ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
KIA RIO 1.25 MPI 84 PS

Δοκιμή: Kia Rio 1.25 MPI 84 PS 14/4

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η ΚΙΑ ανέκαθεν στήριζε πολλά στο Rio καθώς την ενδιέφερε η εμπορική παρουσία της στη supermini κατηγορία. Το μοντέλο ξεκίνησε την ύπαρξή του στην αγορά ως μια «εναλλακτική πρόταση» στα ευρωπαϊκά μοντέλα, προσφέροντας καλύτερη ευρυχωρία αλλά και πρακτικότητα καθώς διατίθετο και ως station wagon. Ήταν ο τρόπος να προκαλέσει το ενδιαφέρον των υποψήφιων πελατών σε μια εποχή (σημ.: αρχές 2000) όπου η προσπάθειά της να επεκτείνει την γκάμα της και να εξαπλωθεί στη Γηραιά ήπειρο είχε ενταθεί περισσότερο.

Βεβαίως, η διαδικασία να βρει το Rio την εμπορική «ταυτότητά» του δεν σταμάτησε και άλλαζε σε κάθε «γενιά» του μοντέλου. Η οριστικοποίηση επήλθε με την απόφαση να αποτελέσει η ΚΙΑ τον ποιοτικότερο κλάδο μεταξύ της Hyundai-KIA. Έκτοτε το Rio απέκτησε χαρακτηριστικά που προκάλεσαν θετική έκπληξη. Στην τέταρτη «γενιά» του, πλέον, είναι ένα supermini που διατηρεί τα πρωταρχικά δεδομένα της κατηγορίας. Δηλαδή να μην είναι υπέρ το δέον μεγάλο σε διαστάσεις, να έχει ικανοποιητικό χώρο εσωτερικά, ποιότητα κατασκευής και φυσικά να είναι συμφέρον στην απόκτηση και τη χρήση του. Ας είμαστε πραγματιστές. Τα supermini δεν προορίζονται για να είναι «πολυτάλαντα», αλλά πρέπει να έχουν το τάλαντο της ευχρηστίας και να απαιτούν σχετικά λίγα τάλαντα για την αγορά τους. Εντούτοις, η πραγματικότητα (την οποία σαφώς ορίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες) είναι άλλη. Τα οχήματα αυτά έχουν γίνει «μικρογραφίες» αντίστοιχων μεγαλύτερης κατηγορίας, σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και το επίπεδο εξοπλισμού (κατ’ αντιστοιχία). Οι Κορεάτες το κατάλαβαν έγκαιρα, επένδυσαν σε αυτή την προοπτική και παρουσίασαν οχήματα τα οποία είχαν σημαντική και ουσιαστική βελτίωση μεταξύ των διαδοχικών «γενιών» τους.

Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά και για το Rio. Η νέα «γενιά» του βασίστηκε στην πλατφόρμα «GB» (την οποία εξέλιξαν από κοινού οι άνθρωποι του Ομίλου Hyundai-KIA) η οποία προσφέρει το πλεονέκτημα του μειωμένου βάρους και της αυξημένης δυσκαμψίας του πλαισίου σε σχέση με πριν καθώς και την αυξημένη δυνατότητα ενσωμάτωσης στο όχημα σύγχρονων τεχνολογιών ασφαλείας και ενημερωδιασκέδασης. Για το τελευταίο, αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι -αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης- το μοντέλο διατίθεται με το «πακέτο» συστημάτων «ADAS» («Advanced Driver Assistance Systems») στο οποίο συμπεριλαμβάνονται αυτά για την αυτόματη πέδηση σε περίπτωση σύγκρουσης με άλλο όχημα ή πεζό, προειδοποίησης του οδηγού για ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ πρόσφατα προστέθηκαν και τα συστήματα προειδοποίησης ύπαρξης οχήματος στο λεγόμενο «τυφλό» σημείο του εξωτερικού καθρέφτη και μειωμένης προσοχής του οδηγού στο δρόμο.

Προφανώς, η παράθεση των συστημάτων είναι από τα βασικά στοιχεία στη «φαρέτρα» πλεονεκτημάτων της ΚΙΑ για το Rio, αναφορικά με την ενεργητική ασφάλεια του. Για την παθητική, οι μηχανικοί της εταιρείας δημιούργησαν ένα πλαίσιο το οποίο αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υψηλής αντοχής και τουλάχιστον έξι αερόσακοι. Στις δοκιμές πρόσκρουσης του «EuroNCAP», το Rio πήρε τρία αστέρια, επιτυγχάνοντας 85% στην προστασία των ενηλίκων επιβατών, 84% στην προστασία παιδιών, 62% την προστασία πεζών και 25% για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που διαθέτει. Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις του, το αμάξωμα του νέου μοντέλου είναι μόλις κατά 1,5 cm πιο μακρύ σε μήκος και κατά 0,5 cm χαμηλότερο σε ύψος, ενώ το μεταξόνιό του είναι κατά ένα εκατοστό μακρύτερο, συγκριτικά με πριν. Τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι κατά 37 l μεγαλύτερος, φτάνοντας τουλάχιστον τα 325 λίτρα.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 FORD FIESTA ACTIVE 24/5

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta Active

    Η Ford με το Fiesta Active αναζητά μια εναλλακτική πρόταση στην κυριαρχία των compact SUV. Και όπως φαίνεται έχει να προτείνει μία πολύ εξυπνη ιδέα.

  • 2018 NISSAN LEAF 22/5

    Δοκιμάζουμε το 2018 Nissan LEAF

    Το Nissan Leaf ήταν το πρώτο ευρέως διαθέσιμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι η δεύτερη γενιά του τόσο καλή, ώστε να απομακρύνει από το μυαλό του ενδιαφερόμενου αγοραστή σκέψεις για την αγορά ενός Tesla Model 3;

  • 2018 VOLKSWAGEN GOLF GTD 2.0 TDI 184PS DSG 18/5

    Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI 184PS DSG

    Ποιος είπε ότι ένα πετρελαιοκίνητο hatchback δεν μπορεί να είναι σπορ; Σίγουρα όχι οι άνθρωποι της Volkswagen.

  • 2018 BMW X2 SDRIVE 20I 192PS 13/5

    Δοκιμάζουμε τη BMW X2 sDrive 20i 192PS

    Εδώ και αρκετό καιρό πολλοί συζητούν για το πόσο σπορ μπορεί να είναι ένα compact SUV. Η BMW με την Χ2 απλά κλείνει την κουβέντα.

  • 2018 TOYOTA YARIS 1.5 DUAL VVT-IE 111 PS 12/5

    Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris 1.5 DUAL VVT-iE 111 PS

    Αν και ταυτισμένη με τους υβριδικής διάταξης κινητήρες, η Toyota δεν σταματά την εξέλιξη των (αμιγώς) βενζινοκινητήρων της και η προσκόλληση στη βελτίωση της θερμοδυναμικής απόδοσής τους είναι ζήτημα τιμής για τους Ιάπωνες, ως γνωστόν.

  • 2018 FORD KUGA 2.0 TDCI 180PS POWERSHIFT ST-LINE AWD 11/5

    Δοκιμάζουμε το Ford Kuga 2.0 TDCi 180PS PowerShift ST-Line AWD

    Τα διαπιστευτήρια του Kuga σε αυτή την κατηγορία έχουν να κάνουν με τον πληθωρικό του χαρακτήρα, αλλά και τις οδηγικές του αρετές που παραδοσιακά ο χρήστης αυτοκινήτου Ford βιώνει.

  • TEST DRIVE 2018 VOLKSWAGEN TOUAREG 9/5

    Οδηγούμε στην Αυστρία το νέο Volkswagen Touareg [pics+vid]

    Ξεκίνησε ως ένα μεγάλο εκτός δρόμου όχημα με πολύ καλό σύστημα τετρακίνησης. Το Touareg έδωσε μια νέα εμπορική διάσταση στην Volkswagen, αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της Porsche Cayenne και έγινε αντικείμενο ανταγωνισμού. Πλέον, η καινούργια, τρίτη 'γενιά'...

  • 2018 SKODA KAROQ 7/5

    ESCAPE Στην Άνδρο με Skoda Karoq 1.6 TDI 116PS DSG7

    H Άνδρος είναι η εστέτ των Κυκλάδων, είναι η πρωτεύουσα πλοκή φύσης και ιστορίας του Αιγαίου, είναι ο τόπος των Καπεταναίων, του Εμπειρίκου και της Ελένης (φευ, όχι πλέον με αυτή την σειρά). Η Άνδρος είναι...

  • 2018 PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH 110PS 2/5

    Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008 1.2T 110PS AUTO

    Τείνει να γίνει διαχρονική αξία. Μπορεί να μας συντροφεύει μόλις από το 2013 αλλά το συμπαγές crossover έδωσε μια άλλη διάσταση στην κατηγορία, καθώς οι αναλογίες του το κατέταξαν ευθύς εξ αρχής στα 'χωράφια' των SUV.

  • DS 5 1.6 BLUEHDI 120 PS ΕΑΤ6 24/4

    Δοκιμάζουμε: DS 5 1.6 BlueHDi 120 PS ΕΑΤ6

    Θα προκαλέσει το ενδιαφέρον σου από την πρώτη στιγμή που θα το δεις. Έπειτα, θα συνειδητοποιήσεις ότι θέλεις λίγο χρόνο για να συνηθίσεις το εσωτερικό. Το DS 5 είναι το ένα από τα πιο ελκυστικά οχήματα που έχουν δημιουργήσει προσφάτως οι Γάλλοι και δεν βασίζεται μόνο στο παρελθόν...

  • TEST DRIVE 2018 SUZUKI SWIFT SPORT 19/4

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Suzuki Swift Sport (pics+vid)

    Στους δρόμους της Ανδαλουσίας το νέο Swift Sport ξεδιπλώνει το οδηγικό του ταμπεραμέντο, που παραμένει πιστό στο κατασκευαστικό DNA της Suzuki.

  • ΤΕST DRIVE NEA MERCEDES-BENZ A- CLASS 2018 18/4

    Οδηγούμε στην Κροατία τη νέα Mercedes-Benz A-Class

    Επιβεβαιώνοντας το motto 'The Best or Nothing' η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα γενιά A-Class. Του μικρότερου αυτοκινήτου της γκάμας της εταιρείας, αλλά με ποιοτικά χαρακτηριστικά και τεχνολογίες της ναυαρχίδας S-Class.

  • SMART FORFOUR ED 81 PS 16/4

    Test Drive: smart forfour ed 81 PS

    Δεν απέχει πολύ η ημέρα που η smart θα μετασχηματιστεί σε μια εταιρία με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Πριν συμβεί αυτό δοκιμάζουμε το τετραθέσιο smart με την ηλεκτρική καρδιά.

  • KIA RIO 1.25 MPI 84 PS 14/4

    Test Drive: 2018 Kia Rio 1.25 MPI 84 PS

    Το Rio δεν προσπαθεί να διακριθεί προβάλλοντας στοιχεία τα οποία δεν έχει ή μια εικόνα που δεν το αντιπροσωπεύει. Διατηρεί τα πλεονεκτήματα ενός οχήματος που στοχεύει πρωτίστως στην ουσία της κατασκευής και την ποιοτική αναβάθμισή του.

  • 2018 SUZUKI IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP 12/4

    Test Drive: Suzuki IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP

    Σε ένα τόσο δα αυτοκίνητο χώρεσε με περίσσιο θάρρος αρκετή από την ιαπωνική τεχνολογία αυτοκίνησης και όχι μόνο.