Mercedes-Benz S 65 AMG Coupe: Η «απόλυτη»


Η coupe παραλλαγή με τον εξάλιτρο V12 biturbo της AMG.

  • 14/7/2014

H Mercedes-Benz παρουσίασε την S 65 AMG Coupe των 244 χιλιάδων Ευρώ, τη νέα τεχνολογική και σπορ δωδεκακύλινδρη «σημαία» της S-Class Coupe - «ναυαρχίδας» της γκάμας της γερμανικής εταιρείας.

Πρόκειται για το τέταρτο αυτοκίνητο της φίρμας της Στουτγάρδης με τον προηγμένο 6.0 λίτρων  V12 biturbo κινητήρα - μετά την λιμουζίνα S 65 AMG, τη roadster SL 65 AMG και την εκτός δρόμου G 65 AMG.

Ο θηριώδης κινητήρας -κάθε αντίτυπο του οποίου φέρει την υπογραφή του μηχανικού του- αποδίδει 630 ίππους και 1.000 Nm ροπής (στις 2.300-4.300 στροφές ανά λεπτό). Σε συνδυασμό με τη χρήση -κατά 20 κιλών ελαφρύτερης- μπαταρίας ιόντων-λιθίου, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα και μέχρι την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα.

Η ισχύς μεταδίδεται στον πίσω άξονα, μέσω του ημιαυτόματου κιβωτίου AMG Speedshift Plus 7G-Tronic - το οποίο προσφέρει τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις: τις Controlled Efficiency (C), Sport (S) και Manual (M). Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, αν επιθυμεί ήπια οδήγηση και οικονομία ή σπορ αίσθηση, από ένα κουμπί στην κεντρική κονσόλα. Στην πρώτη επιλογή, C, λειτουργεί και το ECO start/stop του κινητήρα.

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, φυσικά και η κορωνίδα των Mercedes-Benz εφοδιάζεται με την τεχνολογία ανάρτησης Magic Body Control - που προσομοιάζει τις κλίσεις στις στροφές με εκείνες μιας μοτοσικλέτας, ώστε να επιτύχει όχι καλύτερη πρόσφυση στις στροφές, αλλά ακόμα περισσότερη άνεση. Η λειτουργία αυτή, που χρησιμοποιεί μια κάμερα και έναν αισθητήρα επιτάχυνσης, μπορεί να επιλεχθεί από διακόπτη στην κονσόλα και είναι ενεργή με ταχύτητα 15-180 χλμ./ώρα.

Η σπορ ανάρτηση της AMG συνδυάζεται στην S 65 AMG Coupe με το ηλεκτρομηχανικό και προσαρμοζόμενο στην ταχύτητα κίνησης σύστημα διεύθυνσης. Για παράδειγμα, στη ρύθμιση «Comfort» της ανάρτησης παρέχει περισσότερη υποβοήθηση της διεύθυνσης, ενώ στη ρύθμιση «Sport» ο οδηγός αισθάνεται το τιμόνι πιο σκληρό και άμεσο.

Όσο για το σύστημα πέδησης, εδώ προσφέρεται η δυνατότητα -κατά 20% ελαφρύτερων και σημαντικά αποδοτικότερων- κεραμικών δισκόφρενων, πέραν των συμβατικών, καθώς και η επιλογή κόκκινης δαγκάνας αντί για γκρι, που είναι στην έκδοση της παρουσίασης.

Η S 65 AMG Coupe διαθέτει εξειδικευμένες ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών, με 16 ακτίνες, και με ελαστικά 255/40 R20 εμπρός και 285/35 R20 πίσω. Το κεντρικό κάλυμμα των μπουλονιών είναι από αλουμίνιο, έχει το έμβλημα AMG και παραπέμπει στις αγωνιστικές ζάντες.

Σχεδιαστικά, η κορυφαία έκδοση της S-Class Coupe ξεχωρίζει από την εκτενή χρήση χρωμίου στο αμάξωμα (ειδικά στη γρίλια και στους αεραγωγούς), σε συνδυασμό με σκούρους χρωματισμούς. Η τριπλή εισαγωγή αέρα στο εμπρός προφυλακτήρα διαχωρίζει τα κανάλια του αέρα, παράγοντας άντωση εμπρός και ψύξη για την θηριώδη μονάδα ισχύος.

Στα φτερά διακρίνονται τα γράμματα V12 Biturbo ενώ πίσω ξεχωρίζουν οι δύο διπλές χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης και ο βαμμένος σε μαύρο χρώμα διαχύτης.

Μπαίνοντας από τις δύο θύρες στο εσωτερικό, αυτά που διακρίνουν την έκδοση S 65 AMG Coupe είναι τα πλήρως ρυθμιζόμενα και κλιματιζόμενα σπορ καθίσματα (από ειδικό δέρμα και με ανάγλυφο έμβλημα της AMG - το οποίο συναντάται και στην κεντρική κονσόλα) και το νέο, ειδικό τριάκτινο σπορ τιμόνι με μοχλοδιακόπτες αλλαγής ταχυτήτων.

Στο άνω μέρος της κονσόλας κυριαρχεί η τεράστια έγχωρμη οθόνη TFT 31,2 εκατοστών, όπου προβάλλονται σε ψηφιακή μορφή τα πάντα: το ταχύτερο και το στροφόμετρο (με κόκκινες/ασημί βελόνες και το σήμα V12 Biturbo στο κέντρο), καθώς και όλες οι πληροφορίες για τα συστήματα ψυχαγωγίας και πολυμέσων.

Φυσικά, στο ύψος των ματιών του οδηγού στο παρ-μπριζ υπάρχει το head-up display των βασικών πληροφοριών κίνησης και πλοήγησης (εκ των οποίων μια ειδική μπάρα ανόδου των στροφών στη ρύθμιση μηχανικής αλλαγής ταχυτήτων), ενώ μπροστά από το κεντρικό υποβραχιόνιο βρίσκεται και η επιφάνεια αφής (touchpad) για τον έλεγχο της πλοήγησης, του ραδιοφώνου και του τηλεφώνου.

Τέλος, η S 65 AMG Coupe είναι εφοδιασμένη και με το σύστημα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας Intelligent Drive, το οποίο ξεκίνησε ως Pre-Safe πριν από δέκα χρόνια και μετεξελίχθηκε σε Distronic Plus.