ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ

Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας, πανάκριβοι αυτοκινητόδρομοι 29/11/2017

  • img

Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.

Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2017 οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα πρέπει να καταβάλλουν τον “οβολό” τους στο κράτος προκειμένου να κινούν “ελεύθερα” τα οχήματά τους στους αυτοκινητόδρομους της χώρας με ασφάλεια, αλλά και αξιοπιστία σε ότι αφορά τον χρόνο που θα πρέπει να καλύψει κάποιος σε ένα ταξίδι.

Αυτή υποτίθεται (ή έστω θα έπρεπε να) είναι η ανταποδοτικότητα των τελών κυκλοφορίας που καλούμαστε όλοι μας να καταβάλλουμε ετησίως.

Αντί για αυτό έχουμε ένα απαρχαιωμένο σύστημα υπολογισμού το οποίο επιβάλλει πανάκριβα τέλη σε πλήρως απαξιωμένα αυτοκίνητα που αφορούν την συντριπτική πλειοψηφία του κυκλοφορούντων ΙΧ στην επικράτεια και πάντα προσπαθεί να εφευρίσκει τρόπους για να βάλει το χέρι ακόμη πιο βαθειά στην τσέπη μας.

Όχι για να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς εμάς (κανείς δεν θα διαφωνούσε), αλλά για να ταΐσει αυτή την αδηφάγα, ελλειμματική κρατική μηχανή.

Δείτε τι γίνεται στους αυτοκινητόδρομους. Για να κάνεις ένα ταξίδι στη Βόρεια Ελλάδα ή στην Ήπειρο θα χρησιμοποιήσεις αναγκαστικά το υπερσύγχρονο (είναι αλήθεια) δίκτυο και θα κληθείς να πληρώσεις σε πολλές περιπτώσεις περισσότερα χρήματα απ’ ότι θα χρειαστείς σε καύσιμο (μιλάμε για τα σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητα).

Και αυτό συμβαίνει αφενός γιατί είμαστε και πάλι η εξαίρεση στον κανόνα, όπου δεν επιβαρυνόμαστε κόστος διοδίων ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση που καλύψαμε, αλλά με ένα στάνταρ κόμιστρο είτε διανύσεις 1 χλμ., είτε περισσότερα σε έναν αυτοκινητόδρόμο που εννοείται ότι έχεις “συμμετάσχει” στην υλοποίησή του με την καταβολή των τελών σου, αλλά και την έμμεση και άμεση φορολόγησή σου...

Ο αρμόδιος υπουργός έχει δηλώσει ότι θα προβεί σε αλλαγές του συγκεκριμένου τρόπου, αλλά μένει να το δούμε: εάν και εφόσον αλλάξει και θα είναι τελικά προς το όφελος του χρήση...

Όπως ενδεχομένως έχετε ενημερωθεί τα τέλη κυκλοφορίας 2018 δεν έχουν μεταβληθεί σε σχέση με πέρσι (για ακόμη μια φορά οι... περίφημες κυβερνητικές προτάσεις για μειώσεις τελικά προσκρούουν στην τρόικα και αποδεικνύονται σπέκουλα), ενώ θα πρέπει να προσέξετε την περίπτωση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης και των τεκμηρίων που παραμένουν σε ισχύ και είναι μια παγίδα σε όσους κάνουν μικρές φορολογικές δηλώσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.

  • 17/11/2017

    We are back!

    Το Car and Driver επιστρέφει στα περίπτερα έπειτα από μια παρένθεση μερικών μηνών, χρονική περίοδος που ήταν αναγκαία και ικανή ώστε να προετοιμαστεί η διάδοχος κατάσταση για την επανακυκλοφορία του στην Ελληνική αγορά.