1/3

    Το «10»

    Οι V10 κινητήρες ανήκουν φυσικά στις εξωτικές δημιουργίες, σε ό,τι αφορά βέβαια τα επιβατικά αυτοκίνητα, αφού εμφανίζονται επίσης σε pick up και διάφορα φορτηγά. Ωστόσο, εδώ και καιρό τους βλέπουμε σε εκτός δρόμου οχήματα, αλλά και σε sport προτάσεις. Πάρτε μία γεύση από V10...

  • 9/3

    Τα 7 λάθη που κάνουν οι κακοί οδηγοί

    Οι καταστάσεις που εγκυμονούν κινδύνους κατά την οδήγηση προκύπτουν ακόμα κι αν τηρεί κανείς ευλαβικά όλους τους κανόνες του ΚΟΚ. Δείτε 7 τυπικά λάθη οδηγών, οι οποίοι δεν είναι σίγουρα οι πιο ασφαλείς.

  • 16/2

    Οι μοτοσικλετιστές είναι φίλοι μας!

    Όλοι εμείς, οι οδηγοί των αυτοκινήτων, έχουμε τοποθετήσει σε μία συγκεκριμένη θέση της καρδιάς μας τους οδηγούς των μοτοσικλετών. Κάποιοι τους έχουμε βάλει στο... ράφι με τους καλούς, ενώ άλλοι σε αυτό με τους κακούς και τους αντιπαθείς. Εσείς, ως οδηγοί αυτοκινήτου, έχετε...

  • 12/2

    Εσείς ακόμα τηλεφωνείτε όταν οδηγείτε;

    Εμείς, οι Έλληνες, έχουμε ένα πολύ κακό συνήθειο: να μη συμμορφωνόμαστε σε υποδείξεις και απαγορεύσεις, ακόμα και αν πρόκειται για το καλό μας, ακόμα κι αν ενδέχεται να τιμωρηθούμε με υψηλά χρηματικά πρόστιμα. Στην υπόλοιπη Ευρώπη; Tην 1η Φεβρουαρίου απαγορεύτηκε η χρήση του...

  • 2/2

    Όμηροι της διπλωματίας

    Η επίσκεψη ενός υψηλά ιστάμενου στη χώρα μας -και δη στην πρωτεύουσά της- είναι ένα σπουδαίο γεγονός. Ωστόσο, η προστασία αυτού του προσώπου σημαίνει ταυτόχρονα την ταλαιπωρία χιλιάδων συνανθρώπων μας, που πηγαίνουν στις δουλειές τους ή επιστρέφουν από αυτές. Γιατί έχουμε να...

  • 19/1

    «Γερμανία» δε σημαίνει πάντα επιτυχία

    Εντάξει, είναι γνωστό τοις πάσι πως η Γερμανία είναι μία χώρα, στην οποία -μεταξύ άλλων- ευδοκιμεί το αυτοκίνητο. Εκεί φαίνεται πως όλα πάνε καλά. Όλα; Ναι, φίλες και φίλοι, τελικά δεν πάνε όλα καλά για όλους, αφού οι πωλήσεις των αυτοκινήτων το 2017 έφεραν στο προσκήνιο...

  • 12/1

    «Έστιν ουν λαϊκή...»

    Όντας μαθητής ακόμη στις τελευταίες τάξεις του λυκείου (μιλάμε, δηλαδή, για πριν από περίπου 30 χρόνια...) είχα μάθει πολύ καλά τον ορισμό της τραγωδίας (τριτοδεσμίτης γαρ...), ο οποίος ξεκινά με το περίφημο 'Έστιν ουν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας...