CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ RACE ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

Δοκιμάζουμε το Ford GT των 655 ίππων! 15/3

Eξαιρετικά γρήγορο

Ας αρχίσουμε, λοιπόν, με το «δύσκολο» αντικείμενο των αριθμών. Επειδή το GT είναι εξαιρετικά γρήγορο, οι... ωμές επιδόσεις του δεν αποτελούν τόσο μεγάλη πηγή έμπνευσης όσο θα περίμενε κανείς ειδικά σε σχέση με την αξία των υπόλοιπων αυτοκινήτων, που έλαβαν μέρος στο Lightning Lap. Βέβαια, γνωρίζουμε πως δεν είναι και τόσο ευγενικό να ασκούμε κριτική σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο δεν μπορεί να ακινητοποιηθεί από τα σχεδόν 100 km/h σε μόλις 3 sec ή χρειάζεται πάνω από 11 sec για να επιταχύνει από στάση έως τα 400 m. Σίγουρα, πάντως, το θέμα μας είναι πως οι επιδόσεις που σημειώθηκαν στο Lightning Lap είναι σε θέση να κατατάξουν το Ford GT κάτω από τη μέση αυτής της εξαιρετικά γρήγορης κατηγορίας. Την ίδια στιγμή, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η χρηματική αξία όλων αυτών των προτάσεων. Η Lamborghini Huracan Performante και η McLaren 720S είναι σημαντικά πιο γρήγορες από το GT, ενώ κάθε μία από αυτές τις δύο κοστίζουν στις ΗΠΑ κάτι περισσότερο από 120.000 ευρώ λιγότερα. Ωστόσο, αυτά τα αυτοκίνητα είναι -σε σύγκριση με το GT- πρακτικά μαζικής παραγωγής, το οποίο πάντως θα αφήσει τη μονάδα παραγωγής στο Markham του Ontario κατά μέσο όρο σε όχι περισσότερο από μία μέρα.

Ο twin turbo V6 της Ford επιλέχθηκε και για άλλους λόγους, εκτός της άφθονης ισχύος του, με τους κανονισμούς της κατηγορίας GTE Pro να κρατούν ιδιαίτερες ισορροπίες ανάμεσα στα διαγωνιζόμενα αυτοκίνητα. Ο... πειραγμένος σε μεγάλο ποσοστό EcoBoost των 3,5 λίτρων δίνει στο GT τη δυνατότητα να διατηρεί επαφή με τις λιγότερο ισχυρές προτάσεις της Ford και είναι επίσης αρκετά συμπαγής, ώστε να βρίσκει χώρο στο στενό αμάξωμα του coupe της εταιρείας. Σε κάθε περίπτωση, από το GT το μόνο που δε λείπει είναι τα στοιχεία εντυπωσιασμού. Βάση μας στην περιοχή Pays de la Loire ήταν το ξενοδοχείο με την καταλληλότερη ονομασία (Hotel de France) στη μικρή πόλη Chartre sur le Loir, περίπου 50 km από την πίστα και παλιότερα τόπος... ξεκούρασης του αυθεντικού Ford GT 40, που είχε καταθέσει τα διαπιστευτήριά του τη δεκαετία του ‘60. Από εκείνον τον καιρό, το ξενοδοχείο έχει γίνει μαγνήτης για τους φανατικούς φίλους των αγώνων. Τα δωμάτιά του φέρουν ονόματα διάσημων οδηγών. Έτσι, είναι δυνατόν να κλείσει κανείς ένα φοβερό και τρομερό δείπνο με κρασί στο εστιατόριο και να το χρεώσει στον... Derek Bell, παλιό Βρετανό οδηγό, που έχει κερδίσει στο Le Mans 5 φορές! Κι ενώ, λοιπόν, οι ντόπιοι έχουν μεγαλώσει βλέποντας όλων των ειδών τα εξωτικά μοντέλα, παρκαρισμένα ένα τετράγωνο πιο μακριά από το σπίτι τους, το GT παραμένει κάτι το ιδιαίτερο. Τόσο ιδιαίτερο, ώστε να προσελκύει θεατές ακόμα και την ώρα που εκφορτώνεται από την νταλίκα, που το είχε μεταφέρει. Δε συζητάμε καν πόσοι... πιστοί προσέρχονται στην πίστα όταν το Ford GT κάνει προθέρμανση εκεί, ακόμα κι αν πρόκειται για λίγο μετά από την αυγή του ήλιου!

Με δεδομένο ότι πολλά super cars έχουν προκύψει έπειτα από επεμβάσεις στις πιο αδύναμες, «βασικές» εκδοχές του ίδιου αυτοκινήτου, το Ford GT είναι ένα αγωνιστικό μοντέλο, το οποίο έχει αδειοδοτηθεί για χρήση στο δημόσιο δρόμο. Γι’ αυτό το λόγο κιόλας, ξεχωρίζουν άμεσα κάποιες ελλείψεις και μειονεκτήματα σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα και την εργονομία στο εσωτερικό του. Αυτές είχαμε τη δυνατότητα να τις συναντήσουμε ξανά ακόμα και κατά την πρώτη σύντομη επαφή μας στην πίστα. Σκεφθείτε πόσα σημεία ακόμη βρήκαμε και σημειώσαμε μετά από τη... συμβίωσή μας σε διάστημα δύο ολόκληρων ημερών. Το GT είναι ένα αριστούργημα μινιμαλισμού. Πέρα από το σύστημα παροχής πληροφοριών και ψυχαγωγίας, το cockpit δεν περιλαμβάνει κάτι άλλο που δεν είναι είτε χρηστικό είτε απαραίτητο. Κατ’ αρχάς, ο θάλαμος των επιβατών σου παρέχει την αίσθηση ότι απλώς είναι μέρος του... βασικού εξοπλισμού, όντας ξεκάθαρα λιτός. Ωστόσο, πολύ σύντομα μαθαίνει κανείς να εκτιμά την απλότητα και το γεγονός ότι το εσωτερικό του GT δε σου αποσπά την προσοχή. Για να καταλάβετε περί τίνος πρόκειται, τα συγκεκριμένα περιστροφικά χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού θα είχαν τοποθετηθεί με δυσκολία ακόμα και σε Ford Taurus, που κυκλοφορούσε έως και πριν από 15 χρόνια στις ΗΠΑ και το οποίο θα προοριζόταν αποκλειστικά για να χρησιμοποιηθεί ως... νοικιάρικο αυτοκίνητο. Ποια είναι η θέση τους, λοιπόν, σε ένα ταμπλό με όργανα που έχουν ψηφιακές ενδείξεις;

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 SKODA KAROQ 7/5

    ESCAPE Στην Άνδρο με Skoda Karoq 1.6 TDI 116PS DSG7

    H Άνδρος είναι η εστέτ των Κυκλάδων, είναι η πρωτεύουσα πλοκή φύσης και ιστορίας του Αιγαίου, είναι ο τόπος των Καπεταναίων, του Εμπειρίκου και της Ελένης (φευ, όχι πλέον με αυτή την σειρά). Η Άνδρος είναι...

  • 2018 PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH 110PS 2/5

    Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008 1.2T 110PS AUTO

    Τείνει να γίνει διαχρονική αξία. Μπορεί να μας συντροφεύει μόλις από το 2013 αλλά το συμπαγές crossover έδωσε μια άλλη διάσταση στην κατηγορία, καθώς οι αναλογίες του το κατέταξαν ευθύς εξ αρχής στα 'χωράφια' των SUV.

  • DS 5 1.6 BLUEHDI 120 PS ΕΑΤ6 24/4

    Δοκιμάζουμε: DS 5 1.6 BlueHDi 120 PS ΕΑΤ6

    Θα προκαλέσει το ενδιαφέρον σου από την πρώτη στιγμή που θα το δεις. Έπειτα, θα συνειδητοποιήσεις ότι θέλεις λίγο χρόνο για να συνηθίσεις το εσωτερικό. Το DS 5 είναι το ένα από τα πιο ελκυστικά οχήματα που έχουν δημιουργήσει προσφάτως οι Γάλλοι και δεν βασίζεται μόνο στο παρελθόν...

  • TEST DRIVE 2018 SUZUKI SWIFT SPORT 19/4

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Suzuki Swift Sport (pics+vid)

    Στους δρόμους της Ανδαλουσίας το νέο Swift Sport ξεδιπλώνει το οδηγικό του ταμπεραμέντο, που παραμένει πιστό στο κατασκευαστικό DNA της Suzuki.

  • ΤΕST DRIVE NEA MERCEDES-BENZ A- CLASS 2018 18/4

    Οδηγούμε στην Κροατία τη νέα Mercedes-Benz A-Class

    Επιβεβαιώνοντας το motto 'The Best or Nothing' η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα γενιά A-Class. Του μικρότερου αυτοκινήτου της γκάμας της εταιρείας, αλλά με ποιοτικά χαρακτηριστικά και τεχνολογίες της ναυαρχίδας S-Class.

  • SMART FORFOUR ED 81 PS 16/4

    Test Drive: smart forfour ed 81 PS

    Δεν απέχει πολύ η ημέρα που η smart θα μετασχηματιστεί σε μια εταιρία με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Πριν συμβεί αυτό δοκιμάζουμε το τετραθέσιο smart με την ηλεκτρική καρδιά.

  • KIA RIO 1.25 MPI 84 PS 14/4

    Test Drive: 2018 Kia Rio 1.25 MPI 84 PS

    Το Rio δεν προσπαθεί να διακριθεί προβάλλοντας στοιχεία τα οποία δεν έχει ή μια εικόνα που δεν το αντιπροσωπεύει. Διατηρεί τα πλεονεκτήματα ενός οχήματος που στοχεύει πρωτίστως στην ουσία της κατασκευής και την ποιοτική αναβάθμισή του.

  • 2018 SUZUKI IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP 12/4

    Test Drive: Suzuki IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP

    Σε ένα τόσο δα αυτοκίνητο χώρεσε με περίσσιο θάρρος αρκετή από την ιαπωνική τεχνολογία αυτοκίνησης και όχι μόνο.

  • AΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ 7/4

    First Drive: 2018 Ford Mustang [pics+video]

    Mε νέα πιο δυναμική εμφάνιση και σημαντικές αλλαγές στο μηχανολογικό της υπόβαθρο, η νέα Mustang πλησιάζει όσο ποτέ άλλοτε τα ευρωπαϊκά δεδομένα μιας καθαρόαιμης σπορ κατασκευής. Και αυτός ο ήχος!...

  • ΟΙ ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ 7/4

    Test Drive: Audi RS3 Vs BMW M2 Vs Mercedes-AMG A45

    Kυκλοφορούν διακριτικά, 'πυροβολούν' αδιακρίτως και βγάζουν την γλώσσα στο ηλεκτρικό μέλλον ως τα supercars της 'διπλανής πόρτας'. Ζούμε τις πιο όμορφες -και πιο λυσσασμένες- ημέρες της αυτοκίνησης! Και μας αρέσει τρελά.

  • LEGEND RELOADED 7/4

    Test Drive: 2018 Jeep Wrangler [pics+video]

    Πιο ψηλό, πιο μακρύ από ποτέ και πλέον -προαιρετικά- με δύο νέους turbo κινητήρες, το νέο Wrangler της Jeep συνεχίζει να δίνει τον ορισμό αυτής της εταιρείας.

  • 2018 VOLKSWAGEN T-ROC 1.0 TSI 115 PS 29/3

    Test Drive: Volkswagen T-ROC 1.0 TSI 115 PS

    Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας έβγαλαν τη γραβάτα (κάτι θυμίζει) και φόρεσαν T-Shirt για να αποτυπώσουν με το T-Roc το νέο δόγμα που θέλει χρώμα, φαντασία και ποικιλία.

  • 2017 OPEL CROSSLAND Χ 1.2 T 110 PS 28/3

    Test Drive: Opel Crossland Χ 1.2 T 110 PS

    Με γαλλική μηχανολογική αγωγή και γερμανικό σχεδιαστικό αξάν, το Opel Crossland X καλείται να βρει την δική του θέση σε μια multilingual κατηγορία. Και όπως φαίνεται τα καταφέρνει αρκετά καλά.

  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ DESIGN 20/3

    Test Drive: 2018 Volvo XC40 [pics+video]

    Το XC40, το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2018, δείχνει να αποτελεί μια μικρή...παρέκκλιση λόγω μεγέθους για τα δεδομένα της Volvo και μαζί την απαρχή για κάτι νέο και εξαιρετικό στην κατηγορία των συμπαγών SUV.

  • ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ RACE ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ 15/3

    Test Drive: 2018 Ford GT

    Κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου κομματιού του έτους, ένα μέρος της πίστας του Le Mans είναι απλώς ένας δημόσιος δρόμος. Εμείς επαναφέρουμε το Ford GT στις οδούς του γαλλικού επαρχιακού διαμερίσματος Sarthe, δηλαδή στον τόπο της νίκης στην κατηγορία του το 2016, ώστε να δούμε...