Δοκιμάζουμε το Opel Insignia Grand Sport 1.6 Diesel 136 PS


Η αρχική αντίδραση στη θέα του Insignia Grand Sport είναι ο εντυπωσιασμός που προκαλούν οι διαστάσεις του. Ωστόσο αυτό είναι μια πρώτη αίσθηση. Τι επιπλέον μπορεί να προσφέρει το νέο μοντέλο της Opel και πόσο διαφέρει σε σχέση με αυτό που αντικατέστησε;

  • 25/12/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Insignia Grand Sport η τεχνολογία εμπλεκόταν με το συναίσθημα και την ιστορία της εταιρείας στη δημιουργία μεγάλων οχημάτων. Τα άψογα συντηρημένα Kapitän, Admiral και Diplomat που υπήρχαν στο χώρο της εκδήλωσης -τετράτροχοι εκπρόσωποι αλλοτινών εποχών- αποτελούσαν την παρακαταθήκη και τη «βάση» στην οποία στηρίχθηκαν οι άνθρωποι της Opel για τη δημιουργία του καινούργιου μοντέλου. Η λέξη «ναυαρχίδα» ακουγόταν συχνά από τα χείλη των παρευρισκόμενων στελεχών οι οποίοι έδειχναν περήφανοι γι' αυτό. Η μεταφορική έννοια της προσδιορίζει το σημαντικότερο δημιούργημα μιας εταιρείας αλλά και ένα πρότυπο για το «είδος» του. Και στην Opel έδειχναν εμφατικά ότι το νέο όχημα πρόκειται ν' αποτελέσει ένα ορόσημο στην προσπάθεια που κάνουν για την αναβάθμιση των μοντέλων τους αλλά και της «εικόνας» της σε ό,τι αφορά την ποιότητα και τις τεχνολογικές εφαρμογές που ενσωματώνονται σε αυτά.

Περί «GrandSport»

Η πρώτη «γενιά» του Insignia είλκυε με το σχήμα του αλλά ήταν ένα αυτοκίνητο που έπρεπε να περάσει χρόνος για να καταλάβεις το πόσο καλό ήταν, να δεις τα πλεονεκτήματά του και τα μειονεκτήματά του. Γενικά, ήταν μια καλή προσπάθεια, ένα μοντέλο που είχε να προσφέρει κάτι διαφορετικό σε σχέση με τα Vectra και Signum τα οποία αντικατάστησε ομού τότε (2008). Τα σχέδια για την εξέλιξη της δεύτερης «γενιάς» του Insignia άρχισαν το 2012 αλλά έπρεπε ν' αντιμετωπιστούν θέματα που αφορούσαν τόσο το οικονομικό κόστος αυτής αλλά και την πλατφόρμα στην οποία αυτή θα βασιζόταν. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί μια βελτιωμένη εκδοχή της «Epsilon II», η οποία ονομάστηκε «E2XX». Χάρη σε αυτή θα μπορούσαν να εκπληρωθούν οι τρεις βασικοί στόχοι που τέθηκαν από τους ιθύνοντες της Opel: η μείωση του βάρους, το χαμηλό κόστος συντήρησης και το υψηλό επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και εξοπλισμού. Σε ό,τι αφορά το σχήμα του, προφανώς θα διατηρούταν η γενική φόρμα του αμαξώματος αλλά η αλλαγή ήταν δεδομένη καθώς το καινούργιο μοντέλο έπρεπε να διαφέρει αλλά και ν' απηχεί τα δεδομένα της εποχής μας. Έτσι, για τη σχεδίαση του βασίστηκαν στο πρωτότυπο Monza (Σεπτέμβριος 2013) το οποίο προσδιόρισε την αισθητική ταυτότητα των μοντέλων της εταιρείας έκτοτε. Με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα οι διαστάσεις του νέου μοντέλου αυξήθηκαν αισθητά σε σχέση με πριν ώστε να μεταβληθεί και η ονομασία του στην οποία πλέον προστέθηκαν οι λέξεις «Grand Sport». Όπως ανακοινώθηκε, το μήκος του είναι κατά 5,5 cm μεγαλύτερο, το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 1,1 cm πλατύτερο ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 2,9 cm συγκριτικά με πριν. Επίσης έχει αυξηθεί κατά 9,2 cm το μήκος του μεταξονίου παρέχοντας πλέον καλύτερη ευρυχωρία στους πίσω επιβάτες. Παρότι το Insignia Grand Sport είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, το βάρος του έχει μειωθεί έως και κατά 175 kg συγκριτικά με το προηγούμενο. Η ευρεία χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στο πλαίσιο συνέβαλε σε αυτό, όπως και το αλουμίνιο και τα πλαστικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν το πλαίσιό του είναι κατά 9% πιο δύσκαμπτο κάτι που πιστώνεται στην εν γένει οδική συμπεριφορά του οχήματος σε σχέση με πριν, όπως διαπιστώσαμε.

 

Ελκυστική σχεδίαση

 

Η σχεδίασή του το κάνει να δείχνει ελκυστικό και αναβαθμισμένο αναφορικά με την «εικόνα» του. Στην Opel δηλώνουν ότι στόχος τους ήταν να κάνουν το Insignia Grand Sport να φαίνεται «πολυτελές». Θεωρούμε ότι πέτυχαν τον σκοπό τους καθώς έπειτα από την αρχική εντύπωση που προκαλούν οι διαστάσεις του και η σαν coupé γραμμή του πίσω, ασχολείσαι με τα επιμέρους τμήματα του αμαξώματος και του εσωτερικού προσπαθώντας να διαπιστώσεις την ποιότητά του. Το καπό είναι αλουμινένιο (πρώτη φορά που εφαρμόζεται αυτό σε όχημα της Opel) για μείωση του βάρους και καλύτερη προστασία των πεζών σε τέτοια περίπτωση πρόσκρουσης. Eίναι εκτεταμένο και τοποθετημένο χαμηλότερα απ' ό,τι πριν ώστε να κάνει το όχημα εντυπωσιακότερο οπτικά. Τα φώτα είναι μεγάλα σε διαστάσεις και διαθέτουν την τεχνολογία «IntelliLux LED» η οποία επιτρέπει την ευκρίνεια σε απόσταση έως 400 m, σύμφωνα με την εταιρεία. Επίσης, τεχνολογίας LED είναι και τα πίσω φώτα. Στο εσωτερικό, η σχεδίαση ακολουθεί την ίδια τεχνοτροπία, κατά συνέπεια το ταμπλό είναι σύγχρονο, με καμπύλες και ακμές οι οποίες εμπλέκονται με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργείται διαβάθμιση τριών επιπέδων (από πάνω προς τα κάτω). Κεντρικά της κονσόλας η έγχρωμη οθόνη αφής «φιλοξενεί» τις ηλεκτρονικές εφαρμογές ενημερωδιασκέδασης και διασύνδεσης καθώς υπάρχει η δυνατότητα να μετατρέπεται το όχημα σε «hotspot» Wi-Fi 4G LTE και διαθέτει το σύστημα «OnStar».

 

Εντυπώσεις

Το Insignia Grand Sport μπορεί να χαρακτηριστεί ως «λιμουζίνα» υπό τη έννοια της ευρυχωρίας και της άνεσης που προσφέρει στους επιβάτες. Άνεση που δεν αφορά μόνο στην ικανότητα απορροφητικότητας των ταλαντώσεων από την ανάρτηση αλλά και από τις ευκολίες που παρέχει σε αυτούς κατά τη μετακίνησή τους. Τα εμπρός καθίσματα είναι τοποθετημένα κατά 3,0 cm πιο χαμηλά από ό,τι στο προηγούμενο κάτι που κάνει καλύτερη τη θέση οδήγησης. Τα πίσω επίσης βρίσκονται σχετικά χαμηλά και το ωφέλιμο μήκος για τους εκεί επιβαίνοντες είναι μεγάλο. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή και σαφώς αναβαθμισμένη. Δεν είναι μόνο η υφή τους, είναι και η εικόνα που δείχνουν. Γενικά, οι επιβάτες αποκομίζουν την αίσθηση ότι βρίσκονται σε ένα καλοκατασκευασμένο και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό. Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή για τα δεδομένα του οχήματος και πρωτίστως για τον όγκο του. Φυσικά, δεν είναι στον «χαρακτήρα» του Insignia Grand Sport να οδηγείται «γρήγορα» όμως όταν ο οδηγός αποφασίσει ν' αυξήσει σχετικά τον ρυθμό κίνησης ο κινητήρας και η ανάρτηση θα ανταποκριθούν χωρίς πρόβλημα. Η τελευταία είναι ρυθμισμένη με τόπο που να απορροφά αποτελεσματικά τις ταλαντώσεις και να παραμένει άνετη για τους επιβάτες κάθε φορά (σημ.: στη δικίνητη έκδοση, στο πίσω μέρος υπάρχει διάταξη τεσσάρων συνδέσμων ενώ στην τετρακίνητη διάταξη πέντε συνδέσμων). Όπως ανακοινώθηκε, ο χωρητικότητας 1,6 l πετρελαιοκινητήρας των 136 PS εξελίχθηκε περαιτέρω ώστε να μειωθεί όσο το δυνατόν η κατανάλωση καυσίμου, η εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά του είναι καλά (σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης με δυνατότητα πολλών μικροψεκασμών ανά κύκλο λειτουργίας, φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας, χρήση υλικών για τη μείωση των τριβών, ιδιαίτερη προσοχή στο σύστημα ψύξης), όμως η απόδοση της ροπής δεν είναι αυτή που περιμένεις κάτω από τις 2.000 rpm. Ο οδηγός πρέπει να πιέζει σχετικά το δεξί πεντάλ αν θέλει να διατηρεί έναν πιο γρήγορο ρυθμό κίνησης. Πάντως, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση η κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλή, πόσω μάλλον όταν ο κινητήρας δεν πιέζεται. To επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό στο εσωτερικό και η μετακίνηση γίνεται με άνεση και σε αυτόν τον τομέα. Τέλος, σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα, κρίνεται θετικά καθώς οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολλές και αρκετά ευρύχωρες θήκες.

 

Συμπερασματικά

Το Insignia ήταν ένα καλό στο σύνολό του αυτοκίνητο και η αντικατάστασή του έπρεπε να γίνει με τρόπο που να δημιουργήσει αίσθηση, τόσο για να προσδώσουν (από την Opel) ισχυρή ταυτότητα στο νέο μοντέλο όσο και για να επιτύχουν την ουσιαστική αλλαγή και την αναβάθμιση που επιδίωκαν. Το Insignia Grand Sport πληροί σαφώς τα δεδομένα που αποτέλεσαν στόχους κατά τη δημιουργία του. Έχει υψηλό μέσο όρο σε κάθε τομέα και δείχνει ότι η δουλειά που έκαναν στην Opel είναι αντάξια των προσδοκιών που είχαν αλλά και της ιστορίας της σε ό,τι αφορά τα κορυφαία μοντέλα της. Η πρόθεσή τους να δημιουργούν οχήματα που να θεωρούνται πολυτελή -χωρίς ν' ανήκουν εξ' ορισμού σε αυτή την κατηγορία- ξεκίνησε με το παρόν Astra και συνεχίστηκε με εμφατικό τρόπο με το Insignia Grand Sport. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πολύ καλό και τα συστήματα που διαθέτει προσήκουν σε ακριβότερα ή οχήματα της μεγάλης κατηγορίας. Οι αποφάσεις που πήραν στην Opel πριν από κάποια χρόνια αναφορικά με τη μείωση του κόστους παραγωγής, την επένδυση στην τεχνολογική καινοτομία αλλά και το όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος συντήρησης -σημαντικός παράγοντας για το υποψήφιο αγοραστή- βρίσκουν την καλύτερη εφαρμογή στο καινούργιο μοντέλο.

 

TECH INFO

OPEL INSIGNIA GRAND SPORT 1.6 TURBO D 136 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.598

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 100 (136)/3.500-4.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 320/2.000-2.250

ΚΙΒΩΤΙΟ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) ΓΟΝΑΤΑ McPHERSON ME ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

EΛΑΣΤΙΚΑ MICHELIN PRIMACY 3

ΔΙΑΣΤΑΣΗ 215/55-R17

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm) 4.897x1.863x1.455

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.829

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.428

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 490/1.450

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 62

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)* 211

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (s)

0-80 km/h 7,3

0-100 km/h 10,4

0-120 km/h 14,7

0-400 m 17,5

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (s)

50-80 km/h (ΜΕ 3η) 4,0

70-100 km/h (ΜΕ 4η) 5,2

80-120 km/h (ΜΕ 5η) 10,0

90-120 km/h (ΜΕ 6η) 9,0

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)

90-0 km/h 30,3

120-0 km/h 55,1

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 5,1/3,9

ΜEΙΚΤΗ* 4,3

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 6,4

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 114

ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA)

90 km/h (ΜΕ 4η) 58

110 km/h (ΜΕ 5η) 64

130 km/h (ΜΕ 6η)67

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)* 31.500 (136 PS)

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 111,72

OPEL INSIGNIA GRAND SPORT 1.6 TURBO D 136 PS

 

ΥΠΕΡ

  • ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ,

  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΛΟΓΟΣ ΑΞΙΑΣ/ΤΙΜΗ,

  • ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ «ΕΙΚΟΝΑΣ».

ΚΑΤΑ

  • ΑΠΟΔΟΣΗ ΡΟΠΗΣ ΕΩΣ ΤΙΣ 2.000 rpm,

  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

 

 

OPEL INSIGNIA GRAND SPORT 1.6 TURBOD136 PS

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                         9
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                          8
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                      9
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ        9
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ    8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                     9
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ                            9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ              9
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                        9

VALUE FOR MONEΥ                        8

 

ΣΥΝΟΛΟ                                           87