ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018
ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ

Γιατί λέμε ΟΧΙ στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο! 27/3

  • img

Εξαιρετικά επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία η χρήση κινητού από τον οδηγό λόγω απόσπασης προσοχής. Ανησυχητικά τα στοιχεία ερευνών, καμία σχετική πρόνοια από το νέο Κ.Ο.Κ.

Στην πρόσφατη «αναθεώρηση» το Κ.Ο.Κ., υπήρξαν αρκετές αλλαγές σε ότι αφορά τα πρόστιμα, τον τρόπο πληρωμή τους, τη διαβάθμιση επικινδυνότητας των παραβάσεων, τα εισοδηματικά κριτήρια που τελικά μπήκαν (παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις μέχρι την τελευταία στιγμή), αλλά και τη θέσπιση διοικητικών μέτρων για παραβάσεις όπως χρήση του κινητού τηλεφώνου κ.α. (Διαβάστε σχετικά άρθρα ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ).

Επί της ουσίας πέραν της αύξησης των προστίμων με τη διαχρονικά ίδια… εισπρακτική λογική, αλλά και την φιλοτέχνηση ενός… φιλολαϊκού προσωπείου της κυβέρνησης δίκην «εισοδηματικών κριτηρίων», ουδείς πιστεύει ότι έχει αλλάξει κάτι, τουλάχιστον προς το καλύτερο. Όπου «καλύτερο» θεωρούμε τη μείωση των Τροχαίων ατυχημάτων. Αυτός δεν θα πρέπει να είναι ο στόχος της όποιας «βελτίωσης» κατά καιρούς δέχεται ο Κώδικας Οδικής Ασφάλειας;

Θα μπορούσε κατά την άποψή μας, ο αναθεωρημένος Κ.Ο.Κ. να προβλέπει και το «προλαμβάνειν» και το πώς θα βγάλει στους δρόμους καλύτερους οδηγούς, ακόμη και να «διορθώσει» εκείνους που κυκλοφορούν έχοντας μια εσφαλμένη συμπεριφορά, επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία.

Δείτε τι συμβαίνει σήμερα στους δρόμους. Η έλλειψη οδικής αγωγής, η πλημμελέστατη εκπαίδευση των νέων οδηγών και η στρεβλή οδηγική κουλτούρα έχουν ως αποτέλεσμα κωμικοτραγικές καταστάσεις.

Η πλειονότητα των Ελλήνων οδηγών δεν γνωρίζει τι είναι ΛΕΑ γι΄ αυτό και τη χρησιμοποιούν για «κοπάνα», ούτε βεβαίως και το πώς πρέπει να κινούνται στις λωρίδες, εξ ου και τα όσα στραβά βλέπουμε στους αυτοκινητόδρομους, ενώ αδιαφορούν πλήρως για τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων. Αναφερόμαστε φυσικά στο αλκοόλ (δεν χρειάζεται να σχολιάσουμε κάτι άλλο γι΄ αυτό), αλλά και στη χρήση του κινητού από τους οδηγούς. Όπου και να κοιτάξεις τριγύρω σου βλέπεις οδηγούς με ένα τηλέφωνο στο χέρι, ακόμη και σε σύγχρονα αυτοκίνητα με σύστημα ανοικτής ακρόασης.

Σύμφωνα με μελέτη που έγινε πρόσφατα στις ΗΠΑ, η χρήση του κινητού στο αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά επικίνδυνη λόγω απόσπασης προσοχής του οδηγού και όχι μόνον…

Οι αμερικάνικες ρυθμιστικές Αρχές ακόμη δεν είναι ακόμη σε θέση να ορίσουν το βαθμό της επικινδυνότητας χαρακτηρίζοντας «θανατηφόρα» τη χρήση τους, ωστόσο τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους είναι πολύ ανησυχητικά.

Σε αυτά έρχονται να προστεθούν τα αποτελέσματα μεγάλης έρευνας της εταιρείας Zendrive, που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο και δραστηριοποιείται για λογαριασμό ασφαλιστικών εταιρειών και εταιρειών ταξί στην παρακολούθηση της χρήσης κινητών τηλεφώνων στο αυτοκίνητο προκειμένου να δημιουργηθεί ένα «προφίλ» κινδύνου.

Η έρευνα έγινε στο αρκετά μεγάλο δείγμα των 2,3 εκατομμυρίων οδηγών και έδειξε ότι το 12% μπορεί να χαρακτηριστεί εθισμένο με τo κινητό του τηλέφωνο, καθώς τηλεφωνεί, στέλνει μηνύματα και χρησιμοποιεί εφαρμογές τρεις φορές περισσότερο από τον μέσο οδηγό!

Αξίζει να τονιστεί ότι ακόμη και στις 15 πολιτείες των ΗΠΑ που οι νόμοι που απαγορεύουν την χρήση του κινητού κατά την οδήγηση είναι πιο αυστηροί, δεν έχει υπάρξει κάποιο  σημαντικό αποτέλεσμα, καθώς το ποσοστό των εθισμένων στο κινητό τους οδηγών πέφτει κατά μόλις 2% (από το 12% στο 10%)!

Πρόκειται για ένα ξεκάθαρο δείγμα α) εθισμού των οδηγών με το κινητό τους σε τέτοιο σημείο που να αδιαφορούν για την εφαρμογή των νόμων και β) της έλλειψης εκ μέρους της Πολιτείας μέτρων που θα μπορούσαν να «θεραπεύσουν» αυτές τις συμπεριφορές.

Αποτέλεσμα των ανωτέρω, η σταδιακή πτώση των θανάτων των τελευταίων δεκαετιών  στους αμερικανικούς δρόμους να αποτελεί παρελθόν, καθώς από το 2006 έως το 2016 σημειώθηκε αύξηση κατά 14,4% με τη μεγαλύτερη να καταγράφεται στους θανάτους  πεζών, δικυκλιστών και ποδηλατών, δηλαδή σε ομάδες ανθρώπων που είναι πολύ εύκολο να παρασυρθούν όταν η προσοχή του οδηγού αποσπάται από τη χρήση του κινητού του.

Βεβαίως, δεν μπορεί να αποδειχθεί πόσοι απ’ αυτούς τους θανάτους οφείλονται στο texting ή στη χρήση των social από τον οδηγό που προκάλεσε το ατύχημα, μια και στις αναφορές των ατυχημάτων οι αστυνομικές αρχές δεν καταγράφουν τη χρήση κινητού ως αιτία σύγκρουσης… Είναι προφανές ότι πιο εύκολα μπορούν να ασκηθούν διώξεις για «υπερβολική ταχύτητα» ή «επήρεια αλκοόλ», παρά η χρήση κινητού.

Είναι ακόμη πιο προφανές ότι αυτά δεν συμβαίνουν μόνον στην Αμερική, αλλά παντού και στην χώρα μας ίσως περισσότερο.

Συμβουλευτικά, κλείστε το κινητό σας όταν μπείτε στο αυτοκίνητο ή τέλος πάντων για να απαντήσετε σε μια επείγουσα κλίση σταματήστε με ασφάλεια σε ένα πάρκινγκ.

Μόνον έτσι θα γίνουμε όλοι καλύτεροι οδηγοί και –κυρίως- αρωγοί στα παιδιά μας των κανόνων μιας άλλης οδηγικής κουλτούρας. Εκείνης που σέβεται τους κανόνες, τους νόμους και κυρίως τον συνάνθρωπο.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 16/4

    Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου ή τελικά το αντίθετο;

    Στην hi tech εποχή που διανύουμε ο άνθρωπος οφείλει να εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες για να καταστεί κυρίαρχος.

  • ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ 27/3

    Γιατί λέμε ΟΧΙ στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο!

    Εξαιρετικά επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία η χρήση κινητού από τον οδηγό λόγω απόσπασης προσοχής. Ανησυχητικά τα στοιχεία ερευνών, καμία σχετική πρόνοια από το νέο Κ.Ο.Κ.

  • 12/3

    Elon Musk: Χαρισματικός ή λαοπλάνος;

    Αναμφίβολα, η έλευση της Tesla Greece αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για την προβολή της χώρας μας και ειδικά σε μια εποχή που έχει πολλά ανοικτά μέτωπα με τους γείτονές της, ενώ σπανίως βλέπεις την 'είσοδο' μιας ξένης εταιρείας.

  • 2/3

    Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ...

    Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.

  • 17/11/2017

    We are back!

    Το Car and Driver επιστρέφει στα περίπτερα έπειτα από μια παρένθεση μερικών μηνών, χρονική περίοδος που ήταν αναγκαία και ικανή ώστε να προετοιμαστεί η διάδοχος κατάσταση για την επανακυκλοφορία του στην Ελληνική αγορά.