CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
2018 FORD FIESTA ST

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta ST 200PS! 25/5

Έκπληξη από τον κινητήρα

Το πρώτο και πιο χαρακτηριστικό σημείο αυτής της νέας προσέγγισης αφορά τον κινητήρα. Από τον τετρακύλινδρο των 1,6 λίτρων, πέφτουμε στα 1,5 λίτρα και -σαν να μην έφτανε αυτό- χάνουμε και έναν κύλινδρο. Από την άλλη όμως η ιπποδύναμη φθάνει πλέον στους 200 ίππους (τόσο έφθανε και το προηγούμενο μόνο όμως για λίγο σε λειτουργία overboost) και η ροπή στα 290 Nm από τις 1.600 έως τις 4.000 rpm. Και αν για κάποιους η σύνδεση ενός τρικύλινδρου μοτέρ με σπορ οδήγηση δεν ακούγεται και τόσο συμβατή, να υπενθυμίσουμε ότι πρόκειται για ένα άκρως εξελιγμένο μοτέρ (το μικρό του 1 λίτρου έχει κάθε χρόνο στο τσεπάκι του τον τίτλο του "Κινητήρα της Χρονιάς"), με εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και κορυφαία ελαστικότητα. Κάτι που οφείλεται και στη νέα τουρμπίνα με την οποία εφοδιάζεται ο κινητήρας, με χαρακτηριστικά καλύτερης και πιο άμεσης λειτουργίας από τις χαμηλές στροφές.

Τα πλεονεκτήματα της επιλογής ενός τρικύλινδρου μοτέρ είναι προφανή και έχουν να κάνουν αφ' ενός με τον περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων και από την άλλη στην μείωση του βάρους στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Στην συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν δύο ακόμα ενδιαφέροντα στοιχεία. Το πρώτο έχει να κάνει με την δυνατότητα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου σε διαδικασία χαλαρής οδήγησης ή coasting, με απτά αποτελέσματα στην οικονομία σε καύσιμο. Η λειτουργία της εμπλοκής και απεμπλοκής του μεσαίου κυλίνδρου γίνεται σε απίστευτα μικρό χρόνο, της τάξης των 14 milliseconds, κάτι που καθιστά την όλη διαδικασία απόλυτα λειτουργική και χωρίς την παραμικρή ένδειξη του πότε μπαίνει ή αφαιρείται ο ένας κύλινδρος. 

Το δεύτερο στοιχείο -και μάλλον εκείνο που θα ενθουσιάσει τους περισσότερους- έχει να κάνει με τον ήχο του κινητήρα, που χάρη σε επεμβάσεις στην εξαγωγή και την εξάτμιση αλλά και κάποια "νέα κόλπα" με ενισχυτές και ηχεία, είναι εντυπωσιακός για ένα τέτοιο μοτέρ, θυμίζοντας αρκετά κινητήρα με διπλάσιο κυβισμό και κυλίνδρους. Όσο για τις επιδόσεις, η εταιρία ανακοινώνει 6,5 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 235 km/h. 

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 VOLVO V60 7/6

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ: Οδηγούμε το νέο Volvo V60 (pics+video)

    To καινούργιο V60 είναι το τυπικότερο όχημα της Volvo, αυτό που απηχεί με τον καλύτερο τρόπο την κατασκευαστική φιλοσοφία και την ιστορία της Σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

  • 2018 RENAULT CLIO 1.5 DCI 110 PS 6/6

    Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio 1.5 dCi 110 PS

    Η Renault επεκτείνει το εύρος της γκάμας του δημοφιλούς μοντέλου της με την προσθήκη της ισχυρότερης έκδοσης με diesel κινητήρα 1,5 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 110 ίππων και καταναλώνει ελάχιστα.

  • 2018 MINI COOPER S E COUNTRYMAN ALL4 2/6

    Δοκιμάζουμε το MINI Cooper S E Countryman ALL4

    Το υβριδικό Μini δίνει έναν πιο cool τόνο στις μετακινήσεις σας. Έστω και αν κάποιες στιγμές σας ζητά να βγείτε από την... οδηγική 'πρίζα' των άλλων εκδόσεων.

  • 2018 DS3 PERFORMANCE 208 PS 31/5

    Δοκιμάζουμε το DS3 Performance 208 PS

    Το DS3 Performance έρχεται να αποτελέσει μια πιο 'πολιτισμένη' εκδοχή του θέματος 'Γαλλικό GTI'. Στην πράξη όμως αποδεικνύεται η πιο σκληροπυρηνική βόμβα αδρεναλίνης στην αγορά. Μπερδευτήκατε; Το ίδιο και εμείς.

  • 2018 SUZUKI SWIFT 1.2 GLX HYBRID 90 PS 29/5

    Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid 90 PS

    Το δημοφιλές Suzuki Swift επιστρέφει στη μάχη της αγοράς, διατηρώντας μεν το sportive χαρακτήρα της φίρμας που το κατασκευάζει, αλλά εισάγοντας ταυτόχρονα και ένα πιο φιλικό απέναντι στο περιβάλλον πρόσωπο.

  • 2018 PEUGEOT 5008 1.6 BLUEHDI 120 ΕΑΤ6 27/5

    Δοκιμάζουμε το Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 ΕΑΤ6

    Ένα MPV, που έγινε Crossover με ολίγη από SUV και μια επίγευση από ΜPV. Ή αν σας μπερδεύει η fusion 'μαγειρική' του marketing, κρατήστε αυτό: Ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

  • 2018 FORD FIESTA ST 25/5

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta ST 200PS!

    Αφαιρώντας κυβικά και κυλίνδρους αλλά προσθέτοντας τεχνολογία και σπορ ενθουσιασμό, η Ford καταφέρνει με το νέο Fiesta ST να ξαναπάρει τα σκήπτρα των "pocket rockets".

  • 2018 FORD FIESTA ACTIVE 24/5

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta Active

    Η Ford με το Fiesta Active αναζητά μια εναλλακτική πρόταση στην κυριαρχία των compact SUV. Και όπως φαίνεται έχει να προτείνει μία πολύ εξυπνη ιδέα.

  • 2018 VOLKSWAGEN GOLF GTD 2.0 TDI 184PS DSG 18/5

    Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI 184PS DSG

    Ποιος είπε ότι ένα πετρελαιοκίνητο hatchback δεν μπορεί να είναι σπορ; Σίγουρα όχι οι άνθρωποι της Volkswagen.

  • 2018 BMW X2 SDRIVE 20I 192PS 13/5

    Δοκιμάζουμε τη BMW X2 sDrive 20i 192PS

    Εδώ και αρκετό καιρό πολλοί συζητούν για το πόσο σπορ μπορεί να είναι ένα compact SUV. Η BMW με την Χ2 απλά κλείνει την κουβέντα.

  • 2018 TOYOTA YARIS 1.5 DUAL VVT-IE 111 PS 12/5

    Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris 1.5 DUAL VVT-iE 111 PS

    Αν και ταυτισμένη με τους υβριδικής διάταξης κινητήρες, η Toyota δεν σταματά την εξέλιξη των (αμιγώς) βενζινοκινητήρων της και η προσκόλληση στη βελτίωση της θερμοδυναμικής απόδοσής τους είναι ζήτημα τιμής για τους Ιάπωνες, ως γνωστόν.

  • 2018 FORD KUGA 2.0 TDCI 180PS POWERSHIFT ST-LINE AWD 11/5

    Δοκιμάζουμε το Ford Kuga 2.0 TDCi 180PS PowerShift ST-Line AWD

    Τα διαπιστευτήρια του Kuga σε αυτή την κατηγορία έχουν να κάνουν με τον πληθωρικό του χαρακτήρα, αλλά και τις οδηγικές του αρετές που παραδοσιακά ο χρήστης αυτοκινήτου Ford βιώνει.

  • TEST DRIVE 2018 VOLKSWAGEN TOUAREG 9/5

    Οδηγούμε στην Αυστρία το νέο Volkswagen Touareg [pics+vid]

    Ξεκίνησε ως ένα μεγάλο εκτός δρόμου όχημα με πολύ καλό σύστημα τετρακίνησης. Το Touareg έδωσε μια νέα εμπορική διάσταση στην Volkswagen, αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της Porsche Cayenne και έγινε αντικείμενο ανταγωνισμού. Πλέον, η καινούργια, τρίτη 'γενιά'...

  • 2018 SKODA KAROQ 7/5

    ESCAPE Στην Άνδρο με Skoda Karoq 1.6 TDI 116PS DSG7

    H Άνδρος είναι η εστέτ των Κυκλάδων, είναι η πρωτεύουσα πλοκή φύσης και ιστορίας του Αιγαίου, είναι ο τόπος των Καπεταναίων, του Εμπειρίκου και της Ελένης (φευ, όχι πλέον με αυτή την σειρά). Η Άνδρος είναι...

  • 2018 PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH 110PS 2/5

    Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008 1.2T 110PS AUTO

    Τείνει να γίνει διαχρονική αξία. Μπορεί να μας συντροφεύει μόλις από το 2013 αλλά το συμπαγές crossover έδωσε μια άλλη διάσταση στην κατηγορία, καθώς οι αναλογίες του το κατέταξαν ευθύς εξ αρχής στα 'χωράφια' των SUV.