Test drive: Peugeot 208 1.2 Puretech 110 EAT6


Ένα ποιοτικό, μοδάτο supermini με τεχνολογικές περγαμηνές και την παραδοσιακή ποιότητα κύλισης made by Peugeot. Σίγουρα ένας τρόπος να ξεχωρίζεις χωρίς κόπο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 14/8/2018
 
Οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αν μη τι άλλο, ειδικεύονται στην κατασκευή μοντέλων πόλης, τα οποία καταφέρνουν και έχουν μεγάλη απήχηση στο αγοραστικό κοινό, τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα. Οι πιο παλιοί από εσάς σίγουρα θυμάστε τα Peugeot 204, 205, 206 κτλ., τα Citroen AX, Visa, Axel, LNA κτλ., αλλά και τα Renault Clio των περασμένων γενεών, μαζί με το 5 και ούτω καθ’ εξής.
 
 
Στην Peugeot, όμως, τα φώτα των προβολέων αυτήν την εποχή είναι στραμμένα στο 208, με έναν βραβευμένο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με διαμορφώσεις ισχύος στους 82 ίππους (ατμοσφαιρικός) και turbo στους 110 PS, αλλά και έναν diesel 1,6 λίτρων με 75, 100 και 120 PS. Όσον αφορά τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων, υπάρχουν χειροκίνητα 5 ή 6 σχέσεων, αλλά και ένα αυτόματο, όπως αυτό της περίπτωσής μας, το EAT6, το οποίο έχει 6 σχέσεις και εξοπλίζει το μοντέλο δοκιμής μας μαζί με τον Puretech turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 110 ίππων.
 
 
Η τεχνολογία του εν λόγω κιβωτίου εξασφαλίζει γρήγορες αλλαγές, κάνοντας την οδήγηση πολύ πιο απολαυστική, και όχι απλώς και μόνο πιο ξεκούραστη. Βέβαια, οι επιδόσεις της επιτάχυνσης από στάση ή εν κινήσει δεν είναι εντυπωσιακές, αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι το συγκεκριμένο 208 δεν είναι -ειδικά μέσα στην πόλη- ευέλικτο και γρήγορο.
 
 

Oδηγώντας το αυτόματο 208

 
Σε εντός των τειχών αποστολές το 208 αποδεικνύεται ένας πολύ καλός... μαχητής, με δεδομένες τις συμπαγείς διαστάσεις του. Ωστόσο, η ανάρτησή του δε συμπεριφέρεται με τη ζητούμενη φιλικότητα. Από την άλλη πλευρά όμως, σε έναν επαρχιακό δρόμο, για παράδειγμα, το 208 θα συμμετάσχει με προθυμία στη γρήγορη οδήγηση, διατηρώντας στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων την πρόσφυση σε ένα πολύ καλό επίπεδο, όντας ταυτόχρονα απολύτως προβλέψιμο σε όλες τις αντιδράσεις του.
 
 
Το θέμα είναι, πάντως, πως η αρχιτεκτονική του εσωτερικού επιφυλάσσει στον οδηγό κάποιες δυσκολίες. Για παράδειγμα, η τοποθέτηση του τιμονιού στην ιδανική θέση για τον οδηγό σε ό,τι αφορά τα χέρια του και την απόστασή του από τα πόδια του θα κρύψει τελικά ένα σημαντικό μέρος από τον πίνακα οργάνων ειδικά αν έχεις μεγάλο σωματότυπο.
 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
PEUGEOT 208 1.2 Puretech 110 EAT6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

 
Εξετάζοντας, δε, τις ευκολίες, που παρέχει το 208 στον οδηγό του, θα σημειώναμε πως το σύστημα παροχής πληροφοριών και ψυχαγωγίας δε διακρίνεται για την ευχρηστία του, καθώς η επιλογή κάποιων μενού είναι... σταυρόλεξο. Τουλάχιστον, το 208 1.2 110 PS με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο είναι οικονομικό σε κατανάλωση, ενώ -σε σχέση με ό,τι προσφέρει- η τιμή των 16.100 ευρώ κρίνεται «σωστή».
 
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 208 1.2 Puretech 110 EAT6 2018   TIMH €16.100   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 81(110)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,6 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,5 L/100km, 104 g/km

PEUGEOT 208 1.2 Puretech 110 EAT6 2018

ΥΠΕΡ ΣΒΕΛΤΑΔΑ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ,ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΗ, ΣΦΙΚΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΠΟΛΥΠΛΟΚΟ INFOTAINMENT