ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018

Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών 25/12/2017

  • img

Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται ρυθμιστής.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αρέσει δεν αρέσει, είναι το μέλλον της αυτοκίνησης και ήδη έχουν μπει στη ζωή μας με τα όποια προβλήματα “νεότητας” τα συνοδεύουν.

Και αναφέρομαι στο ελλιπές δίκτυο ανεφοδιασμού, στη μικρή αυτονομία τους, το αυξημένο βάρος των μπαταριών αλλά και το υψηλό κόστος τους το οποίο και εκτινάσσει την τιμή ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.

Είναι δεδομένο ότι την ηλεκτροκίνηση προωθεί η Ευρώπη με τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν ήδη έτοιμο το μέλλον. Ο όμιλος VW για παράδειγμα έχει προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα και το 2020 ετοιμάζει αντεπίθεση (το VW Gate ήταν ένα πλήγμα στο προφίλ αλλά και τα ταμεία της εταιρείας), η BMW έχει δείξει δείγματα γραφής με τη σειρά “i”, η Mercedes-Benz προχωρά με την υπομπράντα “EQ” , ενώ κάτι ανάλογο ισχύει και με τους Γάλλους, τον όμιλο PSA (βλέπε εξαγορά Opel) και τη Renault.

Πίσω όμως απ΄ όλα αυτά δεν είναι μόνο η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες αλλά και ένα γεωπολιτικό παιγνίδι. Η στρατηγική της απόφαση Ευρώπης για την σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο το οποίο δεν μπορεί να “ελέγξει” . Εξ ου και όλες αυτές οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (φωτοβολταϊκά, ανεμογεννήτριες) προκειμένου να αξιοποιηθούν στην παραγωγική διαδικασία και όχι μόνον.

Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ένα πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση και απ’ ότι φαίνεται θα έρθουν πιο νωρίς στη ζωή μας. Οι αναλυτές αναφέρουν ότι μέχρι το 2024 η τιμή τους θα έχει πέσει στα επίπεδα ενός συμβατικού αυτοκινήτου, καθώς εκτός του ότι θα έχουν επιλυθεί τα προβλήματα με τους σταθμούς ανεφοδιασμού, ενώ η τιμή των μπαταριών θα μειωθεί σημαντικά. Ήδη όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Bank of America Merrill Lynch το κόστος τους έχει πέσει στο 50%, με τις κατασκευάστριες εταιρείες να καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες προκειμένου να εξασφαλίσουν φθηνότερα πρώτες ύλες όπως το κοβάλτιο, το λίθιο και ο γραφίτης.

Οι χώρες που διαθέτουν υπερπλεονάσματα αυτών των πρώτων υλών είναι η Κίνα και η Χιλή (λίθιο) και η Λαϊκή Δημοκρατία του Κογκό (κοβάλτιο). Και δώ υπάρχει μια μεγάλη διαφορά...

Η χώρα του “κοκκινου δράκου” εκτός του ότι συγκεντρώνει τις μεγαλύτερε ποσότητες λιθίου, θεωρείται μια ιδιαίτερα σταθερή “αγορά” υπό την έννοια ότι δεν βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση όπως το Κογκό, ούτε έχει τις οικονομικές αστάθειες της Χιλής.

Αυτό ακριβώς το στοιχείο, όπως εκτιμάται θα φέρει την Κίνα σε μονοπωλιακή θέση ισχύος καθιστώντας την τον απόλυτο ρυθμιστή σε αυτή την αγορά, ασκώντας και επιβάλλοντας τη δική της πολιτική, όπως ακριβώς έχει συμβεί με τη Σαουδική Αραβία και τον “μαύρο χρυσό”.

Το τι τελικά θα ισχύσει μένει να τα ανακαλύψουμε τα επόμενα χρόνια.

Όπως και να έχει όμως η αυτοκίνηση αλλάζει και εμείς θα πρέπει να προετοιμαζόμαστε για αυτές τις αλλαγές.

Με τη δημιουργία των ανάλογων υποδομών (σταθμούς φόρτισης), μια πιο φιλική φορολόγηση απέναντι σε αυτές τις τεχνολογίες, αλλά και τη εκπόνηση δράσεων στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών.


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 17/5

    Το diesel χάνει τη μάχη των πωλήσεων!

    Η ανάλυση της Ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου δίνει πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία. Ποιά είναι η αγοραστική τάση στην Ε.Ε., που βρίσκεται η Ελλάδα...

  • FIAT GROUP 7/5

    Αναζητώντας τη χαμένη ταυτότητα της Fiat

    Ακροβατώντας σε τεντωμένο σχοινί ο όμιλος Fiat προσπαθεί να επιβιώσει κάνοντας αλλοπρόσαλες επιλογές που δεν "πείθουν" το αγοραστικό κοινό, ούτε καν τους ίδιους του Ιταλούς...

  • 16/4

    Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου ή τελικά το αντίθετο;

    Στην hi tech εποχή που διανύουμε ο άνθρωπος οφείλει να εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες για να καταστεί κυρίαρχος.

  • ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ 27/3

    Γιατί λέμε ΟΧΙ στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο!

    Εξαιρετικά επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία η χρήση κινητού από τον οδηγό λόγω απόσπασης προσοχής. Ανησυχητικά τα στοιχεία ερευνών, καμία σχετική πρόνοια από το νέο Κ.Ο.Κ.

  • 12/3

    Elon Musk: Χαρισματικός ή λαοπλάνος;

    Αναμφίβολα, η έλευση της Tesla Greece αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για την προβολή της χώρας μας και ειδικά σε μια εποχή που έχει πολλά ανοικτά μέτωπα με τους γείτονές της, ενώ σπανίως βλέπεις την 'είσοδο' μιας ξένης εταιρείας.

  • 2/3

    Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ...

    Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.