CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
2017 OPEL CROSSLAND Χ 1.2 T 110 PS

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Crossland Χ 1.2 T 110 PS 28/3

Χώροι και ποιότητα

 

 

Με μήκος στα 4,212 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,6 μέτρα, το CrosslandX είναι ένα τυπικό μοντέλο της κατηγορίας του σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις του αμαξώματος, ενώ η εκμετάλλευση των χώρων είναι ιδιαίτερα καλή χάρη στο μεταξόνιο των 2.604 mm, εξασφαλίζοντας ανέσεις για τέσσερις ψηλούς επιβάτες (ο πέμπτος θα πρέπει να κάνει αρκετές παραχωρήσεις). Το πορτμπαγκάζ των 410 λίτρων συνιστά κορυφαία τιμή για την κατηγορία και μάλιστα είναι αρκετά πρακτικό καθώς διαθέτει κανονικό σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Ο χώρος αυτός μπορεί να φθάσει έως και τα 520 λίτρα στις εκδόσεις που τα πίσω καθίσματα μετακινούνται εμπρός-πίσω κατά 15 εκατοστά, ενώ με πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων, ο συνολικός όγκος για την μεταφορά αποσκευών φθάνει τα 1.255 λίτρα. Η εικόνα του σαλονιού είναι η τυπική ενός σύγχρονου Opel, με έμφαση κατά κύριο λόγο στην ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης. Η ορατότητα είναι εξαιρετική προς όλες τις κατευθύνσεις, η θέση οδήγησης στo πλαίσιo της κατηγορίας (αν και τα καθίσματα είναι κάπως σκληρά) ενώ στο επίκεντρο βρίσκεται η οθόνη αφής των 8 ιντσών με το σύστημα multimedia της Opel που είναι πλούσιο σε δυνατότητες, αν και κάποιες λειτουργίες θα μπορούσαν να είναι πιο απλές. Ενδιαφέρον έχει πάντως ο εφοδιασμός του Crossland X με το σύστημα «Opel Eye» που δίνει μία πανοραμική εικόνα του αυτοκινήτου κατά την διάρκεια του παρκαρίσματος ενώ στα τυπικά στοιχεία εξοπλισμού (έξι αερόσακοι, διζωνικός κλιματισμός, ESP κ.λπ.) παρέχονται και δυνατότητες όπως το Σύστημα Ειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Ειδοποίησης Τυφλού Σημείου κ.λπ.

 

Γαλλική... καρδιά

 

 

Κάτω από το πολύ ισορροπημένο και ευχάριστο στο μάτι αμάξωμα του Crossland X κρύβεται σε πλήρη ανάπτυξη μια τυπική διάταξη του Γαλλικού γκρουπ σε αυτή την κατηγορία. Στο επίκεντρο βρίσκουμε τον 3κύλινδρο turbo PureTech των 1.2 λίτρων με τους 110 ίππους και την ροπή των 205 Nm από τις 1.500 rpm. Στην έκδοση της δοκιμής μας συνδυαζόταν με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων με επιλογέα που δεν χαρακτηρίζεται για την ακρίβειά του στις αλλαγές ενώ έχει και αραιή κλιμάκωση κάτι που επιδρά στην σπιρτάδα που ούτως ή άλλως διαθέτει ο PureTech. Στην πράξη το μικρό τρικύλινδρο μοτέρ δείχνει να χρειάζεται να ξεπεράσει τις 2.000 rpm. έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στην λογική ενός τέτοιου αυτοκινήτου, τραβά θετικά και με δύναμη στις μεσαίες στροφές, και (φυσιολογικά) «ξεφουσκώνει» στις υψηλές στροφές όπου δεν έχει και νόημα να επιμένεις. Από την άλλη είναι αρκετά οικονομικό για τα δεδομένα της κατηγορίας, αφού σε σβέλτο ταξίδι στην Εθνική καταγράψαμε έως και λίγο κάτω από τα 7 l/100km, με την κίνηση μέσα στην πόλη να απαιτεί περί το 1 λίτρο περισσότερο. Στον δρόμο το Crossland X χαρακτηρίζεται κατά κύριο λόγο από την άνεση της ανάρτησης και την ποιότητα κύλισης. Προνομιακό πεδίο δράσης του το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, όπου χάρη και στην μακριά τελευταία σχέση, ταξιδεύει ήσυχα και πολιτισμένα, και χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του. Εξίσου ευχάριστο είναι και μέσα στην πόλη όπου λόγω της καλής ορατότητας και του ελαφρού τιμονιού κινείται με μία ευχάριστη ευκολία, αν και κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες κάνουν λίγο πιο έντονη την παρουσία τους απ' ό,τι θα θέλαμε (ιδίως στον πίσω άξονα). Σε επαρχιακό δίκτυο θα κινηθεί μέσα στα αναμενόμενα όρια αυτής της κατηγορίας, με οικογενειακό «πρόσημο» και χωρίς εμφανείς κλίσεις ή περιττές αντιδράσεις αν ξεπεραστούν τα εσκαμμένα. Σ’ αυτές τις συνθήκες θα εκτιμούσες μια λίγο καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι και έναν πιο σαφή επιλογέα ταχυτήτων (μιας και το γαλλικό πλαίσιο φαίνεται να απολαμβάνει την σβέλτη οδήγηση), όμως ακόμα και έτσι, το Crossland X δεν θα απογοητεύσει τον τυπικό αγοραστή της κατηγορίας, που πάνω απ’ όλα βάζει την ευκολία στην κίνηση και την άνεση σε κάθε είδους ταξίδι.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 SKODA KAROQ 7/5

    ESCAPE Στην Άνδρο με Skoda Karoq 1.6 TDI 116PS DSG7

    H Άνδρος είναι η εστέτ των Κυκλάδων, είναι η πρωτεύουσα πλοκή φύσης και ιστορίας του Αιγαίου, είναι ο τόπος των Καπεταναίων, του Εμπειρίκου και της Ελένης (φευ, όχι πλέον με αυτή την σειρά). Η Άνδρος είναι...

  • 2018 PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH 110PS 2/5

    Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008 1.2T 110PS AUTO

    Τείνει να γίνει διαχρονική αξία. Μπορεί να μας συντροφεύει μόλις από το 2013 αλλά το συμπαγές crossover έδωσε μια άλλη διάσταση στην κατηγορία, καθώς οι αναλογίες του το κατέταξαν ευθύς εξ αρχής στα 'χωράφια' των SUV.

  • DS 5 1.6 BLUEHDI 120 PS ΕΑΤ6 24/4

    Δοκιμάζουμε: DS 5 1.6 BlueHDi 120 PS ΕΑΤ6

    Θα προκαλέσει το ενδιαφέρον σου από την πρώτη στιγμή που θα το δεις. Έπειτα, θα συνειδητοποιήσεις ότι θέλεις λίγο χρόνο για να συνηθίσεις το εσωτερικό. Το DS 5 είναι το ένα από τα πιο ελκυστικά οχήματα που έχουν δημιουργήσει προσφάτως οι Γάλλοι και δεν βασίζεται μόνο στο παρελθόν...

  • TEST DRIVE 2018 SUZUKI SWIFT SPORT 19/4

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Suzuki Swift Sport (pics+vid)

    Στους δρόμους της Ανδαλουσίας το νέο Swift Sport ξεδιπλώνει το οδηγικό του ταμπεραμέντο, που παραμένει πιστό στο κατασκευαστικό DNA της Suzuki.

  • ΤΕST DRIVE NEA MERCEDES-BENZ A- CLASS 2018 18/4

    Οδηγούμε στην Κροατία τη νέα Mercedes-Benz A-Class

    Επιβεβαιώνοντας το motto 'The Best or Nothing' η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα γενιά A-Class. Του μικρότερου αυτοκινήτου της γκάμας της εταιρείας, αλλά με ποιοτικά χαρακτηριστικά και τεχνολογίες της ναυαρχίδας S-Class.

  • SMART FORFOUR ED 81 PS 16/4

    Test Drive: smart forfour ed 81 PS

    Δεν απέχει πολύ η ημέρα που η smart θα μετασχηματιστεί σε μια εταιρία με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Πριν συμβεί αυτό δοκιμάζουμε το τετραθέσιο smart με την ηλεκτρική καρδιά.

  • KIA RIO 1.25 MPI 84 PS 14/4

    Test Drive: 2018 Kia Rio 1.25 MPI 84 PS

    Το Rio δεν προσπαθεί να διακριθεί προβάλλοντας στοιχεία τα οποία δεν έχει ή μια εικόνα που δεν το αντιπροσωπεύει. Διατηρεί τα πλεονεκτήματα ενός οχήματος που στοχεύει πρωτίστως στην ουσία της κατασκευής και την ποιοτική αναβάθμισή του.

  • 2018 SUZUKI IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP 12/4

    Test Drive: Suzuki IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP

    Σε ένα τόσο δα αυτοκίνητο χώρεσε με περίσσιο θάρρος αρκετή από την ιαπωνική τεχνολογία αυτοκίνησης και όχι μόνο.

  • AΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ 7/4

    First Drive: 2018 Ford Mustang [pics+video]

    Mε νέα πιο δυναμική εμφάνιση και σημαντικές αλλαγές στο μηχανολογικό της υπόβαθρο, η νέα Mustang πλησιάζει όσο ποτέ άλλοτε τα ευρωπαϊκά δεδομένα μιας καθαρόαιμης σπορ κατασκευής. Και αυτός ο ήχος!...

  • ΟΙ ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ 7/4

    Test Drive: Audi RS3 Vs BMW M2 Vs Mercedes-AMG A45

    Kυκλοφορούν διακριτικά, 'πυροβολούν' αδιακρίτως και βγάζουν την γλώσσα στο ηλεκτρικό μέλλον ως τα supercars της 'διπλανής πόρτας'. Ζούμε τις πιο όμορφες -και πιο λυσσασμένες- ημέρες της αυτοκίνησης! Και μας αρέσει τρελά.

  • LEGEND RELOADED 7/4

    Test Drive: 2018 Jeep Wrangler [pics+video]

    Πιο ψηλό, πιο μακρύ από ποτέ και πλέον -προαιρετικά- με δύο νέους turbo κινητήρες, το νέο Wrangler της Jeep συνεχίζει να δίνει τον ορισμό αυτής της εταιρείας.

  • 2018 VOLKSWAGEN T-ROC 1.0 TSI 115 PS 29/3

    Test Drive: Volkswagen T-ROC 1.0 TSI 115 PS

    Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας έβγαλαν τη γραβάτα (κάτι θυμίζει) και φόρεσαν T-Shirt για να αποτυπώσουν με το T-Roc το νέο δόγμα που θέλει χρώμα, φαντασία και ποικιλία.

  • 2017 OPEL CROSSLAND Χ 1.2 T 110 PS 28/3

    Test Drive: Opel Crossland Χ 1.2 T 110 PS

    Με γαλλική μηχανολογική αγωγή και γερμανικό σχεδιαστικό αξάν, το Opel Crossland X καλείται να βρει την δική του θέση σε μια multilingual κατηγορία. Και όπως φαίνεται τα καταφέρνει αρκετά καλά.

  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ DESIGN 20/3

    Test Drive: 2018 Volvo XC40 [pics+video]

    Το XC40, το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2018, δείχνει να αποτελεί μια μικρή...παρέκκλιση λόγω μεγέθους για τα δεδομένα της Volvo και μαζί την απαρχή για κάτι νέο και εξαιρετικό στην κατηγορία των συμπαγών SUV.

  • ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ RACE ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ 15/3

    Test Drive: 2018 Ford GT

    Κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου κομματιού του έτους, ένα μέρος της πίστας του Le Mans είναι απλώς ένας δημόσιος δρόμος. Εμείς επαναφέρουμε το Ford GT στις οδούς του γαλλικού επαρχιακού διαμερίσματος Sarthe, δηλαδή στον τόπο της νίκης στην κατηγορία του το 2016, ώστε να δούμε...