Δοκιμάζουμε: Citroen C3 1.2 "Puretech" 110 PS S&S EAT6


Το C3 με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 110 PS είναι ένα από τα πιο «διαφορετικά» οχήματα στη supermini κατηγορία.

  • 11/12/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Ιστορικά, στη Citroën προσπαθούν να αλλάξουν τα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία βασιζόμενοι τόσο στη σχεδίαση και τη δυνατότητα εξατομίκευσης του οχήματος όσο και στην τεχνολογική πρωτοπορία, η οποία εσχάτως επικεντρώνεται στη μείωση του βάρους των μοντέλων της και στον τρόπο διαχείρισης των εφαρμογών ενημεροδιασκέδασης που ενέχονται στον εξοπλισμό ενός οχήματος. Εσχάτως, με το C4 Cactus προσπάθησε να επαναφέρει την ιδέα της απλότητας στην εσωτερική διαμόρφωση ενός οχήματος και την ιδιότυπη εικόνα αυτού εντός και εκτός, τομέας στον οποίο η Citroën έχει ξεχωριστή και απαράμιλλη ιστορία - αρκεί μια «ματιά» στο παρελθόν της προς επιβεβαίωση. Με το νέο C3, τα στελέχη της θέλησαν να εξαπλώσουν τη συγκεκριμένη πρακτική τόσο σε ό,τι αφορά τον αριθμό των μοντέλων της τα οποία δημιουργούνται υπό το πρίσμα αυτής όσο και αναφορικά στο πλήθος του αγοραστικού κοινού που θα προτιμήσει να τα αποκτήσει.

Οι παράγοντες της πρακτικότητας, της παραγωγής αυτοκινήτων με σχετικά μικρές διαστάσεις (τουλάχιστον στις κατηγορίες mini και supermini) και της σχετικά οικονομικά προσιτής τιμής αγοράς είναι βασικοί πλέον στην επιχειρηματική πολιτική που εφαρμόζει η γαλλική εταιρεία. Για το C3 συνδύασαν αισθητικά στοιχεία από το C1 (π.χ. διαμόρφωση «μάσκας») και από το C4 Cactus (υιοθέτηση των αεροκυψελών προστασίας από μικροσυγκρούσεις στο πλάι) και το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που προκαλεί το ενδιαφέρον σχεδιαστικά και το οποίο διαφέρει σαφώς από τους άμεσους εμπορικούς ανταγωνιστές του.

 

Κινητήρας-Κιβώτιο

Η έκδοση με τον τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,2 l και τεχνολογίας «Puretech» είναι από τις καλύτερες που μπορεί να αγοράσει κάποιος ο οποίος ενδιαφέρεται για το μοντέλο, αναφορικά με την τεχνολογία του και τη μέγιστη ισχύ. Αντικατέστησε τον ατμοσφαιρικό των 1,6 l καθώς έχει αντίστοιχη ισχύ, ενώ είναι αποδοτικότερος αναφορικά με την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα (για το τελευταίο, κατά 18% λιγότερο από έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο, βάσει των επίσημων συγκριτικών στοιχείων μετρήσεων). Είναι μικρότερος σε διαστάσεις, άρα και ελαφρύτερος σε βάρος, ενώ έχει εξελιχθεί ώστε να έχει τις λιγότερες δυνατές τριβές, άρα και απώλειες ενέργειας, κατά τη λειτουργία του. Οπως ανακοινώθηκε από τη Citroën, για τη δημιουργία του επενδύθηκαν 893.000.000 ευρώ, εφαρμόστηκαν 121 πατέντες που έχει κατοχυρώσει η εταιρεία. Εκτός του συγκεκριμένου κινητήρα, το C3 διέθετε και το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων που ονομάζεται «ΕΑΤ6» («Efficient Automatic Transmission 6»). Και αυτό είναι σχετικά μικρό σε διαστάσεις και έχει ρυθμιστεί ώστε οι αλλαγές των σχέσεων να γίνονται στον συντομότερο δυνατό χρόνο κάθε φορά. Εχει εξελιχθεί από την «Aisin», είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας («normal», «sport», «snow»), ώστε να μεταβάλλει την αμεσότητα αλλαγής των σχέσεων αναλόγως του ρυθμού κίνησης που επιλέγει ο οδηγός ή του συντελεστή πρόσφυσης του εδάφους.

 

Εντυπώσεις

Το C3 δείχνει διαφορετικό, με την «πολυεπίπεδη» διαμόρφωση των φώτων εμπρός, τα μαύρα πλαστικά που το περιβάλλουν και το σχήμα των πίσω φώτων καθώς και του εκεί προφυλακτήρα. Το κεκλιμένο αμάξωμά του και τα μαύρα επιθέματα στους θόλους το κάνουν να φαίνεται ψηλότερο από το έδαφος απ' ό,τι είναι πραγματικά. Στο εσωτερικό του είναι ιδιότυπο σχηματικά, με την οθόνη αφής να αποτελεί το κυριότερο στοιχείο στο κέντρο του ταμπλό. Το υλικό που το συνθέτει κατά βάση είναι σκληρό πλαστικό το οποίο σε ορισμένα σημεία του δείχνει κατώτερο των περιστάσεων για ένα καινούργιο όχημα της κατηγορίας, ιδίως αν συνυπολογίσουμε ό,τι προσφέρουν οι άμεσοι ανταγωνιστές του σε αυτόν τον τομέα. Τα καθίσματα είναι ευρεία, άνετα και σχετικά μαλακά σε αίσθηση και προσφέρουν τυπικά καλή στήριξη. Ενα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία του εσωτερικού είναι και οι χειρολαβές στις πόρτες οι οποίες παραπέμπουν σε ζώνη.

Η θέση οδήγησης είναι καλή για τα δεδομένα του οχήματος και το κάθισμα του οδηγού τοποθετημένο σχετικά χαμηλά. Το επίπεδο στο κάτω μέρος του τιμόνι συμβάλλει περισσότερο στην ιδιοτυπία της σχεδίασης παρά στην οποιαδήποτε «σπορτίβ εικόνα». Η πρακτικότητα είναι ικανοποιητική υπό την έννοια ότι το εσωτερικό έχει αρκετές και ευρύχωρες θήκες ενώ διπλώνει τμηματικά η πλάτη του πίσω καθίσματος για τη μεταφορά περισσότερων ή ογκωδέστερων αποσκευών. Ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες είναι καλός αλλά στο πίσω μέρος θα θέλαμε να είναι περισσότερος για τα γόνατα των εκεί επιβαινόντων. Πάντως, τέσσερις ενήλικοι θα μεταφερθούν χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα.

Στον δρόμο, το C3 είναι άνετο σε ό,τι αφορά την απορροφητικότητα της ανάρτησης καθώς η ρύθμισή της είναι τέτοια που να μην κουράζει εντός πόλης ή σε ταξίδι. Το τιμόνι έχει σχετικά καλή αίσθηση ενώ το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό για τα δεδομένα της έκδοσης (τρικύλινδρος κινητήρας, αυτόματο κιβώτιο). Το κιβώτιο ταχυτήτων στη «sport» ρύθμιση είναι σχετικά γρήγορο, προσδίδοντας μια σαφή σπορτίφ προδιάθεση. Αλλωστε και ο κινητήρας με απόδοση ισχύος 110 ίππων και με 205 Nm ροπής θεωρείται από τους αποδοτικούς της κατηγορίας. Βεβαίως στο πρόγραμμα «normal» έμφαση έχει δοθεί στην όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου αλλά και τη μειωμένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα με συνεπακόλουθη μια πιο ήπια συμπεριφορά του κιβωτίου. Τα φρένα του είναι αποδοτικά, επιβραδύνουν άμεσα το όχημα και το ακινητοποιούν σε σχετικά μικρή απόσταση, όταν απαιτηθεί.

 

Συμπέρασμα

Το C3 έχει αλλάξει σημαντικά σε ό,τι αφορά την αισθητική του, συγκριτικά με το παρελθόν. Πάντα ξεχώριζε σχεδιαστικά από τους άμεσους ανταγωνιστές του αλλά αυτή τη φορά το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακότερο και το κάνει να δείχνει όσο ξεχωριστό πρέπει να είναι ένα όχημα της Citroën, βάσει της ιστορίας της. Ομως η αλλαγή αυτή δεν συμβαδίζει με αντίστοιχη βελτίωση σε ό,τι αφορά την ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό ή τον διαθέσιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Πάντως, η άνεση της ανάρτησης είναι πλεονέκτημα ενώ ο εν λόγω κινητήρας τού προσδίδει ικανοποιητικές επιδόσεις. Η επιλογή και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων κάνει το C3 ακόμα πιο άνετο εντός και εκτός πόλη, μειώνοντας τον φόρτο του οδηγού, ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται σε σχετικά χαμηλό επίπεδο. Οπως και να 'χει, το C3 διαθέτει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και φαίνεται να «έχει βρει τον δρόμο του» σε ό,τι αφορά τον «χαρακτήρα» του σε συνδυασμό με τη σχεδιαστική ιστορία της γαλλικής εταιρείας.

TECH INFO

CITROËN C3 1.2 «PURETECH» 110 PS S&S EAT6

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.199
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 81 (110)/5.500
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 205/1.500
  • ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
  • ΑΜΑΞΩΜΑ
  • ΜXΠXΥ (mm) 3.996x1.749x1.474
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.539
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.125
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 300/922
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 45
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
  • 0-100 km/h (s) 9,3
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 188
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 5,5/4,0
  • ΜEΙΚΤΗ* 4,0
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 7,8
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 103
  • *ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 14.640 (110 PS)
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 100,94

 

ΥΠΕΡ

  • ΑΝΕΣΗ
  • ΣΧΕΔΙΑΣΗ
  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 
  • ΡΕΠΡΙΖ

ΚΑΤΑ

  • ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ
  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

 

CITROËN C3 1.2 «PURETECH» 110 PS S&S EAT6

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ 81