ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018

Οι "αυταπάτες" ενός... success story 11/12/2017

  • img

Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων. 

Μπροστά μας είναι μια δύσκολη περίοδος σε μια οικονομία που στενάζει από την υπερφορολόγηση και την έλλειψη ενός πλάνου πάνω στο οποίο να μπορεί ο καθένας να κάνει τα “κουμάντα” του. Από τις επιχειρήσεις μέχρι και το πιο μικρό νοικοκυριό.

Οι “μαθητευόμενοι μάγοι” που μας κυβερνούν, συνεχίζουν, με ή χωρίς αυταπάτες, την ίδια καταστροφική πολιτική στον ιδιωτικό τομέα στοχοποιώντας επιχειρήσεις, πρόσωπα και καταστάσεις μόνο και μόνο για εσωτερική κατανάλωση, αδιαφορώντας εάν το καράβι συνεχίζει να βουλιάζει στην άβυσσο.

Αντ΄ αυτού διατυμπανίζουν ένα κυβερνητικό success story για το οποίο μέχρι και ο επαίτης στα φανάρια γνωρίζει ότι έχει προέρθει από την φορομπηχτική πολιτική νοικοκυριών και επιχειρήσεων, αλλά και την διακράτηση στα δημόσια ταμεία των κρατικών οφειλών (επιστροφές φόρων, υποχρεώσεις προς τρίτους, κλπ.). Ναι, το κράτος, αυτό που επιβάλει τοκογλυφικές επιβαρύνσεις στις καθυστερημένες οφειλές των πολιτών, εξακολουθεί και παραμένει ο μεγαλύτερος κακοπληρωτής!

Βεβαίως, τη φτιασιδωμένη κυβερνητική εικόνα της... επιτυχίας πρωτογενών πλεονασμάτων αρχίζει να ξεφτίζει η σκληρή αλήθεια των αριθμών. Εδώ δεν παίρνει αλχημείες...

Αρκετούς μήνες από την ενεργοποίηση των μνημονιακών υποχρεώσεων για το 2017 (αύξηση φορολογικών συντελεστών στα καύσιμα, νέα κλίμακα υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης και των εισοδημάτων των φυσικών προσώπων, κ.α.) το αποτέλεσμα είναι να μπουν πολύ λιγότερα χρήματα στα κρατικά ταμεία, να κινδυνεύει η ομαλή εκτέλεση του προϋπολογισμού και να ελοχεύει η ενεργοποίηση αντίμετρων άνω των 4 δισ. που θα τα τινάξει όλα στον αέρα.

Δείτε για παράδειγμα τι έγινε με την βενζίνη. Από 1ης Ιανουαρίου 2017 αυξήθηκε ο σχετικός ειδικός φόρος (αποτέλεσμα να έχουμε τη δεύτερη ακριβότερη τιμή βενζίνης στην Ευρώπη) στοχεύοντας στην είσπραξη 2,374 δισ. ευρώ και το αποτέλεσμα ήταν μια ακόμη αυταπάτη.

Μόλις 2,142 δισ. ευρώ αναμένεται να εισρεύσουν στα κρατικά ταμεία (θυμίζουμε ότι το 2016 με τον χαμηλότερο συντελεστή εισπράχθηκαν 2,152 δισ.), λόγω μείωσης της κατανάλωσης και της αναζήτησης εναλλακτικών καυσίμων (ντήζελ, φυσικό αέριο, κλπ.) από τους οδηγούς.

Και με τα τέλη κυκλοφορίας μια από τα ίδια. Πάρα πολλά αυτοκίνητα μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού να παραμένουν σε ακινησία (ή να κυκλοφορούν με εξίσου... εναλλακτικούς τρόπους) καθώς είναι αδύνατο σε κάποιον να αποδεχθεί να καταβάλει κόστος τελών που πολλές φορές ξεπερνά την εναπομείνασα αξία του αυτοκινήτου του.

Θα συμφωνήσουμε με όλα τα “οικολογικά” που προβάλλονται ως αντίμετρα σε αυτή την πολιτική επιλογή, πρέπει όμως να δοθούν και κίνητρα ώστε ο μη έχων να μπορέσει να αλλάξει το σαραβαλάκι του με ένα νέας, πιο καθαρής τεχνολογίας Ι.Χ. Αλλιώς θα γυρίζουμε και πάλι γύρω από την ουρά μας και θα βαυκαλιζόμαστε ότι η αγορά σημείωσε άνοδο 10% ή θα φθάσει τις 100.000 μονάδες.

Συμπέρασμα: τα πάντα μπορεί να μην περιστρέφονται γύρω από τον μικρόκοσμο της αγοράς αυτοκινήτου, συμφωνούμε... Είναι όμως ένα case study που πρέπει να απασχολήσει εκείνους που μπορούν να επιλύσουν τα λιμνάζοντα προβλήματα στο επειχειρείν, που σε καμία περίπτωση δεν επιλύουν οι απαρχαιωμένες πολιτικές, τα μικροσυμφέροντα και η έλλειψη πολιτικής βούλησης. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 17/5

    Το diesel χάνει τη μάχη των πωλήσεων!

    Η ανάλυση της Ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου δίνει πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία. Ποιά είναι η αγοραστική τάση στην Ε.Ε., που βρίσκεται η Ελλάδα...

  • FIAT GROUP 7/5

    Αναζητώντας τη χαμένη ταυτότητα της Fiat

    Ακροβατώντας σε τεντωμένο σχοινί ο όμιλος Fiat προσπαθεί να επιβιώσει κάνοντας αλλοπρόσαλες επιλογές που δεν "πείθουν" το αγοραστικό κοινό, ούτε καν τους ίδιους του Ιταλούς...

  • 16/4

    Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου ή τελικά το αντίθετο;

    Στην hi tech εποχή που διανύουμε ο άνθρωπος οφείλει να εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες για να καταστεί κυρίαρχος.

  • ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ 27/3

    Γιατί λέμε ΟΧΙ στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο!

    Εξαιρετικά επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία η χρήση κινητού από τον οδηγό λόγω απόσπασης προσοχής. Ανησυχητικά τα στοιχεία ερευνών, καμία σχετική πρόνοια από το νέο Κ.Ο.Κ.

  • 12/3

    Elon Musk: Χαρισματικός ή λαοπλάνος;

    Αναμφίβολα, η έλευση της Tesla Greece αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για την προβολή της χώρας μας και ειδικά σε μια εποχή που έχει πολλά ανοικτά μέτωπα με τους γείτονές της, ενώ σπανίως βλέπεις την 'είσοδο' μιας ξένης εταιρείας.

  • 2/3

    Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ...

    Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.