CAR AND DRIVER ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
2018 MERCEDES-BENZ EQ

Test Ride: Nέο Mercedes-Benz EQC 5/9

  • img
  • img
  • img
  • img

Καθόμαστε στη θέση του συνοδηγού του Mercedes-Benz EQC, του πρώτου μοντέλου της θυγατρικής της μεγάλης γερμανικής φίρμας, της EQ, που κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στα νότια της Ισπανίας, κοντά στην Almeria, ο project manager Martin Hermsen επιβλέπει τις τελικές δοκιμές του SUV, το οποίο είναι καμουφλαρισμένο ακόμη, θέτοντας ερωτήσεις-κλειδιά τόσο στον εαυτό του όσο και σε εμάς: «Θα έπρεπε να ακούγεται ο κινητήρας και όλα τα ηλεκτρονικά υπό πλήρες φορτίο ή όχι; Πόση πολλή δύναμη θα έπρεπε να φθάνει στον μπροστινό άξονα;».

Σε αυτό το στάδιο, οι μηχανικοί συνεχίζουν να πραγματοποιούν τις τελικές ρυθμίσεις στο νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Επιπλέον, γίνονται οι δοκιμές αντοχής του αυτοκινήτου στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Την ημέρα οι θερμοκρασίες φθάνουν σε σχεδόν τροπικά επίπεδα. Κι αν οι μπαταρίες μισούν κάτι, αυτό είναι το κρύο ή η ζέστη σε ακραίο βαθμό. Ωστόσο, ο Hermsen είναι ήσυχος, καθώς το EQC πιάνει τους στόχους του.

Το Mercedes-Benz EQC δεν είναι απλώς καλυμμένο, αφού «φορά» τρισδιάστατα panel, που κρύβουν το σχήμα του. Αυτό που δεν μπορεί να κρύψει η μεταμφίεση είναι το πόσο κοντά βρίσκεται σχεδιαστικά το EQC στην Mercedes-Benz GLC. Τα δύο μοντέλα μοιράζονται την ίδια βάση πλατφόρμας -το μεταξόνιό τους είναι ίδιο-, αλλά και πολλά στοιχεία ακόμη.

Το EQC έχει το δικό του στιλ, με την -ξεχωριστή για τη νέα φίρμα- γρίλια και τους προβολείς, έχει επίσης στρογγυλούς ώμους, ενώ ο πίσω πρόβολος είναι κατά σχεδόν 10 cm μακρύτερος. Το πίσω μέρος της οροφής παραπέμπει σε coupe και μια λαμπερή, οριζόντια ζώνη φωτός δίνει σε αυτό το μέρος του αυτοκινήτου μία φουτουριστική πινελιά. Συνολικά δείχνει πολύ κοντά στο πρωτότυπο Generation EQ, το οποίο μας είχε δώσει μία πρόγευση αυτού του καινούργιου αυτοκινήτου.

Πάντως, όσο μπορούσαμε να δούμε, το εσωτερικό είναι πολύ οικείο. Το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα σε αυτό το πρωτότυπο προέρχονται απευθείας από την GLC, κάτι που ισχύει και για τα καθίσματα. Ωστόσο, ο πίνακας οργάνων είναι κατά πολύ πιο μοντέρνος, αφού το EQC «δανείζεται» τα τελευταία καλούδια, που γνωρίσαμε στη νέα A-Class, όπως την touchpad βάση στην κεντρική κονσόλα. Οι αεραγωγοί και άλλες διακοσμητικές... βελονιές είναι ροζ και χρυσού χρώματος, ενώ η κορυφή του ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών καλύπτονται από ύφασμα με μεταλλική υφή.

Ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων είναι ένα συμβατικού τύπου... κολωνάκι. Αρκεί να το τραβήξεις και να το φέρεις στη θέση “D” και να πατήσεις το γκάζι. Η συνδυαστική ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι κάτι ελάχιστα παραπάνω από 407 PS, με το 50% να προέρχεται από τον μπροστινό κινητήρα και το υπόλοιπο από τον πίσω. Αυτή η ισχύς είναι αρκετή για να επιταχύνει το EQC από στάση έως τα 100 km/h σε 5,1 sec! Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε επίσης ότι η τελική ταχύτητα θα κυμαίνεται μεταξύ 177 και 201 km/h. Αυτές οι τιμές ίσως δεν ακούγονται απόλυτα ταιριαστές με την ισχύ του αυτοκινήτου, ωστόσο η Mercedes-Benz θέλει η τελική ταχύτητα του EQC να διατηρείται για μία μακρά χρονική περίοδο.

Η γερμανική εταιρεία αναφέρει ότι η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h είναι δυνατόν να επαναλαμβάνεται 10 φορές στη σειρά. Πάροχος ισχύος είναι μία μπαταρία 70,0 kWh, η οποία προβλέπεται να παρέχει αυτονομία περίπου 400 km. Χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους του, το EQC στέκεται εντυπωσιακά στο δρόμο, έστω κι αν η οδική συμπεριφορά του σαφώς επηρεάζεται από το τεράστιο βάρος που ξεπερνά τους 2 τόνους. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα εκτός δρόμου μοντέλο, καθώς η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι μικρότερη ακόμα και αυτής μιας E-Class.

Η Mercedes-Benz  EQC θα έρθει αντιμέτωπη με την Jaguar I-Pace, το αναμενόμενο Audi e-tron, καθώς και με το «βασικό» Tesla Model X.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • KLEBER 2018 22/9

    Δοκιμάζουμε τα νέα ελαστικά της Kleber

    Σχετικά άγνωστη στη χώρα μας, η Kleber έχει ιστορία 108 ετών στη δημιουργία ελαστικών. Η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει και η τεχνολογία που υιοθετεί στην κατασκευή τους απηχείται με τον καλύτερο τρόπο στα καινούργια Dynaxer ΗP4 και Dynaxer UHP.

  • 2018 SUZUKI JIMNY 20/9

    First Drive: Οδηγούμε το νέο Suzuki Jimny στη Γερμανία

    Διατηρώντας στο ακέραιο τον καθαρόαιμο χαρακτήρα του, το νέο Jimny, έχει επιδεχθεί μια σειρά βελτιώσεων στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού ώστε να συνεχίσει απερίσπαστο την πορεία του.

  • 2018 TEST DRIVE MERCEDES-BENZ CLA 180D 18/9

    Test drive: Mercedes-Benz CLA 180d

    Επιτυχημένο είναι το downsize όταν σε περιπτώσεις αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν σήμα το 'αστέρι' αφήνουν αναλλοίωτα τα εγγενή χαρακτηριστικά τους.

  • 2018 TEST DRIVE FORD FOCUS 17/9

    Δοκιμάζουμε: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS

    Έχοντας μπει για τα καλά στη συνείδηση των αγοραστών ως ένα από τα πιο fun-to-drive οικογενειακά αυτοκίνητα, το Ford Focus θα είχε δύσκολο έργο να παρουσιάσει κάτι νέο και καινοτόμο. Κι όμως...τα κατάφερε.

  • 2018 TEST DRIVE KIA SOUL 1.6 CRDI 136 PS 7-DCT 10/9

    Δοκιμάζουμε: KIA Soul 1.6 CRDi 136 PS 7-DCT

    Οικογενειακό με diesel κινητήρα, το οποίο δεν ξεφεύγει από πλευράς κόστους αλλά… ξεφεύγει από πλευράς αισθητικής; Μία καλή επιλογή είναι το KIA Soul 1.6 και μάλιστα με 'συν' της ευκολία ενός διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου.

  • 2018 MERCEDES-BENZ EQ 5/9

    Συνοδηγούμε στην Ισπανία το νέο EQC

    Το πρωτότυπο επιταχύνει στην έξοδο της στροφής με... αυτοπεποίθηση, τους μπροστινούς τροχούς να... τσιρίζουν, ενώ από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου γίνεται αισθητός και ένας ήχος υψηλών συχνοτήτων. Αυτό είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, που φαίνεται να καταφθάνει βιαστικά...

  • 2018 OPEL COMBO 30/8

    Οδηγούμε: 2018 Opel Combo

    Η Opel παρουσιάζει την 5η γενιά του πολυχρηστικού μοντέλου της, Combo, που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα EMP-2 της μητρικής της Opel, της PSA, όπως το Grandland X. Εμείς οδηγήσαμε τόσο τη βενζινοκίνητη όσο και μία από...

  • 2018 VW E-GOLF 19/8

    Δοκιμάζουμε: Volkswagen e-Golf 136 PS

    Το e-Golf δεν εντυπωσιάζει με το σχήμα του αλλά με το πόσο εύχρηστο είναι στις καθημερινές μετακινήσεις, εντός πόλης κατά βάση. Και σε πείθει ότι είναι ένα από τα καλύτερα αυτής της νεοπαγούς κατηγορίας οχημάτων.

  • 2018 TEST DRIVE YARIS 1.O VVTI 18/8

    Δοκιμάζουμε: Toyota Yaris 1.0 VVTi 69PS

    ​Η φήμη του πλέον μετά από μια εικοσαετία αγγίζει τα όρια του αστικού μύθου. Πως ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο από έναν Έλληνα πήρε την Toyota από το χέρι και την έκανε διάσημη στην πιο δύσκολη αγορά του κόσμου: την Ευρωπαϊκή.

  • 2018 BMW M5 COMPETITION 15/8

    Oδηγούμε: ΒΜW M5 Competition 625 PS

    Με 25 επιπλέον άλογα και σημαντικές επεμβάσεις στο πλαίσιο, η BMW δημιουργεί το κορυφαίο σπορ σεντάν του κόσμου.

  • 2018 PEUGEOT 208 1.2 PURETECH 110 EAT6 14/8

    Δοκιμάζουμε: Peugeot 208 1.2 Puretech 110 EAT6

    Ένα ποιοτικό, μοδάτο supermini με τεχνολογικές περγαμηνές και την παραδοσιακή ποιότητα κύλισης made by Peugeot. Σίγουρα ένας τρόπος να ξεχωρίζεις χωρίς κόπο.

  • 2018 SKODA FABIA CUP EDITION 12/8

    Δοκιμάζουμε: Skoda Fabia Cup Edition

    Tο νέο Skoda Fabia είναι προ των πυλών, η σκόνη από το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις έχει καταλαγιάσει, κι εμείς οδηγούμε τον μακρινό ξάδελφο του φετινού νικητή.

  • 2018 BMW I3 REX TUSCANY 8/8

    ESCAPE: Ταξιδεύοντας στην Τοσκάνη με BMW i3 REX (Video)

    H Tοσκάνη της Αναγέννησης, και το ΒΜW i3 REX της αναγέννησης της αυτοκίνησης συναντώνται σε ένα ταξιδιωτικό 2.000 χιλιομέτρων και 15 χρόνων μετά, αναζητώντας ανάμεσα στο 'range anxiety' και την ασφάλεια μιας πρίζας, την υψηλή τάση των Νέων Καιρών.

  • 2018 ΗYUNDAI I30 FASTBACK 1.0 T-GDI 120PS 5/8

    Δοκιμάζουμε: Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDi 120PS

    Σε μια εξωστρεφή κίνηση αναβάθμισης του ρόλου της Hyundai στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, τα σχεδιαστικά τμήματα της κορεατικής φίρμας πήραν νότες από αρχέγονα, premium σχήματα για να δώσουν μια γερή δόση πολυτέλειας στις καθημερινές μας μετακινήσεις.  ...

  • 2018 VOLVO S90 D4 190 PS 4/8

    Δοκιμάζουμε: Volvo S90 D4 190 PS

    Είστε φίλοι των αυτοκινήτων της μεγάλο-μεσαίας κατηγορίας; Δε φτάνουν τα οικονομικά σας για να αγοράσετε ένα Audi A6, μία BMW Σειρά 5 ή μία Mercedes-Benz E-Class; Η Volvo σας έχει έτοιμη τη λύση: S90, το οποίο εμείς δοκιμάζουμε στην diesel εκδοχή D4, με το 2λιτρο κινητήρα των...