Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το 2017 Seat Ibiza


Μαζί με τη νέα, πιο στιβαρή πλατφόρμα MQB A0 το νέο Ibiza μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει κλείσει την ψαλίδα με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα της ''μητρικής'' VW. Άψογο σε υλοποίηση, με πλήρη γκάμα κινητήρων, πλήρως εξοπλισμένο και οδηγικά top in class.

  • 9/5/2017

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ

Στην 5η του γενιά το Ibiza, πιο ώριμο από ποτέ και κυρίως, πανέτοιμο, να παίξει επί ίσοις όροις με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού απ΄ όποια σχολή και εάν προέρχονται, ακόμη και με τα ομόσταυλα του VW Group.

Ίσως το τελεταίο να ακούγεται κοινότυπο, η ουσία είναι αυτή ακριβώς, καθώς μετά το Ateca που ορίζει τη νέα εποχή της Seat και τη στροφή σε πιο άρτιες και ποιοτικές κατασκευές, το νέο Ibiza είναι το αυτοκίνητο που λες ότι έχει βγεί από μια αμιγώς γερμανική γραμμή παραγωγής.

Βεβαίως, πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, μια και το μόνο που αλλάζει είναι το... location (παραγωγής στο Μαρτορέλ) καθώς όλες οι σύγχρονες τεχνολογίες του ομίλου VW βρίσκουν εφαρμογή το νέο Ibiza, το οποίο ως γνωστόν είναι το πρώτο που ''φορά'' τη νέα (compact) πλατφόρμα MQB A0, πάνω στην οποία θα πατήσει και το επερχόμενο Polo.

Η έκδοση FR με την πιο σφιχτή ανάρτηση δεν κουράζει, ενώ στο πρόγραμμα Sport το τιμόνι βαραίνει περισσότερο, το γκάζι γίνεται πιο «ζωντανό», τα αμορτισέρ σκληραίνουν ώστε να γίνεται πιο απολαυστικό και άμεσο στις κλειστές στροφές.
Η έκδοση FR με την πιο σφιχτή ανάρτηση δεν κουράζει, ενώ στο πρόγραμμα Sport το τιμόνι βαραίνει περισσότερο, το γκάζι γίνεται πιο «ζωντανό», τα αμορτισέρ σκληραίνουν ώστε να γίνεται πιο απολαυστικό και άμεσο στις κλειστές στροφές.

'Ηταν κάτι περισσότερο από ενθουσιασμένα τα στελέχη της Seat στην παρουσίαση του αυτοκινήτου και ίσως από τις λίγες φορές (σε αντίστοιχες παρουσιάσεις της ισπανική μάρκας που έχουμε παρεβρεθεί) που άφησαν στην άκρη της φανφάρες και επικεντρώθηκαν στην ουσία. Ίσως γιατί αυτή τη φορά είχαν περισσότερα να πουν και αυτό δέιχνει και την αλλαγή πλεύσης της εταιρείας.

Η όσφρησή μας ''λέει'' ότι η Seat αλλάζει γίνεται πιο mainstream με αυτοκίνητα πιο ''ευρωπαϊκά'', με ποιοτικά χαρακτηριστικά πάνω από το μέσο όρο και νέα γκάμα πλήρως ανταγωνιστική που θα απευθύνεται στις απαιτήσεις των σύγχρονων οδηγών. Στο πλαίσιο αυτό στα σκαριά είναι και η Crossover εκδοχή του Ibiza, που θα ονομάζεται Αrona και θα έχει τις διαστάσεις (περίπου) του Audi Q2.

Το τελευταίο μας ήρθε στο μυαλό, οδηγώντας στους δρόμους εντός και πέριξ της Βαρκελώνης, καθώς το νέο Ibiza είναι εξαιρετικό στο δρόμο, με πλαίσιο μπετόν, αλλά και σπιρτόζο, διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή να σου ανεβάσει τη διάθεση με τον χαρακτήρα του.

Tα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου είναι βελτιωμένα αποτέλεσμα των φαρδύτερων μετατροχίων που διασφαλίζουν καλύτερο κράτημα και κορυφαία ποιότητα κύλισης.
Tα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου είναι βελτιωμένα αποτέλεσμα των φαρδύτερων μετατροχίων που διασφαλίζουν καλύτερο κράτημα και κορυφαία ποιότητα κύλισης.

Οδηγήσαμε την έκδοση 1.0 TSI 95ps με το manual κιβώτιο των 5 σχέσεων, αλλά και το ''καλό'' 1.0 TSI 115 DSG (0-100 km/h σε 9,4 sec, τελική 193 km/h). Για το πρώτο έχουμε να πούμε πώς αποτελεί μια πρώτης τάξης επιλογή σε όποιον επιθυμεί ένα σύγχρονο και ασφαλές αυτοκίνητο πόλης με έμφαση στην οικονομία, το δεύτερο για όποιον θέλει την σπιρτάδα, αλλά και την άνεση του αυτόματου κιβωτίου. Κοινός παρονομαστής το εξαιρετικά ζυγισμένο πλαίσιο, ο μοναδικός συνδυασμός άνεσης κρατήματος, όπως και ένα πολύ καλό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης, με την ποιότητα κύλισης να είναι εκείνη που σου αφήνει στο τέλος μια πολύ θετική εικόνα για το ισπανικό μοντέλο.

Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και ο 1.5 TSI με τους 150 ps (επιτάχυνση σε 7,7 sec, τελική 215 kh/h) που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Golf και πιθανό να αποτελέσει το σύνολο πάνω στο οποίο να εξελιχθεί η κορυφαία έκδοση Cupra...

Σε ότι αφορά τους ντήζελ οι επιλογές έχουν να κάνουν με τον 1.6 TDI διαβαθμισμένης απόδοσης 80, 90 και 115 ίππων.

Η καινούργια πλαρφόρμα MQB A0 επιτρέπει στο Ibiza την δημιουργία έκδοσης με CNG (φυσικό αέριο) που τροφοδοτεί κινητήρας 1.0 TSI 90 ίππων.

Ανάλογα με τον κινητήρα προβλέπονται μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων για ισχύ έως 95 ίππους και έξι σχέσεων για μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Το DSG 7, διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο είναι προαιρετική επιλογή.

 

Πέντε γενιές Ibiza

 

Το πρώτο Ibiza παρουσιάστηκε το 1984 και περισσότερα από 5,4 εκατομμύρια έχουν κυλήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους, όπως και την εξαιρετική δημοφιλία που επέδειξε το ισπανικό αυτοκίνητο και στην Ελλάδα.

Εργονομικό και πρακτικό το εσωτερικό, με πολύ καλή ποιότητα και συναρμογή. Από τον επόμενο χρόνο αναμένεται και ψηφιακό πάνελ οργάνων!
Εργονομικό και πρακτικό το εσωτερικό, με πολύ καλή ποιότητα και συναρμογή. Από τον επόμενο χρόνο αναμένεται και ψηφιακό πάνελ οργάνων!

Το νέο Ibiza έχει περίπου ίδιο μήκος με το απερχόμενο μοντέλο (4,059 m), είναι όμως πιο ευρύχωρο, χάρη στο αυξημένο κατά 99 χλστ. μεταξόνιο της νέας πλατφόρμας (2,564 m) με το χώρο για τα πόδια για τους πίσω επιβάτες να έχει αυξηθεί κατά 35 mm, ενώ ο χώρος του πορτ μπαγκάζ φθάνει τα 355 λίτρα ( 63 lt), τιμή κορυφαία στην κατηγορία.

Πλήρως ¨διασυνδεδεμένο  το νέο Ibiza με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στον τομέα του connectivity.
Πλήρως ¨διασυνδεδεμένο" το νέο Ibiza με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στον τομέα του connectivity.

Το Ibiza θα είναι διαθέσιμο μόνον με 5θυρο αμάξωμα και η σχεδίασή του είναι τέτοια που το κάνει να δείχνει 3θυρο. Επίσης, η νέα πλατφόρμα να αυξάνει τη στιβαρότητα κατά 33%.

Όλες οι νέες τεχνολογίες στον τομέα της ασφάλειας και της διασυνδεσιμότητας είναι διαθέσιμες στο νέο Ibiza, για το οποίο ομολογούμε ότι εντυπωσιάζει η εικόνα του στο εσωτερικό.

Ξεχωρίσαμε την οθόνη αφής 8″ του συστήματος infotainment με επιλογές συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένων Android Auto, Apple Car Play, και Mirror Link.

Το νέο Ibiza είναι διαθέσιμο σε νέους χρωματισμούς, όπως τον magenta που προσφέρει ένα πιο premium αέρα.
Το νέο Ibiza είναι διαθέσιμο σε νέους χρωματισμούς, όπως τον magenta που προσφέρει ένα πιο premium αέρα.

Από… ανώτερη κατηγορία και ο εξοπλισμός με κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, επαγωγικό φορτιστή, ηχοσύστημα Beats 300-watt, 7 ηχείων, φώτα LED, αλλά και κορυφαία συστήματα ενεργητικής ασφάλειας (Front Assist, Adaptive Cruise Control, and Traffic Jam Assist). Από τον Ιανουάριο του 2018 θα είναι διαθέσιμος και πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Το νέο Seat Ibiza θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο στις εκδόσεις Reference, Style, FR και Xcelence με τιμές που θα ξεκινούν κάτω από €12.000 για τον “βασικό” ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.0 ΜΙ με 75 ps και τα €13.000 για την έκδοση 1.0 TSI.