Η νέα A-Class ήρθε με τεχνολογίες αιχμής


Ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Mercedes ανοίγει η νέα A-Class με τον πιο νεανικό και hi-end χαρακτήρα!  Ενσωματώνοντας τις τεχνολογικές εφαρμογές της ναυαρχίδας S-Class, έχει ανοίξει το βήμα της από τους ανταγωνιστές της.

 

  • 2/2/2018

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ      ΦΩΤΟ: DAIMLER

Η νέα Mercedes-Benz Α-Class έκανε την επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα της, αργά την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου στο Άμστερνταμ, ανοίγοντας ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην ιστορία του μικρού μοντέλου της Γερμανικής εταιρίας. Από τα πολλά και σημαντικά καινούργια πράγματα που φέρνει η νέα A-Class σημειώνουμε τα πιο χαρακτηριστικά.

Σχεδιαστικά ξεφεύγει από την λογική της υπάρχουσας A-Class ακολουθώντας τα βήματα των μεγαλύτερων μοντέλων της εταιρίας, και με έντονο ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα, που τονίζεται από το χαμηλό ρύγχος εμπρός, τα λεπτά φωτιστικά σώματα και το σφηνοειδές σχήμα που συντελεί στον χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή στην κατηγορία, με Cd:02 μόλις.

Πρόκειται για ένα αρκετά μεγαλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά, καθώς το μήκος έχει φθάσει στα 4,419 μέτρα ενώ σημαντική είναι και η αύξηση στο πλάτος, κάτι που αυξάνει την άνεση των επιβατών. Σ' αυτό συμβάλει και το μεταξόνιο των 2,73 μέτρων που είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας.

Το πορτμπαγκάζ έχει φθάσει στα 370 λίτρα, 29 περισσότερα από το μοντέλο που αντικαθιστά έχοντας μεγαλύτερο άνοιγμα κατά 200 χιλιοστά. Ενισχυμένο είναι και το πλαίσιο που κατασκευάζεται από ατσάλι υψηλής αντοχής ενώ γίνεται και χρήση αλουμινίου στο αμάξωμα.

Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι το δυνατό χαρτί της νέας Α-Class με σχεδιαστικές επιρροές από τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας. Το απόλυτο highlight του αυτοκινήτου είναι το νέο σύστημα infotainment ΜΒUX που κάνει πρώτη φορά την εμφάνισή του στην Α-Class. Αποτελείται από δύο οθόνες των 10,25 ιντσών (ή 7 ιντσών στις βασικές εκδόσεις) οι οποίες καλύπτονται από ένα ενιαίο γυαλί.

Η λειτουργία της γίνεται μέσω της αφής, του touchpad στην κεντρική κονσόλα ενώ μπορεί να λειτουργήσει και με φωνητικές εντολές, με το πρόσταγμα "Hey Mercedes". Ο έλεγχος επίσης μπορεί να γίνει από το νέο εξελιγμένο τιμόνι που και αυτό διαθέτει διακόπτες αφής για την αλλαγή των ενδείξεων και την παραμετροποίηση των οθονών.

Σε ό,τι αφορά τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, για πρώτη φορά σε A-Class υπάρχει σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης. Διαθέσιμα είναι επίσης όλα τα σύγχρονα συστήματα της Mercedes όπως τα Active Distance Assist DISTRONIC και Active Steering Assist με αναθμισμένη λειτουργία και δυνατότητες παρακολούθησης πιο σύνθετων οδηγικών καταστάσεων. Υπάρχει επίσης το Active Emergency Stop Assist, το Active Lane Change Assist, καθώς και το πακέτο PRE-SAFE.

Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, υπάρχουν αλλαγές στην εμπρός ανάρτησης που αποτελείται και εδώ από γόνατα MacPherson που χάρη στην χρήση αλουμινίου εξαφαλίζει μεγαλύτερη άνεση και καλύτερη ακρίβεια λόγω του μικρότερου αναρτώμενου βάρους. Στον πίσω άξονα υπάρχει ένας διαφορετικής στήριξης ημιάκαμπτος άξονας, με τις τετρακίνητες εκδόσεις 4ΜΑTIC να έχουν και σ' αυτή την γενιά την διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων. Προαιρετικά υπάρχει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με το πρόγραμμα DYNAMIC SELECT και τέσσερις ρυθμίσεις λειτουργίας.

Στα μηχανικά σύνολα υπάρχουν αρκετές ενδιαφέρουσες νέες προσθήκες, με πιο σημαντική τον Μ282 της Α200. Με χωρητικότητα στα 1,4 λίτρα (για την ακρίβεια 1,33λίτρα) αποδίδει 163 άλογα και 250 Nm ροπής. Διαθέτει δυνατότητα κίνησης με απενεργοποίηση κυλίνδρων, συνδυάζεται με το διπλόδισκο κιβώτιο 7G-DCT ενώ έχει αρκετά «ψαγμένα» σχεδιαστικά στοιχεία, όπως οι κυλινδροκεφαλές σχήματος "Δ", οι ειδικές επικαλύψεις των κυλίνδρων με υλικά όπως το NANOSLIDE και Eco-Tough και ειδικό φίλτρο σωματιδίων.

Πιο πάνω βρίσκεται ο 2λιτρος τούρμπο βενζίνης Μ260 της έκδοσης A250 με 225 άλογα και 350 Nm ροπής, με το 0-100 να έρχεται σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα. Στην φάση του λανσαρίσματος θα υπάρχει και ο πετρελαιοκινητήρας της A180d με τον υπάρχοντα των 1,5 λίτρων με τα 116 άλογα και τα 260 Νm ροπής και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη.