VISION E: Tο πρώτο ηλεκτρικό πρωτότυπο της Skoda


To νέο μοντέλο αποκαλύπτει τη στρατηγική της μάρκας για την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση.

  • 30/3/2017

ΦΩΤΟ: SKODA

Ο σχεδιασμός και η εξέλιξη της μελλοντικής μετακίνησης προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς στη Skoda. Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό και αυτόνομο πρωτότυπο αυτοκίνητο στην ιστορία της εταιρείας ενσαρκώνει τη φιλοσοφία της μάρκας για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Με μήκος 4.645 mm, πλάτος 1.917 mm και ύψος 1.550 mm, το VISION E έχει επιβλητική παρουσία στο δρόμο. Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2.850 mm και τους κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους, οι σχεδιαστές έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό – κλασικό χαρακτηριστικό Skoda. Στο φουτουριστικό πρωτότυπο, η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων, τυπικό στοιχείο SUV, και η ευρυχωρία συνδυάζονται με μία μοναδική σιλουέτα και ελαφρώς κεκλιμένη οροφή σε στυλ coupé.

Χάρη στην ισχύ του συστήματος των 308 ίππων, το Skoda VISION E συνδυάζει τις μηδενικές εκπομπές ρύπων με τις εξαιρετικές επιδόσεις. Οι ισχυρές μπαταρίες ιόντων λιθίου και η βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας προσφέρουν αυτονομία έως 500 km. Χάρη στην ευφυή διαχείριση, οι δύο ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται με μέγιστη απόδοση και κινούν και τους τέσσερις τροχούς του VISION E. Η τετρακίνηση είναι προσαρμοσμένη ώστε να διασφαλίζει το υψηλότερο βαθμό ευστάθειας, δυναμικής συμπεριφοράς και ασφάλειας σε όλες τις συνθήκες.

Με το VISION E, η Skoda αναδεικνύει τις προσεχείς μορφές αυτόνομης οδήγησης. Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, περίπου το 15% όλων των νέων αυτοκινήτων θα κινείται τελείως αυτόνομα το 2030. Το πρωτότυπο VISION E πληροί τις προϋποθέσεις για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3.  Μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα σε μποτιλιαρίσματα, να κινείται με αυτόματο πιλότο στον αυτοκινητόδρομο, να παραμένει στην ίδια λωρίδα ή να αλλάζει, να εκτελεί ελιγμούς προσπέρασης, να αναζητά ελεύθερους χώρους στάθμευσης, να παρκάρει και να φεύγει αυτόνομα από τους χώρους στάθμευσης. Για το σκοπό αυτό αισθητήρες με διαφορετικές εμβέλειες και πολυάριθμες κάμερες παρακολουθούν συνεχώς την κατάσταση της κυκλοφορίας.

 

Στρατηγική ηλεκτρικής μετακίνησης

Η ηλεκτρική μετακίνηση παίζει σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας. Η Skoda εξελίσσει τις ιδέες της για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα πάνω στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου.

Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας μοντέλων Skoda θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2019 με το λανσάρισμα του SUPERB με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής της Skoda θα κυκλοφορήσει λίγο αργότερα, το 2020.

Μέχρι το 2025, η μάρκα θα έχει επεκτείνει τη γκάμα της, που θα περιλαμβάνει πλέον πέντε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα σε διάφορες κατηγορίες.