ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
2018 TOYOTA YARIS 1.5 DUAL VVT-IE 111 PS

Test Drive: Toyota Yaris 1.5 DUAL VVT-iE 111 PS 12/5

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

H διαδικασία επανασχεδίασης του Yaris κόστισε περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την Toyota. Τα χρήματα αυτά δεν αφορούν μόνο στην αισθητική αλλαγή αλλά και σε ουσιαστικότερους τομείς. Όπως ο νέος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου. Στη συγκριμένη περίπτωση πήραν έναν παλιότερο κινητήρα τους (με την κωδική ονομασία «2NR-FE») και τον μεταμόρφωσαν. Το νέο μηχανικό σύνολο (κωδική ονομασία «2NR-FKE») ενσωματώνει τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις της Toyota σε αυτόν τον τομέα και παρουσιάστηκε το 2015.

Ανήκει στη σειρά κινητήρων την οποία τα στελέχη της εταιρείας ονομάζουν «ESTEC» («Economy with Superior Thermal Efficiency»- Οικονομία με Ανώτερη Θερμική Απόδοση) και δημιουργήθηκε για ν’ αντικαταστήσει αυτόν που έγινε γνωστός ως «1.33». Κύριο χαρακτηριστικό του είναι ότι δύναται να λειτουργεί τόσο σε θερμοδυναμικό κύκλο «Otto» (συναλλαγή θερμότητας σε σταθερό όγκο) όσο και σε κύκλο «Atkinson» (συνθήκη μεταβλητής διαδρομής εμβόλου και όγκου). Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η διάμετρος της πολλαπλούς εισαγωγής αυξήθηκε κατά 0,1 cm και σε δύο αυλούς της πολλαπλής εξαγωγής κατά 0,2 cm, συγκριτικά με πριν. Για την καλύτερη «αναπνοή» του έπρεπε να διαμορφωθεί κατάλληλα και η εξάτμισή του, συνυπολογίζοντας και το γεγονός ότι ο κινητήρας έχει υψηλή σχέση συμπίεσης (13,5:1). Έτσι, στην Toyota επέλεξαν τη διαμόρφωση «τέσσερα, σε δύο, σε ένα» έναντι του «τέσσερα, σε ένα», αναφορικά με την απόληξή της. Να σημειώσουμε πως για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της εταιρείας η πολλαπλή εξαγωγής είναι υδρόψυκτη.

Η θερμοδυναμική απόδοσή του υπολογίζεται στο 38,5%, ποσοστό που θεωρείται υψηλό. Για τον έλεγχο της παραγόμενης θερμοκρασίας κατά τη λειτουργία του έχουν τοποθετηθεί στα υδροχιτώνια νέοι χαλύβδινοι αποστάτες με παρεμβύσματα αφρώδους ελαστικού. Σύμφωνα με τη εταιρεία, χάρη σε αυτούς μειώθηκε κατά περίπου 20 °C η θερμοκρασία στο άνω τμήμα των κυλίνδρων και αυξήθηκε επίσης κατά 20 °C στο κέντρο αυτών, βελτιώνοντας την απόδοση και την κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, το σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων έχει επανασχεδιαστεί και διαθέτει ψυγείο για την ταχύτερη μείωση της θερμοκρασίας αυτών.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΔΟΚΙΜΆΖΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΟ TOYOTA YARIS HYBRID

 

Ο κινητήρας διαθέτει το καινούργιο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής το οποίο στην Toyota ονομάζουν «VVT-iE» («Variable Valve Timing-intelligent Electric motor». Χάρη σε αυτό είναι δυνατόν να μεταβάλλεται ο θερμοδυναμικός κύκλος λειτουργίας του από «Otto» σε «Atkinson» (όπως και αντιστρόφως, φυσικά) σε κλάσμα του δευτερολέπτου με τη συνδρομή ηλεκτρικού μοτέρ. Φυσικά, η διαδικασία είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, καθυστερώντας το κλείσιμο των βαλβίδων (εισαγωγής) και μειώνοντας τη φάση της συμπίεσης. Ο υποτετράγωνος κινητήρας (διάμετρος x διαδρομή: 72.5 mm x 90.6 mm) κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Toyota οι οποίες βρίσκονται στην Πολωνία.

 

 

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 NISSAN LEAF 22/5

    Δοκιμάζουμε το 2018 Nissan LEAF

    Το Nissan Leaf ήταν το πρώτο ευρέως διαθέσιμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι η δεύτερη γενιά του τόσο καλή, ώστε να απομακρύνει από το μυαλό του ενδιαφερόμενου αγοραστή σκέψεις για την αγορά ενός Tesla Model 3;

  • 2018 VOLKSWAGEN GOLF GTD 2.0 TDI 184PS DSG 18/5

    Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI 184PS DSG

    Ποιος είπε ότι ένα πετρελαιοκίνητο hatchback δεν μπορεί να είναι σπορ; Σίγουρα όχι οι άνθρωποι της Volkswagen.

  • 2018 BMW X2 SDRIVE 20I 192PS 13/5

    Δοκιμάζουμε τη BMW X2 sDrive 20i 192PS

    Εδώ και αρκετό καιρό πολλοί συζητούν για το πόσο σπορ μπορεί να είναι ένα compact SUV. Η BMW με την Χ2 απλά κλείνει την κουβέντα.

  • 2018 TOYOTA YARIS 1.5 DUAL VVT-IE 111 PS 12/5

    Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris 1.5 DUAL VVT-iE 111 PS

    Αν και ταυτισμένη με τους υβριδικής διάταξης κινητήρες, η Toyota δεν σταματά την εξέλιξη των (αμιγώς) βενζινοκινητήρων της και η προσκόλληση στη βελτίωση της θερμοδυναμικής απόδοσής τους είναι ζήτημα τιμής για τους Ιάπωνες, ως γνωστόν.

  • 2018 FORD KUGA 2.0 TDCI 180PS POWERSHIFT ST-LINE AWD 11/5

    Δοκιμάζουμε το Ford Kuga 2.0 TDCi 180PS PowerShift ST-Line AWD

    Τα διαπιστευτήρια του Kuga σε αυτή την κατηγορία έχουν να κάνουν με τον πληθωρικό του χαρακτήρα, αλλά και τις οδηγικές του αρετές που παραδοσιακά ο χρήστης αυτοκινήτου Ford βιώνει.

  • TEST DRIVE 2018 VOLKSWAGEN TOUAREG 9/5

    Οδηγούμε στην Αυστρία το νέο Volkswagen Touareg [pics+vid]

    Ξεκίνησε ως ένα μεγάλο εκτός δρόμου όχημα με πολύ καλό σύστημα τετρακίνησης. Το Touareg έδωσε μια νέα εμπορική διάσταση στην Volkswagen, αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της Porsche Cayenne και έγινε αντικείμενο ανταγωνισμού. Πλέον, η καινούργια, τρίτη 'γενιά'...

  • 2018 SKODA KAROQ 7/5

    ESCAPE Στην Άνδρο με Skoda Karoq 1.6 TDI 116PS DSG7

    H Άνδρος είναι η εστέτ των Κυκλάδων, είναι η πρωτεύουσα πλοκή φύσης και ιστορίας του Αιγαίου, είναι ο τόπος των Καπεταναίων, του Εμπειρίκου και της Ελένης (φευ, όχι πλέον με αυτή την σειρά). Η Άνδρος είναι...

  • 2018 PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH 110PS 2/5

    Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008 1.2T 110PS AUTO

    Τείνει να γίνει διαχρονική αξία. Μπορεί να μας συντροφεύει μόλις από το 2013 αλλά το συμπαγές crossover έδωσε μια άλλη διάσταση στην κατηγορία, καθώς οι αναλογίες του το κατέταξαν ευθύς εξ αρχής στα 'χωράφια' των SUV.

  • DS 5 1.6 BLUEHDI 120 PS ΕΑΤ6 24/4

    Δοκιμάζουμε: DS 5 1.6 BlueHDi 120 PS ΕΑΤ6

    Θα προκαλέσει το ενδιαφέρον σου από την πρώτη στιγμή που θα το δεις. Έπειτα, θα συνειδητοποιήσεις ότι θέλεις λίγο χρόνο για να συνηθίσεις το εσωτερικό. Το DS 5 είναι το ένα από τα πιο ελκυστικά οχήματα που έχουν δημιουργήσει προσφάτως οι Γάλλοι και δεν βασίζεται μόνο στο παρελθόν...

  • TEST DRIVE 2018 SUZUKI SWIFT SPORT 19/4

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Suzuki Swift Sport (pics+vid)

    Στους δρόμους της Ανδαλουσίας το νέο Swift Sport ξεδιπλώνει το οδηγικό του ταμπεραμέντο, που παραμένει πιστό στο κατασκευαστικό DNA της Suzuki.

  • ΤΕST DRIVE NEA MERCEDES-BENZ A- CLASS 2018 18/4

    Οδηγούμε στην Κροατία τη νέα Mercedes-Benz A-Class

    Επιβεβαιώνοντας το motto 'The Best or Nothing' η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα γενιά A-Class. Του μικρότερου αυτοκινήτου της γκάμας της εταιρείας, αλλά με ποιοτικά χαρακτηριστικά και τεχνολογίες της ναυαρχίδας S-Class.

  • SMART FORFOUR ED 81 PS 16/4

    Test Drive: smart forfour ed 81 PS

    Δεν απέχει πολύ η ημέρα που η smart θα μετασχηματιστεί σε μια εταιρία με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Πριν συμβεί αυτό δοκιμάζουμε το τετραθέσιο smart με την ηλεκτρική καρδιά.

  • KIA RIO 1.25 MPI 84 PS 14/4

    Test Drive: 2018 Kia Rio 1.25 MPI 84 PS

    Το Rio δεν προσπαθεί να διακριθεί προβάλλοντας στοιχεία τα οποία δεν έχει ή μια εικόνα που δεν το αντιπροσωπεύει. Διατηρεί τα πλεονεκτήματα ενός οχήματος που στοχεύει πρωτίστως στην ουσία της κατασκευής και την ποιοτική αναβάθμισή του.

  • 2018 SUZUKI IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP 12/4

    Test Drive: Suzuki IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP

    Σε ένα τόσο δα αυτοκίνητο χώρεσε με περίσσιο θάρρος αρκετή από την ιαπωνική τεχνολογία αυτοκίνησης και όχι μόνο.

  • AΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ 7/4

    First Drive: 2018 Ford Mustang [pics+video]

    Mε νέα πιο δυναμική εμφάνιση και σημαντικές αλλαγές στο μηχανολογικό της υπόβαθρο, η νέα Mustang πλησιάζει όσο ποτέ άλλοτε τα ευρωπαϊκά δεδομένα μιας καθαρόαιμης σπορ κατασκευής. Και αυτός ο ήχος!...