Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Hyundai i30 Fastback


Πρώτη επαφή με την 5θυρη coupe εκδοχή του i30 που ονομάζεται Fastback!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΦΩΤΟ: HYUNDAI
  • 28/1/2018

Fastback; Δηλαδή; Με απλά λόγια, το μικρομεσαίο i30 απέκτησε ένα νέο αμάξωμα, το οποίο διαφοροποιείται από το γνωστό hatchback στο πίσω μέρος, έχει άλλο τελείωμα, που παραπέμπει σε coupe. Ωστόσο, οι πόρτες του αυτοκινήτου παραμένουν πέντε. Έτσι, οι επιλογές των ενδιαφερόμενων αγοραστών για ένα μικρομεσαίο Hyundai αυξάνονται, κυρίως, σε αμαξώματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Fastback είναι μακρύτερο του hatchback κατά 115 mm. Όσο για τους χώρους στο εσωτερικό, αυτοί φτάνουν και περισσεύουν για έως και πέντε επιβάτες, ενώ οι αποσκευές δε θα είναι δύσκολο να τακτοποιηθούν στα 450 (έως 1.351)  λίτρα του σχετικού χώρου. Πάντως, το σίγουρο είναι ότι οι αλλαγές στις γραμμές του πίσω μέρους έκαναν το κορεατικό μικρομεσαίο αισθητά πιο όμορφο, χωρίς να χαθεί τίποτε από τους χώρους ή την πρακτικότητα, που διαθέτει έτσι κι αλλιώς ως hatchback.

Ως hatchback είναι ήδη γνωστό, το “N” είναι η πιο sportive έκδοση, ενώ οι εκδόσεις SW απλώς δεν είναι δημοφιλείς στην Ελλάδα. Οι ιθύνοντες της Hyundai, όμως, σκέφτηκαν να δημιουργήσουν και μία 5θυρη coupe εκδοχή του i30, την Fastback, που οδηγήσαμε στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Από την άλλη, θα περίμενε κανείς οδηγώντας η ορατότητα προς τα πίσω να είναι πλέον πιο περιορισμένη. Ε, λοιπόν, σας πληροφορούμε ότι δεν υφίσταται κανένα -μα κανένα- πρόβλημα. Αφήστε, που οι ελιγμοί στάθμευσης γίνονται με ευκολία, χάρη και στην ύπαρξη της κάμερας οπισθοπορείας.

Κλείνοντας με τα του εσωτερικού, πρέπει να πούμε πως η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πάρα πολύ καλή και έχουν αφήσει πίσω στο παρελθόν την αίσθηση, που αποκόμιζε κανείς στο σαλόνι των παλιότερων Hyundai. Συνολικά, πάντως, οι σύγχρονες προτάσεις της κορεατικής εταιρείας σε κερδίζουν με το υψηλό επίπεδο της ποιότητάς τους. Άλλωστε, οι Κορεάτες της Hyundai έχουν τοποθετήσει πολύ ψηλά τον πήχη και είναι ήδη ικανοί ανταγωνιστές των ευρωπαϊκών προτάσεων. Στη μικρομεσαία κατηγορία, η Hyundai διεκδικεί μερίδιο από σχεδόν όλες τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν να αντιπαρατάξουν με τη σειρά τους πολλές και καλές προτάσεις. Εκτός αν έχετε διαφορετική άποψη για τα VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Peugeot 308, Citroen C4, Renault Megane κτλ. Για να μην αναφερθούμε στις premium κατασκευές, όπως Audi A3, BMW Σειρά 1 και Mercedes-Benz A-Class. Σε κάθε περίπτωση, λοιπόν, ο στόχος βρίσκεται πολύ ψηλά και οι (συν)διεκδικητές είναι πολλοί. Δύσκολο το στοίχημα, αλλά όχι άπιαστο.

Εν αρχή, πάντως, τίθεται ζήτημα επιλογής κινητήρων. Σε εσάς πώς θα φαινόταν ένας τρικύλινδρος 1.000άρης με turbo, ισχύος 120 ίππων, ένας τετρακύλινδρος (επίσης με turbo) 1,4 λίτρων με 140 PS; Αναμφισβήτητα, πολύ καλές επιλογές, κάτι το οποίο αποδείχθηκε και στην πράξη, τόσο σε ό,τι αφορά την απόδοση όσο και σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση. Αυτοί οι δύο, λοιπόν, κινητήρες, από πλευράς μηχανικών συνόλων βενζίνης, θα εξοπλίζουν αρχικά το Hyundai i30 Fastback, αφού λίγο αργότερα κάτω από το μπροστινό καπό θα πάρει θέση και ο γνωστός turbodiesel των 1,6 λίτρων με τα 136 PS. Τι είπατε; «Έχει κυκλοφορήσει και i30 N. Θα δούμε αυτήν την έκδοση και με το Fastback αμάξωμα;» Εμείς δε λέμε κάτι, αλλά είναι πάρα πολύ πιθανό να τη δούμε…

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου Hyundai i30 Fastback στους εκπροσώπους του Τύπου του αυτοκινήτου στην Ισπανία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τον turbo κινητήρα των 1,4 λίτρων και των 140 PS. Η αίσθηση, που αποκομίσαμε, δεν απέχει καθόλου από αυτήν της hatchback εκδοχής. Η ισχύς είναι άφθονη, όπως βέβαια και η ροπή των 242 Nm, που διατίθεται ήδη από τις 1.500 rpm. Η επιτάχυνση γίνεται αρμονικά, ενώ αρωγός του οδηγού είναι το εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, οι οποίες αλλάζουν με ζηλευτή αμεσότητα και ακρίβεια. Πάντως, σε κάποιους ο επιλογέας του κιβωτίου ίσως φανεί και αργός. Αυτοί, ας περιμένουν την έκδοση “N”… Σχετικά με την οδική συμπεριφορά, το χαμήλωμα του αμαξώματος κατά 5 mm είναι ανεπαίσθητο, σε αντίθεση με το ιδιαίτερα ακριβές τιμόνι, αλλά και την πολύ καλή σε ρύθμιση ανάρτηση, που εξασφαλίζει άνετες διαδρομές. Υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, πάντως, το πρόσημο είναι θετικό.

Το i30 Fastback αναμένεται να λανσαριστεί στην Ελλάδα λίγο πριν από το Πάσχα. Ως πρόταση αγοράς, πάντως, πολλά θα εξαρτηθούν και από την -άγνωστη ακόμη- τιμή. Η άποψή μας, ωστόσο, είναι σε κάθε περίπτωση θετική…