Test drive: Toyota Yaris 1.0 VVTi 69PS


Η φήμη του πλέον μετά από μια εικοσαετία αγγίζει τα όρια του αστικού μύθου. Πως ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο από έναν Έλληνα πήρε την Toyota από το χέρι και την έκανε διάσημη στην πιο δύσκολη αγορά του κόσμου: την Ευρωπαϊκή.

  • 18/8/2018
 
Για χάρη αυτού του supermini η Toyota έφτιαξε εργοστάσιο στη Γαλλία, και 3.656.426 Ευρωπαίοι από 29 χώρες το προτίμησαν (μέχρι το τέλος του 2017!). Αν μη τι άλλο εδώ έχουμε έναν γεννημένο νικητή. Στη δε χώρα μας έχουμε πια σταματήσει να μετράμε πόσες χρονιές τερμάτισε πρώτο σε πωλήσεις. Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει το Yaris τόσο δημοφιλές;
 
 
Είναι σαφώς το όνομα Toyota που αν μεταφραζόταν στα ελληνικά θα έπρεπε να είναι «Αξιοπιστία». Είναι μετά η σχεδιαστική προσέγγιση. Όσο μικρό σε μήκος πρέπει αλλά μεγάλο εσωτερικά με χώρους ωφέλιμους και στις τρεις διαστάσεις. Δε θέλει να γίνει ψευδοκουπέ ούτε ολίγον οικογενειακό ή σπορ ή trendy περισσότερο από όσο δύναται.
 
 
Είναι λοιπόν ισορροπημένο στους όγκους του, ποιοτικό σε κατασκευή και υλικά, με λεπτομέρειες που το καθιστούν επίκαιρο και σύννομο με την ψηφιακή τεχνολογία που κουβαλά στα σωθικά του, όπως είναι τα φωτιστικά σώματα εμπρός πίσω. 
 

Έμφαση στην ποιότητα

 
Το εσωτερικό είναι εδώ και χρόνια γνώριμο μιας και οι τυπολάτρες Ιάπωνες δεν χαλούν τις παραδόσεις. Στενό αλλά ψηλά τοποθετημένο ταμπλό, με κάθετη μετόπη, μαλακά πλαστικά εμπρός και σκληρά επάνω, συμπαγής πίνακας οργάνων, και ενσωματωμένη οθόνη αφής  εντός του ταμπλό και όχι αλά tablet όπως είθισται τελευταίως με την πλατφόρμα Infotainment Toyota Touch 2 με σύστημα πλοήγησης και πλήρως εξελληνισμένο μενού, όπως άλλωστε πράττει η Toyota εδώ και χρόνια.
 
 
Ποιότητα συναρμογής πολύ καλή, χώροι για μικροαντικείμενα επαρκέστατοι και εργονομία αρκετά καλή που γίνεται εύκολα «κτήμα» σου. Μόνο οι διακόπτες των συστημάτων Toyota Safety Sense έχουν εξοβελιστεί στα κάτω… διαμερίσματα του ταμπλό και τα αναζητάς που και που. Όσο για τους πίσω επιβάτες, αυτοί έχουν επαρκέστατο χώρο κυρίως σε πλάτος και ύψος ενώ και οι αποσκευές βολεύονται μια χαρά στον τυπικού μεγέθους χώρο αποσκευών με το υψηλό όμως κατώφλι.
 

Ασφαλές και ευχάριστο

 
Στην έκδοση δοκιμής μας έχουμε τη βασική κινητήρια έκδοση της οικογενείας Yaris με τον 1000άρη, τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα που γνωρίζουμε εδώ και χρόνια και είναι προϊόν σύμπραξης της Toyota με τη Daihatsu. Με αλουμινένιο μπλοκ, καδένα μετάδοσης, ψεκασμό πολλαπλών σημείων κέρδιζε για χρόνια τη διάκριση του Διεθνή Κινητήρα της Χρονιάς. Είχαμε χρόνια να οδηγήσουμε την εισαγωγική τούτη έκδοση και ειλικρινά στην εποχή του downsizing και των turbo με την άφθονη ισχύ και ροπή (και ενίοτε τη σπάταλη κατανάλωση)  κοντεύαμε να ξεχάσουμε τι σημαίνει να κινείσαι σε αστικό ρυθμό με ένα αυτοκίνητο αυτών των προδιαγραφών.
 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
TOYOTA YARIS 1.0 VVTi 69 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ82

 
Κατ’ αρχάς το αυτοκίνητο είναι ελαφρύ (διατηρείται το βάρος κάτω από τόνο) και η αναλογία κιλών ανά ίππο ευνοεί έναν ζωντανό ρυθμό σε ένα εύρος στροφών από τις 2.500 μέχρι τις 6.000 rpm. Το τιμόνι με τη flat-bottom σχεδίαση, τη δερμάτινη επένδυση αλλά και την αδικαιολογήτως λεπτή στεφάνη είναι ελαφρύ και άμεσο χωρίς να δείχνει κάποια ηλεκτρική ασάφεια, όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτοκίνητα του σήμερα. Η άνεση είναι καλού επιπέδου παρότι θα θέλαμε πιο στιβαρά silent blocks μιας και εδώ κι εκεί σε άσφαλτο με νεροφαγώματα νιώθεις κάτι από τριγμό, χωρίς όμως να κουράζονται οι επιβάτες. Όσο για θόρυβο δε μπορούμε να πούμε ότι είναι ενοχλητικός τόσο σε αστικό όσο και σε περιαστικό τέμπο. Σαφώς και θα πρέπει να πιεστεί περισσότερο από ένα turbo σύνολο για να κινηθεί γρήγορα και σαφώς αυτό επιφέρει αύξηση των dB στην καμπίνα όμως αυτό γίνεται με ελεγχόμενο, αποδεκτό τρόπο.
 
 
Επιπλέον όμως το Yaris διαθέτει μια πλειάδα συστημάτων ασφαλείας, στάνταρ από τη βασική κιόλας έκδοση με πρεξάρχον το σύστημα Toyota Safety Sense Που για την περίσταση περιλαμβάνει αυτόματη λειτουργία προβολέων, αποφυγή πρόσκρουσης, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας. Όχι άσχημα για ένα supermini αυτοκίνητο. Όλα τα συστήματα λειτουργούν άψογα όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε.
 
 
Συνολικά το Yaris, με τον βασικό κινητήρα του ενός λίτρου είναι μια εγγυημένη λύση αξιόπιστης και χαμηλού κόστους μετακίνησης με τους όποιος περιορισμούς φέρνει το πεπερασμένο της ισχύος του. Προτείνεται ως πρώτο αυτοκίνητο καθώς ο ισορροπημένος, χωρίς εξάρσεις χαρακτήρας του ταιριάζει γάντι σε νέους οδηγούς.
 
 
                                                                         

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA YARIS 1.0 VVTi 69 PS 2018   TIMH €12.080   ΤΕΛΗ €89,1

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Ατμοσφαιρικός, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 51 (69)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 95/4.300

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 15,3 sec, τελική 155 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,3 L/100km, 99 g/km

TOYOTA YARIS 1.0 VVTi 69 PS 2018

ΥΠΕΡ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΛΙΚΩΝ ΕΝΤΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ.

ΚΑΤΑ «ΜΑΛΑΚΟ» ΣΤΙΣ ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΡΕΙΑΣ, ΑΔΙΑΦΟΡΟ ΟΔΗΓΙΚΑ.