Νέα BMW M5: Δεν ίσιωσε ποτέ!


Με ένα πλήρες φωτογραφικό πακέτο μιας «μασκαρισμένης» M5 που ντριφτάρει ανελέητα, η BMW ανοίγει το κεφάλαιο για το πιο hitech Μ5 της ιστορίας με ισχύ περίπου 600 ίππων και 0-100 km/h κάτω από τα 3,5 sec!

  • 23/5/2017

Η έκτη γενιά του αυτοκινήτου που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1984 θα λανσαριστεί το 2017 με σύστημα M xDrive - τεχνολογία τετρακίνησης. Εκτός από αισθητά αυξημένες επιδόσεις, η νέα BMW M5 προσφέρει μεγαλύτερη πρακτικότητα και σταθερότητα. «Το βασικό συστατικό στοιχείο του M xDrive είναι ένας κεντρικός εγκέφαλος με αποκλειστικό λογισμικό Μ για ενιαίο έλεγχο διαμηκών και πλευρικών δυνάμεων. Η νέα τεχνολογία μετάδοσης – που κάνει ντεμπούτο στη νέα BMW M5 – συνδυάζει όλη την ευελιξία και ακρίβεια της στάνταρ πίσω κίνησης με τη σταθερότητα και ελκυστική πρόσφυση του συστήματος τετρακίνησης», εξηγεί ο Frank van Meel, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW M GmbH. «Σαν αποτέλεσμα, ο οδηγός της νέας BMW M5 μπορεί να απολαμβάνει ένα μίγμα σπορτίφ στυλ και απόλυτης ακρίβειας στην πίστα, στον ανοιχτό δρόμο και σε ποικίλες καιρικές συνθήκες».

Το σύστημα M xDrive επιτρέπει την αίσθηση της πίσω κίνησης, βάζοντας στο παιχνίδι τους εμπρός τροχούς μόνον όταν οι πίσω δεν μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ στο δρόμο και απαιτείται πρόσθετη ελκτική πρόσφυση. Ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικές διατάξεις με βάση τους συνδυασμούς των DSC modes (DSC on, MDM, DSC off) και των M xDrive modes (4WD, 4WD Sport, 2WD). Τα χαρακτηριστικά του συστήματος κίνησης προσαρμόζονται τόσο στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού όσο και στη φύση του ταξιδιού. Όσοι επιθυμούν μία ‘καθαρόαιμη’ σπορ αίσθηση μπορούν να επιλέξουν κλασική πίσω κίνηση απενεργοποιώντας πλήρως το σύστημα τετρακίνησης. «Είμαι μεγάλος θαυμαστής της M5», εξηγεί ο εργοστασιακός οδηγός της BMW και παλιός αστέρας της Formula1, Timo Glock. «Συχνά κάνω μακρινά ταξίδια και χρειάζομαι άφθονο χώρο για την οικογένειά μου, αλλά παράλληλα θέλω να απολαύσω τις σπορ δυνατότητες του αυτοκινήτου. Με το M xDrive, η BMW M5 εκτός από την υψηλή ακρίβεια και ευελιξία, μου προσφέρει και κάτι που πραγματικά εκτιμώ, ζώντας στην Ελβετία: μία βελτιωμένη ελκτική πρόσφυση και δυνατότητα ελέγχου – ακόμα και όταν οδηγώ σε απαιτητικές καιρικές συνθήκες, όπως βροχή και χιόνι, στην καθημερινότητα αλλά και όταν πιέζω το αυτοκίνητο στα όριά του».

 

Με οκτατάχυτο κιβώτιο MSteptronicμε Drivelogic.

Στη νέα BMW M5, η μετάδοση της ισχύος γίνεται από ένα οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic. Χάρη στους σύντομους χρόνους αλλαγών και τη βέλτιστη κλιμάκωση σχέσεων το κιβώτιο συνεργάζεται με το νέο σύστημα M xDrive και τον βελτιωμένο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V8. 4.4-L με τεχνολογία M TwinPower Turbo που θα αποδίδει σύμφωνα με τον κ. Frank van Meel περίπου 600 ίππους. Ανάμεσα στις βελτιώσεις που εφάρμοσαν οι μηχανικοί είναι υψηλότερη πίεση ψεκασμού, νέοι υπερσυμπιεστές, ισχυρότερα συστήματα λίπανσης και ψύξης και ένα τροποποιημένο, ελαφρύτερο σύστημα εξαγωγής. Τα εξαρτήματα του M xDrive προέρχονται από το σύστημα BMW xDrive και το Ενεργό Διαφορικό Μ και υποστηρίζονται από ειδικό λογισμικό ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς. Το σύστημα μετάδοσης έχει γίνει πιο ανθεκτικό ώστε να ανταποκρίνεται στην αυξημένη ροπή, τη μετάδοση περισσότερης ισχύος στους πίσω τροχούς, αλλά και στο πρόγραμμα αποκλειστικής πίσω κίνησης. Ενώ το κιβώτιο τετρακίνησης κατανέμει ομαλά αλλά μεταβλητά την κινητήρια ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών (ανάλογα με τις απαιτήσεις), το Active M Differential είναι υπεύθυνο για την κατανομή ισχύος μεταξύ των πίσω τροχών. Αυτό το ενεργό στοιχείο ελέγχου αποτελεί τμήμα του M xDrive και έχει δυνατότητα εμπλοκής από 0-100%, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Έτσι εξασφαλίζεται βελτιωμένη ελκτική πρόσφυση, ευελιξία και ευστάθεια σε σπορ στυλ οδήγησης ή σε οδοστρώματα με διαφορετικούς συντελεστές τριβής. Επειδή το M xDrive περιλαμβάνει ειδική λειτουργία ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς, οι παρεμβάσεις σταθεροποίησης από το σύστημα DSC χρειάζονται μόνο σε οριακές καταστάσεις. Έτσι, τα τεράστια αποθέματα ισχύος του κινητήρα μπορούν να μετατρέπονται σε ελκτική ισχύ με σχεδόν μηδενικές απώλειες.

 

Δυναμική συμπεριφορά κατ’ επιλογή: 4WD, 4WDSportή 2WD.

Κάθε φορά που ξεκινά ο κινητήρας, η BMW M5 ενεργοποιεί στάνταρ το 4WD mode με το DSC on. Ακόμα και σε αυτή τη διάταξη, που αρχικά επιτρέπει έναν ορισμένο βαθμό ολίσθησης των πίσω τροχών, το M xDrive προσφέρει οφέλη σε περιπτώσεις όπως επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών. Το sedan προσφέρει πολύ πιο γρήγορες επιταχύνσεις 0 - 100 km/h σε σχέση με τους προκατόχους του μιας και ο κ. Frank van Meel δήλωσε ότι θα είναι κάτω από τα 3,5 sec.Υπάρχει και μία δεύτερη διάταξη: το M Dynamic Mode (MDM) με το 4WD Sport mode του συστήματος M xDrive έχει διαμορφωθεί για σούπερ σπορ και δυναμική συμπεριφορά. Σαν αποτέλεσμα, η νέα BMW M5 γίνεται πολύ πιο ευέλικτη συγκριτικά με τη στάνταρ διάταξη και μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Ταυτόχρονα, το MDM επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη ολίσθηση των τροχών, δίνοντας τη δυνατότητα για ελεγχόμενα ντριφταρίσματα και την εκπληκτική ευελιξία της νέας BMW M5. Το ξεκίνημα της υπερστροφής φτάνει έγκαιρα στον εγκέφαλο του συστήματος, ενώ η γραμμική αύξηση της γωνίας πλαγιολίσθησης είναι ελεγχόμενη, κυρίως επειδή το MDM βοηθά στην ευστάθεια σε οριακές συνθήκες οδήγησης. Με το DSC απενεργοποιημένο, υπάρχει δυνατότητα επιλογής από τρία mode (4WD, 4WD Sport και 2WD). Σε 4WD mode, το M xDrive έχει ουδέτερο σετάρισμα που του χαρίζει βέλτιστη ικανότητα ελέγχου και εξαιρετική ελκτική πρόσφυση, κάτι ιδιαίτερα ωφέλιμο σε μέτρια ή κακά οδοστρώματα. Ταυτόχρονα, το 4WD mode επιτρέπει στον οδηγό να εξερευνά τις δυνατότητες δυναμικών επιδόσεων της νέας BMW M5 με το DSC απενεργοποιημένο. Η επιλογή του 4WD Sport mode μεταβάλει τη διάταξη της M xDrive για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και σπορ στυλ οδήγησης. Το μίγμα ακρίβειας, οδηγικής άνεσης και ελκτικής πρόσφυσης είναι το μυστικό για οδηγική απόλαυση. Το σετάρισμα του 4WD Sport mode έχει βελτιωθεί με την υποστήριξη έμπειρων ειδικών με σκοπό τη χρήση σε στεγνή πίστα. Με το 2WD mode ενεργοποιημένο, η νέα BMW M5 προσφέρει στον οδηγό την εμπειρία ενός sedan υψηλών επιδόσεων με πίσω κίνηση μόνο. Πίσω από το συνδυασμό ευέλικτης συμπεριφοράς, αίσθησης και ελέγχου κρύβεται το Active M Differential.

 

Φιλοσοφία απεικόνισης και ελέγχου.

Το οδηγοκεντρικό cockpit της νέας BMW M5 έχει τώρα ακόμα πιο σαφή διάταξη χάρη στο χαμηλωμένο ταμπλό οργάνων με την ανεξάρτητη οθόνη Control Display. Ο πίνακας οργάνων Μ με δύο κλασικά στρογγυλά όργανα και κόκκινες βελόνες φιλοξενεί ένα πρόσθετο ψηφιακό ταχύμετρο στην αριστερή πλευρά, ενώ το στροφόμετρο δεξιά περιλαμβάνει μεταβλητό πεδίο προειδοποίησης στροφών (‘κόκκινο’) και σπορ ενδείξεις αλλαγής σχέσης όταν είναι ενεργοποιημένο το Head-Up Display. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχουν ενδείξεις για την επιλογή σχέσης, το πρόγραμμα αλλαγών Drivelogic, το M xDrive mode και το σετάρισμα M1/M2, καθώς και οι τρέχουσες ρυθμίσεις μετάδοσης και ανάρτησης. Όταν το Head-Up Display είναι ενεργοποιημένο, βασικές πληροφορίες προβάλλονται στο παρμπρίζ, δηλαδή στο άμεσο πεδίο ορατότητας του οδηγού. Τα ειδικά γραφικά της έκδοσης Μ έχουν ανανεωθεί, ενώ μπορούν να προβάλλονται πληροφορίες πλοήγησης, εάν το επιθυμεί ο οδηγός. Η επιφάνεια προβολής του Head-Up Display στη νέα BMW M5 έχει αυξηθεί σε μέγεθος κατά περίπου 70%. Πάνω από τον ανασχεδιασμένο επιλογέα σχέσεων υπάρχει ο τριθέσιος διακόπτης για την επιλογή των προγραμμάτων αλλαγών Drivelogic. Το μπουτόν P κάτω από αυτό για το ‘κλείδωμα παρκαρίσματος’ βρίσκεται επίσης σε θέση εύκολης πρόσβασης. Σε κλασικό στυλ Μ, οι σχέσεις του νέου οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic αλλάζουν από τον επιλογέα ή από τα χειριστήρια του τιμονιού, ενώ οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν το αυτοματοποιημένο D mode. Στο μηχανικό S mode, το M Steptronic επιτρέπει πολλαπλά κατεβάσματα, κάτι που μειώνει δραστικά τους χρόνους αλλαγών σε σπορ ελιγμούς όπως το δυνατό φρενάρισμα στις στροφές. Το σπορ τιμόνι M περιλαμβάνει δύο ατομικά διαμορφούμενα μπουτόν M Drive (M1, M2) που επιτρέπουν την ανάκτηση ενός αποθηκευμένου σεταρίσματος. Τα μπουτόν είναι ανασχεδιασμένα και τοποθετημένα σε εμφανές σημείο. Ο οδηγός μπορεί να έχει ευκολότερη και πιο άμεση πρόσβαση. Εκτός από το M xDrive mode και το πρόγραμμα αλλαγών Drivelogic, η χαρτογράφηση κινητήρα και αποσβεστήρων, τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης Servotronic και οι ενδείξεις στο Head-Up Display μπορούν να απομνημονευτούν. Οι επιθυμητές ρυθμίσεις αποθηκεύονται μέσω του μενού iDrive. Ένα εικονίδιο στον πίνακα οργάνων δηλώνει στον οδηγό πότε ενεργοποιείται ένα αποθηκευμένο σετάρισμα M1/M2. Ένα σύντομο πάτημα του μπουτόν DSC στην κεντρική κονσόλα ενεργοποιεί το M Dynamic και ένα παρατεταμένο αντίστοιχα το DSC off. Όταν το DSC off mode ενεργοποιείται, το μενού ρυθμίσεων M xDrive εμφανίζεται στο Control Display. Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα επιλογής 4WD, 4WD Sport ή 2WD mode από το iDrive Controller ή με τη λειτουργία αφής της οθόνης. Το τρέχον mode προβάλλεται στο πίνακα οργάνων, ενώ μπορεί να αποθηκευτεί σαν σετάρισμα M Drive.