Test Drive: Το νέο KIA Sportage


Η επανασχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού στο KIA Sportage είναι το προφανές. Το ζητούμενο είναι η μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και του διοξειδίου του άνθρακα και οι νέοι κινητήρες της εταιρείας φροντίζουν γι’ αυτό.

  • 13/7/2018

Οι κυριότερες αλλαγές, αναφορικά με τους κινητήρες, είναι η αντικατάσταση του (πετρελαιοκινητήρα) 1.7 CRDi από τον νέο 1.6 CRDi με την κωδική ονομασία «U3», ο οποίος έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί εξαρχής για να πληροί το καινούργιο πρότυπο εκπομπών Euro 6d TEMP που θέσπισε η Ευρωπαϊκή Ένωση για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως αυτό προκύπτει από τον νέο κύκλο μετρήσεων WLTP.

O καινούργιος πετρελαιοκινητήρας διατίθεται σε δύο εκδοχές αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ του, 115 PS και 136 PS αντίστοιχα. Στην πρώτη περίπτωση, το Sportage είναι εμπροστοκίνητο και διαθέτει μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Στη δεύτερη, διατίθεται και με σύστημα τετρακίνησης όσο και με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων της εταιρείας.

 

Το σύστημα «EcoDynamics »

Η δεύτερη ουσιαστική αλλαγή -σε ό,τι αφορά τους κινητήρες- έχει να κάνει με την προσθήκη μιας έκδοσης  «ήπιας» υβριδικής διάταξης του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα μέγιστης ισχύος 185 PS. Το σύστημα ονομάζεται «EcoDynamics » και διαθέτει έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια και μπαταρία 48V η οποία είναι λιθίου-ιόντων και έχει ενεργειακή χωρητικότητα 0,48 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται μέσω ιμάντα με τον στροφαλοφόρο και κατά τη διάρκεια επιτάχυνσης δύναται να παράγει ενέργεια έως 12 kW, υποβοηθώντας τον πετρελαιοκινητήρα. Κατά την πέδηση, ως γεννήτρια αποθηκεύει ενέργεια στην μπαταρία.

Χάρη σε αυτόν, υποβοηθάται η εκκίνηση του οχήματος και διακόπτεται για λίγο η λειτουργία του diesel όταν το όχημα κινείται με σταθερή ταχύτητα και υπό μικρό φορτίο. Όπως ανακοινώνεται από την εταιρεία, με το ήπιο υβριδικό σύστημα επιτυγχάνεται μείωση κατά 4% στην κατανάλωση καυσίμου, βάσει του νέου κύκλου μετρήσεων WLTP, σε σχέση με την έκδοση μόνο με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα.

Γραφική παράσταση της διάταξης του ήπιου υβριδικού συστήματος «EcoDynamics+».
Γραφική παράσταση της διάταξης του ήπιου υβριδικού συστήματος «EcoDynamics+».

Αναφορικά με τους βενζινοκινητήρες, το μοντέλο διατίθεται με τον 1.6 GDi των 136 PS καθώς και με τον 1.6 Τ-GDi των 177 PS. Η δεύτερη θα είναι διαθέσιμη τόσο με το σύστημα τετρακίνησης (πρόκειται για το Magna Dynamax το οποίο διαθέτει πολύδισκο ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη) όσο και με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Σε ό,τι αφορά την βενζινοκίνητη έκδοση με αμιγώς υβριδική διάταξη ή ακόμα και μία plug-in με υβριδικό διάταξη, η κυρία Veronique Carbal (Senior Product Manager της KIA Motors Ευρώπης) δήλωσε ότι η τεχνολογία υπάρχει ήδη και εφαρμόζεται σε άλλα μοντέλα της εταιρείας. «Είναι θέμα επιλογής της χρονικής στιγμής πότε θα εφαρμοστεί και στο Sportage» επισήμανε.

Τέλος, και οι βενζινοκινητήρες με τους οποίους διατίθεται το KIA Sportage θα πληρούν το πρότυπο εκπομπών Euro 6d TEMP το οποίο θα έχει καθολική ισχύ από τον Σεπτέμβριο του 2019 (σημ.: είναι προαιρετικό από τον Σεπτέμβριο του 2017).

Η μπαταρία των 48V είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος (πορτμπαγκάζ) του Sportage.
Η μπαταρία των 48V είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος (πορτμπαγκάζ) του Sportage.

 

Η επανασχεδίαση

Οι αλλαγές είναι περιορισμένης έκτασης και -εξωτερικά- αφορά στα διαμήκη, συγκλίνοντα «νεύρα» που έχουν διαμορφωθεί στο καπό, στους διαφορετικούς προφυλακτήρες εμπρός και πίσω καθώς και στα φώτα. Νέας σχεδίασης είναι και οι τροχοί στους οποίους θα τοποθετούνται ελαστικά 16 in, 17 in και 19 in. Η τελευταία επιλογή αφορά στην εξοπλιστική έκδοση GT-Line η οποία θα διαθέτει επίσης μάσκα μαύρου χρώματος, LED προβολείς ομίχλης (Ice Cube), μαύρες προστατευτικές λωρίδες στο πλάι, διαμορφωμένο αεροδυναμικό διαχύτη και διπλή απόληξη εξάτμισης. Τέλος, το επανασχεδιασμένο KIA Sportage θα διατίθεται με πέντε καινούργια χρώματα αμαξώματος.

Εσωτερικά, οι αλλαγές είναι επίσης σχετικά περιορισμένες και αφορούν σε διαφοροποίηση του τιμονιού και της κονσόλας, των αεραγωγών καθώς και στην τοποθέτηση νέας οθόνης αφής με καλύτερα απεικονιζόμενες ενδείξεις. Αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης, αυτή έχει διαγώνιο 7,0 in ή 8,0 in, αντίστοιχα.

Αναβαθμισμένο είναι και το επίπεδο εξοπλισμού που διαθέτει το KIA Sportage. Πλέον σε αυτόν περιλαμβάνονται συστήματα ενημερωδιασκέδασης και υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Driver Attention Warning που αναγνωρίζει την κόπωση, το Around View Monitor, το οποίο διευκολύνει τη στάθμευση σε περιορισμένο χώρο και το Smart Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, το οποίο ακολουθεί τον ρυθμό κίνησης του προπορευόμενου οχήματος.

 

Πρώτες εντυπώσεις

Το Sportage είναι ένα καλοκατασκευασμένο όχημα, στοιχείο το οποίο έχει ενισχυθεί με τη ευκαιρία επανασχεδίασης της τέταρτης γενιάς του μοντέλου. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, η ευρυχωρία του εσωτερικού ικανοποιητική για τα δεδομένα του οχήματος και η ανάρτηση σχετικά σφιχτή αλλά και άνετη ταυτοχρόνως.

Η έκδοση με τον δίλιτρο diesel «EcoDynamics » των 185 PS προκαλεί θετική εντύπωση με τη ροπή του κινητήρα (400 Nm /1.750-2.750 rpm). Αυτή με τον 1.6 CDTi των 136 PS κινείται ικανοποιητικά στο δρόμο αν και το επίπεδο θορύβου του κινητήρα είναι σχετικά αισθητό.

Το επανασχεδιασμένο KIA Sportage θα είναι διαθέσιμο στην χώρα μας από τον προσεχή Οκτώβριο. Προς το παρόν δεν έχουν καθοριστεί οι τιμές πώλησής του.