CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ

2018 Ford Kuga 1.5 TDCi 120 PS vs. 2018 Opel Granland X 1.6TD 120 PS AUTO 24/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την επίσημη ανακοίνωση εξαγοράς της Opel και Vauxhall από τον Όμιλο PSA, o Πρόεδρος κ.Carlos Tavares, δήλωσε: «Η Opel θα παραμείνει Γερμανική, η Vauxhall θα παραμείνει Βρετανική. Είναι δύο εταιρείες που ταιριάζουν απόλυτα με τις Γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες Peugeot, Citroën και DS. H συγχώνευση είναι η “γέννηση” ενός πραγματικά Ευρωπαίου Πρωταθλητή».

Το συνολικό κόστος της εξαγοράς ορίστηκε στα 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ και στο επιχειρηματικό σχέδιο προβλέπεται η δημιουργία νέων μοντέλων τα οποία θα μοιράζονται τα μηχανικά μέρη τους. Βεβαίως, στην Opel είχαν εκπονήσει το πρόγραμμα το οποίο ονομάστηκε «7 in 17» και το οποίο προσδιόριζε την παρουσίαση επτά νέων μοντέλων και εκδόσεων αυτών εντός του 2017. Ένα από αυτά είναι το Grandland X. Περί τίνος πρόκειται και γιατί παρουσιάστηκε τώρα;

Είναι το νέο crossover της (αντίστοιχης) μικρομεσαίας κατηγορίας το οποίο στην Opel θεωρούν ότι θα επιτρέψει την αύξηση των συνολικών πωλήσεών της. Είναι το τρίτο τέτοιο μοντέλο που εντάσσεται στην γκάμα της (μετά τα Mokka X και Crossland X) και θεωρείται ως το «αντιπροσωπευτικότερο δείγμα» της νέας εποχής για την Opel, υπό την έννοια ότι ενσωματώνει σε μεγαλύτερο βαθμό από τα άλλα δύο την κατασκευαστική «φιλοσοφία» και εξοπλιστική δυνατότητα που χαρακτηρίζει τη γερμανική εταιρία.

 

Το Grandland X έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα από την πρόσφατη εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA, να αποδείξει ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας. Πόσο μπορεί να κοντραριστεί με ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας;

Η χρονική συγκυρία πλέον ήταν κατάλληλη για τη δημιουργία του Grandland X, παρότι η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία άργησε να το παρουσιάσει, συγκριτικά με ό,τι έχουν πράξει οι άμεσοι εμπορικοί ανταγωνιστές της (σημ.: το Opel Antara δεν μπόρεσε να προσελκύσει το αγοραστικό κοινό που έπρεπε). Η συνέργεια με τον Γαλλικό Όμιλο παρείχε τα εχέγγυα για το όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα αναφορικά με τα δεδομένα παραγωγής και από κοινού υιοθέτησης μηχανικών μερών. Εντούτοις, το Grandland X δεν είναι ένα «βεβιασμένο δημιούργημα» καθώς η διαδικασία εξέλιξής του είχε ξεκινήσει από το 2013.

Παρά τη όποια «κοινή βάση», το Grandland X είναι ένα αμιγώς τυπικό, σύγχρονο δείγμα της Opel. Οι σχεδιαστές τού προσέδωσαν μια αισθητική «ταυτότητα» η οποία είναι προσδιοριστική του οχήματος αλλά ταυτόχρονα και άμεσα αναγνωρίσιμη. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, απώτερος στόχος ήταν να συνδυάζει μια έντονη και «περιπετειώδη προσωπικότητα» με την άμεσα αντιληπτή ποιοτική κατασκευή και τον πολυτελή «χαρακτήρα» που επιδιώκει για τα μοντέλα της η Opel.

Το Grandland Χ εντυπωσιάζει με το μέγεθός του χωρίς να είναι τόσο μεγάλο όσο νομίζει κάποιος που θα το πρωτοδεί. Μάλιστα το γεγονός ότι η γραμμή του αμαξώματος στο πίσω μέρος είναι κεκλιμένη σχετικά, το κάνει να δείχνει πιο χαμηλό απ’ ό,τι είναι πραγματικά.

Το αμάξωμα του Grandland X είναι πιο διακριτικό σχεδιαστικά, ακολουθώντας την αισθητική της Opel όπως αυτή ορίζεται από τα Mokka X και Insignia Grand Sport.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Karl-Thomas Neumann, CEO της Opel, αυτό που επιδιώχθηκε ήταν να δημιουργείται άμεσα σε όποιον το βλέπει η επιθυμία να θέλει να μάθει περισσότερα γι’ αυτό αλλά και να το αποκτήσει.

Εσωτερικά, το αυτοκίνητο έχει επιρροές τόσο από το μικρότερο Crossland όσο και από το Insignia Grand Sport. Η διαμόρφωση του ταμπλό και της κονσόλας είναι λιτή -κατά τα πρότυπα της Opel- και η εργονομική διάταξή του κρίνεται καλή, σε γενικές γραμμές. Ομως οι θήκες για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων δεν είναι τόσο χρηστικές όσο θα θέλαμε.

Η ευρυχωρία του είναι χαρακτηριστική, τόσο σε ό,τι αφορά το πλάτος όσο και αναφορικά με το ωφέλιμο μήκος και ύψος. Τα καθίσματα είναι σφιχτά σε αίσθηση, το ταμπλό απαρτίζεται από μαλακό υλικό σε σημαντικό ποσοστό του, ενώ η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής είναι σε πολύ καλό επίπεδο.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 KIA 26/1

    Test Drive: 2018 ΚΙΑ Stonic 1.6 CRDI 110 PS [vid]

    Τώρα που τα συμπαγή crossover γνωρίζουν τρομερή άνθηση, η KIA 'χτύπησε φλέβα χρυσού'... Είναι το νέο Stonic που -ειλικρινά- είναι ότι πιο 'κακό' έχουμε δει τελευταία στην κατηγορία αλλά όχι μόνο. Σε τονώνει ευχάριστα...

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 24/1

    Ford Kuga 1.5 TDCi vs. Opel Grandland X 1.6TD (pics)

    Το Grandland X έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα από την πρόσφατη εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA, να αποδείξει ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας. Πόσο μπορεί να κοντραριστεί με ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας;

  • 2018 SEAT 24/1

    Test Drive: 2018 Seat Arona 1.0 TSI 115 PS [pics]

    Μπορεί ένα κόμπακτ διαστάσεων και με μικρό κινητήρα crossover να αντεπεξέλθει τα οικογενειακά βάρη;

  • 2018 SKODA 22/1

    Test Drive: 2018 Skoda Karoq 1.0 TSI 116 [pics]

    Το νέο Karoq είναι η απτή απόδειξη για το πώς με κοινή χρήση τεχνολογίας μπορεί να κατασκευαστεί ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.

  • ΔΟΚΙΜΗ 20/1

    Test Drive: Alfa Romeo Giulia 2.0T 200 PS

    Η Giulia στην δίλιτρη έκδοση βενζίνης δικαιώνει απόλυτα τον διαφορετικό... alfisti, χαρακτήρα της.

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 18/1

    Honda Civic Typer R vs. Ford Focus RS

    Το Honda Civic Type R των 320 PS αντιμετωπίζει το Ford Focus RS των 350 PS. Μπορεί ένα προσθιοκίνητο μοντέλο να τα βγάλει πέρα με ένα τετρακίνητο; Οι απαντήσεις στο θέμα που ακολουθεί...

  • 2018 SUBARU 17/1

    Test Drive: 2018 Subaru Impreza και XV

    Η Subaru είναι ένα όνομα με φήμη και λάμψη όπως η λάμψη των Πλειάδων, των αστεριών που κοσμούν το σήμα της. Με πολλές ιδιαιτερότητες, σπάνια χαρίσματα και μια επιμονή σε πράγματα που άλλοι τα θεωρούν παρωχημένα, η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει και ενισχύει το διαφορετικό...

  • ΔΟΚΙΜΗ 16/1

    First Drive: 2018 Toyota Yaris GRMN

    Το νέο Yaris με τον "κωδικό" GRMN, εξελιγμένο από την ομάδα της Gazoo Racing είναι ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί ως 'ορεκτικό' για τη συνέχεια της Toyota.

  • 2018 KIA 16/1

    Δοκιμάζουμε KIA Picanto GT-Line 1.2 84 PS

    Πολλοί θα θεωρήσουν το Picanto ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Πολλοί θα κάνουν λάθος με αυτή την εκτίμηση. Το όχημα της KIA ξεγελά με τις εξωτερικές διαστάσεις του καθώς είναι περισσότερα απ' όσα δείχνει.

  • 2017 FIAT 15/1

    Δοκιμάζουμε το νέο Fiat Tipo SW 1.6 MTJ TCT 120 PS

    Οικογενειακού τύπου μικρομεσαίο, με diesel κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τι θα λέγατε για το Fiat Tipo SW 1.6 MTJ;

  • 2018 VOLKSWAGEN 13/1

    Τest Drive: 2018 Volkswagen Arteon 2.0 TDI 150 PS DSG

    Τι αντιπροσωπεύει το καινούργιο μοντέλο, τι σημαίνει η δημιουργία του για την εταιρεία και -κυρίως- αξίζει τα χρήματά του;

  • 2018 SKODA 11/1

    Skoda Citigo 1.0 60 PS (pics)

    Η ζωή στις σύγχρονες πόλεις γίνεται πιο εύκολη όταν η καθημερινότητα αλλάζει προς το καλύτερο με λύσεις, που λύνουν τα χέρια, όπως ένα αυτοκίνητο πόλης σαν το πρόσφατα ανανεωμένο Skoda Citigo.

  • 2018 FORD 10/1

    Test Drive: Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS & 1.0 EcoBoost 125 PS

    Για ακόμα μια φορά η Ford επιτελεί στο ακέραιο το καθήκον της παρουσιάζοντας τα νέα Fiesta έχοντας στο προσκήνιο τον οδηγικό χαρακτήρα.Βενζίνη ή ντήζελ; Αξιολογούμε το "Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς" και "δικό μας" Best City Car!

  • 2018 HYUNDAI 8/1

    Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai Tucson 1.6T 177 PS 4WD

    Βήμα εμπρός για την κορεάτικη εταιρεία είναι αυτοκίνητα όπως το Tucson, που αφορά ένα μοντέρνο, ευρύχωρο και αποδοτικό SUV.

  • 2018 VOLVO 5/1

    Test Drive: 2018 Volvo XC60 2.0 D5 AWD 235 PS AUTO

    Ξεχάστε ότι γνωρίζατε για την Volvo μέχρι χθες. Η Σουηδική εταιρεία επενδύει με συνέπεια στην κατεύθυνση της επανατοποθέτησής της στην παγκόσμια σκακιέρα ως ένα κατασκευαστής 'premium' και 'hi-end' αφήνοντας πιο έντονο το αποτύπωμά της.  ...