CAR AND DRIVER ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
2018 ​KIA

Δοκιμάζουμε: Kia Sportage 1.7 Diesel 141 PS DCT 19/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Κείμενο: Βαγγέλης Πετράκης Φωτό: Γιώργος Κούτος

Είναι περασμένη η ώρα και στα τούνελ της Αττικής Οδού η κίνηση είναι αραιή. Εκεί, μέσα στη νύχτα το νέο Sportage φωτίζει όμορφα και δεν περνάει πουθενά απαρατήρητο. Σταματημένο ή εν κινήσει θα τραβήξει το βλέμμα. Είναι η θωριά του, οι αναλογίες, η σχεδίαση των επιμέρους συστατικών του, όπως η μάσκα, τα εμπρός Led ή τα πίσω φωτιστικά, που το κάνουν πολύ hi-tech. Ή μπορεί να είναι η στάνταρ πίσω αεροτομή και η εν γένει εντύπωση ότι το νέο Sportage έχει κάτι από Sport, σε έναν γονιδιακό κώδικα που έχει φτάσει μετά από τέσσερις γενιές σε μια κορύφωση αν μη τι άλλο εντυπωσιακή. Ποιοτική κατασκευή, καλοφινιρισμένη και σαφώς τίμια, δείχνει ότι μπορεί να αντέξει το κάτι παραπάνω σε βάθος χρόνου.

Και tech

Μια πρόχειρη ματιά και μόνο στην προϊοντική παρουσίαση του αυτοκινήτου μάς αποκαλύπτει κάτι σπάνιο: Η ενδελεχής ανάλυση υλικών, τεχνικών συναρμολόγησης και κατασκευής δείχνει ότι η Kia έχει πάρει στοιχεία από την ιαπωνική τεχνο-λαγνεία και την ευρωπαϊκή σχολή των αεροδυναμικών συντελεστών της καταστολής θορύβου, της εργονομίας και της αντιληπτής ποιότητας. Αυτό δείχνει όχι μόνο ειλικρίνεια αλλά και βαθιά γνώση στη δημιουργία αυτοκινήτων. Από το αμάξωμα, τον χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, που έχουν αυξήσει τη στρεπτική ακαμψία του νέου Sportage κατά 39% (!) συγκριτικά με το παλιό και τις τεχνικές συγκόλλησης, μέχρι την ενισχυμένη έδραση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων και με υποπλαίσιο πίσω) για καλύτερο έλεγχο και ακρίβεια στο όριο. Και από τις τεχνικές μείωσης θορύβου μέχρι την πλούσια διασυνδεσιμότητα το Sportage είναι «παιδί της εποχής του».

Στο εσωτερικό του η είσοδος γίνεται με κάποια μικρή δρασκελιά, δείγμα της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου, και μας υποδέχεται ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο σαλόνι, από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι και οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο σε όλες τις διαστάσεις αλλά και μεγάλες πίσω πόρτες με ευρύ άνοιγμα. Ο χώρος αποσκευών είναι κι αυτός ιδιαίτερα γενναιόδωρος με πάτωμα 2 επιπέδων, αναλόγως των αναγκών, και αγγίζει τα 503 λίτρα, διαθέτοντας μάλιστα και σχετικές, μικρές θήκες αλλά και μια μικρή, σπουδαία πατέντα, αυτήν της δυνατότητας φύλαξης της πτυσσόμενης εταζέρας κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Πίσω στα της καμπίνας, το ταμπλό είναι οδηγοκεντρικό και παρά την πληθώρα διακοπτών είναι απόλυτα εργονομικό, ίσως από τα καλύτερα της κατηγορίας. Αξίζει εδώ να αναφερθεί η αισθητική συνοχή σχεδίασης, υλικών και αισθητικής, αφού μέχρι και η γραμματοσειρά στους χάρτες του συστήματος πλοήγησης είναι κοινή με αυτήν των οργάνων και των διακοπτών. Μόνο μία ένσταση έχει να κάνει με την υφή των στιλπνών πλαστικών σε διακόπτες και κονσόλα. Εδώ λίγη λάκα δεν θα έβλαπτε. Σε ό,τι έχει να κάνει με ευκολίες και εξοπλισμό, υπάρχει... πλούτος. Από συστήματα ενεργητικής ασφάλειας μέχρι αυτόματος διζωνικός κλιματισμός με ιονιστή, σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, Wi-Fi και θύρα USB και line-in, σύστημα bluetooth, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε κεκλιμένο οδόστρωμα και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών μέχρι τις διπλές παροχές ρεύματος.

Δεν βρήκαμε όμως κάποιο από τα τρέχοντα συστήματα, όπως σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και ένδειξη ορίων ταχύτητας, που είναι «θέσφατο» πιο ακριβών εκδόσεων, ή αυτόνομο φρενάρισμα και παρκάρισμα. Και πάμε στα τεχνικά.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 23/12/2017

    Alfa Romeo Stelvio Q4 2.2 MJTE vs. Mercedes GLC 250D

    Με την ιστορία και τον μύθο της Alfa Romeo να εμπλέκονται per se, το νέο μοντέλο της Ιταλικής εταιρείας χαρακτηρίζεται 'ως ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία'. Κι αυτό γίνεται αιτία για συγκρίσεις...

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 21/12/2017

    Nissan Micra 0.9T 90 PS Vs. Peugeot 208 1.2 82 PS (pics)

    Διαφορετικές σχολές αυτοκίνησης, αλλά εξίσου ανταγωνιστικά τα σούπερ μίνι της συγκριτικής δοκιμής. To νέο Nissan Micra επέστρεψε σημαντικά αλλαγμένο, με έναν ξεκάθαρα διαφοροποιημένο χαρακτήρα. Το Peugeot 208 είναι σταθερή αξία την κατηγορία. Τα θέτουμε απέναντι...

  • 2018 AUDI 20/12/2017

    Test Drive: 2018 Audi S5 Sportback 2.0 TFSI 252 PS [pics+vid]

    Μια σπορτίβ λιμουζίνα, ένα Grand Tourer, ένα πεντάπορτο οικογενειακό και πάνω σε όλα αυτά η τετρακίνηση.

  • 2018 VOLKSWAGEN 20/12/2017

    Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Volkswagen T-ROC

    Λίγες μόλις εβδομάδες μετά την πρώτη μας οδηγική επαφή στο εξωτερικό οδηγούμε και στη χώρα μας το νέο, πολλά υποσχόμενο συμπαγές SUV της Volkswagen το T-ROC.

  • 2018 ​KIA 19/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Kia Sportage 1.7 Diesel 141 PS DCT

    Σύμφωνα με τον ρυθμό της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας κινείται και το Kia Sportage με τον νέο diesel κινητήρα των 141 ίππων. Τάχιστα.

  • 2018 SUBARU 18/12/2017

    Δοκιμάζουμε το Subaru Outback 2.0T D 150PS CVT

    Καιρό είχαμε να οδηγήσουμε ένα τόσο πλήρες, ικανό και ισορροπημένο αυτοκίνητο. Είναι Subaru.

  • 2018 DACIA 15/12/2017

    Οδηγούμε στην Αττική το 2018 Dacia Duster

    Το Dacia Duster πέρασε στην επόμενη γενιά του, κι εμείς ερχόμαστε σε πρώτη επαφή μαζί του στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης που έγινε στην Αττική και είχε επίκεντρο το Σούνιο!

  • 2018 VOLVO 15/12/2017

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Volvo XC40

    Κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα με το νέο Volvo XC40 αυτό που αντιλαμβάνεσαι μονομιάς είναι πώς πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο των Σουηδών που διαθέτει fun-to-drive χαρακτήρα. Πότε έρχεται, πόσο κοστίζει.

  • 2018 VOLKSWAGEN 14/12/2017

    Οδηγούμε στην Μαγιόρκα το νέο VW Polo GTI

    Μεγαλύτερο σε διαστάσεις, με 2λιτρο πλέον κινητήρα και 200 άλογα αλλά και πιο καθαρόαιμο οδηγικό ταμπεραμέντο, το νέο κορυφαίο Polo είναι αυτό που δικαιώνει όσο κανένα άλλο πριν την ένδειξη GTI.

  • 2018 FORD 14/12/2017

    First Drive: 2019 Ford Ecosport [pics+vid]

    Το επανασχεδιασμένο EcoSport δεύτερης 'γενιάς' δείχνει ότι ένα τέτοιο όχημα μπορεί να είναι πολυσυλλεκτικό, ενδιαφέρον και χρηστικό.

  • 2018 PORSCHE MACAN 14/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Porsche Macan

    Με την έκδοση Macan χωρίς κάποιο προσδιοριστικό για τον κινητήρα η Porsche ορίζει την entry level έκδοση για το μικρότερο SUV της. Πόσο… Porsche, όμως, είναι;

  • 2018 BMW 420D GRAN COUPE & 430I CABRIO 13/12/2017

    Δοκιμάζουμε: BMW 420d Gran Coupe & 430i Cabrio

    Η ανανεωμένη Σειρά 4 μας έρχεται πολύ σύντομα -η αλήθεια είναι- σημάδι κι αυτό ότι η εποχή μας αλλάζει με τόσο γρήγορους ρυθμούς που κανείς πια δεν προλαβαίνει να την απολαύσει. Ας κάνουμε λοιπόν ένα διάλειμμα για να απολαύσουμε τις δύο όμορφες BMW.

  • ΔΟΚΙΜΗ 13/12/2017

    Test Drive: 2018 Seat Ibiza 1.0 TSI 115 PS

    Καλοφτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο και με εκείνο το μεσογειακό ταμπεραμέντο αναφορικά με τα οδηγικά του χαρακτηριστικά.

  • 2017 CITROËN C3 1.2 «PURETECH» 110 PS S&S EAT6 11/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Citroen C3 1.2 "Puretech" 110 PS S&S EAT6

    Το C3 με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 110 PS είναι ένα από τα πιο 'διαφορετικά' οχήματα στη supermini κατηγορία.

  • 2018 HYUNDAI I30 1.0T-GDI 120 PS 10/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS

    Νέα σχεδίαση, νέο πάτωμα, νέες τεχνολογίες, μέχρι και η αντιπροσωπεία στην Ελλάδα είναι νέα. Το νέο Hyundai i30 παραμένει πιστό στη διακήρυξη των κορεατών για κορυφαία αυτοκίνητα, έτοιμα να “τα βάλουν” με οποιονδήποτε.