ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
LEGEND RELOADED

Δοκιμάζουμε το νέο Jeep Wrangler 7/4

Πιο ανθεκτικό

Το μεγαλύτερο αμάξωμα του νέου Wrangler εξακολουθεί να βασίζεται στο χαλύβδινο πλαίσιο τύπου σκάλας, αλλά, σε σύγκριση με αυτό της γενιάς JK, χρησιμοποιεί περισσότερο χάλυβα υψηλής αντοχής. Αυτή η επιλογή επέτρεψε στην Jeep τη μείωση του αριθμού των συνδέσμων ανάρτησης-πλαισίου από οκτώ σε πέντε, εξοικονομώντας χονδρικά 45 kg, σύμφωνα και με τις ανακοινώσεις της. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία ανακοινώνει πως το νέο πλαίσιο είναι πιο άκαμπτο σε σχέση με το παλιό. Το αμάξωμα αποτελείται κατά κύριο λόγο από χάλυβα, αλλά οι πλαϊνές πόρτες και το μπροστινό καπό είναι από αλουμίνιο, ενώ η πίσω πόρτα από μαγνήσιο με επικάλυψη αλουμινίου. Η Jeep εκτιμά πως αυτή η ενέργεια εξοικονόμησε περίπου άλλα 45 kg σε αμάξωμα και σασί.

Το νέο Wrangler έχει δύο τύπους αμαξωμάτων (2 και 4 θυρών), ενώ οι εξοπλιστικές εκδόσεις είναι τέσσερις (Sport, Sport S, Sahara και Rubicon), οι δε κινητήρες βενζίνης είναι, ο γνωστός V6 των 3,6 λίτρων, που ουσιαστικά θα παίξει το ρόλο του βασικού σε όλες τις εκδόσεις, αλλά και ο νέος turbo τετρακύλινδρος των 2,0 λίτρων. Η μόνη σημαντική μεταβολή σε ό,τι αφορά τον V6, εκτός του ότι πλέον κατασκευάζεται στο Μεξικό, και όχι στο Michigan, είναι η μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης (11,3:1 έναντι 10,2:1), καθώς και η προσθήκη  του συστήματος stop/start. Προφανής στόχος ήταν η βελτίωση της αποδοτικότητας. Σύμφωνα με την EPA (Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ), το Wrangler V6 με το αυτόματο κιβώτιο καταναλώνει 15,7 λίτρα/100 km μέσα στην πόλη και 12,3 έξω από αυτήν.

Οι παραπάνω τιμές εκτιμώνται αρχικά πως είναι υψηλές, ωστόσο, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του Wrangler, είναι χαμηλότερες, χάρη -κυρίως- στο νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, το οποίο αντικαθιστά το παλιό «5άρι», που έχει τις ρίζες του στις μέρες της DaimlerChrysler. Σημειώνουμε, επίσης, πως το Wrangler V6 θα είναι διαθέσιμο και με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων της Aisin, που παίρνει τη θέση του αντίστοιχων προδιαγραφών, παλιότερου κιβωτίου της Mercedes. Μάλιστα, η Jeep θεωρεί ότι το Aisin έχει καλύτερη ηχομόνωση και πως δονείται λιγότερο. Εμείς συμφωνούμε, αλλά σίγουρα δεν είναι το ίδιο διασκεδαστικό στη χρήση του. Γιατί, τουλάχιστον αυτό, στο Wrangler που οδηγήσαμε εμείς, δεν... υποδεχόταν με ευκολία τον επιλογέα στη διαδρομή του και δε δεχόταν εν γένει πιέσεις. Την ίδια στιγμή, ο συμπλέκτης απομόνωνε σχετικά απότομα, με αποτέλεσμα ακόμα και έμπειροι οδηγοί να καθυστερούν να αλλάξουν σχέση. Όσο για τον κινητήρα των 3,6 λίτρων, εντάξει είναι καλός, αλλά πιθανότατα όχι ο ιδανικός για αυτό το αυτοκίνητο, καθώς στερείται ροπής στο χαμηλό πεδίο στροφών.

Όσοι φίλοι του Wrangler ψάχνουν τη ροπή, θα πρέπει απλώς να περιμένουν έως το 2019, όταν και θα λανσαριστεί η έκδοση με τον V6 turbo-diesel των 3,0 λίτρων! Γιατί, προς το παρόν, βασιλιάς της ροπής είναι ο τετρακύλινδρος turbo των 2,0 λίτρων, που φέρει μία ελαφρά ηλεκτρική υποβοήθηση. «Υβριδικό Wrangler», είπατε; Μα, είναι δυνατόν να φτιάχνεται αυθεντικό... σουβλάκι οπουδήποτε αλλού εκτός από την Ελλάδα; Όχι, βέβαια. Ωστόσο, ακόμα και φημισμένοι... κακούργοι, όπως το Wrangler, οφείλουν να ανησυχούν στην εποχή μας για την κατανάλωση καυσίμου, επομένως έτσι εξηγούνται η μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, η χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση του μπροστινού παρμπρίζ κτλ. Όπως συμβαίνει με το σύστημα eAssist της General Motors, έτσι και η Jeep αντικαθιστά τον εναλλάκτη με μια μονάδα κινητήρα/γεννήτριας, η οποία μπορεί να αυξήσει τη ροπή κατά την επιτάχυνση, αλλά και να συλλέξει ενέργεια μέσω του φρεναρίσματος, πραγματοποιώντας τη γνωστή ανάκτηση. Επίσης, αυτή η μονάδα είναι σε θέση να απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματά ή κινείται χωρίς φορτίο (coasting). Τώρα, πόσο πολλή ώθηση μπορεί να εξασφαλίσει το λεγόμενο σύστημα eTorque και πόση οικονομία καυσίμου κάνει, η Jeep δεν είναι ακόμα σε θέση να ανακοινώσει. Ωστόσο, ο turbo δίλιτρος κινητήρας έχει ροπή 400 Nm στις 3.000 rpm. Ο βενζινοκίνητος V6 αποδίδει περίπου 48 Nm λιγότερα και, μάλιστα, αφού φτάσει στις 4.800 rpm. Επιπλέον, αυτός ο νέος δίλιτρος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας «υπερηφανεύεται» για το πλούσιο τεχνολογικό προφίλ του, που συμπεριλαμβάνει τον άμεσο ψεκασμό. Το turbo του είναι twin-scroll και βρίσκεται ακριβώς στην κυλινδροκεφαλή. Επίσης, αυτό το μοτέρ διαθέτει και αντλία λαδιού δύο σταδίων μεταβαλλόμενης χωρητικότητας. Αν εξαιρέσουμε μόνο τον -μάλλον- αδιάφορο ήχο του, αυτός ο κινητήρας παρέχει συνολικά πολύ καλή αίσθηση, αφού είναι αρκετά ισχυρός, ώστε να κινητοποιεί ένα τετράθυρο, αυτόματο Rubicon. Τέλος, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 8 σχέσεων είναι το μοναδικό που διατίθεται σε συνδυασμό με το νέο κινητήρα.

Σχετικά με τα υπόλοιπα ζητήματα της μετάδοσης της κίνησης, αυτά ελάχιστα έχουν αλλάξει από την εποχή της προηγούμενης γενιάς JK. Το Rubicon εφοδιάζεται και στους δύο άξονες με ηλεκτρονικό μπλοκέ, με μία ηλεκτρονικά αποσυνδεόμενη αντιστρεπτική εμπρός και ένα κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού με σχέση 4,00:1. Ωστόσο, το νέο Wrangler δε διαθέτει ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος αερανάρτηση, ούτε σύστημα «αναγνώρισης» επιφάνειας κίνησης. Αντί όλων αυτών, ο οδηγός λειτουργεί ουσιαστικά αυτόνομα, επιλέγοντας μόνος του τη σχέση της αρεσκείας του στο κιβώτιο ταχυτήτων, ποιοι θα είναι οι κινητήριοι τροχοί, ποια διαφορικά θα είναι κλειδωμένα και πολλά πράγματα ακόμη.

Η πιο λιτή έκδοση Sport και η συγκριτικά πιο πολυτελής Sahara εφοδιάζονται με ελαφρύτερους άξονες και ελεύθερα διαφορικά και έχουν μία σταθερή τελική «κοντή» σχέση 2,72:1. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν διαφορικό με ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, κάτι που στις -αποκλειστικά τετράθυρες- εκδόσεις Sahara, θα είναι προαιρετικό.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • LEGEND RELOADED 7/4

    Test Drive: 2018 Jeep Wrangler [pics+video]

    Πιο ψηλό, πιο μακρύ από ποτέ και πλέον -προαιρετικά- με δύο νέους turbo κινητήρες, το νέο Wrangler της Jeep συνεχίζει να δίνει τον ορισμό αυτής της εταιρείας.

  • 2018 VOLKSWAGEN T-ROC 1.0 TSI 115 PS 29/3

    Test Drive: Volkswagen T-ROC 1.0 TSI 115 PS

    Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας έβγαλαν τη γραβάτα (κάτι θυμίζει) και φόρεσαν T-Shirt για να αποτυπώσουν με το T-Roc το νέο δόγμα που θέλει χρώμα, φαντασία και ποικιλία.

  • 2017 OPEL CROSSLAND Χ 1.2 T 110 PS 28/3

    Test Drive: Opel Crossland Χ 1.2 T 110 PS

    Με γαλλική μηχανολογική αγωγή και γερμανικό σχεδιαστικό αξάν, το Opel Crossland X καλείται να βρει την δική του θέση σε μια multilingual κατηγορία. Και όπως φαίνεται τα καταφέρνει αρκετά καλά.

  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ DESIGN 20/3

    Test Drive: 2018 Volvo XC40 [pics+video]

    Το XC40, το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2018, δείχνει να αποτελεί μια μικρή...παρέκκλιση λόγω μεγέθους για τα δεδομένα της Volvo και μαζί την απαρχή για κάτι νέο και εξαιρετικό στην κατηγορία των συμπαγών SUV.

  • ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ RACE ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ 15/3

    Test Drive: 2018 Ford GT

    Κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου κομματιού του έτους, ένα μέρος της πίστας του Le Mans είναι απλώς ένας δημόσιος δρόμος. Εμείς επαναφέρουμε το Ford GT στις οδούς του γαλλικού επαρχιακού διαμερίσματος Sarthe, δηλαδή στον τόπο της νίκης στην κατηγορία του το 2016, ώστε να δούμε...

  • FUN-TO-DRIVE ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ 12/3

    Test Drive: 2018 Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140PS

    Επιτέλους η Ford έσπευσε να αναθεωρήσει το συμπαγές της SUV και να το επικαιροποιήσει τόσο καλά που δείχνει πλέον να βάζει υποψηφιότητα για την κορυφή της κατηγορίας του, χωρίς μάλιστα να χάνει τίποτε από την οδηγική του αξία.

  • ΕΥΕΛΙΚΤΟ, ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΡΥΧΩΡΟ 12/3

    Test Drive: 2018 Mitsubishi Space Star

    Το ανανεωμένο Space Star αντιπαραθέτει στην ανταγωνιστική κατηγορία των supermini την οικονομία, την χρηστικότητα, αλλά και τον πλούσιο εξοπλισμό μαζί φυσικά με την απαράμιλλη αξιοπιστία των Ιαπώνων.

  • ΜΙΚΡΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ 9/3

    KIA Picanto: Tο πιο.. πικάντικο αυτοκίνητο πόλης!

    Η KIA διαθέτει στην γκάμα του mini της, του Picanto, τρεις εκδόσεις βενζινοκινητήρων. Η βασική εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό, τρικύλινδρο 1.000άρη των 67 PS και αφήνει, ειδικά μέσα στην πόλη, τις καλύτερες εντυπώσεις.

  • 2018 BRIDGESTONE TURANZA 7/3

    Δοκιμάζουμε στην Ρώμη το νέο Bridgestone Turanza T005

    To Bridgestone Turanza T005 είναι το νέο ελαστικό τουρισμού της εταιρίας με ιδιαίτερα εξελιγμένη τεχνολογία και δεκάδες εκδόσεις. Το δοκιμάσαμε στο Κέντρο Εξέλιξης της εταιρίας έξω από την Ρώμη και μείναμε εντυπωσιασμένοι.

  • 2018 CITROEN 24/2

    First Drive: 2018 Citroen C4 Cactus [pics+vid]

    Διατηρώντας αρκετό από τον αρχικό, αυθεντικό του χαρακτήρα, το νέο C4 Cactus υπόσχεται αναβαθμισμένο, premium αέρα σε σχεδίαση και ποιότητα αλλά και την κλασική άνεση που προσδοκά κάποιος από τη γαλλική φίρμα. Αλήθεια όμως: Τι είναι το νέο C4 Cactus;

  • 2018 RENAULT 21/2

    Test Drive: 2018 Renault Captur 1.5 DCi 110 PS

    Το νέο Renault Captur παίρνει από το χέρι την κατηγορία ολόκληρη αναβαθμίζοντας την καθώς φέρνει στο προσκήνιο όχι μόνο νεανικότητα, customization ή αντιληπτή ποιότητα αλλά και κάτι ακόμη: έναν premium αέρα.

  • 2018 BMW 16/2

    Test Drive: 2018 BMW X3 2.0d xDRIVE 190 PS Steptronic

    Η καινούργια Χ3 έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι πιο εντυπωσιακή και να δείχνει πολυτελέστερη και πιο όμορφη. Βεβαίως δεν είναι μόνο αυτά, είναι η συνολική εικόνα και κατασκευή της που θα πείσουν για την απόκτησή της.

  • 2018 MERCEDES-BENZ 15/2

    Test Drive: Mercedes-Benz X 250d 4Matic 190 PS [pics+vid]

    Ποια Ferrari; Αν θέλεις να έχεις την Ελλάδα στα πόδια σου, ο μόνος σίγουρος τρόπος είναι να βρεθείς στο τιμόνι μιας Mercedes X-Class. Και να ήταν μόνο αυτό...

  • 2018 FORD 13/2

    Video: Tο Ford GT σε hot lap που κόβει την ανάσα

    Το Lightning Lap ξεκίνησε πριν από 11 χρόνια ως η αμερικανική εκδοχή της χρονομέτρησης των γύρων της πίστας του Nürburgring, στο Virginia International Raceway με τη θρυλική διαδρομή των σχεδόν 6,6 km. Είναι ο 'ναός' της ταχύτητας για το Car and Driver εδώ και...

  • KAINOTOMIA KAI ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ 13/2

    Test Drive: 2018 Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi 110PS [pics+vid]

    Η σύγχρονη εικόνα της Citroën αντικατοπτρίζεται στο C3 Aircross, όχι ως είδωλο αλλά ως μια δημιουργία με έντονη 'προσωπικότητα'. Ας ανακαλύψουμε τι μπορεί να προσφέρει το νέο μοντέλο και τι επιδιώκει να καταργήσει.