Διπλή δοκιμή: Citroen C4 Cactus 1.2 Puretech EAT6 110 PS-1.6 BlueHdi 100 PS


Για μία εταιρία με την παράδοση της Citroen ο καλύτερος τρόπος να δει το μέλλον είναι να κοιτάξει στο παρελθόν της. Και με το νέο C4 Cactus δημιουργεί την ιδανική συνέχεια στην ξεχωριστή ιστορία του... ''Σιτροενισμού''.

  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 10/6/2018

«Citroenism». Όρος που αναγράφεται σε ένα πολυσέλιδο memorabilia μιας εταιρίας που υπηρέτησε επί δεκαετίες το όραμα και την μηχανολογική υπερβατικότητα ενός από τους πρωτοπόρους της αυτοκίνησης, του Andre Citroen. Μια λέξη «σύμβολο» που μέσα τις συγκεντρώνει μεγάλες στιγμές στην παγκόσμια ιστορία του αυτοκινήτου, από την Traction Avant και την DS μέχρι την πρωτοποριακή σχεδίαση των αμαξωμάτων, την άνεση των σαλονιών και το διαρκές ψάξιμο με τις αναρτήσεις που οδήγησαν στην υγροπνευματική εξτραβαγκάντζα.

Τι μπορεί όμως σήμερα, στις εποχές του καταναλωτικού μίξερ των κατηγοριών και των πολλών εταιρικών ανακατατάξεων στο γκρουπ PSA να σημαίνει το «Citroenism»; Η απάντηση είναι πιο απλή απ’ όσο φαίνεται: Εφαρμογή των γενετικών συστατικών της εταιρίας σε ένα πιο προσγειωμένο πλαίσιο, χωρίς υπερβολές αλλά με φαντασία και προσήλωση στις απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή. Και το νέο C4 Cactus είναι αυτό ακριβώς:

Ένα Citroen που τιμά την συνέχεια της εταιρίας, χωρίς από την άλλη να ξοδεύεται σε υπερφίαλες υποσχέσεις και άσκοπες αισθητικές αναζητήσεις, οι οποίες μπορεί να αρέσουν στις κριτικές επιτροπές αλλά όχι και στο κοινό.

 

Ενδιαφέρουσα σχεδίαση

Σχεδιαστικά συνιστά μία ιδιαίτερα έξυπνη προσέγγιση σε ό,τι αφορά τα δεδομένα της κατηγορίας. Αφήνει πίσω την μάλλον «δύστροπη» αισθητική του προηγούμενου Cactus, που πόλωσε το κοινό με την ένταση των σχεδιαστικών καινοτομιών του, και ακολουθεί μια πιο ήπα προσαρμογή στα δεδομένα των ημερών μας. Αν και διατηρεί εν σπέρματι κάποια στοιχεία από crossover, στόχος του είναι να σταθεί στην κατηγορία των τυπικών ευρωπαϊκών hatchbacks, δανειζόμενο και τον ρόλο του κλασικού εκπροσώπου της εταιρίας στην κατηγορία, του C4.

To τελικό αποτέλεσμα, το οποίο σύμφωνα με την εταιρία είναι κατά 90% καινούργιο, είναι άκρως ελκυστικό. Kαι πάντως σαφώς πιο αποδεκτό από ένα ευρύτερο κοινό όπως διαπιστώσαμε τις ημέρες που το οδηγήσαμε. Στοιχεία όπως η ογκώδης μάσκα με τα τρία επίπεδα των φωτιστικών σωμάτων, τα airbumps στο πλάι που έγιναν πιο διακριτικά (και κατά την γνώμη μας πιο όμορφα), αλλά και εντελώς σκληρά καθώς και η νέα σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων που δίνουν μια αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους, δημιουργούν ένα αρκετά μοντέρνο και σίγουρα όμορφο αυτοκίνητο που -πιστέψτε μας- αδικείται από τις φωτογραφίες. Ιδίως σε κάποιους χρωματισμούς (όπως το γκρι diesel της δοκιμής μας με τις μαύρες ζάντες, τις μαύρες λεπτομέρειες και το φιμέ πίσω τζάμι) είναι πολύ ιδιαίτερο, έχοντας υπό κάποιες γωνίες και μία σπορτίβικη διάσταση.

Από εκεί και πέρα διατηρείται αναλλοίωτο το μέγεθός του, με το μήκος στα 4,17 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,595 μέτρα, κάτι που αποτελεί μία ακόμα έξυπνη προσέγγιση από την Citroen, όντας ένα από τα πιο compact οχήματα της κατηγορίας του, χωρίς όμως να κάνει σημαντικές παραχωρήσεις σε χώρους. Ακόμα και το πορτμπαγκάζ των 358 λίτρων που μοιάζει να είναι λίγο για την κατηγορία C, στην πράξη αποδεικνύεται επαρκέστατο χάρη στο πολύ τετραγωνισμένο του σχήμα, έστω και αν το κατώφλι είναι μάλλον ψηλό.

 

Ιδιαίτερο σαλόνι με έμφαση στην άνεση

Στο εσωτερικό έχει διατηρηθεί σε γενικές γραμμές η σχεδίαση του προηγούμενου Cactus, στοιχείο θετικό για όσους ψάχνουν κάτι διαφορετικό και με λίγο παραπάνω «χρώμα» από την σοβαροφάνεια και την κυριαρχία του μαύρου στην κατηγορία. Στο νέο μοντέλο υπάρχουν κάποιες βελτιώσεις στα υλικά, νέοι χρωματικοί συνδυασμοί, πιο προσεγμένη ηχομόνωση, αναβαθμισμένο λογισμικό στην κεντρική οθόνη infotainment με περισσότερες λειτουργίες, και βέβαια τα νέα καθίσματα, τα οποία αποτελούν και ένα από τα highlights του αυτοκινήτου.

Θυμίζουν αρκετά τα μεγάλα καθίσματα του προηγούμενου Cactus, όμως στο νέο μοντέλο έχουν ενσωματώσει την τεχνολογία που η Citroen ονομάζει Advanced Comfort. Πρόκειται για μία από τις τυπικές ιδιαιτερότητες της γαλλικής εταιρίας, οποία συνίσταται στην πρόσθετη επένδυση με 15 χιλιοστά παχύτερο αφρώδες υλικό, το οποίο παρέχει μεγαλύτερη άνεση αλλά και δεν χάνει τόσο εύκολα τα χαρακτηριστικά του με την πολύχρονη χρήση.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί με βάση τις διαστάσεις του αμαξώματος, με τους πίσω να περιορίζονται λιγάκι πάνω από τα κεφάλια τους στην έκδοση με την μεγάλη ηλιοροφή που καλύπτει σχεδόν όλο το αμάξωμα (η οποία καλό θα ήταν σε χώρες όπως η δική μας να έχει και κάποιο σκιάδιο).

Όλα αυτά δημιουργούν ένα ευχάριστο χώρο για να ζει και να ταξιδεύει κανείς, αν και δεν λείπουν κάποιες σχεδιαστικές αστοχίες είτε αυτές είναι μικρότερης σημασίας (όπως οι ρηχές ποτηροθήκες) είτε πιο σοβαρές όπως η απουσία και πάλι του στροφόμετρου ή ακόμα περισσότερο η ανεξήγητη εμμονή με τα σταθερά πίσω παράθυρα που ανοίγουν με μεντεσέ. Όλα τα παραπάνω πάντως συνδυάζονται με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης τόσο στο σαλόνι όσο και στους χρωματισμούς του αμαξώματος που μπορούν να φθάσουν έως και τους 31 συνδυασμούς!

Παράλληλα τα στοιχεία του εξοπλισμού που εφοδιάζουν το αυτοκίνητο έχουν αυξηθεί σημαντικά, με τουλάχιστον 12 συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, με τις παροχές να είναι ήδη πλούσιες από την βασική έκδοση Live, ενώ υπάρχουν τρεις ακόμα, η Feel, η Comfort Plus (από την οποία εμφανίζονται τα Comfort Seats) και η κορυφαία Shine.

 

Έξυπνες μηχανικές λύσεις

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το σημαντικότερο νέο -και ίσως το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο του αυτοκινήτου- είναι η νέα ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions (PHC). Πρόκειται για μία προσπάθεια της Citroen να μιμηθεί ως ένα βαθμό την υδροπνευματική ανάρτηση της DS με έναν πιο απλό (και πιο φθηνό) τρόπο, ενσωματώνοντας μέσα σε κάθε αμορτισέρ από δύο υδραυλικά bump stops. Η συγκεκριμένη διάταξη επιτρέπει στο αμορτισέρ να εκμεταλλεύεται όλο το μήκος της διαδρομής του, περιορίζοντας σημαντικά τα ενοχλητικά χτυπήματα και τις αναπηδήσεις όταν πέφτει σε κάποια ανωμαλία. Διατίθεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις εκτός από την μικρή με τους 82 ίππους, και είναι σίγουρα μία πολύ έξυπνη ιδέα που θα δούμε και σε επόμενα αυτοκίνητα της εταιρίας.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες, για τις ανάγκες της δοκιμής μας είχαμε στην διάθεσή μας τον 1,2 PureTech με τα 110 άλογα (τόσο με το αυτόματο ΕΑΤ6 όσο και με το χειροκίνητο κιβώτιο) και τον diesel BlueHDI των 1,6 λίτρων με τα 100 άλογα. Μηχανικά σύνολα γνωστά από προηγούμενες επαφές μας με αυτοκίνητα της εταιρίας και όλου του γκρουπ PSA, που για άλλη μια φορά και στην περίπτωση του C4 Cactus επιβεβαιώνουν ότι είναι δύο από τα πιο ολοκληρωμένα της αγοράς αυτή την εποχή. Ο μεν βενζινοκινητήρας εντυπωσιάζει με την ελαστικότητά του και το εξαιρετικό του τράβηγμα στις μεσαίες-υψηλές στροφές, όντας και λογικός σε απαιτήσεις καυσίμου (μέση κατανάλωση δοκιμής 7,9 l/100 km).

Ενώ ο πετρελαιοκινητήρας έχει αυτή την χαρακτηριστική «γεμάτη» παρουσία από αρκετά χαμηλά, όντας παράλληλα πολιτισμένος και πολύ οικονομικός (μέση κατανάλωση δοκιμής στα 6,2 l/100 km, σε χαλαρό ταξίδι στην Εθνική είδαμε άνετα και τιμές κάτω από τα 5 l/100km!). Μοναδική ένσταση και στις δύο περιπτώσεις η ύπαρξη μόνο πέντε σχέσεων στα μηχανικά κιβώτια, κάτι που οδηγεί σε κάποια «κενά» στην απόδοση των κινητήρων, ενώ -ιδίως στον diesel- ανεβάζει και τα επίπεδα του θορύβου στο ταξίδι (μία πιο μακριά έκτη θα βοηθούσε πολύ σ' αυτό). Ιδανικό πακέτο ο PureTech με το EAT6, συνδυασμός που αναδεικνύει πιο σωστά τις δυνατότητες και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς να επιβαρύνει σημαντικά την κατανάλωση.

 

Οδική συμπεριφορά: Γαλλική άνεση

Στον δρόμο το νέο C4 Cactus είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις αυτοκινήτου της κατηγορίας του. Η πρώτη και πιο καθοριστική εντύπωση προέρχεται όπως είναι φυσικό από την ανάρτηση, η οποία επιβεβαιώνει ίσως καλύτερα από οτιδήποτε άλλο το δημοσιογραφικό κλισέ «μαγικό χαλί», ισοπεδώνοντας κάθε ανωμαλία από τις γνωστές των ελληνικών δρόμων. Χρειάζεται να καταφύγεις σε πολύ ακριβότερο αυτοκίνητο για να αποφύγεις εκείνο το στιγμιαίο σφίξιμο στο στομάχι και το κλείσιμο των ματιών όταν πέφτεις σε μία λακκούβα, κάτι που στο συγκεκριμένο Citroen είναι μία απλή διαδικασία, την οποία πρέπει να την ζήσεις για να την πιστέψεις.

Στο όλο αίσθημα της «υπεράνω» άνεσης συμβάλλουν και τα καθίσματα, που είναι πολύ μαλακά χωρίς όμως να κουράζουν ενώ στηρίζουν καλά την μέση και την πλάτη. Όλα αυτά έχουν βέβαια και το αναπόφευκτο κόστος, καθώς οι κλίσεις στις στροφές είναι αρκετά αυξημένες ενώ και τα καθίσματα χωρίς την πλευρική στήριξη, δεν συγκρατούν επαρκώς το σώμα, δημιουργώντας μια άβολη κατάσταση για όποιον θέλει να κινηθεί σβέλτα.

Παρά όμως τις έντονες κλίσεις, το πλαίσιο είναι αρκετά δεμένο ώστε να μην επιτρέπει να χάνεται ο έλεγχος, ενώ και τα ηλεκτρονικά συστήματα επεμβαίνουν έγκαιρα όταν κριθεί απαραίτητο. Όπως και να έχει πάντως, το C4 Cactus δεν είναι φτιαγμένο για οδηγικές παρεκτροπές σε ένα ορεινό στροφιλίκι, αλλά για το ταξίδι με την οικογένεια στην Εθνική Οδό. Εκεί δηλαδή όπου κυριολεκτικά λειτουργεί ως αγχολυτικό, καλύπτοντας τα χιλιόμετρα με έναν αρχοντικό τρόπο (θυμίζει λίγο τις παλιές DS), όντας παράλληλα αρκετά ευθύβολο και με το τιμόνι να έχει αρκετά καλή αίσθηση στην ευθεία και με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Από τους δύο κινητήρες, προτιμούμε τον βενζίνης με το αυτόματο κιβώτιο, καθώς αν και λιγότερο οικονομικός, είναι πιο αθόρυβος στην λειτουργία του, στοιχείο που αξιοποιεί ακόμα καλύτερα την βελτίωση στην ηχομόνωση. Ένα ακόμα στοιχείο που περνάει στα «ψιλά» είναι και η δυνατότητά του να κινηθεί με ευκολία σε έναν πατημένο χωματόδρομο προς την τυπική ελληνική παραλία (όπου η ανάρτηση κυριολεκτικά τα... σπάει!), με την επαρκέστατη απόσταση από το έδαφος και το έξτρα Grip Control να προσθέτουν ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο σε ένα αυτοκίνητο που δείχνει καλά μελετημένο και άψογα εκτελεσμένο.

 

Επιστροφή στις ρίζες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
CITROEN C4 Cactus 1.2 Puretech EAT6 110 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ81

Το νέο C4 Cactus είναι ίσως η ευτυχέστερη στιγμή στην πρόσφατη ιστορία της Citroen, καθώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με έντονο χαρακτήρα και αρκετές ιδιαιτερότητες, που σε κάθε περίπτωση το κάνουν να ξεχωρίζει από τον συρμό της κατηγορίας του. Με πρωτόγνωρη άνεση από την ανάρτηση και τα καθίσματα, με πληθώρα συνδυασμών κινητήρων-κιβωτίων, με πλούσιο εξοπλισμό και σε τιμές που προκαλούν τον ανταγωνισμό, το νέο C4 Cactus έχει όλα τα φόντα να αποτελέσει μία εμπορική επιτυχία στην χώρα μας. Δεν του λείπουν κάποιες μικρές αστοχίες στην εργονομία και μερικές εμμονές που προφανώς επιβλήθηκαν από τις οικονομίες κλίμακας.

Όμως ακόμα και έτσι είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που -στο μέτρο που επιτρέπουν οι καιροί και οι ισορροπίες του γκρουπ- τιμά την ιστορία και το DNA της εταιρίας. Μεταξύ των δύο εκδόσεων, βενζίνης και diesel, έχουμε όπως προαναφέραμε την δική μας επιλογή (βενζίνη με EAT6), όμως και η επιλογή του diesel έχει τα δικά της πλεονεκτήματα, με πρώτο και καλύτερο την κορυφαία οικονομία, αλλά και το μικρό επιπλέον κόστος που είναι κάτω των 300 ευρώ σε κάθε επίπεδο εξοπλισμού.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
CITROEN C4 Cactus 1.6 BLUEHDi 100 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ81

Ο τιμοκατάλογος το φέρνει σε άκρως πλεονεκτική θέση απέναντι στα ευρωπαϊκά hatchbacks με τις τιμές να ξεκινούν από τα 16.490 ευρώ για την βασική (αλλά καλά εξοπλισμένη) έκδοση «Feel» με τον Puretech και 16.800 ευρώ για την έκδοση diesel των 110 ίππων. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για μια ξεχωριστή περίπτωση αυτοκινήτου, με πολλές και άκρως λειτουργικές ιδιαιτερότητες και την «αύρα» του διαφορετικού όπως οφείλει να έχει κάθε ένα Citroen.

Μεγάλο πράγμα να έχεις τέτοια παράδοση πίσω σου. Και ακόμα μεγαλύτερο να καταφέρνεις να την τιμάς και να την προχωράς σε μια εποχή που θεοποιεί την ομογενοποίηση. «Citroenism» λοιπόν και με το παραπάνω!

 

Citroen C4 Cactus 1.2 Puretech (Manual)

Κατά την διάρκεια της πολυήμερης δοκιμής μας του C4 Cactus είχαμε στα χέρια μας και την έκδοση των 1.2 λίτρων 110 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων (το εξατάχυτο τοποθετείται στις πιο δυνατές εκδόσεις). Οι διαφορές που προκύπτουν από το κιβώτιο και μόνο έχουν να κάνουν κυρίως με τις επιδόσεις, όπου το χειροκίνητο κάνει το 0-100 km/h σε 10,2 δευτερόλεπτα όταν το αυτόματο χρειάζεται λίγο παραπάνω, στα 10,6 δευτερόλεπτα.

Από εκεί και πέρα υπάρχει ένα μικρό κέρδος στην κατανάλωση υπέρ του μηχανικού κιβωτίου της τάξης των 0,5 l/100 km σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης (υπό πίεση, και ιδίως μέσα στην πόλη ανοίγει λίγο παραπάνω η ψαλίδα). Σε ότι αφορά την χρηστικότητα, το EAT6 κερδίζει ακόμα και τον πιο φανατικό πιστό των χειροκίνητων κιβωτίων, όντας άμεσο και γρήγορο στις αλλαγές του, ενώ στο πρόγραμμα «S» διατηρεί τον κινητήρα πάντα στην ωφέλιμη περιοχή της απόδοσής του.

Η σημαντικότερη παράμετρος βέβαια είναι το επιπλέον κόστος για το αυτόματο κιβώτιο που ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 2.300 ευρώ, διόλου αμελητέο για αυτή την κατηγορία, όσα πλεονεκτήματα και αν έχει το εξαιρετικό EAT6 στην καθημερινή χρήση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C4 Cactus 1.2 Puretech EAT6 110 PS 2018   TIMH €17.190   ΤΕΛΗ €114,66

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 81(110)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 193 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 117 g/km

CITROEN C4 Cactus 1.2 Puretech EAT6 110 PS 2018

ΥΠΕΡ ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΑΝΕΤΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ, ΤΙΜΗ.   

ΚΑΤΑ ΚΛΙΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΤΕΛΕΙΕΣ, ΣΤΑΘΕΡΑ ΠΙΣΩ ΠΑΡΑΘΥΡΑ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C4 Cactus 1.6 BLUEHDi 100 PS 2018   TIMH €16.800   ΤΕΛΗ €89,1

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.560, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 73(100)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 254/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,4 L/100km, 99 g/km

CITROEN C4 Cactus 1.6 BLUEHDi 100 PS 2018

ΥΠΕΡ ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΑΝΕΤΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΚΛΙΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΤΕΛΕΙΕΣ, ΣΤΑΘΕΡΑ ΠΙΣΩ ΠΑΡΑΘΥΡΑ.