ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Νέες τεχνολογίες και κινητήρες βενζίνης κερδίζουν τους αγοραστές 17/5

  • img

Η ανάλυση της Ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου δίνει πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία. Ποιά είναι η αγοραστική τάση στην Ε.Ε., που βρίσκεται η Ελλάδα... 

Τα σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητα κερδίζουν όλο και περισσότερο τους νέους αγοραστές και αυτό φυσικά έχει να κάνει με τα trends που διαμορφώνει η ανάγκη για «καθαρότερες» μετακινήσεις. Από τη μία είναι συνεχιζόμενη η συμπίεση των εισοδημάτων των καταναλωτών που οδηγεί στην επιλογή πιο οικονομικών αυτοκινήτων, από τη άλλη ο νέος τρόπος υπολογισμού κατανάλωσης και ρύπων (WLTP) στην ΕΕ, που έχει αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες.
Το ευχάριστο σε όλη αυτή την διαδικασία είναι ότι η Ελλάδα δεν δείχνει να μένει πολύ πίσω… Σε μια αγορά που έχει δεχθεί τεράστιο πλήγμα από την κρίση, το να βλέπεις τις πωλήσεις οχημάτων νέων τεχνολογιών να αυξάνονται είναι τουλάχιστον ενθαρρυντικό, πόσω μάλλον όταν γνωρίζεις πώς από τους άμεσα εμπλεκόμενους (αναφέρομαι στην Πολιτεία, αλλά και τις εταιρείες του κλάδου) δεν γίνεται κάτι το σπουδαίο σε επενδύσεις για τις υποδομές, καθώς ο ένας περιμένει τον… άλλο. Και για να μην είμαι άδικος, εξαίρεση αποτελούν οι πολυεθνικές.

Η χώρα μας μπορεί να μην είναι μακριά από τις νέες τάσεις της αυτοκίνησης, ωστόσο κινείται εντελώς διαφορετικά στον τομέα της πετρελαιοκίνησης. Τη στιγμή που στο πρώτο 3μηνο του 2018 στην Ε.Ε. το μερίδιο των ντίζελ συρρικνώθηκε από το 55,5% των προηγούμενων χρόνων στο 37,9%, στην Ελλάδα σημειώθηκε αύξηση 1,4%!

Οι ευρωπαίοι αγοραστές που γύρισαν την πλάτη στο ντίζελ επέλεξαν αυτοκίνητα με εναλλακτικά καύσιμα, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, που απέσπασαν μερίδιο 6,5% και 1,7%, αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία (ACEA), οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην ΕΕ κατέγραψαν πτώση 17% (1.574.333 μονάδες) το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με πέρσι.

Στην «ατμομηχανή» της ευρωπαϊκής αγοράς, Γερμανία, οι πωλήσεις των ντίζελ σημείωσαν πτώση 21,3% (283.766) στην Γαλλία 11,3% (226.048), στην Μ. Βρετανία 33,3% (240.614), στην Ιταλία 2,6% (316.367) και στην Ισπανία 17,3% (130.661), αντιθέτως στην Ελλάδα πουλήθηκαν 10.502 οχήματα (+1.4%).

Η περιβαλλοντική «απενοχοποίηση» των βενζινοκινητήρων έχει απογειώσει τη ζήτησή τους, καθώς το πρώτο 3μηνο του 2018 πουλήθηκαν 300.000 περισσότερα βενζινοκίνητα οχήματα (+14,6%) φθάνοντας τις 2.303.129 μονάδες. Ειδικότερα, στη Γερμανία διετέθησαν συνολικά 553.467 (+20,3%), στη Γαλλία 297.394 (+16,3%), στην Ιταλία 189.768 (-3,2%), στη Μ. Βρετανία 441.182 (+3,5%) και στην Ισπανία 187.799 (+16,9%). Μεγαλύτερη η αύξηση στην Ελλάδα (+48,4%) με 15.030 μονάδες, που αποτυπώνει και την επιτάχυνση της αγοράς. Αναφορικά με τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, η ζήτηση αυξήθηκε κατά +26,9%, με τη Γερμανία να καταγράφει άνοδο 73,4%, τη Γαλλία 15,3%, την Ισπανία 53,4% και τη Μ. Βρετανία 9,8%, ενώ στην Ελλάδα σημειώθηκε η μεγαλύτερη από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες (+95,1%) με 1.188 μονάδες. Εξίσου εντυπωσιακή και η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (+325%) στη χώρα μας, όχι όμως και σε απόλυτους αριθμούς: Μόλις 17 αυτοκίνητα. Ιδού τη έγινε στην υπόλοιπη Ευρώπη: Στην Ολλανδία η άνοδος (+1.672,7%) με 195 ταξινομήσεις, στη Γερμανία ταξινομήθηκαν 9.127 ηλεκτρικά οχήματα (+80,2%), στη Γαλλία 7.322 (-1,1%), στην Ιταλία 934 (+76,6%) στη Μ. Βρετανία 3.895 (-16,3%) και στην Ισπανία 1.153 (+96,1%). Τέλος, σταθερά αυξητικές και οι πωλήσεις των υβριδικών (HEV) καθώς ταξινομήθηκαν συνολικά 139.556 υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ (+25,7%), με την Ελλάδα να σημειώνει το εντυπωσιακό ποσοστό αύξησης 73,6% (849 οχήματα).

Γίνεται σαφές, ότι η αγορά μεταβάλλεται με ταχύτερους ρυθμούς από τους αναμενόμενους σε ό,τι αφορά τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα. Μπορεί σε «ποσοστά» να είμαστε «ΟΚ» ως χώρα, θα πρέπει όμως να βελτιωθούμε και σε απόλυτους αριθμούς. Και αυτό θα γίνει, μόνον όταν α) Η Πολιτεία «αντιμετωπίσει» αυτά τα οχήματα στην πραγματική τους διάσταση και όχι ως ακόμη μια πηγή φορολογικών εσόδων, β) Οι εμπλεκόμενοι φορείς (εισαγωγείς, κυβέρνηση) καθίσουν σε ένα τραπέζι και συμφωνήσουν από κοινού το πώς θα υλοποιηθούν οι υποδομές.
Διαφορετικά η ψαλίδα θα ανοίξει και θα γίνουμε οι φτωχοί συγγενείς της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, όπου όλοι ξεστοκάρουν…

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 17/5

    Το diesel χάνει τη μάχη των πωλήσεων!

    Η ανάλυση της Ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου δίνει πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία. Ποιά είναι η αγοραστική τάση στην Ε.Ε., που βρίσκεται η Ελλάδα...

  • FIAT GROUP 7/5

    Αναζητώντας τη χαμένη ταυτότητα της Fiat

    Ακροβατώντας σε τεντωμένο σχοινί ο όμιλος Fiat προσπαθεί να επιβιώσει κάνοντας αλλοπρόσαλες επιλογές που δεν "πείθουν" το αγοραστικό κοινό, ούτε καν τους ίδιους του Ιταλούς...

  • 16/4

    Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου ή τελικά το αντίθετο;

    Στην hi tech εποχή που διανύουμε ο άνθρωπος οφείλει να εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες για να καταστεί κυρίαρχος.

  • ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ 27/3

    Γιατί λέμε ΟΧΙ στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο!

    Εξαιρετικά επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία η χρήση κινητού από τον οδηγό λόγω απόσπασης προσοχής. Ανησυχητικά τα στοιχεία ερευνών, καμία σχετική πρόνοια από το νέο Κ.Ο.Κ.

  • 12/3

    Elon Musk: Χαρισματικός ή λαοπλάνος;

    Αναμφίβολα, η έλευση της Tesla Greece αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για την προβολή της χώρας μας και ειδικά σε μια εποχή που έχει πολλά ανοικτά μέτωπα με τους γείτονές της, ενώ σπανίως βλέπεις την 'είσοδο' μιας ξένης εταιρείας.

  • 2/3

    Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ...

    Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.