ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018

Σε ποιες χώρες τα EV είναι ακόμη πιο «πράσινα»; 13/2

  • img
  • img

Μία μελέτη έρχεται να αναδείξει το κλασικό θέμα της φιλικότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εξαρτάται από την πηγή του ηλεκτρικού ρεύματος ανά χώρα. Σύμφωνα με αυτή που έκανε το ερευνητικό ινστιτούτο μεταφορών του Μίσιγκαν (UMTRI ή University of Michigan Transportation Research Institute) και βάσει των εκπομπών GHG (GreenHouse Gas εmissions) που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο καθαρά σε 122 χώρες (από ένα σύνολο 141 που υπάρχουν σχετικά δεδομένα εκπομπών). Σε 19 χώρες υπάρχει η χειρότερη απόδοση για τα ηλεκτρικά (δηλ. είναι έμμεσα πιο ρυπογόνα από τα συμβατικά αυτοκίνητα) μιας και η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος βασίζεται σε εργοστάσια λιγνίτη ή άνθρακα.

Όπως βλέπετε στον παραπάνω χάρτη, η κατανάλωση ενός συμβατικού αυτοκινήτου (για λόγους ευκολίας την αποδίδουμε σε l/100 km από γαλόνια/μίλια βάσει GHG) στην Κίνα θα πρέπει να είναι 5,9 (ώστε να είναι καλύτερο από ένα EV) όταν ο μέσος όρος στον πλανήτη είναι στα 4,6. Στις ΗΠΑ είναι στα 4,2 όταν στην Μποτσουάνα και στο Γιβραλτάρ βρίσκεται στα 8,1. Στην ίδια ροζ ζώνη (4,6-8,2 l/100 km) βρίσκεται και η χώρα μας όταν στην πράσινη (0,05-0,24 l/100 km) βρίσκεται η Σουηδία, όπως και η Αλβανία με 0,05 αφού η παραγωγή ενέργειας είναι 100% υδροηλεκτρική.

Στην καλή κίτρινη ζώνη (0,24-2,4 l/100 km) βρίσκεται ο Καναδάς και η Γαλλία όπου το 80% της ενέργεια είναι πυρηνική, υπάρχει η μπλε ζώνη (2,4-4,6 l/100 km), ενώ για την γκρι δεν υπάρχουν στοιχεία. Στην χώρα μας (που ανήκει στην ροζ ζώνη) ένα συμβατικό αυτοκίνητο που καταναλώνει από 4,6 λίτρα και πάνω είναι το ίδιο ή πιο φιλικό για το περιβάλλον από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 13/2

    Σε ποιες χώρες τα EV είναι ακόμη πιο «πράσινα»;

    Η μορφή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Αλβανία είναι ιδανική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αντίθετα, στην χώρα μας είναι από τις χειρότερες…

  • 21/1

    Tesla: Μύθοι και πραγματικότητα

    Στην Tesla, την εταιρία του Elon Musk κυριαρχούν οι μεγαλοστομίες και οι παχιές υποσχέσεις, όταν όλοι γνωρίζουν ότι ακόμα δεν έχει βρει τον τρόπο να είναι κερδοφόρα και χάνει πολλά χρήματα από τα ηλεκτρικά της μοντέλα.