ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018
KIA RIO 1.25 MPI 84 PS

Δοκιμή: Kia Rio 1.25 MPI 84 PS 14/4

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η ΚΙΑ ανέκαθεν στήριζε πολλά στο Rio καθώς την ενδιέφερε η εμπορική παρουσία της στη supermini κατηγορία. Το μοντέλο ξεκίνησε την ύπαρξή του στην αγορά ως μια «εναλλακτική πρόταση» στα ευρωπαϊκά μοντέλα, προσφέροντας καλύτερη ευρυχωρία αλλά και πρακτικότητα καθώς διατίθετο και ως station wagon. Ήταν ο τρόπος να προκαλέσει το ενδιαφέρον των υποψήφιων πελατών σε μια εποχή (σημ.: αρχές 2000) όπου η προσπάθειά της να επεκτείνει την γκάμα της και να εξαπλωθεί στη Γηραιά ήπειρο είχε ενταθεί περισσότερο.

Βεβαίως, η διαδικασία να βρει το Rio την εμπορική «ταυτότητά» του δεν σταμάτησε και άλλαζε σε κάθε «γενιά» του μοντέλου. Η οριστικοποίηση επήλθε με την απόφαση να αποτελέσει η ΚΙΑ τον ποιοτικότερο κλάδο μεταξύ της Hyundai-KIA. Έκτοτε το Rio απέκτησε χαρακτηριστικά που προκάλεσαν θετική έκπληξη. Στην τέταρτη «γενιά» του, πλέον, είναι ένα supermini που διατηρεί τα πρωταρχικά δεδομένα της κατηγορίας. Δηλαδή να μην είναι υπέρ το δέον μεγάλο σε διαστάσεις, να έχει ικανοποιητικό χώρο εσωτερικά, ποιότητα κατασκευής και φυσικά να είναι συμφέρον στην απόκτηση και τη χρήση του. Ας είμαστε πραγματιστές. Τα supermini δεν προορίζονται για να είναι «πολυτάλαντα», αλλά πρέπει να έχουν το τάλαντο της ευχρηστίας και να απαιτούν σχετικά λίγα τάλαντα για την αγορά τους. Εντούτοις, η πραγματικότητα (την οποία σαφώς ορίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες) είναι άλλη. Τα οχήματα αυτά έχουν γίνει «μικρογραφίες» αντίστοιχων μεγαλύτερης κατηγορίας, σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και το επίπεδο εξοπλισμού (κατ’ αντιστοιχία). Οι Κορεάτες το κατάλαβαν έγκαιρα, επένδυσαν σε αυτή την προοπτική και παρουσίασαν οχήματα τα οποία είχαν σημαντική και ουσιαστική βελτίωση μεταξύ των διαδοχικών «γενιών» τους.

Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά και για το Rio. Η νέα «γενιά» του βασίστηκε στην πλατφόρμα «GB» (την οποία εξέλιξαν από κοινού οι άνθρωποι του Ομίλου Hyundai-KIA) η οποία προσφέρει το πλεονέκτημα του μειωμένου βάρους και της αυξημένης δυσκαμψίας του πλαισίου σε σχέση με πριν καθώς και την αυξημένη δυνατότητα ενσωμάτωσης στο όχημα σύγχρονων τεχνολογιών ασφαλείας και ενημερωδιασκέδασης. Για το τελευταίο, αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι -αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης- το μοντέλο διατίθεται με το «πακέτο» συστημάτων «ADAS» («Advanced Driver Assistance Systems») στο οποίο συμπεριλαμβάνονται αυτά για την αυτόματη πέδηση σε περίπτωση σύγκρουσης με άλλο όχημα ή πεζό, προειδοποίησης του οδηγού για ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ πρόσφατα προστέθηκαν και τα συστήματα προειδοποίησης ύπαρξης οχήματος στο λεγόμενο «τυφλό» σημείο του εξωτερικού καθρέφτη και μειωμένης προσοχής του οδηγού στο δρόμο.

Προφανώς, η παράθεση των συστημάτων είναι από τα βασικά στοιχεία στη «φαρέτρα» πλεονεκτημάτων της ΚΙΑ για το Rio, αναφορικά με την ενεργητική ασφάλεια του. Για την παθητική, οι μηχανικοί της εταιρείας δημιούργησαν ένα πλαίσιο το οποίο αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υψηλής αντοχής και τουλάχιστον έξι αερόσακοι. Στις δοκιμές πρόσκρουσης του «EuroNCAP», το Rio πήρε τρία αστέρια, επιτυγχάνοντας 85% στην προστασία των ενηλίκων επιβατών, 84% στην προστασία παιδιών, 62% την προστασία πεζών και 25% για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που διαθέτει. Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις του, το αμάξωμα του νέου μοντέλου είναι μόλις κατά 1,5 cm πιο μακρύ σε μήκος και κατά 0,5 cm χαμηλότερο σε ύψος, ενώ το μεταξόνιό του είναι κατά ένα εκατοστό μακρύτερο, συγκριτικά με πριν. Τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι κατά 37 l μεγαλύτερος, φτάνοντας τουλάχιστον τα 325 λίτρα.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • TEST DRIVE 2018 SUZUKI SWIFT SPORT 19/4

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Suzuki Swift Sport (pics+vid)

    Στους δρόμους της Ανδαλουσίας το νέο Swift Sport ξεδιπλώνει το οδηγικό του ταμπεραμέντο, που παραμένει πιστό στο κατασκευαστικό DNA της Suzuki.

  • ΤΕST DRIVE NEA MERCEDES-BENZ A- CLASS 2018 18/4

    Οδηγούμε στην Κροατία τη νέα Mercedes-Benz A-Class

    Επιβεβαιώνοντας το motto 'The Best or Nothing' η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα γενιά A-Class. Του μικρότερου αυτοκινήτου της γκάμας της εταιρείας, αλλά με ποιοτικά χαρακτηριστικά και τεχνολογίες της ναυαρχίδας S-Class.

  • SMART FORFOUR ED 81 PS 16/4

    Test Drive: smart forfour ed 81 PS

    Δεν απέχει πολύ η ημέρα που η smart θα μετασχηματιστεί σε μια εταιρία με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Πριν συμβεί αυτό δοκιμάζουμε το τετραθέσιο smart με την ηλεκτρική καρδιά.

  • KIA RIO 1.25 MPI 84 PS 14/4

    Test Drive: 2018 Kia Rio 1.25 MPI 84 PS

    Το Rio δεν προσπαθεί να διακριθεί προβάλλοντας στοιχεία τα οποία δεν έχει ή μια εικόνα που δεν το αντιπροσωπεύει. Διατηρεί τα πλεονεκτήματα ενός οχήματος που στοχεύει πρωτίστως στην ουσία της κατασκευής και την ποιοτική αναβάθμισή του.

  • 2018 SUZUKI IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP 12/4

    Test Drive: Suzuki IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP

    Σε ένα τόσο δα αυτοκίνητο χώρεσε με περίσσιο θάρρος αρκετή από την ιαπωνική τεχνολογία αυτοκίνησης και όχι μόνο.

  • AΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ 7/4

    First Drive: 2018 Ford Mustang [pics+video]

    Mε νέα πιο δυναμική εμφάνιση και σημαντικές αλλαγές στο μηχανολογικό της υπόβαθρο, η νέα Mustang πλησιάζει όσο ποτέ άλλοτε τα ευρωπαϊκά δεδομένα μιας καθαρόαιμης σπορ κατασκευής. Και αυτός ο ήχος!...

  • ΟΙ ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ 7/4

    Test Drive: Audi RS3 Vs BMW M2 Vs Mercedes-AMG A45

    Kυκλοφορούν διακριτικά, 'πυροβολούν' αδιακρίτως και βγάζουν την γλώσσα στο ηλεκτρικό μέλλον ως τα supercars της 'διπλανής πόρτας'. Ζούμε τις πιο όμορφες -και πιο λυσσασμένες- ημέρες της αυτοκίνησης! Και μας αρέσει τρελά.

  • LEGEND RELOADED 7/4

    Test Drive: 2018 Jeep Wrangler [pics+video]

    Πιο ψηλό, πιο μακρύ από ποτέ και πλέον -προαιρετικά- με δύο νέους turbo κινητήρες, το νέο Wrangler της Jeep συνεχίζει να δίνει τον ορισμό αυτής της εταιρείας.

  • 2018 VOLKSWAGEN T-ROC 1.0 TSI 115 PS 29/3

    Test Drive: Volkswagen T-ROC 1.0 TSI 115 PS

    Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας έβγαλαν τη γραβάτα (κάτι θυμίζει) και φόρεσαν T-Shirt για να αποτυπώσουν με το T-Roc το νέο δόγμα που θέλει χρώμα, φαντασία και ποικιλία.

  • 2017 OPEL CROSSLAND Χ 1.2 T 110 PS 28/3

    Test Drive: Opel Crossland Χ 1.2 T 110 PS

    Με γαλλική μηχανολογική αγωγή και γερμανικό σχεδιαστικό αξάν, το Opel Crossland X καλείται να βρει την δική του θέση σε μια multilingual κατηγορία. Και όπως φαίνεται τα καταφέρνει αρκετά καλά.

  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ DESIGN 20/3

    Test Drive: 2018 Volvo XC40 [pics+video]

    Το XC40, το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2018, δείχνει να αποτελεί μια μικρή...παρέκκλιση λόγω μεγέθους για τα δεδομένα της Volvo και μαζί την απαρχή για κάτι νέο και εξαιρετικό στην κατηγορία των συμπαγών SUV.

  • ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ RACE ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ 15/3

    Test Drive: 2018 Ford GT

    Κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου κομματιού του έτους, ένα μέρος της πίστας του Le Mans είναι απλώς ένας δημόσιος δρόμος. Εμείς επαναφέρουμε το Ford GT στις οδούς του γαλλικού επαρχιακού διαμερίσματος Sarthe, δηλαδή στον τόπο της νίκης στην κατηγορία του το 2016, ώστε να δούμε...

  • FUN-TO-DRIVE ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ 12/3

    Test Drive: 2018 Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140PS

    Επιτέλους η Ford έσπευσε να αναθεωρήσει το συμπαγές της SUV και να το επικαιροποιήσει τόσο καλά που δείχνει πλέον να βάζει υποψηφιότητα για την κορυφή της κατηγορίας του, χωρίς μάλιστα να χάνει τίποτε από την οδηγική του αξία.

  • ΕΥΕΛΙΚΤΟ, ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΡΥΧΩΡΟ 12/3

    Test Drive: 2018 Mitsubishi Space Star

    Το ανανεωμένο Space Star αντιπαραθέτει στην ανταγωνιστική κατηγορία των supermini την οικονομία, την χρηστικότητα, αλλά και τον πλούσιο εξοπλισμό μαζί φυσικά με την απαράμιλλη αξιοπιστία των Ιαπώνων.

  • ΜΙΚΡΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ 9/3

    KIA Picanto: Tο πιο.. πικάντικο αυτοκίνητο πόλης!

    Η KIA διαθέτει στην γκάμα του mini της, του Picanto, τρεις εκδόσεις βενζινοκινητήρων. Η βασική εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό, τρικύλινδρο 1.000άρη των 67 PS και αφήνει, ειδικά μέσα στην πόλη, τις καλύτερες εντυπώσεις.