Δοκιμάζουμε: Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS


Νέα σχεδίαση, νέο πάτωμα, νέες τεχνολογίες, μέχρι και η αντιπροσωπεία στην Ελλάδα είναι νέα. Το νέο Hyundai i30 παραμένει πιστό στη διακήρυξη των κορεατών για κορυφαία αυτοκίνητα, έτοιμα να “τα βάλουν” με οποιονδήποτε.

  • 10/12/2017

ΚEIMENO: BAΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

 

Οι κορεάτες έχουν μια επιχειρηματική εμμονή: Αρέσκονται στο να βάζουν τον πήχη ψηλότερα από ό,τι περιμένει ο ανταγωνισμός τους και στο τέλος να τον ξεπερνούν, βάζοντας τον ολοένα και ψηλότερα. Αυτή η διαπίστωση ισχύει σε οποιονδήποτε βιομηχανικό τομέα της Κορέας είτε με την LG, είτε με τη Samsung είτε, ακόμη και στη μουσική βιομηχανία με το γκρουπ των BTS που σαρώνει τα charts. Φαίνεται δε περίτρανα στην αυτοκινητοβιομηχανία και για άλλη μια φορά εδώ, στο νέο Hyundai i30, το οποίο έθεσε τις βάσεις για την επόμενη μέρα της Hyundai σε πολλά επίπεδα τα οποία βρίσκονται...υψηλότερα από τα προηγούμενα.

Για να πετύχουν βέβαια ένα τόσο ολοκληρωμένο αποτέλεσμα οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Hyundai έπρεπε να σκεφτούν “παγκοσμιοποιημένα”. Έπρεπε να ξενιτευτούν, να σχεδιάσουν και να εξελίξουν στο Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας της Hyundai Motor Europe στο Rüsselsheim στη Γερμανία, να το δοκιμάσουν στη διάσημη πίστα Nürburgring Nordschleife και τέλος να το παράξουν - όπως κάνουν την τελευταία σχεδόν δεκαετία – στο εργοστάσιό τους στο Nošovice της Τσεχίας από χάλυβα κατασκευής της Hyundai (Η Hyundai Motor είναι ο μοναδικός κατασκευαστής αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο που κατασκευάζει το δικό του χάλυβα για την παραγωγή των οχημάτων του). Μιας και αναφερθήκαμε σε τεχνικά ζητήματα καλό να σημειώσουμε ότι η ποσότητα χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής έχει σχεδόν διπλασιαστεί στο 53%, ενώ σε συνδυασμό με νέες τεχνικές συγκόλλησης έχει επέλθει μείωση του βάρους κατά 28 κιλά και αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο i30.

 

Με αέρα ποιότητας

 

Η νέα ταυτότητα της Hyundai περνά μέσα από τη μάσκα, σήμα-κατατεθέν της που πλέον ονομάζεται Cascading Grille. Κωνική προς τα κάτω η νέα μάσκα διαθέτει επιχρωμιωμένες λεπτομέρειες και σατέν χρώμιο που προσθέτουν πόντους πολυτέλειας (και αυστηρότητας). Σε συνδυασμό με προβολείς LED και τα στάνταρ κάθετα φώτα ημέρας LED, ή τους προβολείς ομίχλης που ενσωματώνονται στα air curtains των πλευρών της μάσκας, έχουμε ένα αποτέλεσμα σοφιστικέ που δείχνει προσεγμένο και ποιοτικό. Συνολικά η εικόνα του νέου i30 είναι μάλλον πιο...γερμανική από ό,τι μας έχει συνηθίσει η Hyundai, λίγο πιο... “επίπεδη”.

Οδηγούμε την πλούσια έκδοση με σχεδίαση που είναι όσο πρέπει low-profile. Στο εσωτερικό διακρίνουμε ένα “κλικ” υποδεέστερο του αναμενόμενου φινίρισμα σε κάποια σημεία, αλλά και άφθονα μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό, σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος με διακοσμητικό “φιλέτο” ενδιάμεσα και αναβαθμισμένη συνολικά αίσθηση. Η εμπρός θέσεις χαρακτηρίζονται από τα φαρδιά καθίσματα θαρρείς από Peugeot, με τα πίσω λιγότερο φαρδιά αλλά ικανά να χωρέσουν άνετα δύο επιβάτες και κάπως λιγότερο ευάερα, τρεις κανονικούς σωματότυπους. Τα όργανα δείχνουν...γερμανικά με την ανάλογη διάταξη και υλοποίηση, με μονοχρωματική οθόνη ενδιαμέσως των δύο οργάνων και μεγάλη ευανάγνωστη κεντρική οθόνη ενημερωδιασκέδασης, 8 ιντσών με πλοήγηση και 7 έτη TomTomLIVE services όπως τα έχουμε δει σε υλοποιήσεις τόσο της Hyundai όσο και της...Kia αλλά ακόμη χωρίς ελληνικά. Η συστοιχία διακοπτών κλιματισμού μαζί με τις πολλές ανάλογες θύρες και το χώρο στη βάση της κονσόλας για κάποιο μεγάλο smartphone, τις δύο ποτηροθήκες και τις αρκετές ακόμα θέσεις για μικροαντικείμενα, υποδηλώνουν ότι οι Κορεάτες θέλησαν να “παντρέψουν” τη χρηστικότητα με τη διασυνδεσιμότητα, χωρίς να βάλουν το design “υπεράνω όλων”. Από την άλλη με 395 λίτρα στο χώρο αποσκευών και 1.301 λίτρα με τα καθίσματα διπλωμένα, το i30 προσφέρει καλή πρακτικότητα με 4 σημεία πρόσδεσης, άγκιστρα και διαχωριστικό πάτωμα δύο επιπέδων, ενώ προσφέρεται και η δυνατότητα επικοινωνίας του χώρου αποσκευών και του χώρου επιβατών με άνοιγμα ski-through στο πίσω κεντρικό υποβραχιόνιο. Είναι επίσης άριστα φινιρισμένος και καμωμένος με ανθεκτικά υλικά.

Μια πλειάδα από ευκολίες, ανέσεις και “όπλα” θωράκισης κατά των ατυχημάτων είναι η σύγχρονη προίκα του i30. Έτσι συναντάμε από Apple CarPlay και, Android Autο μέχρι συστήματα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση μετωπικής πρόσκρουσης και σύστημα αυτόματης έκτακτης πέδησης με προληπτικό φρενάρισμα σε ταχύτητες 30-75km/h ή πλήρες φρενάρισμα σε ταχύτητες 9-75km/h. Ακόμη σύστημα αυτόματης ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων με αισθητήρα φωτός έτσι ώστε να χαμηλώνει τα μεγάλα φώτα όταν διακρίνει όχημα σε απόσταση, διασφαλίζοντας μέγιστη ορατότητα στη νυχτερινή οδήγηση. Και βέβαια υπάρχουν και τα γνωστά μας συστήματα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, περιοριστή ταχύτητας και στατικά φώτα στροφής, για πρόσθετο φωτισμό προς την κατεύθυνση που στρίβει το όχημα.

Στο πλαίσιο της εποχής

 

Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 T-GDI, αναπτύχθηκε στο τεχνικό κέντρο της Hyundai σε Κορέα και Γερμανία, και κάνει χρήση υπερσυμπιεστή, άμεσου ψεκασμού με μπεκ έξι οπών, διπλού χρονισμού βαλβίδων και πολλαπλής εξαγωγής ενσωματωμένης στην κυλινδροκεφαλή. Αποδίδει 120 ίππους και 171 Nm ροπής, νούμερα στο μέσο όρο της κατηγορίας. Διαθέτει επίσης start-stop και είναι αποδοτικός και οικονομικός ταυτόχρονα. Με κατανάλωση από 6,7 μέχρι 10,5 l/100km αναλόγως οδηγικού “σεναρίου”, ο κινητήρας παραμένει δυνατός εφόσον “γεμίσει” από τις 3.000 μέχρι τις 6.000 rpm και μέχρι τις 6.900 rpm με κάποια δυσχέρεια. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι είναι γενικά ήσυχος ο κινητήρας και αποτελεί ένα ιδανικό πάντρεμα με το συνολικό πακέτο αεροδυναμικής και ηχομόνωσης καθόσον σε ταχύτητες ταξιδιού το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό. Η λέξη “σχετικά” προσδιορίζει ίσως και τον μόνο προφανή παράγοντα πλημμελούς καταστολής θορύβου που έχει να κάνει με τον αυξημένο θόρυβο κύλισης των ελαστικών. Να αναφέρουμε επίσης ότι ο συμπλέκτης είναι μαλακός, άνετος και το κιβώτιο έξι σχέσεων επίσης εύκολο στα κουμπώματά του.

Οδηγικά φαίνεται αμέσως η πολύ καλή δουλειά στην ακαμψία του πατώματος. Το νέο i30 δε θα δυσκολευτεί να ακολουθήσει ένα γρήγορο τέμπο και να παραμείνει άνετο και πειθαρχημένο. Άλλωστε σε μια περίοδο που χάριν του κόστους ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές παραμένουν στη φιλοσοφία του πίσω ημιάκαμπτου άξονα, η Hyundai προτίμησε τη φιλοσοφία των ακριβών πολλαπλών συνδέσμων για την πίσω ανάρτηση. Επίσης είναι άκαμπτο και το έχει καταφέρει αυτό χωρίς να σημαίνει “σκληρό” ή κουραστικό με τους επιβαίνοντες. Τουναντίον, τόσο μάλιστα που υπό πίεση αρχίζει να φαίνεται η προέλευση του αυτοκινήτου. Με άλλα λόγια γέρνει λίγο παραπάνω από τα γούστα μας, “βάζει” το ESP νωρίς-νωρίς (τσιμπάνε και τα φρένα πολύ νωρίς) και δείχνει λιγότερο οδηγοκεντρικό από άλλα fun-to-drive αυτοκίνητα, λόγω και του απλά τυπικού σε ακρίβεια συστήματος διεύθυνσης. Επίσης ο κινητήρας δείχνει περισσότερο πολιτισμένος τόσο που μερικές φορές μας έλειψε κάποιο είδος παραμετροποίησης του ή λίγα Nm ροπής περισσότερα.

To καλό, καλύτερο

 

Η πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, ο πλούσιος εξοπλισμός και ο αναβαθμισμένος χαρακτήρας δίνουν το στίγμα της Hyundai που ξέρουμε αλλά συνάμα με το νέο look και την νέα υψηλή μηχανολογία, η κορεατική φίρμα κάθε άλλο παρά έχει κάνει συμβιβασμούς στο νέο i30. Υπό αυτήν την οπτική τα 16.990 ευρώ της βασικής έκδοσης ή τα 17.690 ευρώ του αυτοκινήτου δοκιμής μας είναι δικαιολογημένα. Το θέμα είναι ότι ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι σκληρός, κατασταλαγμένος με προϊστορία και χαρακτήρα. Αν αυτά, τα τελευταία στοιχεία δεν σας “ιντριγκάρουν” και στέκεστε στη αρχική μας διαπίστωση για τον ζήλο και τα στοιχήματα που βάζουν -και κερδίζουν- οι εργατικοί Κορεάτες, τότε το i30 είναι μια άριστη επιλογή.

TECH INFO

  • HYUNDAI i30 1.0 T-GDi
  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ BENZINH
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 999
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 88(120)/6.000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 171/1.500-4.000
  • ΚΙΒΩΤΙΟ XEIΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
  • ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
  • ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) ΓΟΝΑΤΑ MacPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ. ΑΝΤΙΣΤΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ
  • EΛΑΣΤΙΚΑ HANKOOK KINERGY ECO2
  • ΔΙΑΣΤΑΣΗ 205/55-R16
  • ΑΜΑΞΩΜΑ
  • ΜXΠXΥ (mm) 4.340x1.795x1.455
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.650
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.194
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 395/1.301
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 50
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)* 190
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (s)
  • 0-80 km/h 7,5
  • 0-100 km/h 11,1
  • 0-120 km/h 15,7
  • 0-400 m 17,8
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (s)
  • 50-80 km/h (ΜΕ 3η) 5,2
  • 70-100 km/h (ΜΕ 4η) 6,9
  • 80-120 km/h (ΜΕ 5η) 13,0
  • 90-120 km/h (ΜΕ 6η) 15,4
  • ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)
  • 90-0 km/h 30,8
  • 120-0 km/h 55,1
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 5,6/4,4
  • ΜEΙΚΤΗ* 4,9
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 6,5
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 115
  • ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA)
  • 90 km/h (ΜΕ 4η) 62
  • 110 km/h (ΜΕ 5η) 64
  • 130 km/h (ΜΕ 6η) 68
  • * ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 16.990
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 112,7

ΥΠΕΡ

  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ,
  • ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

       ΚΑΤΑ

  • ΟΔΗΓΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ
  • ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΝΟΥ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

 

 

    HYUNDAI i30 1.0 T-GDi

    • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ   9
    • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ   8
    • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ  8
    • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ   8
    • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ  7
    • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ    8
    • ΑΣΦΑΛΕΙΑ    9
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ   8
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ   9
    • VALUE FOR MONEΥ  7

    ΣΥΝΟΛΟ  81