Οδηγούμε τη 2017 Mercedes-Benz E-Class Coupe [photos]


Δεν πέρασαν παρά μόνο δύο εικοσιτετράωρα από την παρουσίαση της νέας σειράς Ε-Cabriolet στην 87η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και βρισκόμαστε στη Βαρκελώνη, την επόμενη του επικού 6-1 της Μπαρτσελόνα επί της Παρι-Σεν-Ζερμέν για να οδηγήσουμε την επίσης νέα E-Class Coupe.

  • 7/5/2017

ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: DAIMLER

Έρχεται έτσι η σπορτίβικη «E» να προστεθεί στην οικογένεια που απαριθμεί επίσης sedan, touring και την περιπετειώδη All-Terrain. Είναι προφανής εδώ –και επιτυχημένη- η προσπάθεια δημιουργίας ενός αυτοκινήτου που να προσφέρει μέσα από τις κλασικές για κουπέ αναλογίες και τη σχεδιαστική της διαφοροποίηση έναντι της sedan (στην οποία βασίζεται), τις χάρες ενός αθλητικού συνόλου με τις ανέσεις ενός Grand Tourer για 4 επιβάτες. Ο μακρύς εμπρός πρόβολος, με τα χαρακτηριστικά εξογκώματα καπό και τη χαμηλή γρίλια με το μεγάλο αστέρι από τη Στουτγάρδη, το κοφτό πίσω μέρος, οι σχεδιαστικές νότες σπορ υλοποιήσεων όπως είναι οι χωρίς πλαίσια παραθύρων πόρτες, ή η έλλειψη κολόνας Β καθώς και τα πίσω εντυπωσιακά φωτιστικά δημιουργούν ένα καλαίσθητο και…large αποτέλεσμα. Με μήκος 4.826 mm ( 123 mm), πλάτος 1.860 mm ( 74 mm) αλλά και ύψος στα 1.430 mm ( 33 mm), η νέα E-Class είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη γενιά αλλά όπως αναφέρει η Mercedes το κύριο όφελος έρχεται με την αύξηση των μετατροχίων  1.605 mm εμπρός ( 67 mm) και 1.609 mm ( 68 mm), πίσω καθώς αυτά είναι εν πολλοίς μια ένδειξη ευρυχωρίας αλλά και ο οδηγικός «καθρέφτης» του αυτοκινήτου.

 

Πραγματικά luxury

Το εσωτερικό φιλοξενεί πολυτέλεια στα όρια του υπερθετικού, αλλά όχι μόνον αυτό. Κατά τα κελεύσματα των καιρών η Mercedes διαφημίζει πλέον σε κάθε ευκαιρία την ενσωμάτωση υψηλής τεχνολογίας συστημάτων, όπως για παράδειγμα οι δύο –προαιρετικές- οθόνες 12,3 ιντσών έκαστη που δημιουργούν το λεγόμενο Widescreen Cockpit στο οποίο μάλιστα υπάρχει και ηεξατομίκευση εμφάνισης των virtual οργάνων με στυλ ανάμεσα σε "Classic", "Sport" και "Progressive".

Υπάρχουν βέβαια και συμβατικά όργανα αλλά μικρότερες οθόνες συνυπάρχουν. Εμάς πάντως μας άρεσαν οι αεραγωγοί σε απομίμηση αεροτουρμπίνας. Και βέβαια υπάρχει και πολυλειτυπργικό τιμόνι, trackpad για γραφή με ακροδάχτυλα αλλά και οι φωνητικές εντολές δε θα μπορούσαν να λείπουν. Όπως δε θα μπορούσαν να λείπουν οι πολυποίκιλες επιλογές ακριβών υλικών για τη δημιουργία συνόλων που δείχνουν όσο σπορτίβικα πρέπει και όσο πολυτελή επιτάσσει η μπράντα.

 

Connectivity

Ένα μεγάλο μέρος της παρουσίασης του μοντέλου είχε να κάνει με την ενσωμάτωση και συνεργασία του αυτοκινήτου με το κινητό μας και από εκεί με όλο τον κόσμο με το σύστημα Comand Online με διασύνδεση μέχρι και μέσω NFC για κλείδωμα και ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου με το κινητό μας, μέχρι και παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα εξ αποστάσεως.

Υπάρχουν ακόμη υπηρεσίες όπως Live Traffic Information και Free Flow με τα οποία γνωρίζουμε σε πραγματικό χρόνο που υπάρχει κυκλοφορική συμφόρηση. Σε αυτό το σημείο θα σας λέγαμε και για το πρόγραμμα Mercedes me με εξατομικευμένες on-line υπηρεσίες αλλά δεν αφορά ακόμα τη χώρα μας. Αυτό που μας αφορά είναι η ασφάλεια και βέβαια η E-Class Coupe δε θα μπορούσε παρά να έχει…τα πάντα. Active Brake Assist, Distance Pilot DISTRONIC με Steering Pilot ένα είδος έξυπνου cruise control και πολλά ακόμη από την παλέτα της Mercedes-Benz

 

Στους δρόμους της Βαρκελώνης

Βρεθήκαμε λοιπόν για άλλη μια φορά. Το εμπορικό ίσως ενδιαφέρον εστιάζεται στον νέο δίλιτρο αλουμινένιο diesel κινητήρα με turbo μεταβλητής γεωμετρίας απόδοσης 194 ίππων όχι μόνο λόγω αποδοτικότητας αλλά και λόγω κατανάλωσης και ρύπων. Επίσης είναι προφανές λόγω κατηγορίας ότι με το λανσάρισμα σε όλες τις εκδόσεις στάνταρ θα είναι το 9G?TRONIC αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων αν και με την E200 θα διατίθεται 6άρι μηχανικό.

Είναι επίσης προφανές ότι η ανάρτηση της E-Coupe θα έπρεπε να είναι πιο σπορτίφ από αυτήν την Sedan. Γι αυτό λοιπόν και η στάνταρ Direct Control ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 15 mm συγκριτικά με την 4θυρη E-Class. Η προαιρετική Dynamic Body Control ανάρτηση με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ είναι όχι μόνο επίσης χαμηλωμένη αλλά ρυθμίζεται μέσω του γνωστού μας συστήματος παραμετροποίησης Dynamic Select (ρυθμίζει και απόδοση κινητήρα, απόκριση κιβωτίου, τιμονιού κλπ.) σε "Comfort", "Sport" και "Sport ". Δεν τελειώσαμε όμως εδώ αφού για πιο «ακριβά γούστα» υπάρχει και η Air Body Control αερανάρτηση επίσης ρυθμιζόμενη από τον οδηγό σε "Comfort", ECO, "Sport", "Sport " και Individual.

Και αν η πρώτη ανάγνωση μιλάει για diesel  εμείς προτιμήσαμε τα θέλγητρα μιας E 300 Coupe με αερανάρτηση. Το δύο λίτρων και τεσσάρων κυλίνδρων μοτέρ ακούγεται περίπου σαν…V6 έχει τις χάρες του τούρμπο και τα αποθέματα να βάλει στους πίσω τροχούς του τους 245 ίππους όμορφα και αγόγγυστα. Γεμίζει μέχρι τις σχεδόν 6.500 rpm αλλά δε γεμίζει ανάλογα με θόρυβο η καμπίνα. Το αυτοκίνητο παραμετροποιείται…σφόδρα από Eco όπου θυμίζει 1600άρι μοτέρ σε κατανάλωση και συμπεριφορά μέχρι και Sport ; όπου τα πάντα φαντάζουν πιο ταιριαστά με το άριστο πλαίσιο και την αερανάρτηση.

 

Κινητήρες-Τιμές

Με το λανσάρισμα η E-Coupe θα διατίθεται με… μόλις 4 σύνολα:

 

E 220 d

E 200

E 300

E 400 4MATIC

Κύλινδροι/διάταξη

4/σε σειρά

4/σε σειρά

4/in-line

6/V

Κυβισμός (cc)

1.950

1.991

1.991

2.996

Ισχύς (kW/PS)

143/194

135/184

180/245

245/333

Ροπή (Nm)

400

300

370

480

Μέση κατανάλωση l/100  km

4,0

6,0

6,4

8,1

CO2 g/km*

106

136

147

183

0-100 km/h (s)

7,4

7,8

6,4

5,3

Τελική ταχύτητα km/h

242

240

250

250

Είναι προφανές ότι θα υπάρχει συνέχεια τόσο σε απλά όσο και σε AMG παράγωγα.

Οι ενδεικτικές τιμές είναι

  • E220d Coupe - 64.641
  • E200 Coupe - 64.777
  • E 300 Coupe Auto - 75.777
  • E 400 4 MATIC Coupe - 94.858