Hyundai IONIQ: Μια πλατφόρμα, τρία υβριδικά μοντέλα!


Το αντίπαλος δέος του Toyota Prius...

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ
  • 1/3/2016

H πρώτη πλατφόρμα στον κόσμο που υποστηρίζει όχι ένα αλλά τρία υβριδικά σύνολα είναι γεγονός, με το νέο IONIQ να αποτελεί το βασικό έκθεμα της Hyundai στο Σαλόνι της Γενεύης.

Το καινούργιο αυτοκίνητο της Hyundai θα διατίθεται ως IONIQ Hybrid, IONIQ Electric και IONIQ Plug-in και θα είναι επίσης φορτωμένο με όλα τα νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και διασυνδεσιμότητας.

Στην περίπτωση των δύο μοντέλων που κάνουν χρήση θερμικού κινητήρα (Plug-in και Hybrid), αυτός είναι ένας βενζινοκινητήρας Kappa 1.6 GDI 105 PS και 147 Nm με υψηλότατη θερμική απόδοση (40%). Συνδυάζεται έξυπνα με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, δίνοντας έτσι τέλος στο εγγενές πρόβλημα των υβριδικών αυτοκινήτων να μεταφέρουν τη συνδυαστική ροπή μέσω αποτελεσματικών και γρήγορων κιβώτιων ταχυτήτων. Ο ηλεκτροκινητήρας του IONIQ Hybrid αποδίδει 23 kW ( 43,5 PS) και 170 Nm μέγιστης ροπής, ο οποίος παίρνει δύναμη από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,56 kWh. Σε συνδυασμό με τον βενζινοκινητήρα το IONIQ Hybrid έχει μέγιστη ισχύ 141 PS και 265 ολόκληρα Nm ροπής!

Το IONIQ Plug-in επιπρόσθετα έχει δυνατότερο ηλεκτροκινητήρα 45kW (61 PS), δυνατότητα φόρτισης μέσω πρίζας και πετυχαίνει αυτονομία αμιγούς ηλεκτροκίνησης 50 km (!) μέσω συστοιχίας μπαταριών –πάλι ιόντων λιθίου- χωρητικότητας 8,9 kWh. Τέλος το αμιγώς ηλεκτροκίνητο IONIQ Electric έχει... πακτωμένα 28 kWh χωρητικότητας μέσω μεγαλύτερων μπαταριών, απόδοση of 88 kW (120 PS), 295 Nm και μέγιστη αυτονομία 250 km.