ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Κλειδί η Κίνα 11/12/2017

  • img
  • img

Μπορεί όλοι οι κατασκευαστές να έχουν στραφεί στον ένα ή στον άλλο βαθμό προς τα ηλεκτρικά και πάσης φύσεως EV οχήματα, όμως τα νούμερα των πωλήσεων είναι ακόμα πολύ χαμηλά. Και όλοι κοιτάζουν προς την πλευρά της Κίνας, καθώς όπως υποστηρίζουν ειδικοί αναλυτές, η τεράστια αυτή αγορά θα κρίνει το πόσο γρήγορα θα προχωρήσουν οι εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση.

Προς το παρόν, στην Ευρώπη, τα EV οχήματα αντιπροσωπεύουν περί το 1% των συνολικών πωλήσεων. Οι πιο σημαντικές αγορές είναι η Ολλανδία, η Νορβηγία και η Βρετανία. Τα κυρίαρχα μοντέλα είναι αυτή την στιγμή τα Renault Zoe, Nissan Leaf και η ηλεκτρική έκδοση του Mitsubishi Outlander. 
Στην Αμερική υπάρχει επίσης μία ξεκάθαρη τάση σε νέους καταναλωτές να στραφούν προς τα ηλεκτρικά μοντέλα, με την Tesla να οδηγεί τις εξελίξεις και προσιτά μοντέλα όπως το Chevrolet Bolt να φέρνουν νέους αγοραστές σ’ αυτού του είδους τα αυτοκίνητα. Και στις ΗΠΑ πάντως το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι περίπου στο 1%, αν και η άνοδος σε ετήσια βάση ξεπερνά το 70% (κάτι που συμβαίνει και με τα υβριδικά).
Που όμως εδράζεται η αισιοδοξία των κατασκευαστών και οι ανακοινώσεις τους για δεκάδες νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025, καθώς τα προαναφερθέντα νούμερα δεν προδικάζουν κάποια εκρηκτική άνοδο σε πωλήσεις;
Η απάντηση βρίσκεται κατ’ αρχήν στους πολύ αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων, που μπορούν να φθάσουν ως μέσος όρος για τον στόλο της κάθε εταιρίας έως και τα 70 γραμ/χλμ μέχρι το 2025.
Ο δεύτερος παράγοντας είναι η αγορά της Κίνας, καθώς η κυβέρνηση της αχανούς χώρας ωθεί τις εξελίξεις προς την ηλεκτροκίνηση έχοντας να αντιμετωπίσει ένα τεράστιο πρόβλημα μόλυνσης του περιβάλλοντος τόσο από τα αυτοκίνητα όσο και από την εκρηκτική άνοδο της βιομηχανικής της παραγωγής.
Την προηγούμενη χρονιά πωλήθηκαν στην Κίνα 28 εκατομμύρια αυτοκίνητα ενώ το 2025 αναμένεται το νούμερο αυτό να ανέλθει στα 35 εκατομμύρια αυτοκίνητα τον χρόνο! Η κυβέρνηση στην Κίνα θέλει μέχρι εκείνη την χρονιά, το 20% των αυτοκινήτων που θα πωληθούν στην χώρα να είναι κάποιας μορφής EV, κάτι που σημαίνει γύρω στα 7 εκατομμύρια μονάδες μέσα σε ένα χρόνο.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 DIETER ZETSCHE 14/2

    Ο ταλαντούχος κύριος Zetsche

    To αφεντικό της Daimler είναι απόλυτος σταρ της αυτοκινητοβιομηχανίας, είτε αυτοτρολάρεται σε παγκόσμια Live μετάδοση για το μουστάκι του, είτε στέκεται ψηλά ως Manager Universalis, στο επίκεντρο μιας εποχής που αλλάζει με φρενήρεις ρυθμούς.

  • 2018 FCA PUNTO 25/1

    Πούντο το Punto;

    Που χάθηκαν όλα τα Punto (και τόσα μικρά Ιταλικά αυτοκίνητα) που γέμιζαν με έξυπνες ιδέες και την χαρά της οδήγησης τους δρόμους της Ευρώπης;

  • ΔΙΟΔΙΑ ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΙ 11/1

    Eθνικές Ελλάδος

    Το κίνημα 'Δεν Πληρώνω' τώρα δικαιώνεται. Όχι με 'τζάμπα' μαγκιές (όχι και τόσο τζάμπα όπως αποδεικνύεται τελικά) και σηκωμένες μπάρες, αλλά με ένα πιο απλό όσο και αρκετά γοητευτικό τρόπο.

  • ΧΙΟΝΙΑ ΕΘΝΙΚΗ 28/12/2017

    Έλληνας

    Οδηγοί εγκλωβισμένοι σε πέντε πόντους χιόνι στην Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης τα βάζουν με το Κράτος, την Εταιρία, την Αστυνομία, τον Άλλον, τον Ίδιο, τον Κανένα.

  • 21/12/2017

    Ποιός χρειάζεται -πραγματικά- τα SUV;

    Mπορούν μερικοί παραπάνω πόντοι απόστασης από το έδαφος να δικαιολογήσουν την εμπορική υστερία με τα SUV; Και γιατί ένα φορτωμένο Skoda Roomster στις ερημιές του Γράμμου είναι πιο 'τζιπ' από όλα τα ηλεκτρονικά διαφορικά και τις off road ψηφιακές 'χάντρες»...

  • 11/12/2017

    Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Κλειδί η Κίνα

    H τεράστια αγορά της Κίνας κρατάει το κλειδί των εξελίξεων στον μεγαλύτερο μετασχηματισμό που γνώρισε η αυτοκινητοβιομηχανία στην ιστορία της.