Δοκιμάζουμε το Ford Focus ST-Line 1.0L EcoBoost 125 PS [photos]


Μέσα στον φανταστικό κόσμο των burn-out και των drifts από τα Mustang, Focus RS και ST, η Ford δίνει έναν πιο σπορτίβικο τόνο στο απλό 1000άρι Focus της διπλανής πόρτας.

  • 29/5/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Διότι –ειδικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας- στο λευκό του χρώμα με το 5θυρο αμάξωμα, το Focus με τον 1000άρι κινητήρα των 125 ίππων ως τέτοιο φαντάζει. ΟΜΩΣ. Ξεχωρίζει από μερικά σπορτίβικα στοιχεία: σπορ εμπρός μάσκα, προβολείς ομίχλης με σκούρα πλαίσια και εμπρός σπόιλερ, πίσω διαχύτης και μεγάλη αεροτομή είναι τα πρώτα διαπιστευτήρια.

Το σκούρο φινίρισμα περιμετρικά των πλευρικών παραθύρων, τα πλαϊνά μαρσπιέ και τα λογότυπα ST-Line στα εμπρός φτερά, οι σπέσιαλ 17άρες ζάντες αλουμινίου σε μεταλλικό γκρι χρώμα συμπληρώνουν το «ντύσιμο» του Focus. Στα δε μηχανικά μέρη απλά μια σπορ ανάρτηση έρχεται για να βοηθήσει στο σπορ πάτημα του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό τα σπορ καθίσματα με κόκκινες ραφές, το δερμάτινο τιμόνι σε στυλ ST με γκρι ραφές, ο επιλογέας ταχυτήτων η σκούρα οροφή και τα εσωτερικά καλύμματα μαρσπιέ με τα λογότυπα ST-Line δίνουν τον τόνο στο γνωστό μας οδηγοκεντρικό εσωτερικό.

Κάθεσαι λοιπόν ιδανικά στην καλύτερη θέση οδήγησης της κατηγορίας, με ευανάγνωστα όργανα, μεγάλη οθόνη αφής με το νέο SYNC 3 σύστημα πολυμέσων και πιέζεις το power button για να μπει σε λειτουργία ο χιλιάρης κινητήρας. Ο οποίος μας θυμίζει γιατί έχει συγκεντρώσει τόσα βραβεία. Εύστροφος, γραμμικός ίσως «λίγος» μέχρι την πλήρωση του turbo και λόγω της αυξημένης μάζας του αυτοκινήτου που θέλει κάποια δέκατα να «σπάσει» την αδράνεια, αλλά μετά, όλα είναι κορυφαία.

Στο δρόμο

Κατευθυντικότητα, φιλτράρισμα ανωμαλιών, έλεγχος αμαξώματος σε απόλυτη πίεση είναι υποδειγματικά. Λίγη υποστροφή θα έρθει αλλά το μικρό βάρος του κινητήρα, το καλό ζύγισμα και –κυρίως- η ύπαρξη πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση (ελάχιστα πια αυτοκίνητα έχουν μείνει στην κατηγορία αμαξώματος και ισχύος που υιοθετούν αυτή τη σοφιστικέ και ακριβή λύση) έχουν ως αποτέλεσμα την εύκολη διόρθωση. Μάλιστα εντυπωσιάζει το γεγονός ότι το πρόγραμμα ελέγχου ευστάθειας εμπλέκεται όχι διαρκώς αλλά σποραδικά και μόνο αν το έχεις παρακάνει.

Η χροιά του κινητήρα δε θυμίζει τρικύλινδρο σύνολο. Περισσότερο θυμίζει σπορ υλοποίηση, κάπως μπάσα με ένα δυσδιάκριτο αλλά υπαρκτό «γρέζι». Ο επιλογέας είναι σαφής, αρκετά καλός στις γρήγορες αλλαγές, αλλά το χειρόφρενο –ευτυχώς είναι ακόμη…κανονικό- έχει χωθεί στο κεντρικό τούνελ και δε βοηθά αν το χρειαστείτε στα… γρήγορα. Κατά τα λοιπά οι χώροι είναι τυπικοί για την κατηγορία με κάπως όμως μικρό πορτμπαγκάζ.

ΣΥΝ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΠΛΗΝ: ΒΑΡΟΣ.

Σε επίπεδο κατανάλωσης, με συνετό γκάζι (και με σύστημα Start/Stop) θα δείτε 7,2 l/100km μια καλή επίδοση η οποία εύκολα μπορεί να «χαλάσει» μιας και το στήσιμο του αυτοκινήτου σε προϊδεάζει να κινηθείς πιο γρήγορα.

Το Focus ST-Line τελικά ξεχωρίζει. Αισθητικά θέλει μια κάποια παρατηρητικότητα για να εντοπίσεις το sport look αλλά οδηγικά δε θέλει πολύ για να καταλάβεις ότι αυτό το Focus δικαιούται να λέγεται ST (έστω, και Line).

Με τιμή στα 18.430 με προωθητικό πρόγραμμα για ένα τόσο πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, το Focus ST Line είναι μια εξαιρετική περίπτωση για διασκεδαστική οδήγηση χωρίς να κάνει καμία απολύτως θυσία στην άνεση, την πρακτικότητα και την ευκολία οδήγησης ενός απλού καθημερινού αυτοκινήτου.

Ονειρεύεσαι ένα νέο αυτοκίνητο αλλά δεν ξέρεις τα ασφάλιστρά του; Μπες στην Anytime.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

TECH INFO - FORD FOCUS ST-LINE 1.0L EcoBoost 125 PS

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ: ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 998
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 92(125)/6.000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 170/1.400
  • ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΗΧΑΝΙΚΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
  • ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
  • ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ): ΓΟΝΑΤΑ McPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΣΧΗΜΑΤΟΣ «L», ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ, ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ
  • EΛΑΣΤΙΚΑ: PIRELLI P ZERO NERO GT
  • ΔΙΑΣΤΑΣΗ: 215/50-R17

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • ΜXΠXΥ (mm): 4.358x1.823x1.484
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.648
  • ΒΑΡΟΣ (kg): 1.252
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 363/1.148
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l): 55

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*: 195
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (s)
  • 0-80 km/h: 7,6
  • 0-100 km/h: 11,6
  • 0-120 km/h: 15,9
  • 0-400 m: 17,9
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (s)
  • 50-80 km/h (ΜΕ 3η): 5,6
  • 70-100 km/h (ΜΕ 4η): 7,8
  • 80-120 km/h (ΜΕ 5η): 15,9
  • 90-120 km/h (ΜΕ 6η): 12,9
  • ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)
  • 90-0 km/h: 30,5
  • 120-0 km/h: 54,5
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*: 5,8/4,2
  • ΜEΙΚΤΗ*: 4,8
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,2
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*: 110
  • ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA)
  • 90 km/h (ΜΕ 4η): 61
  • 110 km/h (ΜΕ 5η): 66
  • 130 km/h (ΜΕ 6η): 68

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)*: 15.111
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ): 107,8

* ΜΕ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - 9
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - 8
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - 8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - 9
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ - 9
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ - 8
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ - 9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ - 8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - 8
  • VALUE FOR MONEΥ - 8
  • ΣΥΝΟΛΟ - 84