ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ RACE ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

Δοκιμάζουμε το Ford GT των 655 ίππων! 15/3

Eξαιρετικά γρήγορο

Ας αρχίσουμε, λοιπόν, με το «δύσκολο» αντικείμενο των αριθμών. Επειδή το GT είναι εξαιρετικά γρήγορο, οι... ωμές επιδόσεις του δεν αποτελούν τόσο μεγάλη πηγή έμπνευσης όσο θα περίμενε κανείς ειδικά σε σχέση με την αξία των υπόλοιπων αυτοκινήτων, που έλαβαν μέρος στο Lightning Lap. Βέβαια, γνωρίζουμε πως δεν είναι και τόσο ευγενικό να ασκούμε κριτική σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο δεν μπορεί να ακινητοποιηθεί από τα σχεδόν 100 km/h σε μόλις 3 sec ή χρειάζεται πάνω από 11 sec για να επιταχύνει από στάση έως τα 400 m. Σίγουρα, πάντως, το θέμα μας είναι πως οι επιδόσεις που σημειώθηκαν στο Lightning Lap είναι σε θέση να κατατάξουν το Ford GT κάτω από τη μέση αυτής της εξαιρετικά γρήγορης κατηγορίας. Την ίδια στιγμή, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η χρηματική αξία όλων αυτών των προτάσεων. Η Lamborghini Huracan Performante και η McLaren 720S είναι σημαντικά πιο γρήγορες από το GT, ενώ κάθε μία από αυτές τις δύο κοστίζουν στις ΗΠΑ κάτι περισσότερο από 120.000 ευρώ λιγότερα. Ωστόσο, αυτά τα αυτοκίνητα είναι -σε σύγκριση με το GT- πρακτικά μαζικής παραγωγής, το οποίο πάντως θα αφήσει τη μονάδα παραγωγής στο Markham του Ontario κατά μέσο όρο σε όχι περισσότερο από μία μέρα.

Ο twin turbo V6 της Ford επιλέχθηκε και για άλλους λόγους, εκτός της άφθονης ισχύος του, με τους κανονισμούς της κατηγορίας GTE Pro να κρατούν ιδιαίτερες ισορροπίες ανάμεσα στα διαγωνιζόμενα αυτοκίνητα. Ο... πειραγμένος σε μεγάλο ποσοστό EcoBoost των 3,5 λίτρων δίνει στο GT τη δυνατότητα να διατηρεί επαφή με τις λιγότερο ισχυρές προτάσεις της Ford και είναι επίσης αρκετά συμπαγής, ώστε να βρίσκει χώρο στο στενό αμάξωμα του coupe της εταιρείας. Σε κάθε περίπτωση, από το GT το μόνο που δε λείπει είναι τα στοιχεία εντυπωσιασμού. Βάση μας στην περιοχή Pays de la Loire ήταν το ξενοδοχείο με την καταλληλότερη ονομασία (Hotel de France) στη μικρή πόλη Chartre sur le Loir, περίπου 50 km από την πίστα και παλιότερα τόπος... ξεκούρασης του αυθεντικού Ford GT 40, που είχε καταθέσει τα διαπιστευτήριά του τη δεκαετία του ‘60. Από εκείνον τον καιρό, το ξενοδοχείο έχει γίνει μαγνήτης για τους φανατικούς φίλους των αγώνων. Τα δωμάτιά του φέρουν ονόματα διάσημων οδηγών. Έτσι, είναι δυνατόν να κλείσει κανείς ένα φοβερό και τρομερό δείπνο με κρασί στο εστιατόριο και να το χρεώσει στον... Derek Bell, παλιό Βρετανό οδηγό, που έχει κερδίσει στο Le Mans 5 φορές! Κι ενώ, λοιπόν, οι ντόπιοι έχουν μεγαλώσει βλέποντας όλων των ειδών τα εξωτικά μοντέλα, παρκαρισμένα ένα τετράγωνο πιο μακριά από το σπίτι τους, το GT παραμένει κάτι το ιδιαίτερο. Τόσο ιδιαίτερο, ώστε να προσελκύει θεατές ακόμα και την ώρα που εκφορτώνεται από την νταλίκα, που το είχε μεταφέρει. Δε συζητάμε καν πόσοι... πιστοί προσέρχονται στην πίστα όταν το Ford GT κάνει προθέρμανση εκεί, ακόμα κι αν πρόκειται για λίγο μετά από την αυγή του ήλιου!

Με δεδομένο ότι πολλά super cars έχουν προκύψει έπειτα από επεμβάσεις στις πιο αδύναμες, «βασικές» εκδοχές του ίδιου αυτοκινήτου, το Ford GT είναι ένα αγωνιστικό μοντέλο, το οποίο έχει αδειοδοτηθεί για χρήση στο δημόσιο δρόμο. Γι’ αυτό το λόγο κιόλας, ξεχωρίζουν άμεσα κάποιες ελλείψεις και μειονεκτήματα σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα και την εργονομία στο εσωτερικό του. Αυτές είχαμε τη δυνατότητα να τις συναντήσουμε ξανά ακόμα και κατά την πρώτη σύντομη επαφή μας στην πίστα. Σκεφθείτε πόσα σημεία ακόμη βρήκαμε και σημειώσαμε μετά από τη... συμβίωσή μας σε διάστημα δύο ολόκληρων ημερών. Το GT είναι ένα αριστούργημα μινιμαλισμού. Πέρα από το σύστημα παροχής πληροφοριών και ψυχαγωγίας, το cockpit δεν περιλαμβάνει κάτι άλλο που δεν είναι είτε χρηστικό είτε απαραίτητο. Κατ’ αρχάς, ο θάλαμος των επιβατών σου παρέχει την αίσθηση ότι απλώς είναι μέρος του... βασικού εξοπλισμού, όντας ξεκάθαρα λιτός. Ωστόσο, πολύ σύντομα μαθαίνει κανείς να εκτιμά την απλότητα και το γεγονός ότι το εσωτερικό του GT δε σου αποσπά την προσοχή. Για να καταλάβετε περί τίνος πρόκειται, τα συγκεκριμένα περιστροφικά χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού θα είχαν τοποθετηθεί με δυσκολία ακόμα και σε Ford Taurus, που κυκλοφορούσε έως και πριν από 15 χρόνια στις ΗΠΑ και το οποίο θα προοριζόταν αποκλειστικά για να χρησιμοποιηθεί ως... νοικιάρικο αυτοκίνητο. Ποια είναι η θέση τους, λοιπόν, σε ένα ταμπλό με όργανα που έχουν ψηφιακές ενδείξεις;

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • LEGEND RELOADED 7/4

    Test Drive: 2018 Jeep Wrangler [pics+video]

    Πιο ψηλό, πιο μακρύ από ποτέ και πλέον -προαιρετικά- με δύο νέους turbo κινητήρες, το νέο Wrangler της Jeep συνεχίζει να δίνει τον ορισμό αυτής της εταιρείας.

  • 2018 VOLKSWAGEN T-ROC 1.0 TSI 115 PS 29/3

    Test Drive: Volkswagen T-ROC 1.0 TSI 115 PS

    Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας έβγαλαν τη γραβάτα (κάτι θυμίζει) και φόρεσαν T-Shirt για να αποτυπώσουν με το T-Roc το νέο δόγμα που θέλει χρώμα, φαντασία και ποικιλία.

  • 2017 OPEL CROSSLAND Χ 1.2 T 110 PS 28/3

    Test Drive: Opel Crossland Χ 1.2 T 110 PS

    Με γαλλική μηχανολογική αγωγή και γερμανικό σχεδιαστικό αξάν, το Opel Crossland X καλείται να βρει την δική του θέση σε μια multilingual κατηγορία. Και όπως φαίνεται τα καταφέρνει αρκετά καλά.

  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ DESIGN 20/3

    Test Drive: 2018 Volvo XC40 [pics+video]

    Το XC40, το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2018, δείχνει να αποτελεί μια μικρή...παρέκκλιση λόγω μεγέθους για τα δεδομένα της Volvo και μαζί την απαρχή για κάτι νέο και εξαιρετικό στην κατηγορία των συμπαγών SUV.

  • ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ RACE ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ 15/3

    Test Drive: 2018 Ford GT

    Κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου κομματιού του έτους, ένα μέρος της πίστας του Le Mans είναι απλώς ένας δημόσιος δρόμος. Εμείς επαναφέρουμε το Ford GT στις οδούς του γαλλικού επαρχιακού διαμερίσματος Sarthe, δηλαδή στον τόπο της νίκης στην κατηγορία του το 2016, ώστε να δούμε...

  • FUN-TO-DRIVE ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ 12/3

    Test Drive: 2018 Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140PS

    Επιτέλους η Ford έσπευσε να αναθεωρήσει το συμπαγές της SUV και να το επικαιροποιήσει τόσο καλά που δείχνει πλέον να βάζει υποψηφιότητα για την κορυφή της κατηγορίας του, χωρίς μάλιστα να χάνει τίποτε από την οδηγική του αξία.

  • ΕΥΕΛΙΚΤΟ, ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΡΥΧΩΡΟ 12/3

    Test Drive: 2018 Mitsubishi Space Star

    Το ανανεωμένο Space Star αντιπαραθέτει στην ανταγωνιστική κατηγορία των supermini την οικονομία, την χρηστικότητα, αλλά και τον πλούσιο εξοπλισμό μαζί φυσικά με την απαράμιλλη αξιοπιστία των Ιαπώνων.

  • ΜΙΚΡΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ 9/3

    KIA Picanto: Tο πιο.. πικάντικο αυτοκίνητο πόλης!

    Η KIA διαθέτει στην γκάμα του mini της, του Picanto, τρεις εκδόσεις βενζινοκινητήρων. Η βασική εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό, τρικύλινδρο 1.000άρη των 67 PS και αφήνει, ειδικά μέσα στην πόλη, τις καλύτερες εντυπώσεις.

  • 2018 BRIDGESTONE TURANZA 7/3

    Δοκιμάζουμε στην Ρώμη το νέο Bridgestone Turanza T005

    To Bridgestone Turanza T005 είναι το νέο ελαστικό τουρισμού της εταιρίας με ιδιαίτερα εξελιγμένη τεχνολογία και δεκάδες εκδόσεις. Το δοκιμάσαμε στο Κέντρο Εξέλιξης της εταιρίας έξω από την Ρώμη και μείναμε εντυπωσιασμένοι.

  • 2018 CITROEN 24/2

    First Drive: 2018 Citroen C4 Cactus [pics+vid]

    Διατηρώντας αρκετό από τον αρχικό, αυθεντικό του χαρακτήρα, το νέο C4 Cactus υπόσχεται αναβαθμισμένο, premium αέρα σε σχεδίαση και ποιότητα αλλά και την κλασική άνεση που προσδοκά κάποιος από τη γαλλική φίρμα. Αλήθεια όμως: Τι είναι το νέο C4 Cactus;

  • 2018 RENAULT 21/2

    Test Drive: 2018 Renault Captur 1.5 DCi 110 PS

    Το νέο Renault Captur παίρνει από το χέρι την κατηγορία ολόκληρη αναβαθμίζοντας την καθώς φέρνει στο προσκήνιο όχι μόνο νεανικότητα, customization ή αντιληπτή ποιότητα αλλά και κάτι ακόμη: έναν premium αέρα.

  • 2018 BMW 16/2

    Test Drive: 2018 BMW X3 2.0d xDRIVE 190 PS Steptronic

    Η καινούργια Χ3 έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι πιο εντυπωσιακή και να δείχνει πολυτελέστερη και πιο όμορφη. Βεβαίως δεν είναι μόνο αυτά, είναι η συνολική εικόνα και κατασκευή της που θα πείσουν για την απόκτησή της.

  • 2018 MERCEDES-BENZ 15/2

    Test Drive: Mercedes-Benz X 250d 4Matic 190 PS [pics+vid]

    Ποια Ferrari; Αν θέλεις να έχεις την Ελλάδα στα πόδια σου, ο μόνος σίγουρος τρόπος είναι να βρεθείς στο τιμόνι μιας Mercedes X-Class. Και να ήταν μόνο αυτό...

  • 2018 FORD 13/2

    Video: Tο Ford GT σε hot lap που κόβει την ανάσα

    Το Lightning Lap ξεκίνησε πριν από 11 χρόνια ως η αμερικανική εκδοχή της χρονομέτρησης των γύρων της πίστας του Nürburgring, στο Virginia International Raceway με τη θρυλική διαδρομή των σχεδόν 6,6 km. Είναι ο 'ναός' της ταχύτητας για το Car and Driver εδώ και...

  • KAINOTOMIA KAI ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ 13/2

    Test Drive: 2018 Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi 110PS [pics+vid]

    Η σύγχρονη εικόνα της Citroën αντικατοπτρίζεται στο C3 Aircross, όχι ως είδωλο αλλά ως μια δημιουργία με έντονη 'προσωπικότητα'. Ας ανακαλύψουμε τι μπορεί να προσφέρει το νέο μοντέλο και τι επιδιώκει να καταργήσει.