ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018

Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ... 2/3

  • img

Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην  αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του ACEA (Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) για την άνοδο που σημειώνουν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με εναλλακτικά καύσιμα, μολονότι το μερίδιό τους παραμένει ακόμη χαμηλό, όπως και για την συνεχώς μειούμενη πορεία των οχημάτων ντήζελ.

Σε μια ευρωπαϊκή αγορά που κινήθηκε ανοδικά καταγράφοντας 15,57 εκατομμύρια πωλήσεις (η καλύτερη χρονιά από το 2007), τα πετρελαιοκίνητα στις κατά τόπους αγορές σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση της τελευταίας δεκαετίας που έφθασε το 7,9%, εν αντιθέσει με τα βενζινοκίνητα που κατέγραψαν άνοδο 10,9%.

Στα αξιοσημείωτα είναι και οι πωλήσεις των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων που ανήλθαν στις 852.933 μονάδες. Από αυτά το  54,8% είναι υβριδικά και ηλεκτρικά, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιο τους στο 39%. Παρόλα αυτά το μερίδιο της αγοράς που κατέχουν τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων αντιστοιχεί μόλις στο 5,7% του συνόλου των πωλήσεων. Η τάση είναι όμως να αυξηθεί θεαματικά τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Να σταθούμε εδώ στις χώρες που σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων συγκριτικά με το 2016. Με διαφορά η αγορά της Ισπανίας που σημείωσε  αύξηση 100%, ενώ ακολούθησε η Γερμανία με 76,8%, η Βρετανία με 35,6% και η Γαλλία με 30,7%.

Είναι προφανές ότι οι συγκεκριμένες χώρες έχουν εφαρμόσει και τις ανάλογες πολιτικές σε ότι έχει να κάνει με τη φορολόγηση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων και ασφαλώς με τις υποδομές υποστήριξης. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε κάτι για την Ελλάδα σχετικό με αυτές τις τεχνολογίες, που παρότι είναι διαθέσιμες, η έλλειψη υποδομών, η οικονομική ανέχεια, αλλά και η φορολογική πολιτική του στυλ «όλα τα ίδια είναι» λειτουργούν ανασταλτικά.

Θα έπρεπε όμως οι αρμόδιοι φορείς, οι κυβερνώντες και ο ΣΕΑΑ (αντί να βγάζει ανακοινώσεις για διόδια στο κέντρο των Αθηνών), να συμφωνήσουν σε ένα κοινό σχέδιο δράσης καθώς το μέλλον μας χτυπάει την πόρτα και δεν πρέπει να την αφήσουμε κλειστή.

Αυτή τη στιγμή στην αυτοκινητοβιομηχανία γίνεται μια μικρή επανάσταση, καθώς όλο το σκηνικό μεταβάλλεται. Ότι γνωρίζαμε μέχρι στιγμής για τα αυτοκίνητα αλλάζει, το γνωρίζαμε, η διαφορά όμως είναι ότι οι αλλαγές γίνονται με πολύ πιο γρήγορούς ρυθμούς.

Connectivity, η δυνατότητα δηλαδή που προσφέρει το αυτοκίνητό σας να είστε παντού και πάντα συνδεδεμένοι, Sharing, η κοινή χρήση του αυτοκινήτου από άτομα μιας ομάδας που ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου επιθυμεί, Autonomous Drive, μέσω του προγράμματος αυτόνομης οδήγησης το αυτοκίνητο θα μας καθοδηγεί εκεί που εμείς του έχουμε ορίσει μέσα από προκαθορισμένη διαδρομή και φυσικά Electricity, νέας γενιάς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα μας κατακλύσουν από το 2020 και μετά. Αυτό δεν είναι το μέλλον, αλλά το… παρόν της αυτοκίνησης που έχει ήδη ξεκινήσει.

Είναι λογικό στους περισσότερους να μην αρέσει κάτι τέτοιο, στην λογική ότι χάνεται η «μαγεία» της οδήγησης και όλα τα σχετικά.

Όπως και να έχει όμως, οι αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία τρέχουν με απίστευτους ρυθμούς και εμείς ως πολίτες μιας χώρας και ως καταναλωτές δεν θα πρέπει να μείνουμε εκτός. Θα πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι καλά (σας διαβεβαιώνουμε ότι οι αναγνώστες του Car and Driver και οι χρήστες του site μας θα είναι πάντοτε… connect με τις εξελίξεις) και υποψιασμένοι σε ότι αφορά τις επιλογές μας. Αυτή τη στιγμή λανσάρονται πολλά καινούργια αυτοκίνητα. Επιλέξτε αυτό που πραγματικά θέλετε σταχυολογώντας τις ανάγκες σας και όχι αυτό που θέλουν να σας πουλήσουν και σε κάθε περίπτωση ένα σύγχρονο τεχνολογικά αυτοκίνητο. Η γνώμη του «ειδικού» πάντα μετράει, που σε καμία περίπτωση δεν είναι ο «ξερόλας» φίλος σας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 17/5

    Το diesel χάνει τη μάχη των πωλήσεων!

    Η ανάλυση της Ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου δίνει πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία. Ποιά είναι η αγοραστική τάση στην Ε.Ε., που βρίσκεται η Ελλάδα...

  • FIAT GROUP 7/5

    Αναζητώντας τη χαμένη ταυτότητα της Fiat

    Ακροβατώντας σε τεντωμένο σχοινί ο όμιλος Fiat προσπαθεί να επιβιώσει κάνοντας αλλοπρόσαλες επιλογές που δεν "πείθουν" το αγοραστικό κοινό, ούτε καν τους ίδιους του Ιταλούς...

  • 16/4

    Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου ή τελικά το αντίθετο;

    Στην hi tech εποχή που διανύουμε ο άνθρωπος οφείλει να εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες για να καταστεί κυρίαρχος.

  • ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ 27/3

    Γιατί λέμε ΟΧΙ στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο!

    Εξαιρετικά επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία η χρήση κινητού από τον οδηγό λόγω απόσπασης προσοχής. Ανησυχητικά τα στοιχεία ερευνών, καμία σχετική πρόνοια από το νέο Κ.Ο.Κ.

  • 12/3

    Elon Musk: Χαρισματικός ή λαοπλάνος;

    Αναμφίβολα, η έλευση της Tesla Greece αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για την προβολή της χώρας μας και ειδικά σε μια εποχή που έχει πολλά ανοικτά μέτωπα με τους γείτονές της, ενώ σπανίως βλέπεις την 'είσοδο' μιας ξένης εταιρείας.

  • 2/3

    Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ...

    Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.