Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ...


Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην  αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του ACEA (Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) για την άνοδο που σημειώνουν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με εναλλακτικά καύσιμα, μολονότι το μερίδιό τους παραμένει ακόμη χαμηλό, όπως και για την συνεχώς μειούμενη πορεία των οχημάτων ντήζελ.

Σε μια ευρωπαϊκή αγορά που κινήθηκε ανοδικά καταγράφοντας 15,57 εκατομμύρια πωλήσεις (η καλύτερη χρονιά από το 2007), τα πετρελαιοκίνητα στις κατά τόπους αγορές σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση της τελευταίας δεκαετίας που έφθασε το 7,9%, εν αντιθέσει με τα βενζινοκίνητα που κατέγραψαν άνοδο 10,9%.

Στα αξιοσημείωτα είναι και οι πωλήσεις των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων που ανήλθαν στις 852.933 μονάδες. Από αυτά το  54,8% είναι υβριδικά και ηλεκτρικά, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιο τους στο 39%. Παρόλα αυτά το μερίδιο της αγοράς που κατέχουν τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων αντιστοιχεί μόλις στο 5,7% του συνόλου των πωλήσεων. Η τάση είναι όμως να αυξηθεί θεαματικά τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Να σταθούμε εδώ στις χώρες που σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων συγκριτικά με το 2016. Με διαφορά η αγορά της Ισπανίας που σημείωσε  αύξηση 100%, ενώ ακολούθησε η Γερμανία με 76,8%, η Βρετανία με 35,6% και η Γαλλία με 30,7%.

Είναι προφανές ότι οι συγκεκριμένες χώρες έχουν εφαρμόσει και τις ανάλογες πολιτικές σε ότι έχει να κάνει με τη φορολόγηση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων και ασφαλώς με τις υποδομές υποστήριξης. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε κάτι για την Ελλάδα σχετικό με αυτές τις τεχνολογίες, που παρότι είναι διαθέσιμες, η έλλειψη υποδομών, η οικονομική ανέχεια, αλλά και η φορολογική πολιτική του στυλ «όλα τα ίδια είναι» λειτουργούν ανασταλτικά.

Θα έπρεπε όμως οι αρμόδιοι φορείς, οι κυβερνώντες και ο ΣΕΑΑ (αντί να βγάζει ανακοινώσεις για διόδια στο κέντρο των Αθηνών), να συμφωνήσουν σε ένα κοινό σχέδιο δράσης καθώς το μέλλον μας χτυπάει την πόρτα και δεν πρέπει να την αφήσουμε κλειστή.

Αυτή τη στιγμή στην αυτοκινητοβιομηχανία γίνεται μια μικρή επανάσταση, καθώς όλο το σκηνικό μεταβάλλεται. Ότι γνωρίζαμε μέχρι στιγμής για τα αυτοκίνητα αλλάζει, το γνωρίζαμε, η διαφορά όμως είναι ότι οι αλλαγές γίνονται με πολύ πιο γρήγορούς ρυθμούς.

Connectivity, η δυνατότητα δηλαδή που προσφέρει το αυτοκίνητό σας να είστε παντού και πάντα συνδεδεμένοι, Sharing, η κοινή χρήση του αυτοκινήτου από άτομα μιας ομάδας που ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου επιθυμεί, Autonomous Drive, μέσω του προγράμματος αυτόνομης οδήγησης το αυτοκίνητο θα μας καθοδηγεί εκεί που εμείς του έχουμε ορίσει μέσα από προκαθορισμένη διαδρομή και φυσικά Electricity, νέας γενιάς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα μας κατακλύσουν από το 2020 και μετά. Αυτό δεν είναι το μέλλον, αλλά το… παρόν της αυτοκίνησης που έχει ήδη ξεκινήσει.

Είναι λογικό στους περισσότερους να μην αρέσει κάτι τέτοιο, στην λογική ότι χάνεται η «μαγεία» της οδήγησης και όλα τα σχετικά.

Όπως και να έχει όμως, οι αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν με απίστευτους ρυθμούς και εμείς ως πολίτες μιας χώρας και ως καταναλωτές δεν θα πρέπει να μείνουμε εκτός. Θα πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι καλά (σας διαβεβαιώνουμε ότι οι αναγνώστες του Car and Driver και οι χρήστες του site μας θα είναι πάντοτε… connect με τις εξελίξεις) και υποψιασμένοι σε ότι αφορά τις επιλογές μας. Αυτή τη στιγμή λανσάρονται πολλά καινούργια αυτοκίνητα. Επιλέξτε αυτό που πραγματικά θέλετε σταχυολογώντας τις ανάγκες σας και όχι αυτό που θέλουν να σας πουλήσουν και σε κάθε περίπτωση ένα σύγχρονο τεχνολογικά αυτοκίνητο. Η γνώμη του «ειδικού» πάντα μετράει, που σε καμία περίπτωση δεν είναι ο «ξερόλας» φίλος σας.