Test drive: Mercedes-Benz CLA 180d


Επιτυχημένο είναι το downsize όταν σε περιπτώσεις αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν σήμα το «αστέρι» αφήνουν αναλλοίωτα τα εγγενή χαρακτηριστικά τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/9/2018

Στην περίπτωση της CLA αυτό ακριβώς ισχύει. Eχουμε να κάνουμε με ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητo που συνδυάζει όλα εκείνα που επιζητά κανείς από μια Mercedes-Benz, ενώ εφοδιάζεται με μια γκάμα μικρών σε κυβισμό και αποδοτικών κινητήρων. Η CLA διαθέτει ένα εντυπωσιακό σε αισθητική αμάξωμα (μήκος 4,63μ.) και με τον πιο χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (0,25 Cd), με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε θορύβους, επιδόσεις, αλλά και οικονομία. Εξίσου εντυπωσιακό και το εσωτερικό, σε νεανικούς τόνους, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής αλλά και φινίρισμα.

Ο οδηγός θα καθίσει χαμηλά και θα έχει την αίσθηση ενός 4θυρου κουπέ, όπως και εύκολη πρόσβαση σε όλα τα χειριστήρια. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν άνετα και στη διάθεσή τους έχουν τα 470 λίτρα του αποθηκευτικού χώρου. Μόνη παρατήρηση, η ορατότητα προς τα πίσω, αλλά και ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Η έκδοση με τον κωδικό 180d 7G αφορά τη μικρότερη σε κυβισμό της CLA η οποία και τροφοδοτείται με ντίζελ κινητήρα 1,5 λίτρων και αυτοματοποιημένο κιβώτιο, συνδυασμός που εξασφαλίζει οικονομία και καλές επιδόσεις. Η ονομαστική ισχύς του κινητήριου συνόλου (8βάλβιδος, άμεσου ψεκασμού common rail, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας) είναι 109 ίπποι και η ροπή στρέψης στα 260 Nm. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το γνωστό κιβώτιο 7G-Tronic επτά σχέσεων και τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης: Eco, Sport, Manual, Comfort. Ο συνδυασμός στην πράξη κρίνεται ιδανικός σε εκείνον τον οδηγό που επιζητά το χαμηλό κόστος μετακίνησης, με κάποιες παραχωρήσεις φυσικά στον τομέα των επιδόσεων.

 

Ο κινητήρας

στις χαμηλές στροφές εκτός από θορυβώδης, εμφανίζει και μια κάποια υστέρηση στην απόδοση/απόκριση. Βεβαίως, τα πράγματα βελτιώνονται εντυπωσιακά, όταν ο δείκτης στο στροφόμετρο ξεπεράσει τις 1.800 rpm, όπου το κινητήριο σύνολο αποδίδει πιο στρωτά και το κιβώτιο «συνεργάζεται» καλύτερα. Στο πρόγραμμα ECO οι αλλαγές σχέσεων γίνονται χαμηλά (1.800 rpm), ενώ αργή είναι η απόκριση στο kick-down και αυτό έχει να κάνει με τη ρύθμιση του κινητήρα ώστε να είναι «οικολογικός» στη χαμηλή περιστροφή. Στο πρόγραμμα Sport, όπου οι αλλαγές γίνονται σε πιο υψηλή περιστροφή ( 1.000 rpm), το κιβώτιο δείχνει βελτιωμένο και σαφώς πιο άμεσο στο kick-down και αυτό έχει να κάνει βεβαίως με το γεγονός ότι η μέγιστη τιμή της ροπής του κινητήρα εμφανίζεται μεταξύ 1.750-2.500 rpm.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-BENZ CLA Coupe 180d

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ84

Είναι ξεκάθαρο ότι οι μεσαίες στροφές είναι εκείνες που ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει τη ροπή του μοτέρ για να κινηθεί και σβέλτα και οικονομικά.  Μπορεί το «4,2 l/100 km» που είναι η μέση εργοστασιακή να είναι πολύ δύσκολο (έως ακατόρθωτο) να το πετύχεις, πάντως με 5,5 λίτρα μπορείς άνετα να ταξιδέψεις στον αυτοκινητόδρομο (μέση δοκιμής 6,8 λίτρα). Το κιβώτιο για να λειτουργήσει με τη γνωστή ταχύτητα αλλαγών σχέσεων που έχουμε δει και σε άλλες εκδόσεις απαιτεί ροπή και είναι χαρακτηριστικό το πώς μόλις οι στροφές ανέβουν ανταποκρίνεται σχεδόν άμεσα. Αξιο αναφοράς και το γεγονός πως η CLA «φορτώνει» χιλιόμετρα χωρίς να γίνονται αντιληπτά σε επιβάτες και οδηγό. Αυτό είναι αποτέλεσμα του στιβαρού αμαξώματος, αλλά και της εξαιρετικής ηχομόνωσης… Τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου χαρακτηρίζονται από μια σπορτίφ αίσθηση ελέω σφικτής ρύθμισης της ανάρτησης, αλλά και των ζαντών… 18 ιντσών με 40άρι προφίλ (με ανάλογο αντίκτυπο στην άνεση φυσικά).

Οδηγικά, η προσθιοκίνητη CLA 180 d συμπεριφέρεται σχεδόν ουδέτερα κάτω από οποιαδήποτε κατάσταση και μόνον με υπερπροσπάθεια θα υποστρέψει…Στον αυτοκινητόδρομο και στην καλή άσφαλτο εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει, με την ευστάθεια και το σίγουρο πάτημα. Συμπερασματικά, αυτή η έκδοση προτείνεται σε εκείνον που θέλει να εισέλθει στην «οικογένεια» των μικρομεσαίων premium οικογενειακών και δη της Mercedes-Benz, με πολύ χαμηλό κόστος χρήσης (καύσιμο, τέλη, φορολόγηση). Και υπό αυτό το πρίσμα είναι μια εξαιρετική επιλογή!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ CLA Coupe 180d 2018   TIMH €32.605   ΤΕΛΗ €88,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.461 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 80(109)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 260/1.750-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,6 sec, τελική 205 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,2 L/100km, 98 g/km

MERCEDES-BENZ CLA Coupe 180d 2018

ΥΠΕΡ ΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ 7G-DCT ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ CLA 180D ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. ΜΟΛΙΣ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΦΘΑΣΕΙ ΣΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΜΕ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ.

ΚΑΤΑ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΕΙΝΑΙ ΝΩΧΕΛΙΚΟ, ΙΔΙΩΣ ΣΤΟ KICK-DOWN.