CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
2018 SKODA

Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Karoq 1.0 TSI 116 PS 22/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Ας ξεκινήσουμε με ολίγον...National Geographic. Η ονομασία του νέου μοντέλου της Skoda και ο τρόπος που προφέρεται προέρχεται από την τοπική διάλεκτο μιας φυλής στη νοτιοδυτική άκρη της Αλάσκας. Στη διάλεκτο αυτή, η λέξη αυτοκίνητο (‘car’) ερμηνεύεται ως ‘Kaa’Raq’. Οι εκεί κάτοικοι όμως χρησιμοποιούν και τον όρο ‘Ruq’ για το βέλος (‘arrow’), το σύμβολο που αποτελεί το βασικό στοιχείο στο λογότυπο της Skoda. Στα καθ’ υμάς πρέπει να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο τονίζεται στη λήγουσα ήτοι Καρόκ. Έτσι, οι Τσέχοι μετά το θρυλικό πλάσμα των Ιμαλαΐων, το Γιέτι και την αρκούδα Κόντιακ της Αλάσκας, επένδυσαν σε άλλη μια ονομασία που ακούγεται σε μέρη μακριά από μεγαλουπόλεις, πέρα από σήματα κινητής τηλεφωνίας και «τιτιβίσματα». Στον πολιτισμένο κόσμο, το νέο Karoq είναι ο τρίτος «αδελφός» της οικογένειας VW Group μετά τα SEAT Ateca και VW Tiguan με τα οποία και μοιράζεται κοινή πλατφόρμα. Επομένως αν έχετε εξοικειωθεί με τα προαναφερθέντα μπορείτε να πάρετε μια τάξη μεγέθους για το Karoq. Για να βοηθήσουμε να αναφέρουμε ότι έχει μήκος 4.382 mm, πλάτος 1.841 mm και ύψος 1.603 mm.

Εκ πρώτης είναι Skoda,

αλλά αυτό φαίνεται μέσα από την μετεξελιγμένη πια εκδοχή της εταιρικής ταυτότητας όπως την είδαμε στο Kodiaq και τα ανανεωμένα Octavia. Δείχνει περισσότερο εσωστρεφές από ό,τι θέλεις με ένα αμάξωμα που δεν το λες μεγάλο, δεν το μες μικρό αλλά είναι σίγουρα ευρύχωρο. Η μεγάλη μάσκα είναι -σχεδόν- κλειστού τύπου, συνδυάζοντας την καλή αεροδυναμική με μια κάποια αυστηρότητα η αλήθεια είναι. Το ίδιο ισχύει με τις γραμμές στο καπό, το πλάι ή το πίσω μέρος όπου το Karoq σπάει τη μονοτονία με ελάχιστα σχεδιαστικά εφευρήματα όπως είναι οι sci-fi ζάντες αλουμινίου. Η ποδιά είναι εκεί όπως και οι τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών για να τονίζουν τον χαρακτήρα του. Όμως για να μην αδικούμε το Karoq, ποτέ κανένα Skoda με εξαίρεση το Skoda 1100 Sport του 1952 ή το OHC Spider του 1958 δεν τράβηξε τα βλέμματα σα μαγνήτης. Το Karoq όπως θα δούμε στη συνέχεια σε «τραβάει» με άλλα θέλγητρα

Οι Τσέχοι μετά το θρυλικό πλάσμα των Ιμαλαΐων, το Γιέτι και την αρκούδα Κόντιακ της Αλάσκας, επένδυσαν σε άλλη μια ονομασία που ακούγεται σε μέρη μακριά από μεγαλουπόλεις, πέρα από σήματα κινητής τηλεφωνίας και «τιτιβίσματα».

Το εσωτερικό «φωνάζει» ότι ανήκει σε ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου από τη Skoda. Άφθονες ακμές, ποιοτικότατη κατασκευή με μαλακά πλαστικά και άριστη ταξιθέτηση των πάντων. Ευρύχωρο και εργονομικό σε κερδίζει αμέσως ειδικά το βράδυ αφού ο LED φωτισμός με ένα φωτεινό σιρίτι στις πόρτες και το ταμπλό, το οποίο μάλιστα διαθέτει και ρύθμιση της απόχρωσης του δίνει πόντους πολυτέλειας. Τα εμπρός καθίσματα είναι «το κάτι άλλο» θυμίζοντάς μας τα καθίσματα της Mercedes-AMG A45 που είχαμε τις ίδιες ημέρες στο περιοδικό! Πολύ ενδιαφέρον από την άλλη το σύστημα πολυμέσων τελευταίας εσοδείας του ομίλου με full touch screen οθόνη (αλλά ευτυχώς και δύο περιστροφικά κουμπιά για την ένταση του ήχου και την επιλογή ραδιοφωνικού σταθμού). Το αυτοκίνητό μας είχε και διζωνικό κλιματισμό. Η ευχάριστη έκπληξη εδώ είναι η-προαιρετική-  full πανοραμική ηλιοροφή η οποία δημιουργεί την αίσθηση του...cabrio. Από χώρους, κάποιος μπορεί να απορήσει για την έλλειψη κλασικής διπλής ποτηροθήκης. Αντ’ αυτής υπάρχει μια μικρή βάση διπλής όψης που μπαίνει στο βαθύ «σκαφάκι» κάτω από το υποβραχιόνιο. Υπάρχει επίσης ντουλαπάκι στην κορυφή του ταμπλό. Τα πίσω καθίσματα είναι ευρύχωρα άνω του μέσου όρου.  Αν προτιμήσετε το προαιρετικό σύστημα VarioFlex τότε θα έχετε τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, που μπορούν να ρυθμιστούν ή και να αφαιρεθούν πλήρως τα καθένα μεμονωμένα. Ο χώρος αποσκευών όμως είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία. Είναι μεγάλος στα 521 λίτρα, είναι κανονικού σχήματος με διπλό πάτωμα ενώ φιλοξενεί μια μπάρα αριστερά με γάντζους για τα ψώνια της κάθε ημέρας, ειδική θέση για αποθήκευση της εταζέρας, μέχρι και ομπρελίτσα Skoda υπήρχε κατά την παράδοση της φίρμας.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 LIGHTNING LAP 29/1

    VIDEO: Πώς στρίβουν στην πίστα 19 supercars!

    O 'Γύρος του Κεραυνού', το φημισμένο Lightning Lap το πιο εξοντωτικό test για την ανάδειξη του καλύτερου supercar της χρονιάς σε ένα ξεχωριστό video.

  • 2018 HYUNDAI 28/1

    First Drive: 2018 Hyundai i30 Fastback [pics+video]

    Πρώτη επαφή με την 5θυρη coupe εκδοχή του i30 που ονομάζεται Fastback!

  • 2018 KIA 26/1

    Test Drive: 2018 ΚΙΑ Stonic 1.6 CRDI 110 PS [vid]

    Τώρα που τα συμπαγή crossover γνωρίζουν τρομερή άνθηση, η KIA 'χτύπησε φλέβα χρυσού'... Είναι το νέο Stonic που -ειλικρινά- είναι ότι πιο 'κακό' έχουμε δει τελευταία στην κατηγορία αλλά όχι μόνο. Σε τονώνει ευχάριστα...

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 24/1

    Ford Kuga 1.5 TDCi vs. Opel Grandland X 1.6TD (pics)

    Το Grandland X έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα από την πρόσφατη εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA, να αποδείξει ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας. Πόσο μπορεί να κοντραριστεί με ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας;

  • 2018 SEAT 24/1

    Test Drive: 2018 Seat Arona 1.0 TSI 115 PS [pics]

    Μπορεί ένα κόμπακτ διαστάσεων και με μικρό κινητήρα crossover να αντεπεξέλθει τα οικογενειακά βάρη;

  • 2018 SKODA 22/1

    Test Drive: 2018 Skoda Karoq 1.0 TSI 116 [pics]

    Το νέο Karoq είναι η απτή απόδειξη για το πώς με κοινή χρήση τεχνολογίας μπορεί να κατασκευαστεί ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.

  • ΔΟΚΙΜΗ 20/1

    Test Drive: Alfa Romeo Giulia 2.0T 200 PS

    Η Giulia στην δίλιτρη έκδοση βενζίνης δικαιώνει απόλυτα τον διαφορετικό... alfisti, χαρακτήρα της.

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 18/1

    Honda Civic Typer R vs. Ford Focus RS

    Το Honda Civic Type R των 320 PS αντιμετωπίζει το Ford Focus RS των 350 PS. Μπορεί ένα προσθιοκίνητο μοντέλο να τα βγάλει πέρα με ένα τετρακίνητο; Οι απαντήσεις στο θέμα που ακολουθεί...

  • 2018 SUBARU 17/1

    Test Drive: 2018 Subaru Impreza και XV

    Η Subaru είναι ένα όνομα με φήμη και λάμψη όπως η λάμψη των Πλειάδων, των αστεριών που κοσμούν το σήμα της. Με πολλές ιδιαιτερότητες, σπάνια χαρίσματα και μια επιμονή σε πράγματα που άλλοι τα θεωρούν παρωχημένα, η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει και ενισχύει το διαφορετικό...

  • ΔΟΚΙΜΗ 16/1

    First Drive: 2018 Toyota Yaris GRMN

    Το νέο Yaris με τον "κωδικό" GRMN, εξελιγμένο από την ομάδα της Gazoo Racing είναι ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί ως 'ορεκτικό' για τη συνέχεια της Toyota.

  • 2018 KIA 16/1

    Δοκιμάζουμε KIA Picanto GT-Line 1.2 84 PS

    Πολλοί θα θεωρήσουν το Picanto ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Πολλοί θα κάνουν λάθος με αυτή την εκτίμηση. Το όχημα της KIA ξεγελά με τις εξωτερικές διαστάσεις του καθώς είναι περισσότερα απ' όσα δείχνει.

  • 2017 FIAT 15/1

    Δοκιμάζουμε το νέο Fiat Tipo SW 1.6 MTJ TCT 120 PS

    Οικογενειακού τύπου μικρομεσαίο, με diesel κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τι θα λέγατε για το Fiat Tipo SW 1.6 MTJ;

  • 2018 VOLKSWAGEN 13/1

    Τest Drive: 2018 Volkswagen Arteon 2.0 TDI 150 PS DSG

    Τι αντιπροσωπεύει το καινούργιο μοντέλο, τι σημαίνει η δημιουργία του για την εταιρεία και -κυρίως- αξίζει τα χρήματά του;

  • 2018 SKODA 11/1

    Skoda Citigo 1.0 60 PS (pics)

    Η ζωή στις σύγχρονες πόλεις γίνεται πιο εύκολη όταν η καθημερινότητα αλλάζει προς το καλύτερο με λύσεις, που λύνουν τα χέρια, όπως ένα αυτοκίνητο πόλης σαν το πρόσφατα ανανεωμένο Skoda Citigo.

  • 2018 FORD 10/1

    Test Drive: Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS & 1.0 EcoBoost 125 PS

    Για ακόμα μια φορά η Ford επιτελεί στο ακέραιο το καθήκον της παρουσιάζοντας τα νέα Fiesta έχοντας στο προσκήνιο τον οδηγικό χαρακτήρα.Βενζίνη ή ντήζελ; Αξιολογούμε το "Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς" και "δικό μας" Best City Car!