ΔΟΚΙΜΗ: Honda CR-V 1.6 i-DTEC Diesel 160 PS 4WD


Με τον ισχυρότερο diesel στα 1,6 λίτρα και τετρακίνηση, το ανανεωμένο CR-V κάνει μία κίνηση «ρουά ματ» στον ανταγωνισμό! Η 4η γενιά του SUV της Honda φρεσκαρίστηκε και είναι πιο ισχυρή από ποτέ!

  • 13/7/2015

Με τον ισχυρότερο diesel στα 1,6 λίτρα και τετρακίνηση, το ανανεωμένο CR-V κάνει μία κίνηση «ρουά ματ» στον ανταγωνισμό! Η 4η γενιά του SUV της Honda φρεσκαρίστηκε και είναι πιο ισχυρή από ποτέ!

Η Honda δεν είναι από τις εταιρείες που πρωτοστάτησαν στο downsizing και στα turbo. Υπήρξε πυλώνας της… ατμόσφαιρας και της υβριδικής τεχνολογίας, αλλά όπως και να το κάνουμε οι καιροί προχωρούν με πολύ γοργούς ρυθμούς. Μπορεί λοιπόν στην ιαπωνική εταιρεία να άργησαν λίγο, αλλά δεν παύουν ανά πάσα στιγμή να μας αποδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο το πόσο μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία είναι. Δεν είναι μόνο η επιστροφή της στη Formula 1 με την αναβίωση της θρυλικής συνεργασίας McLaren-Honda που παραπέμπει στις χρυσές εποχές της κορωνίδας του motorsport επί αειμνήστου Ayrton. Το 2015 μοιάζει χρονιά-σταθμός για τη Honda!

Το μενού περιλαμβάνει εκτός πολλών ακόμα… από ολοκαίνουριο Civic Type R και ρεκόρ στα αυτοκίνητα παραγωγής με κίνηση στους εμπρός τροχούς στην «πράσινη κόλαση» του Nurburgring, μέχρι ολοκαίνουριο Jazz και HR-V, ανανεωμένο CR-V και turbo και bi-turbo κινητήρες τόσο σε βενζίνη όσο και πετρέλαιο. Πλούσια τα… ελέη λοιπόν και για να έρθουμε στο προκείμενο η πρώτη μας επαφή με τον diesel στα 1,6 της Honda με τους 120 ίππους μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις. Ηρθε λοιπόν και η... αποστομωτική απάντηση με τον ισχυρότερο diesel στα 1.600 κ.εκ. που αποδίδει 160 ολοζώντανους ίππους. Και με την ανανέωση του μεσαίου της SUV, η Honda δεν παρουσίασε μόνο το νέο μηχανικό σύνολο, άλλα και ένα ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων!

«Διαμάντι» 160 καρατίων!

Το Honda CR-V από το 1997 που παρουσιάστηκε αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή συμπαγή SUV με περισσότερες από 750.000 μονάδες σε επίπεδο πωλήσεων στην Ευρώπη, από τις οποίες σχεδόν 50.000 μέσα στο 2014. Τους πρώτους εννέα μήνες της περσινής χρονιάς, το CR-V ήταν το δημοφιλέστερο SUV σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα βασικά συστατικά στοιχεία της επιτυχίας της Honda στην Ευρώπη, ενώ η πλήρης ανανέωση της τέταρτης γενιάς CR-V θα ενισχύσει περαιτέρω την επιτυχημένη πορεία του. Στα highlights του 2015 CR-V είναι ο νέος κινητήρας diesel και το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, που πετυχαίνουν μία εξαιρετική αναλογία ισχύος-εκπομπών ρύπων, μία παγκοσμίως πρώτη τεχνολογία ασφάλειας, ένα νέο σύστημα συνδεσιμότητας και infotainment, καθώς και αναβαθμισμένη ανάρτηση και βελτιστοποιημένα μέτρα κατά των θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).

Οσον αφορά στον νέο ισχυρότερο 4κύλινδρο 1.6 i-DTEC diesel (160 PS) της σειράς Earth Dreams Technology της Honda που διατίθεται με το τετρακίνητο (4WD) CR-V, προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και χαμηλές εκπομπές CO2. Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας πετρελαίου καταφέρνει να επιτύχει μία μέγιστη ροπή της τάξης των 350 Nm μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. Με τους δύο υπερσυμπιεστές να είναι σειριακά τοποθετημένοι ως προς τη ροή των καυσαερίων, ο πρώτος αντιμετωπίζει υψηλότερη πίεση καυσαερίων (υψηλής πίεσης) και ο δεύτερος χαμηλότερη πίεση (υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης). Ο υπερσυμπιεστής υψηλής πίεσης που δουλεύει χαμηλά είναι μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) για καλύτερη απόκριση του γκαζιού και μείωση των απωλειών ροής στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης ελέγχεται από μία συμβατική βαλβίδα διαφυγής (waste gate). Στις μεσαίες στροφές δουλεύουν και οι δύο υπερσυμπιεστές ταυτόχρονα.

Στην πράξη να πούμε ότι πρόκειται πραγματικά για ένα μηχανικό σύνολο... διαμάντι, δυνατό σε όλο το φάσμα των στροφών και εξαιρετικά ομαλό σε λειτουργία και ελαστικό. Κατ’ αρχάς να πούμε ότι ο νέος 1.6 i-DTEC δεν γίνεται σε καμία περίπτωση αντιληπτός ως πετρελαιοκινητήρας. Ούτε θόρυβος (χάρη και στην πολύ καλή ηχομόνωση), ούτε κραδασμοί και αδιάκοπο τράβηγμα έως τον κόφτη σε κάνουν να νιώθεις ότι πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο βενζίνης στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Εκτός του ότι τα καταφέρνει εξαιρετικά καλά σε κάθε περίπτωση με το αμάξωμα των 1.630 κιλών και του χαρίζει και πολύ καλές επιδόσεις, το νέο τετρακίνητο CR-V με τον νέο diesel των 160 ίππων αποδεικνύεται και εξαιρετικά οικονομικό σε κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού και ύστερα από αρκετή πίεση μία μέση κατανάλωση της τάξης του 7,7 λίτρων/100 χλμ. Αλλά αν είσαι προσεκτικός με το δεξί πεντάλ, είναι εύκολο να δεις και αρκετά χαμηλότερη μέση κατανάλωση. Για να μην τα πολυλογούμε (ως συνήθως…), θα κατατάξουμε το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο στην κορυφή της κατηγορίας του μαζί με τον 1,6 πετρελαίου της συνομοταξίας Renault-Nissan.

Σπορτίφ… βελούδο

Στον δρόμο το νέο CR-V είναι ακόμα πιο ήσυχο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν του και η εκπληκτική ποιότητα κύλισης διαταράσσεται μόνο από πολύ μικρούς αεροδυναμικούς θορύβους στις πολύ υψηλές ταχύτητες από τους καθρέπτες και από τον θόρυβο κύλισης των ελαστικών του (Goodyear EfficientGrip SUV M S), αλλά και πάλι αυτοί είναι σχεδόν αμελητέοι. Βελούδινο στην κυριολεξία, μπορεί να «ισοπεδώσει» με μεγάλη ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ ταυτόχρονα δεν νιώθεις ότι η κατασκευή είναι πολύ βαριά καθώς ο έλεγχος του αμαξώματος είναι άμεσος. Το ακριβές και σχετικά καλό σε πληροφόρηση και «βάρος» (για ηλεκτρικό) σύστημα διεύθυνσης, το πολύ καλό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων και τα καλά φρένα (θα ήταν ακόμα καλύτερα στις μετρήσεις αν τα ελαστικά ήταν πιο… ασφάλτινα) σε εμπνέουν για γρήγορη οδήγηση με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι εξαιρετικά υψηλά. Δεν γέρνει ιδιαίτερα, είναι εξαιρετικά ασφαλές και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το CR-V πάει εκεί ακριβώς που θα το πας και οι όποιες τάσεις υποστροφής είναι άκρως και πολύ εύκολα ελεγχόμενες.

Οι μηχανικοί της Honda έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά, με τις αλλαγές του πλαισίου να εστιάζουν ακριβώς εκεί που χρειαζόταν, καθώς η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν έφερε καμία παραχώρηση στην άνεση. Ακόμη και εκτός δρόμου, σε χωμάτινες διαδρομές με φυτευτές πέτρες, η άνεση από την ανάρτηση είναι θαυμάσια με τους επιβάτες να παραμένουν αρκετά ανεπηρέαστοι και τους κραδασμούς να μη φτάνουν σε μεγάλο βαθμό στα χέρια του οδηγού. Η τετρακίνηση δουλεύει πολύ γρήγορα και το νέο CR-V λειτουργεί στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ως μόνιμα τετρακίνητο. Μπορεί να ξεκινήσει και ως τετρακίνητο ενώ σε δύσκολες συνθήκες οι ροπή μοιράζεται έως 50-50 ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα. Σε συνδυασμό με τα 165 χλστ. της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος και τα σωστά ελαστικά το νέο CR-V θα προχωρήσει αρκετά εκτός των ορίων του οδοστρώματος. Δεν είναι, δεν ήταν και ούτε θα γίνει πραγματικό «off-road», αλλά από την άλλη δεν σταματάει και στο πρώτο εμπόδιο που θα συναντήσει.  

Ανανέωση εντός και εκτός

Σχεδιαστικά ξεχωρίζουν οι ανασχεδιασμένοι προβολείς που ενώνονται οπτικά με τη νέα μάσκα, ενώ επιπλέον ο νέος προφυλακτήρας και η νέα ποδιά αυξάνουν το πλάτος του CR-V, ενώ παράλληλα χαμηλώνουν το οπτικό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Οι εμπρός προβολείς χρησιμοποιούν λαμπτήρες αλογόνου, φώτα ημέρας LED και φώτα τύπου προτζέκτορα HID. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα LED προσδίδουν στο CR-V μία πιο τρισδιάστατη εμφάνιση, ενώ τη νέα εμφάνιση συμπληρώνουν οι καινούργιες ζάντες αλουμινίου 17 -και 18- ιντσών.

Οσο για το ανανεωμένο εσωτερικό; Εκμετάλλευση χώρων για σεμινάριο από τη Honda, με πολύ καλούς χώρους ακόμα και για πέντε επιβάτες (επίπεδο πίσω πάτωμα) και έναν... χαώδη χώρο αποσκευών, που μπορείς από τα 589 λίτρα με μία κίνηση να αναδιπλώσεις (εξαιρετικά εύκολο σύστημα αναδίπλωσης με μία μόνο, στην κυριολεξία, κίνηση) τα πίσω καθίσματα και να φτάσει ο χώρος φόρτωσης τα 1.669 λίτρα (με μίνι ρεζέρβα). Την παράσταση κλέβει εδώ και το νέο σύστημα ήχου και πληροφόρησης αυτοκινήτου, το Honda Connect. Το εν λόγω σύστημα προσφέρει άνεση και συνδεσιμότητα, με κύρια χαρακτηριστικά το διαδικτυακό ραδιόφωνο, συνδεσιμότητα Bluetooth, internet browsing, δορυφορική πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας για το παρκάρισμα (rear-view parking camera). Το Honda Connect είναι συμβατό με Android 4.0.4, το δημοφιλέστερο λειτουργικό σύστημα για smartphone, που χρησιμοποιεί λειτουργίες αφής (pinch, swipe και tap) - όλες με πρόσβαση από μία οθόνη αφής επτά ιντσών.

Εξοπλισμένο στην κυριολεξία σαν «αστακός» στα νέα συστήματα ασφαλείας του CR-V ξεχωρίζει και το Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) της Honda, που αποτελεί παγκόσμια πρωτιά. Εχοντας την ικανότητα να προβλέπει και να αντιδρά αυτόματα στην είσοδο άλλων οχημάτων στη λωρίδα κυκλοφορίας του νέου CR-V -μετά από εκτενή έρευνα των πιο χαρακτηριστικών ευρωπαϊκών οδηγικών στυλ σε πραγματικές συνθήκες - το i-ACC της Honda χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ για την ανίχνευση της θέσης των άλλων οχημάτων στον δρόμο. Στη συνέχεια εφαρμόζει έναν αλγόριθμο για να προβλέψει την πιθανότητα εισόδου οχημάτων από διπλανές λωρίδες, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με το σύστημα να αντιδρά με ταχύτητα, ασφάλεια και άνεση.

Τι είναι λοιπόν το νέο CR-V; Δεν είναι ένα τετρακίνητο θηρίο, αλλά το καθημερινό alternative premium SUV (βάλτε και σκέτο premium αν θέλετε) που χωράει… τα πάντα όλα, συμπεριφέρεται εξαιρετικά εντός των ορίων του οδοστρώματος και προσφέρει άνεση, ενώ σε μεταφέρει άνετα και σε light off-road διαδρομές. Σαν κερασάκι στην τούρτα έρχεται η πραγματική προσοχή στη λεπτομέρεια και η θαυμάσια λειτουργία και λειτουργικότητα όλων του των τμημάτων, κάτι που το κάνει ευκολοδήγητο και ευχάριστο στην καθημερινότητα. Οι τιμές με απόσυρση ξεκινούν από τα 27.770 ευρώ για την έκδοση Comfort και φτάνουν τα 29.470 για την Elegance. Η τετρακίνητη έκδοση με το μηχανικό σύνολο των 160 ίππων διατίθεται μόνο στην έκδοση Elegance με πλουσιότατο εξοπλισμό και τιμή στα 32.270 ευρώ. Μπορεί αρχικά να μοιάζει «ακριβό», αλλά αν γίνει η σύγκριση με τον άμεσο ανταγωνισμό και με οχήματα χαμηλότερης ιπποδύναμης και εξοπλισμού τότε θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για μοναδική περίπτωση καθώς η τιμή του είναι από τις χαμηλότερες (αν όχι η χαμηλότερη) της αγοράς στην κατηγορία του με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.