ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ 2018
ΟΔΗΓΟΥΜΕ VOLVO 2015

FIRST DRIVE: Νέο Volvo XC90 12/3/2015

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Πολύ καιρό το δούλευε η σουηδική φίρμα τούτον τον γίγαντα. Δε βιάστηκε, δεν τσιγκουνεύτηκε. Τρία χρόνια, ένα σεβαστό μέρος από επενδύσεις 11 δις ευρώ πήγαν σε τούτο το εντυπωσιακό σκαρί. Και βλέποντάς το παρκαρισμένο δε μπορώ παρά να θυμηθώ –πρέπει να θυμηθώ- πόσα νέα κουβαλά μαζί του το νέο XC90.

Κατ’ αρχάς νέο σχεδιαστικό κώδικα. Είναι σοβαροφανές αλλά ταυτόχρονα δείχνει σχεδόν…ταπεινό, μετριόφρον. Δεν έχει έπαρση κι ας είναι τεράστιο (4,95 μέτρα μήκος 2 μέτρα πλάτος (!) 1,77 ύψος), είναι όπως πολύ εύστοχα ο αμερικανός συνάδελφος παρατήρησε… «αναζωογονητικά μη-Γερμανικό». Φόρμες, καμπύλες, η τεράστια νέα μάσκα, τα space φωτιστικά εμπρός-πίσω γεννήθηκαν, δε φτιάχτηκαν…Άξια προσοχής πλέον και η ποιότητα συναρμογής, δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι τα διάκενα θυμίζουν όχι premium αλλά…superior κατασκευή.

CLICK ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ XC90

Στο εσωτερικό θυμηθήκαμε την απλότητα της καμπίνας, τη γενναιοδωρία των χώρων, την –σχεδόν- άπλετη ορατότητα. Η μεγάλη οθόνη αφής των 9 ιντσών, η κορυφή των συστημάτων Sensus, που δεσπόζει στο κέντρο της κονσόλας είναι κληροδότημα από το μέλλον που μόνο η Tesla έχει τολμήσει πριν να λανσάρει σε αυτοκίνητο παραγωγής. Aπό εκεί και με τη βοήθεια ελάχιστων διακοπτών ο χειριστής (ξεχάστε την απλουστευμένη έννοια του οδηγού) μπορεί να ρυθμίσει τα πάντα.

Από το navi και την απόδοση του θεσπέσιου ηχοσυστήματος της Harman των 1.400 watts ψηφιακής ενίσχυσης με τα 19 μεγάφωνα της Bowers&Wilkins, μέχρι την παραμετροποίηση των…πάντων (κινητήρας, αναρτήσεις κλπ.).

Το δε περιβάλλον, φωτεινό, λιτό, κομψό σε κάνει να μη θες να ξεκολλήσεις από κει μέσα. Και τα καθίσματα το ίδιο, και οι επενδύσεις και τα υλικά και ο νυχτερινός φωτισμός. Αλήθεια, είναι σα loft σε τροχούς οι οποίοι ας δούμε πως κινούνται.

Όλα στο 4

Και εννοούμε τους κυλίνδρους. Ένας από τους βασικούς πυλώνες της Volvo είναι η αποδοτικότητα με οικολογικό αποτύπωμα. Το νέο XC90 υποδέχεται ένα νέο «πλανητικό σύστημα» κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου υπό την ονομασία Drive-E, όλα με τέσσερις κυλίνδρους, όλα με αλουμινένιο μπλοκ, όλα με την ίδια διάμετρο x διαδρομή, αλλά το κάθε ένα με τη δική του διαφοροποίηση. D4 πετρελαίου με απόδοση 190 ίππους, 400 Nm ροπής και κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ αλλά κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, και D5 με τετρακίνηση με ισχύ 225 ίππους, 470 Nm ροπής και κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ.

Για όσους προτιμούν τη βενζίνη, διαθέσιμες θα είναι οι τετρακίνητες εκδόσεις Τ5 με ισχύ 254 ίππους και 350 Nm και Τ6 με ιπποδύναμη 320 ίππων και 400 Nm ροπής ενώ στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Τ8 έκδοση, Twin Engine, σε plug-in υβριδική έκδοση, η οποία συνδυάζει έναν δίλιτρο, τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης με υπερσυμπιεστή και turbo, και έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας συνδυαστική ιπποδύναμη περίπου 400 ίππων με ροπή στα 640 Nm (!) και μέση κατανάλωση στα 2,5 λτ./100 χλμ

Η αρχή λειτουργίας αυτού είναι πανομοιότυπη με αυτήν του V60 Plug-in Hybrid κάτι που μας υπενθυμίζει ότι το αυτοκίνητο είναι στην αρχή του προσθιοκίνητο με επικουρική κίνηση στον πίσω άξονα από τον ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 82 ίππους.

Στα λοιπά μηχανολογικά αξίζει η ενδιαφέρουσα τοποθέτηση της Volvo να κάνει χρήση της ανάρτησης Integral Link της Ford (ένα από τα τελευταία στοιχεία που πήρε η Volvo πριν κλείσει τον κύκλο συνεργασίας), με μια διαφορετική όμως λύση καθώς τα ελατήρια έχουν αντικατασταθεί από ένα εγκάρσιο φύλλο σούστας από fiberglass, μια λύση γνωστή στη Volvo από την εποχή του 960 που δίνει ζωτικό χώρο πίσω, απαραίτητο για την 7θέσια διάταξη. Ομως διατίθεται και με αερανάρτηση την οποία και είχαμε στη διάθεσή μας.

Super premium

Στους θαυμάσιους δρόμους της Καταλονίας οδηγήσαμε τρία διαφορετικά μοντέλα, όλα τετρακίνητα με τετρακίνηση Haldex 5ης γενιάς, όλα με αερανάρτηση: το πετρελαιοκίνητο D5, το βενζινοκίνητο T6 τα οποία και θα είναι τα πρώτα που θα έρθουν στη χώρα μας και βέβαια το υβριδικό T8.

Σκαρφαλώνεις μέσα και η πληθώρα ενδείξεων στις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες, μια 12,3 ιντσών σε αντικατάσταση του πίνακα οργάνων (υπάρχει και 8 ιντσών πάλι με πλήρως ψηφιακή απεικόνιση οργάνων) και η άλλη στην κονσόλα σε…αγχώνουν μέχρι να εξοικειωθείς με τον τρόπο που αναζητάς από το navi μέχρι ραδιοφωνικό σταθμό. Το λειτουργικό σύστημα είναι εξελιγμένο από την ίδια την Volvo και με στελέχη που προέρχονταν από τη Nokia (γι αυτό ενίοτε το περιβάλλον θυμίζει Windows Phone!).

Πάμε πίσω στα οδηγικά. Περιστρέφεις έναν διακόπτη στη βάση του τούνελ, (δε βάζεις κλειδί, δεν πιέζεις κάποιο μπουτόν) και ο κινητήρας έρχεται στη ζωή με μεταξένιο τρόπο. Ορίζεις τη διαδρομή και ξεκινάς. Από τα πρώτα μέτρα αντιλαμβάνεσαι ένα δύο πράγματα. Οδηγείται σαν μικρότερο αυτοκίνητο κρύβοντας τον όγκο του. Στρίβει άμεσα, έχοντας ένα μαγικό toe-in, επιταχύνει όχι καταιγιστικά αλλά ομαλά με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Aisin να συνεπικουρεί σε μια τέτοια πολιτισμένη λογική. Συνάμα όμως ο ρυθμός που ανεβάζει ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ υψηλός και τα πολλά χιλιόμετρα στο καντράν έρχονται δίχως να τα καταλάβεις ούτε σε επίπεδο θορύβου, (o πιο καλομονωμένος χώρος κινητήρα που έχω δει σε αυτοκίνητο της κατηγορίας), ούτε σε αίσθηση της ταχύτητας, προσόν αυτό premium υλοποιήσεων.

Επιλέγοντας από τον «diamond-cut» περιστροφικό επιλογέα Driving Mode ανάμεσα σε Eco, Comfort, Off Road, Dynamic και Individual αντιλαμβάνεσαι τα «σκαλιά» παραμετροποίησης σε επίπεδο λειτουργίας κινητήρα, απόδοσης κιβωτίου και άνεσης αναρτήσεων αλλά με λίγο περισσότερο ενδοτικά σαιλεντμπλοκς από ό,τι θα θέλαμε ειδικά σε περιπτώσεις με μικρές εγκάρσιες ανωμαλίες στο πρόγραμμα Comfort.

Οι υπέυθυνοι εξέλιξης μας υποσχέθηκαν ότι στα αυτοκίνητα παραγωγής θα έχουν αντικατασταθεί για να γίνει η απόσβεση πιο στιβαρή, χωρίς το παραμικρό «κοπάνημα».Σε κάθε περίπτωση όμως η στιβαρότητα είναι κορυφαία με καμία απολύτως στρέβλωση. Και να σκεφτεί κανείς ότι τα ελαστικά «μας» ήταν διαστάσεων 275/40-R21 ενώ φορά και ζάντες 22 ιντσών. Όσο για την κατανάλωση, είδαμε από 7,9 μέχρι…16,4 λτ./100 χλμ. αναλόγως ρυθμού.

Στη συνέχεια οδηγήσαμε το T8. Ό,τι και να πεις είναι λίγο. Είχαμε πάρει μια πρόγευση αλλά τόση μάζα να κινείται με τέτοιο ρυθμό είναι κατόρθωμα. Νιώθεις ίσως το βάρος σε συνθήκες «σταμάτα-ξεκίνα» αλλά η ενεργειακή διαχείριση και ο νέος τετρακύλινδρος κινητήρας κάνουν τα πράγματα αποδοτικά και οικονομικά.

Μεγάλη, ευχάριστη έκπληξη τέλος μας προκάλεσε το XC90 D5. Με τόση ροπή μπορείς να κινηθείς στο μέσο-υψηλό όριο στροφών χωρίς να ενοχληθεί οδηγός και επιβάτες καθώς είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος στη λειτουργία του.

Επιταχύνει με λιγότερο δυναμικό ρυθμό από τον βενζινοκίνητο είναι όμως τη στιγμή της μέγιστης απόδοσης της ροπής κάπου στις 2.000 σ.α.λ. όλα πολύ αποδοτικά και με κατανάλωση που δεν φτάνει σε διψήφιο νούμερο, διατηρεί δε όλες ακριβώς τις ιδιότητες σε επίπεδο άνεσης, στιβαρότητας και οδικής συμπεριφοράς. Η γνώμη μας, μάλιστα, είναι ότι αποτελεί την πιο όμορφα υλοποιημένη πρόταση, ομογενοποιημένη στον χαρακτήρα που ήθελαν οι δημιουργοί του να προσδώσουν. Ένα μεγάλο thumbs-up λοιπόν από εμάς.

Και βέβαια να μην ξεχάσουμε την κορυφαία παλέτα συστημάτων ασφαλείας Intellisafe με την οποία το αυτοκίνητο στρίβει αν χρειαστεί μόνο του, φρενάρει αν παραστεί ανάγκη, αποφεύγει επερχόμενα αυτοκίνητα, παρκάρει αυτόνομα... ενώ διαθέτει και δύο νέα συστήματα: σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο και δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα. Είναι κι αυτή μια εικόνα του μέλλοντος... σήμερα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • HYUNDAI KONA 2018 19/7

    Δοκιμάζουμε το 2018 Hyundai Kona 1.6 CRDi 136ps

    H αναγεννημένη Hyundai ολοκληρώνει τη γκάμα του νεότευκτου Κona με τον νέο πετρελαιοκινητήρα 1.6 CRDi απόδοσης 115 ή 136 ίππων και με τετρακίκηση

  • 2018 HONDA CR-V 15/7

    Οδηγούμε το ανανεωμένο Honda CR-V 1.5 VTEC

    Έπειτα από την αρχική παρουσίασή του πριν από λίγα χρόνια, η Honda επεμβαίνει στο CR-V και το εξοπλίζει με ένα νέο κινητήρα βενζίνης 1,5.

  • 2018 KIA SRORTAGE 13/7

    Οδηγούμε το αναβαθμισμένο KIA Sportage

    Η επανασχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού στο KIA Sportage είναι το προφανές. Το ζητούμενο είναι η μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και του διοξειδίου του άνθρακα και οι νέοι κινητήρες της εταιρείας φροντίζουν γι' αυτό.

  • 2018 FORD FOCUS 11/7

    Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Ford Focus

    Σε μια Γαλλία που παρακολουθούσε με κομμένη την ανάσα την προσπάθεια των τρικολόρ να ανεβεί στην κορυφή του κόσμου, εμείς οδηγούσαμε το εντελώς νέο Ford Focus που έχει ακριβώς τον ίδιο στόχο.

  • NISSAN MICRA 1.0 71 PS 8/7

    Δοκιμάζουμε το Nissan Micra 1.0 71 PS

    Αν πιστεύατε ότι η έκδοση 'εισόδου' στην γκάμα του Nissan Micra είναι αυτή με τον κινητήρα των 900 cc, απατάσθε... Γιατί η επίσημη ελληνική εισαγωγική εταιρεία (Νικ. Ι. Θεοχαράκης) έφερε στη χώρα μας και το μοντέλο, που εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό...

  • 2018 SEAT LEON CUPRA ST 300 PS 6/7

    Δοκιμάζουμε το Seat Leon Cupra ST (300 PS)

    Λίγο πριν δούμε το πρώτο μοντέλο της ανεξαρτητοποιημένης πλέον 'Cupra' οδηγούμε στην χώρα μας το Leon Cupra με τους 300 ίππους και την εξαιρετική σχέση value for money.

  • 2018 MINI COOPER D CLUBMAN 2.0 150 PS AUTOMATIC 4/7

    Δοκιμάζουμε το MINI Cooper D Clubman 2.0 150 PS Automatic

    To Clubman δημιουργήθηκε για να είναι μια πιο πρακτική εκδοχή του ΜΙΝΙ. Ωστόσο, το στυλ και η ακόμα περισσότερο ιδιότυπη σχεδίασή του είναι αυτά για τα οποία διακρίνεται.

  • 2018 MINI CLUBMAN ONE D STEPTRONIC 116 PS 2/7

    Δοκιμάζουμε το νέο MINI Clubman One D Steptronic 116 PS

    Η έκδοση Clubman απευθύνεται περισσότερο στους οικογενειάρχες φίλους της MINI, καθώς διαθέτει έναν πιο οικογενειακού τύπου χαρακτήρα Σε όλους τους τομείς, αλλά και μεγαλύτερους χώρους...

  • 2018 PEUGEOT 308 1.6 «BLUEHDI» 120 PS «EAT6»​ 1/7

    Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS EAT 6

    Η αλλαγή στο αμάξωμα του 308 δεν είναι η μόνη διαφοροποίηση σε σχέση με πριν. Το μικρομεσαίο μοντέλο της Peugeot έγινε ανταγωνιστικότερο σε καίριους τομείς του, κάτι που χρειαζόταν.

  • 2018 AUDI A4 2.0 TDI 150 PS S-TRONIC 30/6

    Δοκιμάζουμε το Audi A4 2.0 TDI 150 PS S-TRONIC

    Είναι κρίμα που διανύουμε την εποχή των SUV και των crossover με τόση ένταση και αποδοχή. Κρίμα γιατί την ίδια στιγμή υπάρχουν καλλίγραμμες λιμουζίνες έτοιμες να σε πάνε μακρύτερα και ανετότερα, όπως τούτο το Audi και μάλιστα με έναν ήπιο, σοφιστικές χαρακτήρα.

  • 2018 MITSUBISHI ECLIPSE CROSS 1.5 MIVEC TURBO 163 PS CVT 27/6

    Δοκιμάζουμε το νέο Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 163 PS CVT

    Η Mitsubishi εισάγει στην Ελλάδα το νέο Eclipse Cross, ένα SUV με coupe σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Εμείς δοκιμάσαμε την τετρακίνητη έκδοση με το CVT κιβώτιο και τον turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων και των 163 PS.

  • 2018 NISSAN LEAF 26/6

    Δοκιμάζουμε το 2018 Nissan LEAF

    Το Nissan Leaf ήταν το πρώτο ευρέως διαθέσιμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι η δεύτερη γενιά του τόσο καλή, ώστε να απομακρύνει από το μυαλό του ενδιαφερόμενου αγοραστή σκέψεις για την αγορά ενός Tesla Model 3;

  • 2018 KIA CEED 21/6

    Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο KIA Ceed

    Τεχνολογική αναβάθμιση, αποπομπή της αποστρόφου από την ονομασία του, αποδοτικότεροι και οικονομικότεροι κινητήρες, αισθητική ανανέωση αλλά διατήρηση της σχεδιαστικής γραμμής του αμαξώματος. Αυτά είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά στοιχεία του καινούργιου KIA Ceed.

  • 2018 MERCEDES-BENZ C-CLASS 20/6

    Test Drive: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz C-Class

    Η πιο δημοφιλής και αναγνωρίσιμη Mercedes, το αυτοκίνητο που επί πολλά χρόνια έχει φέρει πελάτες και χρήμα στη φίρμα από τη Στουτγάρδη, ανανεώθηκε με ό,τι χρειαζόταν για να δείχνει και να είναι μια...baby S-Class.

  • 2018 RENAULT KADJAR 1.6 DCI 4WD 17/6

    Δοκιμάζουμε το Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4WD

    Τη δική της διάσταση στην δημοφιλή κατηγορία των SUV βάζει η Renault με το Kadjar, προσθέτοντας στα ήδη γνωστά, το know-how για το πώς ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι χρηστικό.