CAR AND DRIVER ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
2018 MERCEDES-BENZ A-CLASS

Η νέα A-Class ήρθε με τεχνολογίες αιχμής 2/2

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ      ΦΩΤΟ: DAIMLER

Η νέα Mercedes-Benz Α-Class έκανε την επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα της, αργά την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου στο Άμστερνταμ, ανοίγοντας ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην ιστορία του μικρού μοντέλου της Γερμανικής εταιρίας. Από τα πολλά και σημαντικά καινούργια πράγματα που φέρνει η νέα A-Class σημειώνουμε τα πιο χαρακτηριστικά.
 

Σχεδιαστικά ξεφεύγει από την λογική της υπάρχουσας A-Class ακολουθώντας τα βήματα των μεγαλύτερων μοντέλων της εταιρίας, και με έντονο ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα, που τονίζεται από το χαμηλό ρύγχος εμπρός, τα λεπτά φωτιστικά σώματα και το σφηνοειδές σχήμα που συντελεί στον χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή στην κατηγορία, με Cd:02 μόλις.

Πρόκειται για ένα αρκετά μεγαλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά, καθώς το μήκος έχει φθάσει στα 4,419 μέτρα ενώ σημαντική είναι και η αύξηση στο πλάτος, κάτι που αυξάνει την άνεση των επιβατών. Σ' αυτό συμβάλει και το μεταξόνιο των 2,73 μέτρων που είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας.

Το πορτμπαγκάζ έχει φθάσει στα 370 λίτρα, 29 περισσότερα από το μοντέλο που αντικαθιστά έχοντας μεγαλύτερο άνοιγμα κατά 200 χιλιοστά. Ενισχυμένο είναι και το πλαίσιο που κατασκευάζεται από ατσάλι υψηλής αντοχής ενώ γίνεται και χρήση αλουμινίου στο αμάξωμα.

Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι το δυνατό χαρτί της νέας Α-Class με σχεδιαστικές επιρροές από τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας. Το απόλυτο highlight του αυτοκινήτου είναι το νέο σύστημα infotainment ΜΒUX που κάνει πρώτη φορά την εμφάνισή του στην Α-Class. Αποτελείται από δύο οθόνες των 10,25 ιντσών (ή 7 ιντσών στις βασικές εκδόσεις) οι οποίες καλύπτονται από ένα ενιαίο γυαλί.

Η λειτουργία της γίνεται μέσω της αφής, του touchpad στην κεντρική κονσόλα ενώ μπορεί να λειτουργήσει και με φωνητικές εντολές, με το πρόσταγμα "Hey Mercedes". Ο έλεγχος επίσης μπορεί να γίνει από το νέο εξελιγμένο τιμόνι που και αυτό διαθέτει διακόπτες αφής για την αλλαγή των ενδείξεων και την παραμετροποίηση των οθονών.

Σε ό,τι αφορά τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, για πρώτη φορά σε A-Class υπάρχει σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης. Διαθέσιμα είναι επίσης όλα τα σύγχρονα συστήματα της Mercedes όπως τα Active Distance Assist DISTRONIC και Active Steering Assist με αναθμισμένη λειτουργία και δυνατότητες παρακολούθησης πιο σύνθετων οδηγικών καταστάσεων. Υπάρχει επίσης το Active Emergency Stop Assist, το Active Lane Change Assist, καθώς και το πακέτο PRE-SAFE.

Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, υπάρχουν αλλαγές στην εμπρός ανάρτησης που αποτελείται και εδώ από γόνατα MacPherson που χάρη στην χρήση αλουμινίου εξαφαλίζει μεγαλύτερη άνεση και καλύτερη ακρίβεια λόγω του μικρότερου αναρτώμενου βάρους. Στον πίσω άξονα υπάρχει ένας διαφορετικής στήριξης ημιάκαμπτος άξονας, με τις τετρακίνητες εκδόσεις 4ΜΑTIC να έχουν και σ' αυτή την γενιά την διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων. Προαιρετικά υπάρχει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με το πρόγραμμα DYNAMIC SELECT και τέσσερις ρυθμίσεις λειτουργίας.

Στα μηχανικά σύνολα υπάρχουν αρκετές ενδιαφέρουσες νέες προσθήκες, με πιο σημαντική τον Μ282 της Α200. Με χωρητικότητα στα 1,4 λίτρα (για την ακρίβεια 1,33λίτρα) αποδίδει 163 άλογα και 250 Nm ροπής. Διαθέτει δυνατότητα κίνησης με απενεργοποίηση κυλίνδρων, συνδυάζεται με το διπλόδισκο κιβώτιο 7G-DCT ενώ έχει αρκετά «ψαγμένα» σχεδιαστικά στοιχεία, όπως οι κυλινδροκεφαλές σχήματος "Δ", οι ειδικές επικαλύψεις των κυλίνδρων με υλικά όπως το NANOSLIDE και Eco-Tough και ειδικό φίλτρο σωματιδίων.

Πιο πάνω βρίσκεται ο 2λιτρος τούρμπο βενζίνης Μ260 της έκδοσης A250 με 225 άλογα και 350 Nm ροπής, με το 0-100 να έρχεται σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα. Στην φάση του λανσαρίσματος θα υπάρχει και ο πετρελαιοκινητήρας της A180d με τον υπάρχοντα των 1,5 λίτρων με τα 116 άλογα και τα 260 Νm ροπής και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 MOTOR TREND BEST CAR 2018 22/9

    Ποιό είναι το καλύτερο σπορ αυτοκίνητο του 2018 για το Motor Trend; (Video)

    To μεγάλο αμερικάνικο περιοδικό κάνει την φημισμένη ετήσια κόντρα μεταξύ των καλύτερων σπορ αυτοκινήτων της χρονιάς και αναδεικνύει το καλύτερο.

  • KLEBER 2018 22/9

    Δοκιμάζουμε τα νέα ελαστικά της Kleber

    Σχετικά άγνωστη στη χώρα μας, η Kleber έχει ιστορία 108 ετών στη δημιουργία ελαστικών. Η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει και η τεχνολογία που υιοθετεί στην κατασκευή τους απηχείται με τον καλύτερο τρόπο στα καινούργια Dynaxer ΗP4 και Dynaxer UHP.

  • 2018 TEST DRIVE MERCEDES-BENZ CLA 180D 18/9

    Test drive: Mercedes-Benz CLA 180d

    Επιτυχημένο είναι το downsize όταν σε περιπτώσεις αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν σήμα το 'αστέρι' αφήνουν αναλλοίωτα τα εγγενή χαρακτηριστικά τους.

  • 2018 SUZUKI JIMNY 20/9

    First Drive: Οδηγούμε το νέο Suzuki Jimny στη Γερμανία

    Διατηρώντας στο ακέραιο τον καθαρόαιμο χαρακτήρα του, το νέο Jimny, έχει επιδεχθεί μια σειρά βελτιώσεων στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού ώστε να συνεχίσει απερίσπαστο την πορεία του.

  • 2018 MERCEDES-AMG 20/9

    Mercedes-AMG Project ONE: Το hypercar σε εντατικές δοκιμές εξέλιξης

    Η εξέλιξη του πρωτοτύπου της Mercedes-AMG του Project ONE, που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2017, συνεχίζεται πυρετωδώς πίσω από κλειστές πόρτες για αρκετούς μήνες. Ο ήχος του όμως προδίδει την παρουσία του ακόμη κι αν οι δοκιμές είναι ακόμη μυστικές...

  • RENAULT EZ-PRO 20/9

    Renault EZ-PRO: Ένα ρομποτικό όχημα για τις αστικές διανομές

    To Groupe Renault παρουσιάζει στην Έκθεση Επαγγελματικού Αυτοκινήτου στο Ανόβερο της Γερμανίας, το Renault EZ-PRO, ένα αυτόνομο, ηλεκτρικό, διασυνδεδεμένο, ρομποτικό concept car, που είναι σχεδιασμένο για να διαμορφώσει το μέλλον των διανομών “last mile” για κάθε...

  • MERCEDES A 35 AMG 19/9

    Mercedes-Benz A 35 AMG: 0-100 σε 4

    Η μικρότερη AMG στην γκάμα της γερμανικής εταιρίας θα κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της στο σαλόνι του Παρισιού στις 2 Οκτωβρίου. Οι πωλήσεις ξεκινούν αρχές 2019.

  • SEAT TARRACO ΕΠΙΣΗΜΟ 19/9

    To Seat Tarraco έχει και επταθέσια έκδοση

    Η ισπανική εταιρία παρουσίασε το νέο της και μεγαλύτερο SUV που τοποθετείται πάνω από τα Ateca και Arona.

  • 2018 BMW X4 21/9

    Από 63.150 ευρώ η νέα BMW X4 στην Ελλάδα

    Σε επίσημη παρουσίαση που γίνεται σήμερα στον Ειδικό Τύπο της χώρας μας, ανακοινώθηκανα από την ελληνική αντιπροσωπεία οι τιμές για τη νέα BMW X4

  • FERRARI MONZA SP1 &SP2 19/9

    Η Ferrari παρουσίασε τις Monza SP1 & SP2

    Η Icona είναι η νέα σειρά μοντέλων της Ferrari και δύο παραλλαγές της Monza τα πρώτα δείγματα γραφής.

  • 2018 TEST DRIVE FORD FOCUS 17/9

    Δοκιμάζουμε: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS

    Έχοντας μπει για τα καλά στη συνείδηση των αγοραστών ως ένα από τα πιο fun-to-drive οικογενειακά αυτοκίνητα, το Ford Focus θα είχε δύσκολο έργο να παρουσιάσει κάτι νέο και καινοτόμο. Κι όμως...τα κατάφερε.

  • 2019 MERCEDES-BENZ A-CLASS SEDAN 18/9

    Η νέα A-Class Sedan στην ελληνική αγορά από 33.041 ευρώ

    Η οικογένεια των compact αυτοκινήτων της Mercedes-Benz συνεχίζει να μεγαλώνει: H A-Class Sedan θα παρουσιαστεί στην Ελληνική αγορά στις αρχές του 2019 ενώ ήδη έχει ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών.

  • ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΛΙΕΣ ΘΥΓΑΤΡΙΚΕΣ ΤΗΣ FORD 18/9

    Ford: Λάθος ή δικαίωση η πώληση των παλιών premium brands της;

    Κάποιοι επενδυτές ίσως αντιμετωπίσουν μελαγχολικά τις Aston Martin, Jaguar Land Rover και Volvo. Ωστόσο, η Ford δικαιώθηκε πιθανότατα με την πώλησή τους.

  • MAZDA CX-3 2019 18/9

    Το επόμενο Mazda CX-3 θα είναι αισθητά μεγαλύτερο

    Το CX-3 θα μεγαλώσει και θα αλλάξει κατηγορία δημιουργώντας έτσι ενδεχόμενα χώρο και για ένα ακόμα, πιο μικρό SUV.

  • LAMBORGHINI GT3 17/9

    Παρουσιάστηκε η Lamborghini Huracan GT3 Evo (video)

    Πρόκειται για την αγωνιστική εκδοχή της Huracan που έχει ένα βελτιωμένο αεροδυναμικό πακέτο για να προσφέρει περισσότερο θέαμα στις πίστες.