Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen Arteon 2.0 TDi 150 PS DSG


Τι αντιπροσωπεύει το καινούργιο μοντέλο, τι σημαίνει η δημιουργία του για την εταιρεία και -κυρίως- αξίζει τα χρήματά του;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 13/1/2018

Αντί άλλου προλόγου, ας θυμηθούμε ένα παλιότερο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας: το Phaeton. Ήταν προσωπική επιθυμία και το «κύκνειο άρμα» του κ. Ferdinand Piëch, του τότε CEO της Volkswagen και άλλοτε κραταιού ανδρός του Ομίλου VAG, ο οποίος -μεταξύ άλλων- ήταν και ικανότατος μηχανικός. Η ιστορία θέλει τον κ. Piëch να συγκεντρώνει τους εμπειρότερους συνεργάτες του και να τους ανακοινώνει ότι θέλει να κατασκευάσουν το «καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο». Τους ανέπτυξε το σχέδιό του και τους όρισε τις (διαβόητες, όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων) «δέκα παραμέτρους» που θα έπρεπε να πληροί. Οι περισσότερες από αυτές ήταν αλληλοσυγκρουόμενες -άρα δύσκολο να επιτευχθούν. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά γι' αυτή την επαγγελματική συνάντηση, περίπου οι μισοί από τους παρευρισκομένους αποχώρησαν πριν ολοκληρωθεί θεωρώντας αδύνατο το εγχείρημα. Τελικά, το Phaeton κατασκευάστηκε, παρουσιάστηκε το 2002, η εμπορική πορεία του δεν ήταν καλή αλλά βοήθησε τους ανθρώπους του Ομίλου να μάθουν από αυτό και να θέσουν νέα δεδομένα για τα μοντέλα των Bentley και Buggati οι οποίες ανήκουν στο VolkswagenGroup.

Η παραπάνω αναφορά εύκολα μπορεί να θεωρηθεί άσχετη με το θέμα μας που δεν είναι άλλο από το Arteon. Ωστόσο, υπάρχει μερική συσχέτιση. Τα δεδομένα από το Phaeton ορίζουν πλέον την «εικόνα» και την «ταυτότητα» των μοντέλων της Volkswagen αναφορικά με την ποιότητα και την τεχνολογία και που ενσωματώνουν στο σύνολό τους. Δηλαδή με την αναβάθμιση που επιδιώκουν τα περίπου τρία τελευταία χρόνια.

 

Το Arteon

Η ονομασία του είναι ελληνόηχη αλλά δεν υπάρχει συσχέτιση με την έννοια που κατανοούμε διαβάζοντάς τη. Σύμφωνα με τον κ. Tobias Sühlmann (υπεύθυνος για την εξωτερική σχεδίαση του καινούργιου μοντέλου) αποτελεί σύνθετη, τεχνητή λέξη και προέρχεται από την Αγγλική «art» («τέχνη») και την κατάληξη «eon», για την οποία στην VW θεωρούν ότι προσδίδει κύρος. Σύμφωνα με τον κ. Sühlmann, το Arteon έπρεπε να διαφέρει ουσιαστικά από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας και η αισθητική είναι καίριος παράγοντας για να συμβεί αυτό. Τι είναι όμως το καινούργιο μοντέλο;

Σαράντα χιλιάδες ευρώ είναι πολλά για ένα Volkswagen ίσως σκεφτεί κάποιος. Τότε, προς τι αυτή η τιμή πώλησης για το Arteon; Τι αντιπροσωπεύει το καινούργιο μοντέλο, τι σημαίνει η δημιουργία του για την εταιρεία και -κυρίως- αξίζει τα χρήματά του;

Μπορεί να λογιστεί ως ο αντικαταστάτης του Passat CC, όμως στη Γερμανική εταιρεία δεν ήθελαν μόνο κάτι τέτοιο. Θεώρησαν τη δημιουργία του ως ευκαιρία για να κατασκευάσουν ένα όχημα που να λογίζεται ως το κορυφαίο της γκάμας και να ξεχωρίζει σαφώς από αυτή. Έτσι, τον Μάρτιο του 2015 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το Sport Coupé Concept GTE, ένα πρωτότυπο το οποίο αποκάλυψε τη μορφή και τον «χαρακτήρα» του Arteon. Όπως δήλωσε ο κ. Sühlmann, αποφασίστηκε να είναι πεντάθυρο και το αμάξωμά του έντονα κεκλιμένο στο πίσω μέρος με τρόπο που να παραπέμπει σε αυτό ενός «fastback», όχι απλώς ενός coupé. Αυτή η επιλογή εξυπηρετεί τόσο πρακτικούς όσο και αισθητικούς λόγους, καθώς κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει εντυπωσιακότερο, μακρύτερο και ξεχωριστό από τα συνήθη. Όπως τόνισε, το Arteon είναι το πρώτο μοντέλο μιας «νέας εποχής» (sic) που οριοθέτησαν στη Volkswagen και η οποία -μεταξύ άλλων- αποσκοπεί στη δημιουργία οχημάτων που να προκαλούν έντονα συναισθήματα. Σύμφωνα με τ' αποτελέσματα ερευνών που έχουν στα χέρια τους τα στελέχη της εταιρείας, περίπου το 80% των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτου επιλέγουν με βάσει το συναίσθημα. Έπρεπε, λοιπόν, το Arteon να δημιουργεί συναισθήματα εξ' αρχής, τομέας για τον οποίο δεν φημίζονται τα οχήματα των Γερμανών. Ο κ. Sühlmann επισήμανε, επίσης, το εξής για να καταδείξει τη σημαντικότητα του νέου μοντέλου: το πρόγραμμα δημιουργίας του θυμίζει το «Golf του μέλλοντος», όπως το προσδιόρισε θέλοντας να καταδείξει ότι με το Arteon τίθενται οι βάσεις για το πώς προσβλέπουν να είναι τα οχήματά τους μακροπρόθεσμα, αναφορικά με τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά τους. Το καινούργιο μοντέλο βασίστηκε στην πλατφόρμα «MQB» του Ομίλου κάτι που επιτρέπει την ευρυχωρία για τους επιβάτες αλλά και τη δυνατότητα να ενσωματωθούν στο όχημα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα, σε πληθώρα μάλιστα.

 

Σχηματικά

Αναμφισβήτητα, είναι το πιο ενδιαφέρον και το εντυπωσιακότερο μοντέλο στη γκάμα της Volkswagen. Συνήθως, στα υπόλοιπά της τα φωτιστικά σώματα είναι το σχεδιαστικό «απόγειο». Στο Arteon, αυτά συμβάλλουν στην γενικότερη σχεδίαση, δεν «πρωταγωνιστούν». Είναι τεχνολογίας LED, περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό και -στο εμπρός μέρος- συντείνουν στο «νέο πρόσωπο» (sic) της Volkswagen. Το μακρύ καπό και η διαμόρφωση της μάσκας, κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει ευρύ, πιο «επιθετικό» αλλά και πιο πολυτελές απ' ό,τι συνήθως είναι ένα όχημα της εταιρείας. Μάλιστα, τα στελέχη της VW δεν διστάζουν να κάνουν λόγο και για «σπορτίβ» εικόνα, θέλοντας να του προσδώσουν και στοιχεία οχήματος της κατηγορίας «Gran Turismo». Στο πίσω μέρος, η σχεδίαση είναι πιο απλή από ό,τι εμπρός αλλά και πιο κομψή. Η πέμπτη πόρτα ανοιγοκλείνει μέσω ηλεκτρομηχανισμού, το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο, πρακτικό στη φόρτωσή του ενώ υπάρχει η δυνατότητα να διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος, αυξάνοντας την μεταφορική ικανότητά του.

 

Οδηγώντας το

Από την πρώτη στιγμή που θα μπεις στο Arteon έχεις την εντύπωση ότι βρίσκεσαι σε ένα άρτια κατασκευασμένο όχημα το οποίο εκπέμπει μια διακριτική πολυτέλεια, χωρίς εξεζητημένη προσπάθεια να εντυπωσιάσει. Προφανώς και έχει τον «χαρακτήρα» ενός VW, άλλωστε εικόνα που βλέπουν οι επιβάτες εντός του είναι ταυτόσημη των άλλων μοντέλων της. Παρότι το Arteon βασίζεται σε ποσοστό 95% στο Passat διαφέρει από αυτό σε ένα οριακό ποσοστό, ώστε να θεωρείται κάτι ξεχωριστό από το δεύτερο.

Η ανάρτησή του είναι ρυθμισμένη με τρόπο που ν' απορροφά κάθε κακοτεχνία του δρόμου και να προσφέρει άνεση στους επιβάτες. Τόσο σε μικρή ταχύτητα κίνησης, όσο και όταν αυτή αυξηθεί, οι ταλαντώσεις είναι μικρές και γίνονται ελάχιστα αισθητές από αυτούς. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή και το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό στο εσωτερικό, επιτρέποντας την ήσυχη μετακίνηση αυτών, ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα του οχήματος. Το τιμόνι διαθέτει σύστημα ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης το οποίο έχει μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης και οι μηχανικοί της Volkswagen προσπάθησαν να το κάνουν ακριβές αναφορικά με την απόκρισή του στην περιστροφή ώστε να δίνει την καλύτερη δυνατή αίσθηση στον οδηγό. Στην πράξη, διαπιστώσαμε ότι το τιμόνι έχει σχετικά «βαριά» αίσθηση κάτι που μας άρεσε ως στοιχείο του αυτοκινήτου και σαφώς δικαιολογεί την προσπάθεια που έκαναν σε αυτόν τον τομέα.

Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας, εν προκειμένω ήταν στην πιο «αδύναμη» εκδοχή του, δηλαδή μέγιστης ισχύος 150 PS. Παρότι υπάρχει χρόνια στην παραγωγή, έχει εξελιχθεί ώστε να πληροί το πρότυπο «Euro 6» περί προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και να αποδίδει τη ροπή του με ικανοποιητικό τρόπο. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων για τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου. Στην πράξη, κινεί το σχετικά βαρύ αυτοκίνητο με ικανοποιητικό ρυθμό αλλά όταν το κιβώτιο είναι στη θέση «D» οι αλλαγές είναι πιο αργές από ό,τι θα θέλαμε, ιδίως όταν χρειαστεί να επιταχύνεις αμεσότερα κάποια στιγμή. Ο θόρυβος του κινητήρα είναι χαμηλός κάτι που αφορά και αυτόν που φτάνει ως το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Γενικά, το Arteon είναι ένα από τα πιο ήσυχα οχήματα που έχουμε δοκιμάσει το τελευταίο διάστημα.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται ο πίνακας οργάνων τεχνολογίας «Active Info Display» χάρη στην οποία αλλάζουν οι ψηφιακές ενδείξεις αναλόγως των πληροφοριών που επιθυμεί να βλέπει ο οδηγός. Προαιρετικά, επίσης, διατίθεται και το σύστημα «Discover Pro» το οποίο περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη 9,2 in στην κονσόλα για την απεικόνιση πληροφοριών και με τρόπο λειτουργίας μέσω χειρονομιών από τον οδηγό.

Σύμφωνα με την VW, το πλαίσιο του Arteon είναι έως και 10% πιο δύσκαμπτο από αυτό του Passat ώστε να προσφέρει καλύτερη οδική συμπεριφορά, συγκριτικά. Στο δρόμο, καταλαβαίνεις ότι είναι αρκετά στιβαρό ενώ και στις στροφές πλαίσιο και ανάρτηση ανταποκρίνονται χωρίς πρόβλημα. Όποια τάση υποστροφής περιορίζεται αμέσως από το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας το οποίο επιτρέπει την συνέχιση της πορείας χωρίς να μειώνει σημαντικά την ταχύτητα.

 

Τι διαφορετικό προσφέρει;

Μια τυπική αλλά απλή απάντηση θα μπορούσε να είναι ό,τι αφορά στο αμάξωμα, στη σχεδίαση και σε κάποιες διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό του. Όμως αυτή είναι μια προσδιοριστική αλλά όχι αντιπροσωπευτική για το καινούργιο μοντέλο.

Το Arteon δεν είναι απλώς ένα «πεντάθυρο Passat» αλλά ένα νέο αυτοκίνητο το οποίο προορίζεται να τοποθετηθεί σε μια κατηγορία πάνω από το εν λόγω οικογενειακό όχημα. Νέο όχι μόνο κατασκευαστικά αλλά κυρίως ως φιλοσοφία κατασκευής. Αντιπροσωπεύει μια πολυτελέστερη προσέγγιση σε κάθε τομέα του αυτοκινήτου και όχι μια αναβάθμιση η οποία να οφείλεται απλώς στην ενσωμάτωση σε αυτό κάποιων καλύτερων στοιχείων εξοπλισμού ή ποιοτικότερων ταπετσαριών, για παράδειγμα. Κάθε σημείο του Arteon δείχνει προσεγμένο σε υψηλό βαθμό ώστε να θεωρείται ότι ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της Volkswagen, ότι έχει κάποιο βαθμό «αυτονομίας» αναφορικά με τη δημιουργία του.

Το επίπεδο εξοπλισμού, των συστημάτων ασφάλειας των επιβατών και υποβοήθησης του οδηγού είναι υψηλό, αντίστοιχο οχημάτων που ανήκουν στην πολυτελή κατηγορία. Εκτός αυτών, η οδική συμπεριφορά του είναι πολύ καλή ενώ ο βασικό στοιχείο του ως μεταφορικό μέσο είναι η άνεση στο ταξίδι.

Το Arteon σαφώς είναι ένα Τευτονικό δημιούργημα σε ό,τι αφορά την ταυτότητά του όμως είναι ελκυστικότερο από ό,τι έχουμε συνηθίσει ως τώρα από τη γερμανική φίρμα. Η εικόνα του αποπνέει έναν πολυτελέστερο «χαρακτήρα», το εσωτερικό είναι όμορφα διαμορφωμένο και ευρύχωρο ενώ και η πρακτικότητά του είναι ικανοποιητική. Βεβαίως, το κόστος απόκτησής του είναι σημαντικό και ίσως ακριβό για ό,τι κάποιος κρίνει για τα μοντέλα της Γερμανικής εταιρείας. Όμως το αποτέλεσμα, δηλαδή το Arteon, αξίζει το επιπλέον ποσό που απαιτείται.

 

TECH INFO

VOLKSWAGEN ARTEON 2.0 TDI 150 PS DSG

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                   4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ                                       ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                             1.968

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]     110 (150)/3.500-4.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)         340/1.750-3.000

ΚΙΒΩΤΙΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ//ΠΙΣΩ) ΓΟΝΑΤΑ MacPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ // ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ

EΛΑΣΤΙΚΑ CONTINENTAL CONTI ECO CONTACT5

ΔΙΑΣΤΑΣΗ 245/45-R18

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                   4.862x1.871x1.450

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)            2837

ΒΑΡΟΣ (kg)                       1.568

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ MIN/MAX (l)           602/1.557

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                       66

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*                    220

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «S» (s)

0-80 km/h                                        6,8

0-100 km/h                                     10,2

0-120 km/h                                     14,2

0-400 m                                           17,2

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «S» (s)

50-80 km/h                                    4,0

70-100 km/h                                  5,2

80-120 km/h                                  8,1

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)

90-0 km/h                                    31,7

120-0 km/h                                  56,8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*            5,3/3,9

ΜEΙΚΤΗ*                                         4,4

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                            6,2

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*               114

ΘΟΡΥΒΟΣ, ΘΕΣΗ «D» (dBA)

90 km/h                                             63

110 km/h                                           66

130 km/h                                           67

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 44.800 (ΚΙΒΩΤΙΟ «DSG»)

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 111,72

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΥΠΕΡ

  • ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ «ΕΙΚΟΝΑ» ΓΙΑ VW,

  • ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ,

  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΚΑΤΑ

  • ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

VOLKSWAGEN ARTEON 2.0 TDI 150 PS DSG

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                                  8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                             9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ               9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ           8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                            9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ                                   9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ                    9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                               9

VALUE FOR MONEΥ                   8

ΣΥΝΟΛO                                     87