Οι Ιάπωνες είναι πάντα προσηλωμένοι στην ιστορία, στην παράδοσή τους και τις τελευταίες δεκαετίες στην τεχνολογική τους ενδελέχεια. Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι διατηρούν δεσμούς με το παρελθόν τους, αλλά συνάμα φτιάχνουν μικρά, σοφιστικέ πράγματα εξελιγμένα στο έπακρο. Ένα από δαύτα είναι και το Suzuki Ignis. Tο full ιαπωνικό Suzuki Ignis έχει κερδίσει αμέσως την εκτίμησή μας στην Ελλάδα αφού έχει καταφέρει να φιγουράρει ψηλά στις πωλήσεις της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης. Προσοχή όμως! Είναι τόσο αιρετικό το Ignis που μπορεί να θεωρηθεί και ως το πιο μικρό SUV της κατηγορίας με άριστα χαρακτηριστικά για κίνηση εκτός δρόμου και τετρακίνηση. Αυτό λοιπόν το μικρό αυτοκίνητο διαθέτει και μια ακόμη έκδοση την οποία περιμέναμε με μεγάλη ανυπομονησία. Την υβριδική του υπόσταση.
Το υβριδικό -ναι σωστά διαβάσατε- Ignis με σύστημα τετρακίνησης Allgrip είναι η πιο προηγμένη εκδοχή του μικρού αυτοκινήτου της φίρμας. Το «ήπιο» υβριδικό σύστημα με βάρος μόλις 6,5 κιλά χρησιμοποιεί μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG - Integrated Starter Generator) ισχύος 2,3 kW (σχεδόν 3 ίπποι) και ροπής 50Nm για την υποβοήθηση του βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση. Αυτό που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι ένα πολύ μικρό «σπρώξιμο» με την εμπλοκή του ISG ενώ υπάρχει και η σχετική απεικόνιση στη μικρή ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων. Μια συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου της Denso 36Wh που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού, αναλαμβάνει να δώσει ζωή στο ηλεκτροκινητήρα και φορτίζεται κάθε φορά που το αυτοκίνητο φρενάρει (άλλωστε ο ηλεκτροκινητήρας έχει και το ρόλο γεννήτριας).
Επίσης η ίδια γεννήτρια και η μπαταρία βοηθούν το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου (ηχοσύστημα, κλιματισμός, φώτα κ.λπ.) με αποτέλεσμα ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας να εργάζεται απρόσκοπτα για να μεταδώσει τους 90 ίππους του στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς. Αυτό λοιπόν που επιτυγχάνεται είναι η βελτίωση στην οικονομία καυσίμου καθώς το «ήπιο» υβριδικό σύστημα καταργεί τις υψηλές στιγμιαίες καταναλώσεις που σημειώνονται κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου ή σε μια ξαφνική επιτάχυνση. Σύμφωνα με τη Suzuki τούτο το Ignis καταναλώνει εντός πόλης 0,7 l/100km λιγότερο καύσιμο συγκριτικά με το συμβατικό τετρακίνητο Ignis (από 5,9 στα 5,2 l/100km), ενώ εκπέμπει και 8 g/km λιγότερο CO2.